Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Stylelife
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Autó & Motor
Hight tech - Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Kizöldült a racionalitás – KIA Ceed kombi Plug-in...

Kizöldült a racionalitás – KIA Ceed kombi Plug-in Hybrid Platinum

  • 2022. május 18.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A potenciálisan választható cégesautók egyre inkább a koreaiak lesznek. Versenyképes áruk megkérdőjelezhetetlen és elérhetőségük is lényegesen jobb. A Ceed ezen autók közül talán az egyik legnépszerűbb, hiszen a divat által diktál SUV kivitellel szemben mindenképpen olcsóbb. Természetesen a céges volumeneladásokon kívül a magánvásárlók között is népszerű a Ceed. A kérdés az, hogy a PHEV kivitel mit tud ehhez még hozzátenni, illetve kik azok, akiknek ez a modell elsősorban készül?


Kizöldült a racionalitás – KIA Ceed kombi Plug-in Hybrid Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 ceed teszt, Ceed kombi PHEV teszt, Ceed PHEV teszt, KIA Ceed kombi teszt, KIA Ceed Plug-in hybris teszt,

Ki merem jelenteni, hogy a KIA Ceed teljes mértékben felzárkózott az európai autók által nyújtott komfort szintjéhez, sőt bizonyos szempontból még talán jobb is. Például kezelhetőség. De, ami talán ennél is fontosabb az nem más, mint az ár/érték arány.  A Ceed kombi 6,7 millió forinttól indul és egy millióval többért már igazán jól felszerelt, erősebb motorral rendelkező változatot is kapunk. Skoda esetében csak a kisebb Scala érhető el ebben az ársávban. De ez igaz a francia versenytársak modelljeire is. Biztosan legalább 1-2 millió forint többlettel kell számolnunk, miközben a KIA presztízse már egyáltalán nincsen lejjebb. Más szóval azt is mondhatom, hogy a célegyenesben van azzal kapcsolatban, hogy mindent meghódítson, amit ezen a téren lehet.

Kizöldült a racionalitás – KIA Ceed kombi Plug-in Hybrid Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 ceed teszt, Ceed kombi PHEV teszt, Ceed PHEV teszt, KIA Ceed kombi teszt, KIA Ceed Plug-in hybris teszt,

Lehet pont ez volt az oka, hogy a modellpalettáról hiányzó PHEV, azaz konnektoros hibrid meghajtás is felkerüljön a listára. Hiszen biztosan van, akik ennek hiányában rohannának a versenytárshoz ajánlatot kérni. Hangosan hirdettem sokáig, hogy cégek nem fognak egyhamar jelentősebb PHEV flottát vásárolni. Tettem ezt mindaddig, ameddig a piros logós telekommunikációs cég százas nagyságrendű flottavásárlással bebizonyította az ellenkezőjét (ezzel ki is nullázta a hazai Octavia iV kvótát). Azóta inkább azt mondom, hogy sok cég nem fog plug-in autót venni. Ebben pedig továbbra is hiszek, mivel nagyon kényelmetlenné teszi a dolgozó életét ezzel a lépéssel, továbbá a saját költségeit milliós tétellel növeli, kizárólag a marketing miatt. Ha otthon tölt valaki, akkor miként számolja el dolgozó a cég felé a saját fogyasztóján mért áramot? Ha pedig napközben teszi, valamilyen proxy/céges kártya segítségével, akkor tölteni jár napközben, ahelyett, hogy dolgozna. Ennél némiképpen egyszerűbb a jelenlegi jogszabályi háttérre támaszkodva 5 perc alatt megtölteni az üzemanyagtankot.

Kizöldült a racionalitás – KIA Ceed kombi Plug-in Hybrid Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 ceed teszt, Ceed kombi PHEV teszt, Ceed PHEV teszt, KIA Ceed kombi teszt, KIA Ceed Plug-in hybris teszt,

De akárhogy is van, a Kia is megalkotta a maga PHEV kombiját. Ez pedig egy határozottan racionális motorizáltságú plug-in lett és itt a szójáték miatt ki is mondom a másik felét, hogy irracionális áron.
A PHEV autók egyik istenadta lehetősége, hogy giga számokat be lehet írni a teljesítmény rovatba. Ugyanis a benzines motorok 100-200 lóerős teljesítményét meg lehet fejelni egy hasonló elektromos motorteljesítménnyel. Ezek összteljesítménye pedig gigászi számokat tud produkálni. Persze a csillagok megfelelő állása esetén a két motor együttes teljesítményleadása esetén.

Kizöldült a racionalitás – KIA Ceed kombi Plug-in Hybrid Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 ceed teszt, Ceed kombi PHEV teszt, Ceed PHEV teszt, KIA Ceed kombi teszt, KIA Ceed Plug-in hybris teszt,

Ezzel szemben a Ceedben egy 1,6 literes szívó benzines mellé, amely 105lóerős és 147Nm nyomaték leadására képes, egy visszafogott 60 lóerős és 170Nm nyomatékú elektromotort párosítottak.
Utóbbi egy 8,9kW-os akkumulátorból veszi a feszültséget, előbbit pedig egy lecsökkentett méretű, 37 literes üzemanyagtank táplál. A rendszer összteljesítménye 141 lóerő 265Nm nyomaték mellett.
A rendszer egyébként, érdekes módon, egy hatsebességes duplakuplungos váltóval van összekötve, tehát egy fokozattal kevesebbel oldották meg a fokozatváltást, mint a hagyományos erőforrások esetén. Nekem egyetlen pillanatban sem hiányzott egyébként a hetedik sebesség. Jó a fokozatelosztás ebben a változatban is.

Kizöldült a racionalitás – KIA Ceed kombi Plug-in Hybrid Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 ceed teszt, Ceed kombi PHEV teszt, Ceed PHEV teszt, KIA Ceed kombi teszt, KIA Ceed Plug-in hybris teszt,

Azt kell, hogy mondjam, hogy a végeredmény egy egészen kellemes kombó. A Ceed ugyan nem lesz tőle versenygép, de átlagos napi használat esetén ez a teljesítmény teljesen elegendő. Az akkumulátor súlya nem okoz fergeteges változást sem az össztömegben, hiszen 1533 kg a Ceed kombi PHEV, amely nagyjából 150-200 kg többlet egy normál motoros változathoz képest. És nem lesz rosszabb az autó sem a vezethetőségben, sem pedig az úttartásban. Kell ugyan némi kompromisszumot leszenvedni a csomagtér alatt elhelyezett battery pack miatt, hiszen a továbbra is sík felületű csomagtér 437 literre zsugorodott az alapváltozat 625 literjéhez képest. De úgy vélem, hogy ez még kezelhető méretkülönbség, mert a maradék méret sem kevés. Ráadásul az ülések 1/3 -2/3 arányú lehajtásával 1,5 köbméternyi teret tudunk varázsolni.  

Kizöldült a racionalitás – KIA Ceed kombi Plug-in Hybrid Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 ceed teszt, Ceed kombi PHEV teszt, Ceed PHEV teszt, KIA Ceed kombi teszt, KIA Ceed Plug-in hybris teszt,

Amit a PHEV hajtáslánctól elvárhatunk, azt a Ceed tényleg nagyon jól tudja. Kimondható, hogy egy fogyasztás bajnok és a rendszer szabad lehetőséget teremt arra, hogy a legideálisabb módon közlekedjünk. Használhatjuk tisztán a villanymotort, de a hybrid üzemmód választásával ki is iktathatjuk azt. Ez utóbbi például jól jön, ha autópályán haladunk, hiszen ekkor nem kell elpazarolni a duális meghajtásra az elektromos hatótávolságot, amely viszont városban nagyon jól tud jönni.
A benzinmotoros működéssel 6 liter körül fogyaszt az autó, amely jelentősen vissza tud esni, ha az akksi fel van töltve és az automata vagy tisztán elektromos meghajtást választjuk. Utóbbi természetesen akár 0 liter üzemanyagunkba kerül és így 50-55 kilométer megtételére alkalmas. Átlagfogyasztást kár mondani, hiszen a felhasználás módjától és a rendszeres töltéstől függ elsősorban egy ilyen autó átlaga.

Kizöldült a racionalitás – KIA Ceed kombi Plug-in Hybrid Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 ceed teszt, Ceed kombi PHEV teszt, Ceed PHEV teszt, KIA Ceed kombi teszt, KIA Ceed Plug-in hybris teszt,

Nem tettem említést eddig az optikai különbségekről, amely a modellfrissítés eredménye. A Ceed a módosított lökhárítótól, betétektől még sportosabb lett. Biztos ezt szolgálja a hátsó lökhárítóra rajzolt kamu dupla kipufogórajz is. Ez biztos egyéni, hogy én ezt nem szeretem, de mostanában egyértelműen ez a trend. A kipufogók általában véget érnek valahol az alvázon hátrafelé menet. Tetszett viszont, hogy a PHEV hűtőmaszkja egyedi, szinte teljesen fedett lett, és ez csak erre a motorizáltságra jellemző. Belül egy 10,25” -os központi kijelzőt találunk, illetve egy 400ezer forintos extracsomag részeként a műszerfal is teljesen digitális. Igazán szép, modern grafikák közül választhatunk a megjelenítésben. Informatív, jól átlátható.
A vezetéstámogató extrák mindegyike megtalálható az új Ceedben. Kicsit agresszív módon és túl sokat csipog, rezeg, de inkább jó az ilyen, mint amekkora bajtól meg tud kímélni. A magam részéről én a pittyegéseket, amit lehetett kikapcsoltam, mert engem a hangszín és úgy egyáltalán a hangja zavart, ugyanúgy, mint a 10-20 másodperc hosszú üdvözlő és búcsúzó hangorkán a motor ki és bekapcsolásakor. De mivel ezt meg lehet tenni, ezért azt tudom mondani, hogy szuper volt minden.   

Kizöldült a racionalitás – KIA Ceed kombi Plug-in Hybrid Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 ceed teszt, Ceed kombi PHEV teszt, Ceed PHEV teszt, KIA Ceed kombi teszt, KIA Ceed Plug-in hybris teszt,
 

Tettem már említést a Ceed PHEV áráról. Két oldalról is érdemes megvizsgálni ezt a bizonyos eladási árat, amely a Platinum, tehát a legmagasabb felszereltség esetén a rendelhető extrákkal együtt 14,5 millió forint jelenleg. Ha a versenytársakhoz hasonlítjuk, akkor talán azt lehet mondani, hogy némiképpen drágább. Akkor viszont, ha a többi, hagyományos motorváltozatokhoz hasonlítom, akkor túlárazottnak tartom. A hagyományos 160 lóerős erőforrás azonos felszereltséggel nagyjából 10 millió forint. A PHEV tehát 4,5 millióval kerül többe. Ez túlságosan sok, a jellemző árkülönbséghez képest közel kétszeres.

Kizöldült a racionalitás – KIA Ceed kombi Plug-in Hybrid Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 ceed teszt, Ceed kombi PHEV teszt, Ceed PHEV teszt, KIA Ceed kombi teszt, KIA Ceed Plug-in hybris teszt,

A Ceed PHEV egy tényleg jól használható, modern beltartalmú, minőségi kocsi. Céges autónak, családi kocsinak ideális. A fogyasztása plug-in hybrid meghajtása miatt zseniális és a zöld rendszám egyéb más előnyökkel is kecsegtet. Az ára miatt viszont nagyon nehéz elképzelni, hogy a legsikeresebb modellé teszi a kínálatban.

Kizöldült a racionalitás – KIA Ceed kombi Plug-in Hybrid Platinum - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 ceed teszt, Ceed kombi PHEV teszt, Ceed PHEV teszt, KIA Ceed kombi teszt, KIA Ceed Plug-in hybris teszt,

  • 2022 ceed teszt Ceed kombi PHEV teszt Ceed PHEV teszt KIA Ceed kombi teszt KIA Ceed Plug-in hybris teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kizöldült a racionalitás – KIA Ceed kombi Plug-in Hybrid Platinum - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kizöldült a racionalitás – KIA Ceed kombi Plug-in Hybrid Platinum
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfi nem készen érkezik - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem készen érkezik
    • Keresd a nőt!
    Meditáció kezdőknek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Meditáció kezdőknek
    • Stylelife
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod
    • Keresd a nőt!
    'Nem vagyok elég jó.' - Toxikus gondolataink, melyek hátráltatnak a fejlődésben
    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?
    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?
    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.
    Széllel szemben – BMW Z4 M40i
    Műalkotás a műalkotásban – egyedi koktél Anna Amélie és a White Raven Skybar együttműködésében
    A nyár, amikor minden megváltozott – Miért érdemes megnézned The Summer I Turned Pretty-t?

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfi nem készen érkezik

    A férfi nem készen érkezik

    Meditáció kezdőknek

    Meditáció kezdőknek

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    'Nem vagyok elég jó.' - Toxikus gondolataink, melyek hátráltatnak a fejlődésben

    'Nem vagyok elég jó.' - Toxikus gondolataink, melyek hátráltatnak a fejlődésben

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Műalkotás a műalkotásban – egyedi koktél Anna Amélie és a White Raven Skybar együttműködésében

    Műalkotás a műalkotásban – egyedi koktél Anna Amélie és a White Raven Skybar együttműködésében

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia