Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Gentlemen
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
    • PartyStyle
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
    • High tech
    • Palackba zárva
  • BODY & SPORT
    • Fitten, frissen
    • Minden ami sport
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Cool-Túra
    • Mindent a szemnek
  • ÉLETÉRZÉS
    • Csipetnyi NŐ
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Érdekességek
    • Utazás
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Style Family
  • STYLE-BUSINESS
    • Ingatlanhírek
    • Sikertippek
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in

Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in

Autó & Motor
 - A zeneművészet fiatal tehetségeit díjazta az MVM

A zeneművészet fiatal tehetségeit díjazta az MVM

Autó & Motor - Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0

Az utolsó Mohikán – Jeep Wrangler Rubicon 2.0

Autó & Motor
 - Férfiszempont: A jó szex

Férfiszempont: A jó szex

Autó & Motor - Grillparti bárhol, bármikor – Különleges Navarával állt elő a Nissan

Grillparti bárhol, bármikor – Különleges Navarával állt elő a Nissan

Autó & Motor
 - Mire számíthat egy férfi, ha egy érett nővel akad össze?

Mire számíthat egy férfi, ha egy érett nővel akad össze?

Autó & Motor - Can-Am On-Road termékpaletta 2021-ben

Can-Am On-Road termékpaletta 2021-ben

Autó & Motor
 - Férfiszempont: Elmúlik

Férfiszempont: Elmúlik

Hight tech - A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1

A modern városi – Joyor X5S és Joyor G1

Hight tech
 - Így NE telefonálj

Így NE telefonálj

Autó & Motor - Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE

Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up!...

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész

  • 2020. szeptember 17.
  • Komment

A márka legkisebb modellje tud meglepetést okozni. Nem is keveset!

A Volkswagen up! személyében egy sokoldalú modellt ismerhettem meg. Nem csupán azért, mert a német márka legkisebbike, hanem egyben a MOL Limo flottájának egyik leggyakoribb tagja. Mindemellett pedig nem csak benzines, tisztán elektromos változat is készült belőle. Ez utóbbi is elérhető a MOL-nál és bármikor kibérelheted, a sima up!-pal megegyező összegben, 68 forintos percdíjért. A sokoldalúság tovább boncolható, hiszen az up!-ból kétajtós és négyajtós kivitel is létezik. A kétajtós hátsókerék-meghajtású, a négyajtóst space up!-nak hívják.         

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

2011 óta gyártják a modellt, vagyis lassacskán már 10 éve. Összeszerelését tőlünk nem messze, Pozsonyban végzik. A városi kisautó egyik különlegessége, hogy saját platformot fejlesztett hozzá a Volkswagen, pedig éppenséggel épülhetett volna a Polo architektúrájára is, viszont abban az esetben nehezebb lenne az egész kasztni.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Az up!-ok formavilágát és funkcionalitását tekintve nem sokban térnek el a MOL flottában szintén jelenlévő Smartoktól. Ezzel ellentétben műszakilag viszont már sokkal inkább. A Smart ForTwo, ForFour, a Volkswagen up! és e-up! típusok kocka alakja nem is passzolhatna jobban a belvárosi környezetbe. A 3,54 méter hosszú, (vagy inkább rövid) cirkálóval boldogabbak a mindennapok, könnyebb a parkolás! Amennyiben Limo zónán belül parkolod le az autót, egy forintot sem kell fizetned érte.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Ha up!-ot szeretnél bérelni a MOL-tól, érdemes tudnod, hogy a flottában nem csak benzines és elektromos up!-ok vannak, hanem a benzinesen belül léteznek automata, illetve kéziváltós verziók! Véleményem szerint fontos informálódni ezekről, ugyanis vannak olyan sofőrök, akik a manuális sebességváltót preferálják, ahogyan én is, ám vannak, akik a belvárosi forgalomban kézenfekvőbb megoldásnak találnak egy automatát. Az up!-ok esetében sem feltétlen mindegy, hogy melyiket választod, hiszen ahogy a címben is írtam, érhetnek meglepetések.

Egy adott típus, jelen esetben az up! konstrukciójának esetében rengeteget számít, hogy hogyan és miből rakták össze. Rangsoroltam a három kivitelt és nálam az e-up! került a dobogó legfelső fokára, azt követi a benzines, kéziváltós up!, a bronzérem kizárásos alapon pedig az automata váltós up!-é lett.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Volkswagen e-up!

Az e-up! semmilyen tekintetben nem okozott csalódást. Abszolút hozza a konszerntől elvárt minőséget még akkor is, ha egy fillérekért kibérelhető városi kisautóról van szó. Márpedig egy bérautónak pontosan ilyennek kell lennie! Kívülről főként a zöld rendszám, valamint a csomagtartó ajtaján látható e-up! jelzés különbözteti meg benzines társaitól, a beltérben szintén az e-up! jelzés tudatja az utasokkal, hogy egy frankó elektromos kisautóval közlekednek. A különösen sötétben érvényesülő kék színű hangulatvilágítás pedig kellemesebbé varázsolja a kisautó hangulatát, és magát az utazást.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Négy fő számára mindenképpen tágas, legyen szó fiatalokról, vagy termetesebb felnőttekről. A jármű minden olyan funkcióval fel van szerelve, amire egy rövidebb utacska során szükség lehet, kezdve a Bluetooth-tól, a klímán és az első ülésekbe szerelt ülésfűtésen át egészen a pohártartókig, amikből a Smarthoz hasonló módon egy elől egy pedig a kardánalagúton hátul található.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Az okozott egyes egyedül hiányérzetet, hogy nincs az autóban parkolóradar. A műszerfalon analóg órák mutatják a sebességet, a jármű töltöttségi szintjét, illetve azt is, hogy fékezésnél, vagy menet közben, (akár Eco, vagy Eco+ üzemmódban haladva) mennyi energia töltődik vissza a villanymotorba. Az e-up!-ban multifunkciós kormány van, a benzines társaknál hiányoltam, hogy kispórolták onnan a vezérlőgombokat.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Az e-up! elektromos hatótávja 265 km, az elektromotor teljesítménye 82 lóerő. A végsebesség 130 km/h, nulláról pedig 12,5 másodperc alatt gyorsul fel az 1,200 kilós villanyautó. Akkumulátora 36,8 kWh, csomagtartójának kapacitása 251 liter.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Az e-up!-ban ülve elsők közt figyeltem fel arra, hogy lényegesen másként nyeri vissza a fékenergiát, mint mondjuk a Smart. A Smartnál, legyen az ForTwo vagy ForFour, édes mindegy, szinte sosem kellett a fékre lépnem, ha lassult előttem a sor, annyira aktívan töltődött vissza az energia még araszolgatáskor is. Az e-up!-nál már más a helyzet, sokkal gyakrabban kellett a jobb lábamat a másik pedálra (is) helyeznem.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

Volkswagen up!

A MOL Limo flottában szereplő négyajtós up!-ok, helyesebben space up!-ok 23 centiméterrel hosszabbak a kétajtós kiviteleknél. Fordulókörük a Smartéhoz hasonlóan pici, így gyerekjáték velük közlekedni. Az 1,0 literes benzinmotor ugyan csendes, de selymesnek nem mondanám a járását. Erőátviteli rendszerként a 6,200-as fordulaton megmutatkozó 75 lóerőhöz az ötfokozatú manuális váltóst javaslom, a fokozatok közt ugyanis igen finoman, „vajszerűen” lehet váltogatni. A futóművel sem volt gond, kellőképpen kiegyenlítette a kisautó felfüggesztése az úthibákat.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

A belső égésű motoros verziók jóval könnyebbek az elektromos akkumulátor csomag hiánya végett, mindössze 929 kg-ot nyomnak. Csomagterük a hátsó ülések döntésével 251 literről 951-re bővíthető. A benzinzes up!-ok végsebessége 171 km/h, de viszont lomhább az e-up!-nál (0-100 km/h 13,2 mp). Városban átlagosan 5,9 litert fogyaszt az autó, illetve a zéró emissziójú elektromossal szemben 108 g/km a károsanyag-kibocsátás. Azt olvastam róla, hogy nem lehetetlen 5,0 liter/100 km alá vinni a fogyasztását, úgyhogy semmiképp se száguldozz, lobogjon inkább ez célként a szemed előtt!

Itt jön képbe az automata váltó. A Volkswagen ugyanis azért fejlesztette ki, hogy a fogyasztást a legminimálisabb mértékűre lehessen redukálni. Azt gondolom, ha az 5,0 litert célzod, akkor az automata váltós lesz a te autód! Ez a véleményem szerint furcsán működő, kézzel is vezérelhető automata váltó az ASG nevet kapta. A 75 lóerős verzióval közlekedve 100 kilométerenként akár egy deciliter üzemanyag megspórolható. A váltó összességében 30 kg-ot nyom, mindössze 3 kg-mal nehezebb, mint a manuális váltóberendezés.

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész - Autó & Motor - MOBILITY - e-up!, elektromos autó, MOL, MOL Limo, teszt, Volkswagen, Volkswagen up!,

  • e-up! elektromos autó MOL MOL Limo teszt Volkswagen Volkswagen up!

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Fény az éjszakában – Mercedes-Benz CLA Coupé teszt VII. rész - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Fény az éjszakában – Mercedes-Benz CLA Coupé teszt VII. rész
    • Autó & Motor
    Utazás egy kapszulában – BMW i3 teszt VI. rész - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Utazás egy kapszulában – BMW i3 teszt VI. rész
    • Autó & Motor
    Fiestatól Explorerig - Kipróbáltuk a Ford teljes hybrid kínálatát
    Nem lehet nem dicsérni: Mercedes-Benz A-osztály teszt V. rész
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Férfiszempont: Vágyak - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Vágyak
    • Keresd a nőt!
    Az elérhetetlen férfi nyomában - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elérhetetlen férfi nyomában
    • Keresd a nőt!
    Így csábít a nő harminc felett - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Így csábít a nő harminc felett
    • Keresd a nőt!
    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től
    Az intelligens emberek rossz tulajdonságai
    A mentálisan erős emberek közös jellemzői
    Molnár Andi a lesz a vadonatúj Toyota Yaris márkanagykövete
    Éppen annyira fontos önmagunknak is megbocsátani egy rossz kapcsolat után
    Leonparádé – Seat Leon kombi 1.5 TSI DSG mHEV

    Kapcsolódó cikkek

    Fény az éjszakában – Mercedes-Benz CLA Coupé teszt VII. rész

    Fény az éjszakában – Mercedes-Benz CLA Coupé teszt VII. rész

    Utazás egy kapszulában – BMW i3 teszt VI. rész

    Utazás egy kapszulában – BMW i3 teszt VI. rész

    Fiestatól Explorerig - Kipróbáltuk a Ford teljes hybrid kínálatát

    Fiestatól Explorerig - Kipróbáltuk a Ford teljes hybrid kínálatát

    Nem lehet nem dicsérni: Mercedes-Benz A-osztály teszt V. rész

    Nem lehet nem dicsérni: Mercedes-Benz A-osztály teszt V. rész

    Parádés Picanto – Kia Picanto teszt IV. rész

    Parádés Picanto – Kia Picanto teszt IV. rész

    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész

    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész

    További cikkek

    5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

    5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

    Az ORFK-OBB és a Continental együttműködést köt a biztonságos közlekedésért

    Az ORFK-OBB és a Continental együttműködést köt a biztonságos közlekedésért

    ’Látni és látszani 2020’ kampányával hívja fel a figyelmet az ORFK-OBB a biztonságos szezonális közlekedésre

    ’Látni és látszani 2020’ kampányával hívja fel a figyelmet az ORFK-OBB a biztonságos szezonális közlekedésre

    Hamarosan indul az első futam a FIA ETRC kamion-Európa-bajnokságban

    Hamarosan indul az első futam a FIA ETRC kamion-Európa-bajnokságban

    Kecskés Tamás kétnapos edzésen készült a következő megmérettetésre

    Kecskés Tamás kétnapos edzésen készült a következő megmérettetésre

    Műszaki hibából agyrázkódás, nehéz világbajnoki hétvége áll Sebestyén Peti mögött

    Műszaki hibából agyrázkódás, nehéz világbajnoki hétvége áll Sebestyén Peti mögött

    Legolvasottabb írások

    Férfiszempont: Vágyak

    Férfiszempont: Vágyak

    Az elérhetetlen férfi nyomában

    Az elérhetetlen férfi nyomában

    Így csábít a nő harminc felett

    Így csábít a nő harminc felett

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    Az intelligens emberek rossz tulajdonságai

    Az intelligens emberek rossz tulajdonságai

    A mentálisan erős emberek közös jellemzői

    A mentálisan erős emberek közös jellemzői

    Molnár Andi a lesz a vadonatúj Toyota Yaris márkanagykövete

    Molnár Andi a lesz a vadonatúj Toyota Yaris márkanagykövete

    Éppen annyira fontos önmagunknak is megbocsátani egy rossz kapcsolat után

    Éppen annyira fontos önmagunknak is megbocsátani egy rossz kapcsolat után

    Leonparádé – Seat Leon kombi 1.5 TSI DSG mHEV

    Leonparádé – Seat Leon kombi 1.5 TSI DSG mHEV

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Gentlemen
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
    • PartyStyle

    MOBILITY

    • Autó & Motor
    • High tech
    • Palackba zárva

    BODY & SPORT

    • Fitten, frissen
    • Minden ami sport
    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Cool-Túra
    • Mindent a szemnek

    ÉLETÉRZÉS

    • Csipetnyi NŐ
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Érdekességek
    • Utazás
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Style Family

    STYLE-BUSINESS

    • Ingatlanhírek
    • Sikertippek
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2021 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Gentlemen
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
      • PartyStyle
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
      • High tech
      • Palackba zárva
    • BODY & SPORT
      • Fitten, frissen
      • Minden ami sport
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Cool-Túra
      • Mindent a szemnek
    • ÉLETÉRZÉS
      • Csipetnyi NŐ
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Érdekességek
      • Utazás
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Style Family
    • STYLE-BUSINESS
      • Ingatlanhírek
      • Sikertippek