Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylenews - A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

Stylenews
Autó & Motor - Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Autó & Motor
Body & Sport - A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

Body & Sport
Mindent a szemnek - Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Mindent a szemnek
Divathírek - Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Divathírek
Mindent a szemnek - Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Mindent a szemnek
Rendezvények - Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Rendezvények
 - Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Legjobban megfelelni – Renault Clio E-TECH Hybrid 140...

Legjobban megfelelni – Renault Clio E-TECH Hybrid 140 R.S. Line

  • 2021. február 24.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Ha 2020, akkor a járványon kívül az autógyártók másik kihívása – és erről persze hamarabb tudtak, mint az előbbiről – a CO2 kvóta volt. Nem csoda hát, hogy nincs olyan márka, aki ne igyekezne alternatív meghajtással megjelenni. A Renault sem tett másképpen és rögtön 3 típusában mutatott be hybrid erőforrást. Ezek közül a Cliot teszteltük, amely ellentétben a másik két bemutatott modellel, kisebb akkumulátort kapott és ezáltal nem konnektoros hybrid változatban jelent meg. A keresztségben pedig az E-TECH nevet kapta.


Legjobban megfelelni – Renault Clio E-TECH Hybrid 140 R.S. Line - Autó & Motor - MOBILITY - clio 2020 hybrid, clio e-tech hybrid teszt, Renault Clio E-tech HYbrid 140 R.S. Line teszt, renault clio teszt,

Úgy gondolom, hogy mélységében kár belemenni a Renault által fejlesztett hybrid hajtás lényegébe, akit ez jobban érdekel, az biztos vagyok benne, hogy megtalálja az erre hivatott oldalt, vagy éppen az importőr leírását a technikáról. Ami a lényeg, hogy a két villanymotor (egy nagy és egy kicsi), a benzines erőforrás, valamint a speciális körmös váltó valami zseniálisra sikerült. A többi autógyártó a Toyota által alkalmazott és meglehetősen régóta fejlesztett hybrid hajtási rendszert használja, amivel ellentétben ez a meghajtás legalább két előnnyel rendelkezik, ami miatt külön-külön is imádnám, de együtt a kettő sorsfordító az én hybrid hajtással kapcsolatosan kialakult véleményem szempontjából.

Legjobban megfelelni – Renault Clio E-TECH Hybrid 140 R.S. Line - Autó & Motor - MOBILITY - clio 2020 hybrid, clio e-tech hybrid teszt, Renault Clio E-tech HYbrid 140 R.S. Line teszt, renault clio teszt,

Az egyik és talán jobban észrevehető különbség az autó hangja. Megszokhattuk ugyanis, hogy a városban remekül működő hybrid motorok, amikor autópálya közelébe kerülnek és nagyobbat kell gyorsítani velük, akkor ordítanak, mint a fába szorult féreg. Lehet persze ezzel az üvöltő zajjal élni, meg is lehet szokni, hiszen emellett számos előnnyel rendelkeznek, mint például az alacsony átlagfogyasztás és a környezetkímélő működés. De minek megszokni, tették fel valószínűleg a Renault mérnökei a kérdést, ha nem muszáj. Így csináltak végre valahára egy alternatívát, ahol ez sokkal kevésbé zavaró. Nem mondom, hogy V8-as duruzsolás hallható, de lényegesen csendesebb, kellemesebb a működése.
Legjobban megfelelni – Renault Clio E-TECH Hybrid 140 R.S. Line - Autó & Motor - MOBILITY - clio 2020 hybrid, clio e-tech hybrid teszt, Renault Clio E-tech HYbrid 140 R.S. Line teszt, renault clio teszt,

A másik, hogy a különleges váltások, egyes motorok speciális működésének összhangjából egy hagyományos autós vezetési élményt kapunk, némi extrával. Ilyen például, hogy tisztán elektromosan mozog az autó indulástól 15km/h tempóig, valamint tolatáskor is. A 100-as tempót ugyan átlagos tempóban, 9,9 másodperc alatt éri el, de alsó sebességtartományban kifejezetten izgalmas élmény vele a gyorsulás.

Legjobban megfelelni – Renault Clio E-TECH Hybrid 140 R.S. Line - Autó & Motor - MOBILITY - clio 2020 hybrid, clio e-tech hybrid teszt, Renault Clio E-tech HYbrid 140 R.S. Line teszt, renault clio teszt,

Ami viszont fontosabb és úgy gondolom, hogy biztosan minden hybrid fanatikus kíváncsi rá, az a fogyasztás. A gyári érték vegyes használat mellett 4,3 l. Sajnálatosan a saját tapasztalatom ennél magasabb értéket hozott ki és nem vagyok biztos benne, hogy olyan, akit magyar anya szült hosszú távon képes ennek az átlagnak a fenntartására. Mindazonáltal 5,8-6 között szerintem el lehet vele járkálni, tisztán városban pedig akár 5 l-rel is, ami az azért szintén nem rossz.  
Legjobban megfelelni – Renault Clio E-TECH Hybrid 140 R.S. Line - Autó & Motor - MOBILITY - clio 2020 hybrid, clio e-tech hybrid teszt, Renault Clio E-tech HYbrid 140 R.S. Line teszt, renault clio teszt,

A tesztelt E-TECH Clio RS Line felszereltséggel került hozzánk, mely kiegészítői és megjelenése révén tovább fokozta a sportos hangulatot. A különleges meghajtásról csupán néhány külső felirat árulkodott, más különbséget nem igazán lehetett észrevenni.

Legjobban megfelelni – Renault Clio E-TECH Hybrid 140 R.S. Line - Autó & Motor - MOBILITY - clio 2020 hybrid, clio e-tech hybrid teszt, Renault Clio E-tech HYbrid 140 R.S. Line teszt, renault clio teszt,

Az egy éve megjelent Clio formatervéről korábban született már írásunk, sőt a véletlen folytán színe és felszereltsége is azonos volt a most tesztelt változatéval. Így csak ismételni tudom magam, hogy minőségében, formájában lenyűgöző ez a Clio széria.

Legjobban megfelelni – Renault Clio E-TECH Hybrid 140 R.S. Line - Autó & Motor - MOBILITY - clio 2020 hybrid, clio e-tech hybrid teszt, Renault Clio E-tech HYbrid 140 R.S. Line teszt, renault clio teszt,

Talán az egyetlen feketeleves a Clio esetében az a meglehetősen magas ára, amely az előremutató, környezetbarát hajtáslánc következménye. 7,2 millió forintról indul a hybrid árlista a Renaultnál, amelyet az alapfelszereltség bővítésével további milliókkal lehet felfelé tornázni. Tesztautónk talán az összes létező extratartozékot tartalmazta, így ára 9,1 millió forint volt. Nem kevés pénz, de sajnos már megszokhattuk, hogy a hybrid hajtásnak ára van, ez esetben pedig egy különösen jó alternatívát kínál a Renault.  

Legjobban megfelelni – Renault Clio E-TECH Hybrid 140 R.S. Line - Autó & Motor - MOBILITY - clio 2020 hybrid, clio e-tech hybrid teszt, Renault Clio E-tech HYbrid 140 R.S. Line teszt, renault clio teszt,

  • clio 2020 hybrid clio e-tech hybrid teszt Renault Clio E-tech HYbrid 140 R.S. Line teszt renault clio teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Legjobban megfelelni – Renault Clio E-TECH Hybrid 140 R.S. Line - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Legjobban megfelelni – Renault Clio E-TECH Hybrid 140 R.S. Line
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni
    • Keresd a nőt!
    Nem jó egyedül - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Nem jó egyedül
    • Keresd a nőt!
    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?
    • Keresd a nőt!
    Így fuss télen: 4 tipp, ha a hideg időben is futócipőt húznál
    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával
    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!
    Itt találtam meg önmagam
    A sport mint művészet – egy különleges szemlélet
    A Diótörő végre mindenkihez elér – varázslatos, élő zenekaros balettel indul a 2026-os év
    Miért épp az ünnepek idején törnek elő a régi érzések és kapcsolati minták?

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni

    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni

    Nem jó egyedül

    Nem jó egyedül

    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?

    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?

    Így fuss télen: 4 tipp, ha a hideg időben is futócipőt húznál

    Így fuss télen: 4 tipp, ha a hideg időben is futócipőt húznál

    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

    Itt találtam meg önmagam

    Itt találtam meg önmagam

    A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

    A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

    A Diótörő végre mindenkihez elér – varázslatos, élő zenekaros balettel indul a 2026-os év

    A Diótörő végre mindenkihez elér – varázslatos, élő zenekaros balettel indul a 2026-os év

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia