Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylenews - A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

Stylenews
Autó & Motor - Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Autó & Motor
Body & Sport - A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

Body & Sport
Mindent a szemnek - Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Mindent a szemnek
Divathírek - Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Divathírek
Mindent a szemnek - Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Mindent a szemnek
Rendezvények - Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Rendezvények
 - Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG

Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG

  • 2022. szeptember 24.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Ha 2022-ben egy nő „trendi” akar lenni, akkor fontos a műszempilla, szilikonnal töltött ajkak és lehetőség szerint mellek és persze sok-sok edzés, hogy semmi fölösleg ne legyen rajta. Amennyiben „trendi” milliárdosok vagyunk a kellékek száma sokkal kevesebb, elég egy G63 AMG. Sokkal kevésbé megterhelő dolog, hiszen csak ki kell lökni a nagyjából 75-80 millió forintot és azonnal lehet pozícionálni a tulajdonost. Ezúton köszönjük a Flottamannak, hogy pár napra bepillantást adott ebbe a világba. Érdekes élmény volt.


Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG - Autó & Motor - MOBILITY -

Szomorúan kell kimondani, hogy a G osztály, mint jármű, egy üzenetté redukálódott. Annyi érzelem kapcsolódik hozzá és nem csak Magyarországon, hanem világszerte, hogy nagyon nehéz túllépni ezen és a G-t puszta funkciójában értelmezni. Kerítettünk is gyorsan egy régebbi sorozatból egy dízelt, hogy ne csak arról szóljon az írásom, hogy miként lett a világ egyik legjobb terepjárója a féktelen pazarlás és kivagyiság szimbóluma.

Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG - Autó & Motor - MOBILITY -

Azt hiszem erről egyébként sokkal inkább tehet a Mercedes, mint a vásárlói kör. A mostanra 4 literes biturbó V8 (előző generáció esetén persze nagyobb volt, kezdetben pedig nyilván 6,3 liter szívó), 585 lóerős és 850 Nm leadásra képes. Ezek a paraméterek, kimondható, hogy lélegzetelállítóak és sportkocsikat megszégyenítő képeségekkel ruházzák fel a 4,87 méter hosszú, 3 centi híján 2 méter magas és 193 centi széles, 2,5 tonnás monstrumot. Szóval ez tök jó, imádtam a 4,5 másodperces gyorsulást vele, de ennél sokkal fontosabb, hogy mi a f@nak kell ilyen teljesítmény egy ilyen típusú járműbe. A válasz pedig az, hogy azért, mert megtehetem. És ennél nincsen fontosabb és nyomósabb érv! Nem érdekel senki, semmi és legfőképpen nem érdekel a pénz. Egy dolog érdekel csupán, a pozíció megjelölése. Nem azért veszek Louis Vuitton táskát, mert az a legjobb táska vagy mert az adott funkcióra ez a legjobb. Azért veszem, mert ennél momentán nincsen drágább, de legalábbis pazarlóbb. A Mercedes pedig ezzel a motorral és kivitellel erre teremtett alapot.
Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG - Autó & Motor - MOBILITY -

Azért érdekes egyébként a téma, az ár/luxus, mert sok-sok drágább autó, azaz terepjáró létezik. De ennyire nyakatekert módon funkciótlanabb egész biztosan nincsen! Hogy miért gondolom ezt? Mert a G osztály, még a csúcs 63 AMG kivitelben sem luxus. Sok luxus kiegészítő van persze benne, de talán bele sem érdemes kezdeni annak sorába, hogy még házon belül is (S osztály, GLS) vagy más luxus márkák terepjáróinál mennyivel több kényelmi és biztonsági felszerelést tömnek bele egy ekkora bakancsba. A G egyetlen dologban egyértelműen jobb, mint azok, amelyekre gondolok. Mégpedig a terepképesség. De egészen kevés ember létezik a földön, aki a G63-mal megy terepre. Egyébként egy emberről hallottam, aki ebben az országban él és ezt teszi, de ebbe most ne menjünk bele.

Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG - Autó & Motor - MOBILITY -

A lényeg, hogy hatod áron is lehet venni terepre jó autókat, amelyeket annyira nem fájdalmas szétcseszni a gallyakkal, saras dagonyával. Ideálisabb gumikat tesznek rá, nem pedig 22” -os felniken olyan abroncsokat, amelyeknél tényező a használható maximális sebesség adat. A kerekek esetében egyébként fontos szempont, hogy a nagy teljesítmény miatt óriási féktárcsák vannak, éppen ezért valószínű 20” -nél nem is fér el rajta kisebb felni. Ez pedig azt jeleni, hogy a gumi oldalfala nem lehet kellően széles, amely egy saras terepen fontos. Így a végeredmény az, hogy ezek a három differenciálzáros terepjárók soha az életben nem hagyják el az aszfaltot 15 másodpercnél hosszabb időre. Akkor is csak azért, mert pont útfelújítás van vagy azért, mert parkolás során kicsit rálóg a kerék a macskakőről a gyepre.
Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG - Autó & Motor - MOBILITY -

Ok, ígéretem szerint lépjünk túl az öko lábnyom kérdésén és a mély, sivár, lehangoló üzeneten, amit sikerül a G63-nak megszereznie.
A típust eredetileg katonai célokra fejlesztették a hetvenes évek végén és a kényelmi fejlesztéseken, kiegészítéseken kívül, – légkondicionáló, elektromos ablakok, automata váltó stb. – amelyek tovább növelték az autó árát, más változás nem történt az autóval. 1990-ben jelent meg a W463 kódnevű változat. Érdekesség, hogy a mostani, 2018-ban megjelent változat is ezen név alatt fut, azzal a megjegyzéssel, hogy második generáció. Így a képeken látható másik 2002-es G osztály is W463-as, ugyanúgy, mint a G63 AMG tesztalanyunk.
Természetesen rengeteg ráncfelvarrás történt 1992 és 2018 között, amelyek közül számos a karosszéria méretét is érintő vagy éppen a teljes beltéri kezelőegység cseréjét érintő, drasztikus változás volt.

Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG - Autó & Motor - MOBILITY -

Az első és a második generációs W436 ránézésre csak méretükben térnek el, a formai elemek hasonlónak, azonosnak tűnnek, de ez csak a látszat. Ha alaposan körbejárjuk, gyakorlatilag teljesen más a két autó és mindössze három elemet találunk rajtuk, amelyek megegyeznek. Ezek pedig a lámpamosó fújókája, a kilincsek nyitó gombjai és a hatalmas, pótkerék tartó doboz az autó hátsó ajtaján. Nagyon ügyes mérnöki munka eredménye, hogy minden egyéb alkatrészt megújítottak rajta, miközben az összhatás teljesen megegyezik.

Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG - Autó & Motor - MOBILITY -

A 2002-es modellévben találkozhattunk először a G63 AMG modellel, illetve elnevezéssel. Ekkor ez a kód egy V12-es blokkot takart, amely 437 lóerejével 6,5 másodperces gyorsulásra volt képes. 2012-től jöttek a V8 turbós motorok, mire eljutottunk a mostani 4 literes duplaturbós verzióig. Ehhez a blokkhoz egy kilenc sebességes automata kapcsolódik.
A fogyasztási adatánál talán fontosabb, hogy 100 literes tankkal rendelkezik a modell, amelynek így relatív kicsi hatótávolsága van. Valószínűleg el lehet vele vitorlázni kevesebbel is, de a tesztelés alatt 22-26 liter között fogyasztott, vegyes és dinamikus használat mellett. Nagy gyorsulásokkor volt, hogy 48-50 literre is ugrott a pillanatnyi fogyasztás, de álló helyzetben járó motornál is 1 liter fölöti számokat mutatott (ha nem jár a motor, akkor biztos 1 alatt is ki lehet hozni ????).

Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG - Autó & Motor - MOBILITY -

Az látható, hogy a G63 2018 óta nem kapott ráncfelvarrást, mert a mai modern időkben 4 év informatikai szempontból túl sok idő. A Mercedes régebbi rendszere fut még rajta, így a hangvezérlés még nem elérhető. Szintén nem tetszett, hogy a középső kijelző nem érintőképes felület, így a kezelése, kizárólag a központi tárcsán keresztül vagy a kormányra elhelyezett kezelőn keresztül lehetséges.
Az első ülések természetesen nagyon kényelmesek. Szellőztethetőek, fűthetőek és masszázs funkcióval ellátott mind a kettő. Sőt, aktív módon megtámasztja az oldalunkat, ha belemegyünk egy kanyarba. Hátra sajnos már nem jutott a masszázsból és a méretéhez képest a lábtér sem kiemelkedő.  Az viszont pozitív, hogy egy-egy tablet a hátsó ülések hátsó ülésére felkerült, így az informatika ott is jelen van.

Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG - Autó & Motor - MOBILITY -

Az ajtók becsukásakor nem számíthatunk arra, hogy behúzza az elektronika, ha nem csaptuk be kellő erősséggel. Szóval kellő erősséggel kell becsapni és nincs is szép hangja. Illetve szép hangja van, ha egy 1987-es Lada ajtajának becsukása kellemes a fülünknek. Egyébként ez nem probléma, csakúgy, mint az sem, hogy a tetőablak árnyékolója nem elektronikus. A probléma csak az, hogy a mai „luxusautóknak” ez tartozéka.

Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG - Autó & Motor - MOBILITY -

A G63 AMG egyébként bődületesen megy és csodálatos a hangja. A középkonzolon egy gomb segítségével akkor is aktiválhatjuk a valós (nem kamu, mikrofonból érkezőt) dübörgő hangokat, ha nem a Sport+ üzemmódban vezetünk. Tényleg csodálatos és öröm a fülnek. A vezetési élmény is kiváló, annak ellenére, hogy egy nagy magas kocka az egész, rendkívül jól fekszi az utat nagyobb sebességnél is. A kormányzás kellőképpen direkt és nyilvánvalóan semmiféle úthiba nem akadály a számára. Sokkal jobb és izgalmasabb a hatás, mint az RSQ8-ban, ami egyébként még 15 lóval erősebb is. Szóval ezen a ponton elmúlik minden rossz érzés, amit az előzőekben leírtam.

Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG - Autó & Motor - MOBILITY -

Szintén pozitívum, hogy a mennyire jó pasi skálán nagyjából 3-4-et léptem előre ezen napok alatt. Persze nem azért, mert a gold digger kislányok azt gondolták, hogy van nálam mit keresni. Láttam a szemükben, hogy én kezdtem el tetszeni nekik. Szóval jó filterek vannak az ajtó üvegébe építve.

Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG - Autó & Motor - MOBILITY -

A G egy legenda. Az egyik leghosszabb ideje gyártott Mercedes típusok közül való és egyáltalán nem véletlen, hogy katonai és hasonló „munka” célokra számos országban óriási sikere van. Nem az AMG felszereltség és motor, amelyet ezen körülmények között ki fogok próbálni, de tudom, hogy a G önmagában vélhetően mindent visz. Jópofa játék volt pár napig a milliárdosok világának egy apró szegmensét megélni. Megérteni a választást sajnos én nem tudtam, valószínű többek között ezért sem vagyok közöttük. De a hibái ellenére a G63 AMG örök élmény fog maradni.  

Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG - Autó & Motor - MOBILITY -

  • g63 g63 amg G63AMG teszt Mercedes Benz G63 Mercedes G63AMG teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    5 nosztalgikus fekete-fehér film karácsonyra - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    5 nosztalgikus fekete-fehér film karácsonyra
    • Keresd a nőt!
    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től
    • Keresd a nőt!
    10 módja annak, hogy egy boldogabb, egészségesebb kapcsolatot alakítsunk ki a társunkkal - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    10 módja annak, hogy egy boldogabb, egészségesebb kapcsolatot alakítsunk ki a társunkkal
    • Keresd a nőt!
    Így fuss télen: 4 tipp, ha a hideg időben is futócipőt húznál
    Luxus Elérhető Áron: Omoda 9 SHS Teszt
    A kutya hirtelen kedvetlen, lassú, bújós? – A csendes betegségek láthatatlan jelei
    Itt találtam meg önmagam
    Nézzetek egymásra a megfelelő partner ott van bennetek
    Miért nem tudsz most dönteni? És miért nem veled van a baj
    Zene, fény és közösség – jótékonysági karácsonyi koncert a Fő utcában

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    5 nosztalgikus fekete-fehér film karácsonyra

    5 nosztalgikus fekete-fehér film karácsonyra

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    10 módja annak, hogy egy boldogabb, egészségesebb kapcsolatot alakítsunk ki a társunkkal

    10 módja annak, hogy egy boldogabb, egészségesebb kapcsolatot alakítsunk ki a társunkkal

    Így fuss télen: 4 tipp, ha a hideg időben is futócipőt húznál

    Így fuss télen: 4 tipp, ha a hideg időben is futócipőt húznál

    Luxus Elérhető Áron: Omoda 9 SHS Teszt

    Luxus Elérhető Áron: Omoda 9 SHS Teszt

    A kutya hirtelen kedvetlen, lassú, bújós? – A csendes betegségek láthatatlan jelei

    A kutya hirtelen kedvetlen, lassú, bújós? – A csendes betegségek láthatatlan jelei

    Itt találtam meg önmagam

    Itt találtam meg önmagam

    Nézzetek egymásra a megfelelő partner ott van bennetek

    Nézzetek egymásra a megfelelő partner ott van bennetek

    Miért nem tudsz most dönteni? És miért nem veled van a baj

    Miért nem tudsz most dönteni? És miért nem veled van a baj

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia