Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Stylelife
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Autó & Motor
Hight tech - Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Kívül kicsi, belül nagy. Mi az? – Hyundai i10 1.2

Kívül kicsi, belül nagy. Mi az? – Hyundai i10 1.2

  • 2021. január 27.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Rengeteg oka van annak, hogy mostanában fehér holló az a gyártó, aki mini kategóriában új autót mutat be. Talán a divat a legfontosabb oka, hiszen manapság imádunk magasabban ülni. Ha tovább kutatunk a lehetséges okok között, akkor az árhoz, illetve a biztonsági és környezetvédelmi előírásokhoz jutunk. A kis méretű autókra ugyanis ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint egy luxusterepjáróra. A CO2 kibocsájtási határok, büntetések, valamint a különböző kötelezően beszerelendő vezetéstámogató funkciók, biztonsági eszközök ára sokkal nagyobb arányban hat a végső árra, így kis autót vásárolni egyre kevéssé éri meg.


Kívül kicsi, belül nagy. Mi az? – Hyundai i10 1.2 - Autó & Motor - MOBILITY - hundai i10 teszt, hyundai i10, Hyundai i10 2020, uj Hyundai i10 1.2 teszt,

A Hyundai viszont úgy döntött, hogy dacol a korral és idén bemutatta a teljesen megújult i10-et, egy kisautót, amely teljes mértékben a városi igényekhez igazodik. Bizonyára azzal vádolta meg valaki a Hyundait, hogy unalmas az i10 sorozat és a szürke hangulatot fel kell dobni néhány divatelemmel. Éppen ezért mindent bevetettek, amitől kitűnik az i10 a sorból. Egyedi, a márka arculattól kicsit eltérő frontrészével, illetve a divatos, opcióként rendelhető feketére fényezett tetőjével határozottan feltűnő jelenség. A LED-es nappali fény kerek búrája elsőre megütköztető, de az egyhetes együttlétünk végére kifejezetten megbarátkoztam vele. Bohókássá vagy mondhatjuk azt is szokatlanná teszi a kisautót. Hasonló módon meglepő mintázatú az alufelnije is és nagyautós hatást kelt a mai korban szinte „elengedhetetlen” feketére fényezett visszapillantó házba integrált indexlámpa is. Nagyon tetszett az autó oldalán a C oszlopra elhelyezett i10 felirat. Ami viszont kevésbé, az a ködlámpa helye. Nyilván költségtakarékossági okból azonos a lökhárító, akár ködlámpával, akár enélkül rendeljük az autót. A mi esetünkben egy viszonylag egyszerű módon le lett dugózva a helye. Ennél elegánsabb és minimális többletköltséget jelentő lett volna, ha egyszerűen minden változatnál az alapfelszereltség részeként szerepel a ködlámpa.
Talán kevésbé lóg ki a sorból az autó hátsó része, hiszen oda egyáltalán nem jutott semmiféle extra elem. De lehet pont ez volt a cél, hiszen a hátsó traktus, a lámpák formája és a karosszériaelemek íve teljesen a márka többi autójára emlékeztet.

Kívül kicsi, belül nagy. Mi az? – Hyundai i10 1.2 - Autó & Motor - MOBILITY - hundai i10 teszt, hyundai i10, Hyundai i10 2020, uj Hyundai i10 1.2 teszt,

Amit igazán szerettem az i10-ben, az a belső tér. Mivel az autó kerekei teljesen a négy sarokba kerültek, így a tengelytáv jócskán növekedett, összesen 40mm-t, így 2425mm lett, miközben az autó hossza az elődmodellhez képest szinte semmit nem változott. Ez a tengelytáv összehasonlításképpen eggyel nagyobb kategóriás autók esetében is versenyképes. Például egy Swift tengelytávjától csupán 2,5 centiméterrel marad el, így az utastérben nagyon kellemes helyet kapunk. Egyáltalán nem érezni, hogy egy 3,7 méternél is kisebb autóban ülünk. A fej és lábtér mind az elöl ülőknek, mind pedig a hátsó ülésen utazóknak tökéletesnek mondható. Természetesen ez abban az esetben igaz, ha négyen utazunk az i10-ben. A hátsó, középső utassal kiegészített utazást csak nagyon szükség esetére tartogassuk.

Kívül kicsi, belül nagy. Mi az? – Hyundai i10 1.2 - Autó & Motor - MOBILITY - hundai i10 teszt, hyundai i10, Hyundai i10 2020, uj Hyundai i10 1.2 teszt,

A belső tér minősége egyébként közepesnek mondható. Elég sok a kemény anyag, bár ezek összeillesztési minősége megfelelő. Nem kopog, nem zörög sehol, de tapogatni nem nagyon érdemes a borításokat, mert az nem fog senkit tökéletes elégedettséggel eltölteni.
Látható, hogy a tervezéskor igyekeztek költségcsökkentési megoldásokat találni, így például kimaradt a könyöklő, a hátsó utasoknak pedig manuális ablakemelő jutott. Ezektől az apróságoktól eltekintve egy rendkívül bőségesen felszerelt autó a Hyundai i10. Ülésfűtés, kormányfűtés, tempomat, sávtartó, jól átlátható, igény szerint személyre szabható 8” -es központi színes, érintőképernyős kijelző is található az autóban, amelyre természetesen a telefonunk is kitükrözhető.

Kívül kicsi, belül nagy. Mi az? – Hyundai i10 1.2 - Autó & Motor - MOBILITY - hundai i10 teszt, hyundai i10, Hyundai i10 2020, uj Hyundai i10 1.2 teszt,

A három választható teljesítmény közül a közepes, 1.25 literes 84 lóerős szívó benzines erőforrás hajtotta a járművünket, melyhez egy ötfokozatú manuális váltó kapcsolódott. Úgy gondolom, hogy ez a teljesítmény tökéletesen elég ennek a kisautónak. Ugyan a gyorsulási értéke nem túl szexi 100-ig (12,6mp), de egy jellemzően városi használatra készült autó esetében ez kevéssé fontos adat. 70-ig pedig igazán jól húz.

Kívül kicsi, belül nagy. Mi az? – Hyundai i10 1.2 - Autó & Motor - MOBILITY - hundai i10 teszt, hyundai i10, Hyundai i10 2020, uj Hyundai i10 1.2 teszt,

Nincs is jobb bizonyíték arra, hogy az i10 városi forgalomra készült, mint a fogyasztása. Ameddig autópályán a 100-110 fölött már zajos motor 7,4-7,6 liter között fogyasztott, addig városban nem evett többet 5,1-5,2-nél. Abban is biztos vagyok, hogy akinek kellőképpen ügyes a lába, az 5 alatt is ki tudja hozni ezt az értéket. Egyébként autópályatempó esetében a hatodik fokozatot is elbírta volna a motor.
Kívül kicsi, belül nagy. Mi az? – Hyundai i10 1.2 - Autó & Motor - MOBILITY - hundai i10 teszt, hyundai i10, Hyundai i10 2020, uj Hyundai i10 1.2 teszt,

Az autó csomagtartója a belső tágas tér ellenére is viszonylag élhető maradt. 252 literes alaphelyzetben, amelybe nem számolták valószínűleg bele a pótkeréknek szánt alsó rekeszt, ahová a defektjavító került. A hátsó ülések síkra döntve hajthatóak le és így egy köbméternyi légterünk van a pakolásra.

Kívül kicsi, belül nagy. Mi az? – Hyundai i10 1.2 - Autó & Motor - MOBILITY - hundai i10 teszt, hyundai i10, Hyundai i10 2020, uj Hyundai i10 1.2 teszt,

Ahogyan a cikk elején írtam, nem könnyű ebben a szegmensben autót eladni, de nem csodálkoznék rajta, ha a koreai márka itt is csodákat tudna elérni. Az alapjuk meg van rá, hiszen egy valóban élhető, nem tucatautót alkottak, amely városban tökéletesen elég minden szempontból. Az ára persze egy fontos tényező, ahol nagy meglepetést nem lehet csinálni. 3,6 millió forintról indul az árlista – a Hyundai védelmében megjegyzem, hogy ez 10000 EUR, ami pár éve még csak 3-3,2 millió lett volna, illetve ez tartalmaz 27% Áfát és még a regisztrációs díjat is – tesztautónk pedig a jó pár extra és a közepes motor miatt 4,5 millióba került. Akárhogy nézzük, nem kevés pénz, de manapság az új autó árak valahol itt kezdődnek. Ehhez a modellhez pedig ugyanúgy jár az 5 év kilométerkorlátozás nélküli garancia, mint bármelyik Hyundaihoz, ami pedig nagyon fontos érv tud lenni.

Kívül kicsi, belül nagy. Mi az? – Hyundai i10 1.2 - Autó & Motor - MOBILITY - hundai i10 teszt, hyundai i10, Hyundai i10 2020, uj Hyundai i10 1.2 teszt,

  • hundai i10 teszt hyundai i10 Hyundai i10 2020 uj Hyundai i10 1.2 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kívül kicsi, belül nagy. Mi az? – Hyundai i10 1.2 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kívül kicsi, belül nagy. Mi az? – Hyundai i10 1.2
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfi nem készen érkezik - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem készen érkezik
    • Keresd a nőt!
    Meditáció kezdőknek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Meditáció kezdőknek
    • Stylelife
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod
    • Keresd a nőt!
    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?
    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?
    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.
    Széllel szemben – BMW Z4 M40i
    Műalkotás a műalkotásban – egyedi koktél Anna Amélie és a White Raven Skybar együttműködésében
    A nyár, amikor minden megváltozott – Miért érdemes megnézned The Summer I Turned Pretty-t?

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfi nem készen érkezik

    A férfi nem készen érkezik

    Meditáció kezdőknek

    Meditáció kezdőknek

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Műalkotás a műalkotásban – egyedi koktél Anna Amélie és a White Raven Skybar együttműködésében

    Műalkotás a műalkotásban – egyedi koktél Anna Amélie és a White Raven Skybar együttműködésében

    A nyár, amikor minden megváltozott – Miért érdemes megnézned The Summer I Turned Pretty-t?

    A nyár, amikor minden megváltozott – Miért érdemes megnézned The Summer I Turned Pretty-t?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia