Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Autó & Motor
Stylelife - Mit tehetsz, ha állandósult otthon a feszültség?

Mit tehetsz, ha állandósult otthon a feszültség?

Stylelife
Autó & Motor - Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

Autó & Motor
Mindent egymásért - Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

Mindent egymásért
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

 - LaVidaYarn – A fonalból szőtt stílus és elegancia

LaVidaYarn – A fonalból szőtt stílus és elegancia

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up!...

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész

  • 2020. szeptember 17.
  • Komment

A márka legkisebb modellje tud meglepetést okozni. Nem is keveset!


A Volkswagen up! személyében egy sokoldalú modellt ismerhettem meg. Nem csupán azért, mert a német márka legkisebbike, hanem egyben a MOL Limo flottájának egyik leggyakoribb tagja. Mindemellett pedig nem csak benzines, tisztán elektromos változat is készült belőle. Ez utóbbi is elérhető a MOL-nál és bármikor kibérelheted, a sima up!-pal megegyező összegben, 68 forintos percdíjért. A sokoldalúság tovább boncolható, hiszen az up!-ból kétajtós és négyajtós kivitel is létezik. A kétajtós hátsókerék-meghajtású, a négyajtóst space up!-nak hívják.         

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

2011 óta gyártják a modellt, vagyis lassacskán már 10 éve. Összeszerelését tőlünk nem messze, Pozsonyban végzik. A városi kisautó egyik különlegessége, hogy saját platformot fejlesztett hozzá a Volkswagen, pedig éppenséggel épülhetett volna a Polo architektúrájára is, viszont abban az esetben nehezebb lenne az egész kasztni.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Az up!-ok formavilágát és funkcionalitását tekintve nem sokban térnek el a MOL flottában szintén jelenlévő Smartoktól. Ezzel ellentétben műszakilag viszont már sokkal inkább. A Smart ForTwo, ForFour, a Volkswagen up! és e-up! típusok kocka alakja nem is passzolhatna jobban a belvárosi környezetbe. A 3,54 méter hosszú, (vagy inkább rövid) cirkálóval boldogabbak a mindennapok, könnyebb a parkolás! Amennyiben Limo zónán belül parkolod le az autót, egy forintot sem kell fizetned érte.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Ha up!-ot szeretnél bérelni a MOL-tól, érdemes tudnod, hogy a flottában nem csak benzines és elektromos up!-ok vannak, hanem a benzinesen belül léteznek automata, illetve kéziváltós verziók! Véleményem szerint fontos informálódni ezekről, ugyanis vannak olyan sofőrök, akik a manuális sebességváltót preferálják, ahogyan én is, ám vannak, akik a belvárosi forgalomban kézenfekvőbb megoldásnak találnak egy automatát. Az up!-ok esetében sem feltétlen mindegy, hogy melyiket választod, hiszen ahogy a címben is írtam, érhetnek meglepetések.

Egy adott típus, jelen esetben az up! konstrukciójának esetében rengeteget számít, hogy hogyan és miből rakták össze. Rangsoroltam a három kivitelt és nálam az e-up! került a dobogó legfelső fokára, azt követi a benzines, kéziváltós up!, a bronzérem kizárásos alapon pedig az automata váltós up!-é lett.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Volkswagen e-up!

Az e-up! semmilyen tekintetben nem okozott csalódást. Abszolút hozza a konszerntől elvárt minőséget még akkor is, ha egy fillérekért kibérelhető városi kisautóról van szó. Márpedig egy bérautónak pontosan ilyennek kell lennie! Kívülről főként a zöld rendszám, valamint a csomagtartó ajtaján látható e-up! jelzés különbözteti meg benzines társaitól, a beltérben szintén az e-up! jelzés tudatja az utasokkal, hogy egy frankó elektromos kisautóval közlekednek. A különösen sötétben érvényesülő kék színű hangulatvilágítás pedig kellemesebbé varázsolja a kisautó hangulatát, és magát az utazást.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Négy fő számára mindenképpen tágas, legyen szó fiatalokról, vagy termetesebb felnőttekről. A jármű minden olyan funkcióval fel van szerelve, amire egy rövidebb utacska során szükség lehet, kezdve a Bluetooth-tól, a klímán és az első ülésekbe szerelt ülésfűtésen át egészen a pohártartókig, amikből a Smarthoz hasonló módon egy elől egy pedig a kardánalagúton hátul található.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Az okozott egyes egyedül hiányérzetet, hogy nincs az autóban parkolóradar. A műszerfalon analóg órák mutatják a sebességet, a jármű töltöttségi szintjét, illetve azt is, hogy fékezésnél, vagy menet közben, (akár Eco, vagy Eco+ üzemmódban haladva) mennyi energia töltődik vissza a villanymotorba. Az e-up!-ban multifunkciós kormány van, a benzines társaknál hiányoltam, hogy kispórolták onnan a vezérlőgombokat.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Az e-up! elektromos hatótávja 265 km, az elektromotor teljesítménye 82 lóerő. A végsebesség 130 km/h, nulláról pedig 12,5 másodperc alatt gyorsul fel az 1,200 kilós villanyautó. Akkumulátora 36,8 kWh, csomagtartójának kapacitása 251 liter.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Az e-up!-ban ülve elsők közt figyeltem fel arra, hogy lényegesen másként nyeri vissza a fékenergiát, mint mondjuk a Smart. A Smartnál, legyen az ForTwo vagy ForFour, édes mindegy, szinte sosem kellett a fékre lépnem, ha lassult előttem a sor, annyira aktívan töltődött vissza az energia még araszolgatáskor is. Az e-up!-nál már más a helyzet, sokkal gyakrabban kellett a jobb lábamat a másik pedálra (is) helyeznem.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Volkswagen up!

A MOL Limo flottában szereplő négyajtós up!-ok, helyesebben space up!-ok 23 centiméterrel hosszabbak a kétajtós kiviteleknél. Fordulókörük a Smartéhoz hasonlóan pici, így gyerekjáték velük közlekedni. Az 1,0 literes benzinmotor ugyan csendes, de selymesnek nem mondanám a járását. Erőátviteli rendszerként a 6,200-as fordulaton megmutatkozó 75 lóerőhöz az ötfokozatú manuális váltóst javaslom, a fokozatok közt ugyanis igen finoman, „vajszerűen” lehet váltogatni. A futóművel sem volt gond, kellőképpen kiegyenlítette a kisautó felfüggesztése az úthibákat.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

A belső égésű motoros verziók jóval könnyebbek az elektromos akkumulátor csomag hiánya végett, mindössze 929 kg-ot nyomnak. Csomagterük a hátsó ülések döntésével 251 literről 951-re bővíthető. A benzinzes up!-ok végsebessége 171 km/h, de viszont lomhább az e-up!-nál (0-100 km/h 13,2 mp). Városban átlagosan 5,9 litert fogyaszt az autó, illetve a zéró emissziójú elektromossal szemben 108 g/km a károsanyag-kibocsátás. Azt olvastam róla, hogy nem lehetetlen 5,0 liter/100 km alá vinni a fogyasztását, úgyhogy semmiképp se száguldozz, lobogjon inkább ez célként a szemed előtt!

Itt jön képbe az automata váltó. A Volkswagen ugyanis azért fejlesztette ki, hogy a fogyasztást a legminimálisabb mértékűre lehessen redukálni. Azt gondolom, ha az 5,0 litert célzod, akkor az automata váltós lesz a te autód! Ez a véleményem szerint furcsán működő, kézzel is vezérelhető automata váltó az ASG nevet kapta. A 75 lóerős verzióval közlekedve 100 kilométerenként akár egy deciliter üzemanyag megspórolható. A váltó összességében 30 kg-ot nyom, mindössze 3 kg-mal nehezebb, mint a manuális váltóberendezés.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

  • e-up! elektromos autó MOL MOL Limo teszt Volkswagen Volkswagen up!

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX
    • Autó & Motor
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG  E 53 Turbo Hybrid Edition 1 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1
    • Autó & Motor
    Egy igazán jó autó - Volkswagen ID.7 Tourer
    Mekkora a hatótáv? – A villanyautózás két megközelítése
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeretlek, csak nem úgy - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeretlek, csak nem úgy
    • Keresd a nőt!
    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent
    • Keresd a nőt!
    Alattomos bűntudatkeltés? - Így éri el egy manipulátor, hogy bűntudatod legyen - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Alattomos bűntudatkeltés? - Így éri el egy manipulátor, hogy bűntudatod legyen
    • Keresd a nőt!
    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen
    Azok a tipikus vidéki dolgok
    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV
    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?
    Mi történik a héten? 2025.09.08-14.
    Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond
    Öt varázslatos hazai könyvtár, amely teljesen magával ragad

    Kapcsolódó cikkek

    Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX

    Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX

    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG  E 53 Turbo Hybrid Edition 1

    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1

    Egy igazán jó autó - Volkswagen ID.7 Tourer

    Egy igazán jó autó - Volkswagen ID.7 Tourer

    Mekkora a hatótáv? – A villanyautózás két megközelítése

    Mekkora a hatótáv? – A villanyautózás két megközelítése

    100*100 = 10*1000, de ez nem ilyen egyszerű

    100*100 = 10*1000, de ez nem ilyen egyszerű

    Róka fogta csuka – Az elektromos autózás és a környezetvédelem

    Róka fogta csuka – Az elektromos autózás és a környezetvédelem

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Szeretlek, csak nem úgy

    Szeretlek, csak nem úgy

    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent

    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent

    Alattomos bűntudatkeltés? - Így éri el egy manipulátor, hogy bűntudatod legyen

    Alattomos bűntudatkeltés? - Így éri el egy manipulátor, hogy bűntudatod legyen

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

    Mi történik a héten?    2025.09.08-14.

    Mi történik a héten? 2025.09.08-14.

    Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

    Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia