Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylenews - A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

Stylenews
Autó & Motor - Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Autó & Motor
Body & Sport - A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

Body & Sport
Mindent a szemnek - Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Mindent a szemnek
Divathírek - Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Divathírek
Mindent a szemnek - Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Mindent a szemnek
Rendezvények - Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Rendezvények
 - Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid

Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid

  • 2021. július 31.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Sikerre ítélt vállalkozást kezdett a Mercedes 1993-ban, amikor a 190-es utódjaként bemutatta az első C osztály modelljét. Világszinten ez idáig 8,6 millió darab fogyott ebből a típusból, úgy, hogy a most elbúcsúzó MK4 kódjelű elődből 2,5 millió darab került értékesítésre. Nem csoda tehát, hogy minden tudásukat latba vetették, hogy a profitabilitás szempontjából is kiváló modell töretlenül folytassa eddigi pályafutását. De vajon sikerül-e a nagy ellenféllel a BMW 3-sal szemben maradandót alkotni?


Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 mercedes c 220d Mild-hybrid teszt, 2021 mercedes-benz c 220 d teszt, mercedes c dízel teszt 2021, mercedes c osztály teszt, mercedes-benz c teszt,

Talán számomra, mint halandó számára, ez a Mercedes osztály az utolsó lépcsőfok, amit valaha el tudok érni.  Ezért volt bennem hihetetlen várakozás azzal kapcsolatban, hogy mit fog nyújtani az új C?
Amikor a Mercedes-Benz szakemberei nekiláttak az új modell tervezésének, el tudom képzelni, hogy komoly fejtörést jelenthetett számukra ez a feladat. Nem arról van szó, hogy bármiféle baj lett volna a leköszönő modellel, sőt, éppen ellenkezőleg. A probléma inkább egy általános iparági probléma, kihívás leküzdésének a feladata lehetett.
Ne felejtsük el, hogy a mai napon egy szedán modell újra alkotása nem kecsegtet akkora sikerrel, hiszen SUV lázban ég már legalább 5-8 éve a világ. Ezenfelül ott van az a rengeteg jogszabályi, környezetvédelmi szabályozás, amely erősen hátráltatja, nehezíti minden hagyományos – nem eredendően elektromos, vagy éppen PHEV-nek tervezett – gépkocsi bevezetését.

Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 mercedes c 220d Mild-hybrid teszt, 2021 mercedes-benz c 220 d teszt, mercedes c dízel teszt 2021, mercedes c osztály teszt, mercedes-benz c teszt,

A Mercedes úgy oldotta meg a feladatot, ahogyan azt a Mercedestől elvárhatjuk. Nem egyszerűen egy megújult C osztályt készített, hanem új alapokra helyezte azt, újragondolta a koncepciót és forradalmi változtatást hajtott végre. Bár a padlólemez csak módosítása a leköszönő C osztálynak, de gyakorlatilag egy ízig-vérig minden alkotóelemében új modellt láthatunk, amely nagyon erős rokonságban van az új Mercedes S osztállyal. Igen, nem elírás vagy éppen tévedés, amit írok. A felső középkategóriás C nem az eggyel nagyobb E-hez hasonlít, hanem a márka zászlóshajóját képviselő S osztály koncepciója alapján készült. Formai, technikai szempontból és természetesen autóépítési szempontból ez olyanfajta áttörés, amellyel nem találkozhattunk eddig semelyik márka történetében. Nem szeretnék nagy szavakkal dobálózni, de ez egy olyan ütőkártya, amitől bárki le fogja tenni az arcát. Döbbenetesen komoly autó készült, mindez pedig úgy, hogy benne van a korábbi C osztály életérzése is.  

Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 mercedes c 220d Mild-hybrid teszt, 2021 mercedes-benz c 220 d teszt, mercedes c dízel teszt 2021, mercedes c osztály teszt, mercedes-benz c teszt,

A frontrész természetesen teljesen új. A LED-es fényszórók valamivel vékonyabbak lettek, mint a korábbi modellnél, illetve megkapta a lefelé fordított hűtőmaszkot az autó. Kicsit olyan érzésünk lehet a teljes frontrész láttán, mintha egy fej kicsit mérgesen nézne felénk. Az AMG pakett részeként kicsi apró Mercedes csillagok díszítik a hűtőrácsot, ha esetleg a méretes középső logó nem lenne elégséges vagy éppen azért, hogy az autópályán még több bogár tudjon a csillagoknak repülni. A viccet félretéve, tényleg menő és jól is néz ki.

Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 mercedes c 220d Mild-hybrid teszt, 2021 mercedes-benz c 220 d teszt, mercedes c dízel teszt 2021, mercedes c osztály teszt, mercedes-benz c teszt,

Muszáj kiemelnem a változások közül a motorháztetőt, amelyhez hasonló formát az új E osztályon is láthattunk. Az egyenes felület helyett erőteljes hosszanti törés vonul végig a felület jobb és bal oldalán, amely még dinamikusabbá, sportosabbá teszi a járművet. A vezetőülésből is látható kiemelkedés nagyon vagány.
Oldalról elegáns vonalvezetést láthatunk. Gyakorlatilag egy miniatürizált S osztályt. Nekem rontotta az összképet a 18” -es Aero alufelni mintája (de ez nyilván ízlés dolga).

Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 mercedes c 220d Mild-hybrid teszt, 2021 mercedes-benz c 220 d teszt, mercedes c dízel teszt 2021, mercedes c osztály teszt, mercedes-benz c teszt,

A hátsó része az autónak teljes mértékben új az előző generációhoz képest. A legfeltűnőbbek a hátsó hegyes lámpák, amelyek alsó vonaluktól keskenyednek befelé és egészen a csomagtartó ajtó alá nyúlnak, ezzel növelve vizuálisan az autó szélességét. Ezzel a megoldással és formatervvel találkozunk az A osztály esetében is.
Számomra az egyetlen lehangoló pontja az autónak a hátsó lökhárító. Minden van itt, ami ál és nem valóságos. Kamu diffúzor és dupla krómozott mű kipufogóvég. Utóbbinak még nagyjából 10cm mélysége is van. De most komolyan, ez minek? Manapság divat az ilyesfajta megoldás, sok autógyár csinálja, de szerintem ezt nem kellene követni.

Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 mercedes c 220d Mild-hybrid teszt, 2021 mercedes-benz c 220 d teszt, mercedes c dízel teszt 2021, mercedes c osztály teszt, mercedes-benz c teszt,

Ha valakit esetleg a külső változások nem ragadnak magukkal és nem érzi a gyökeres módosítást, annak is meg fog változni a véleménye, ha a beül az autóba. Az luxus S osztály által inspirált belső tér fényűző érzést ad a C osztály utasai számára. Az anyagminőség, anyaghasználat ultra prémium. Minden egyes részlet különleges, egyedi. Mélységek, játékos terek alkotják a belső környezetet részletgazdag, finom és stílusos megoldásokkal. Nem csicsás, nincsen túltolva, sok esetben inkább minimalista hatású. A Burgmester hifirendszer megannyi hangszórója külön-külön esztétikai élményt nyújt, azon kívül, hogy elképesztő akusztikát teremt az utastérben. Ha az apró részletek felfedezésénél tartunk, akkor érdemes beszélni a légbeömlők különleges formájáról, azok egyedi zárási mechanizmusáról is, amely szintén különleges. Mondanom sem kell, hogy a LED-es hangulatvilágítás tovább emeli az utazás élményét, amelyet gyári beállítások vagy éppen sajátosan definiált kompozíció segítségével tehetünk egyedivé.

Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 mercedes c 220d Mild-hybrid teszt, 2021 mercedes-benz c 220 d teszt, mercedes c dízel teszt 2021, mercedes c osztály teszt, mercedes-benz c teszt,

Egyediség! MI teszi a C osztályt vitathatatlanul mássá, vagy éppen többé, mint más hasonló vagy éppen nagyobb kategóriába sorolt gépjárművet? Ez pedig nem más, mint a Mercedes-Benz válasza, megoldása, a digitális elvárásokra. Az S osztályban bemutatkozó középső infotainement rendszer/kijelző a lelke a C osztály által bemutatott új érának. A középkonzolról félig lecsúszva, de ideális pozícióban találunk egy gigantikus méretű állított képernyőt, amelyen keresztül vezérelhetünk minden funkciót, legyen az vezetéstámogatással, komforttal vagy bármivel kapcsolatos, amely a Mercivel és/vagy környezetével kapcsolatos. Hihetetlen, hogy hová fejlődött a technológia. Az jutott eszembe először, hogy vélhetően kisebb képernyőn néztem gyerekkoromban a Szomszédokat, mint amekkora ebben az autóban a kijelző. De itt nem csak a méret a lényeg.

Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 mercedes c 220d Mild-hybrid teszt, 2021 mercedes-benz c 220 d teszt, mercedes c dízel teszt 2021, mercedes c osztály teszt, mercedes-benz c teszt,

A „Hey Mercedes” felkiáltással életre hívható intelligens rendszer generációról-generációra fejlődik. Hasonló rendszert képzeljünk el, mint az iPhone esetében a Siri, vagy az Alexa. Biztonságosabb és kényelmesebb megoldást kínál, mint bármilyen menü rendszerben tallózni vezetés közben, függetlenül attól, hogy jelenleg a Mercedes rendszerét tekintem etalonnak a kezelhetőség, átláthatóság szempontjából. Ez utóbbi persze minden esetben megszokás kérdése, hiszen ami számomra logikus (például az Apple telefonok menüje), addig más számára ez nem biztos, hogy magától értetődő. De biztosan állíthatom, hogy az egyik legjobban átgondolt megoldás a mai digitalizált, információval túlzsúfolt technológia esetén.
Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 mercedes c 220d Mild-hybrid teszt, 2021 mercedes-benz c 220 d teszt, mercedes c dízel teszt 2021, mercedes c osztály teszt, mercedes-benz c teszt,

Az ülések szuperkényelmesek voltak és természetesen az ajtón található az állítási lehetőség, mint a legtöbb Mercedesben. A hátsó utasok számára is magasabb szintű a komfort, mint az előd modellben. 13mm-rel nagyobb a fejtér és 35mm-rel nagyobb a lábtér. A csomagtér is növekedett, 455 literes alaphelyzetben.

Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 mercedes c 220d Mild-hybrid teszt, 2021 mercedes-benz c 220 d teszt, mercedes c dízel teszt 2021, mercedes c osztály teszt, mercedes-benz c teszt,

A tesztjárművünket a jelenlegi dízel modellpaletta belépő tagja a 220-as, azaz a kétliteres, 200 lóerős mild-hybrid dízel erőforrás hajtotta, amelyhez egy 9 fokozatú automata váltó csatlakozott. Ez a párosítás hihetetlenül jól passzolt az autóhoz és tette a hosszútávú utazások legideálisabb megoldásává. A 7,8mp-es gyorsulás érezhetően nagy dinamikát biztosított az autó számára, főleg akkor, ha a Comfort üzemmódból sportra váltottunk. Vegyes használat mellett 6,2 literes fogyasztással jártunk vele, de ennél egészen biztos sokkal jobb eredményt is elérni. De nehéz megállni, hogy ne használja ki az ember a képességeket.

Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 mercedes c 220d Mild-hybrid teszt, 2021 mercedes-benz c 220 d teszt, mercedes c dízel teszt 2021, mercedes c osztály teszt, mercedes-benz c teszt,

Az, hogy kiváló vezetési élményt kapunk az autótól, ahhoz hihetetlen sokat hozzátesz a futómű. Nem emlékszem rá, hogy valaha találkoztam volna ennél jobbal ebben a kategóriában. Az úthibákat ugyanolyan tökéletesen nyeli el, mint amilyen feszesen képes reagálni komolyabb tempó esetében. Tökéletesre sikerült ez a része is az autónak.

Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 mercedes c 220d Mild-hybrid teszt, 2021 mercedes-benz c 220 d teszt, mercedes c dízel teszt 2021, mercedes c osztály teszt, mercedes-benz c teszt,

Lényegtelen felsorolni egyesével azokat a vezetéstámogató funkciókat, amelyek ebben az autóban megtalálhatóak, mert ezek által végtelen sora lenne ennek a cikknek. Ki kell viszont emelni és aláhúzni, hogy ezek a rendszerek nemcsak benne vannak az autóban, hanem úgy működnek ahogyan kell. A sávtartó, az vészfékező és egyéb figyelmeztető rendszerek úgy és akkor végzik a dolgukat, amikor és ahogyan szükséges. Talán a legjobb példa erre az automata parkolás rendszer. A legtöbb autóban ez a rendszer irreálisan gyorsan forgatja a kormányt, amitől a nem gyakorlott vezető akár meg is ijedhet, megnyomva a féket, leállítva a folyamatot. A Mercedes C osztályban ez egy emberi, nyomon követhető manőver. Lehet 0,5mp-el tovább tart, de úgy teszi a dolgát, ahogy ezt Mi emberek le bírjuk követni. Pont ilyen a sávtartó is, nem rángat, nem húzza túl, helyette precízen, finoman tartja középen az autót a sávban.

Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 mercedes c 220d Mild-hybrid teszt, 2021 mercedes-benz c 220 d teszt, mercedes c dízel teszt 2021, mercedes c osztály teszt, mercedes-benz c teszt,

Nehéz összefoglalót írni erről az autóról, mert a viszonylag hosszúra kerekedett írásom a felét sem tartalmazza annak, amit érdemes kiemelni erről a járműről. Így röviden csak annyit, hogy a C osztály nem csak egy új modellt mutatott be, hanem következő szintre léptette azt, amit ettől a kategóriától eddig kaptunk/elvártunk.

Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 mercedes c 220d Mild-hybrid teszt, 2021 mercedes-benz c 220 d teszt, mercedes c dízel teszt 2021, mercedes c osztály teszt, mercedes-benz c teszt,

  • 2021 mercedes c 220d Mild-hybrid teszt 2021 mercedes-benz c 220 d teszt mercedes c dízel teszt 2021 mercedes c osztály teszt mercedes-benz c teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni
    • Keresd a nőt!
    Nem jó egyedül - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Nem jó egyedül
    • Keresd a nőt!
    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?
    • Keresd a nőt!
    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával
    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!
    Itt találtam meg önmagam
    Szelfi, design, magány: a modern emberekről szól kissmiklos legújabb kiállítása
    Légy stílusos szilveszterkor és újévkor a WITTCHEN-nel
    A sport mint művészet – egy különleges szemlélet
    A Diótörő végre mindenkihez elér – varázslatos, élő zenekaros balettel indul a 2026-os év

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni

    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni

    Nem jó egyedül

    Nem jó egyedül

    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?

    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?

    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

    Itt találtam meg önmagam

    Itt találtam meg önmagam

    Szelfi, design, magány: a modern emberekről szól kissmiklos legújabb kiállítása

    Szelfi, design, magány: a modern emberekről szól kissmiklos legújabb kiállítása

    Légy stílusos szilveszterkor és újévkor a WITTCHEN-nel

    Légy stílusos szilveszterkor és újévkor a WITTCHEN-nel

    A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

    A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia