Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Stylelife
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Autó & Motor
Hight tech - Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Már majdnem Renault – Renault Koleos Initiale Paris...

Már majdnem Renault – Renault Koleos Initiale Paris Bleu dCi 190 4WD

  • 2020. június 27.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Az első generációs Koleos tipikus példája volt a kívül csúnya, belül szép formatervezésnek. Nem volt rossz autó, de egyáltalán nem az európai ízlésre lett tervezve. Nem csoda, hiszen egy Samsung által tervezett autóról volt szó. A második generáció sokat lépett előre, rengeteg vagy már-már minden formajegyében Renault.


Már majdnem Renault – Renault Koleos Initiale Paris Bleu dCi 190 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - koleos 2020, koleos 4wd blue hdi teszt, koleos dízel, koleos initiale paris, koleos teszt, renault koleos,
Ráncfelvarrás után tesztelhettük a Renault Koleost, amely a népes SUV tábort erősíti. Népes, hiszen nagyon közel van méretben az Espace vagy a Grand Scenic is. Valahogy mégis elfér mindezek mellett a Koleos is, amelynek alapjait egyébként a Nissan X-Trail szolgálja. Gyakorlatilag az alapok azonosak, sőt a 2 literes dízelt is a Nissantól hozzák bele.
Az erőforrás egyébként remekül funkcionál a motorháztető alatt. 190Le-t és 380Nm nyomatékot képes kipréselni magából. Ez kifejezeten kellemessé teszi a Koleossal való közlekedést. Nem lesz tőle egy száguldó villám, mert nagy valószínűséggel a fokozatmentes automata váltó sokat elvisz a teljesítményből, viszont cserébe egy komoly nagyautós érzést ad azzal, hogy teljesen észrevétlenül, váltás nélkül adja a megfelelő teljesítményt.
Már majdnem Renault – Renault Koleos Initiale Paris Bleu dCi 190 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - koleos 2020, koleos 4wd blue hdi teszt, koleos dízel, koleos initiale paris, koleos teszt, renault koleos,

A motorral kapcsolatban viszont meglepett, hogy meglehetősen zajos volt alacsony sebesség mellett. Sőt az autó leállítását követően, miután kiszálltam a kocsiból, párszor vissza is fordultam, mert a hűtő olyan erős zajt adott ki magából, hogy nem tudtam eldönteni, hogy mire készül az autó. Ettől függetlenül, figyelembe véve az autó méreteit a fogyasztása határozottan jónak volt mondható. Városban 8,5 körül fogyasztott, autópályán pedig 7,2 l -es fogyasztást mértem. A méretei, hiszen egy közel 4,7m hosszú autóról van szó, határozottan az utóbbi területre, tehát a főként városon kívüli területre predesztinálják a Koleost. Nagyobb sebesség mellett rendkívül csendessé válik az autó, amelynek komfortja igazán tetszett nekem. Bár a masszázs fotel csak a vezetőnek jár ebben a típusban, ellentétben az Espace-szal, de a bőrülések és azok rendkívül jó üléspozíciója nagyon kellemessé teszik az utazást.

Már majdnem Renault – Renault Koleos Initiale Paris Bleu dCi 190 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - koleos 2020, koleos 4wd blue hdi teszt, koleos dízel, koleos initiale paris, koleos teszt, renault koleos,

A tavaly év végi apró módosítások kevéssé észrevehetőek, ami úgy gondolom, hogy egyáltalán nem probléma. A Koleos, főleg kívülről, 100% hozza a Renault jegyeket. A jellegzetes formájú lámpatestek egyedivé és összetéveszthetetlenné teszik más típusokkal szemben. Az Initiale Paris felszereltséghez tartozó óriási, 19” -os kerekekkel pedig feltűnő, robosztus és jó megjelenésű az autó.
Már majdnem Renault – Renault Koleos Initiale Paris Bleu dCi 190 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - koleos 2020, koleos 4wd blue hdi teszt, koleos dízel, koleos initiale paris, koleos teszt, renault koleos,

A belső tér legszembetűnőbb pontja a már említett steppelt bőr ülések és a központi 8,7” -es állított formátumú kijelző. Előbbit imádtam, utóbbi használatát meg kellett szokni. A menü rendszer nem feltétlenül mondható könnyű kezelhetőségűnek, de sokat segít az, hogy a telefonunk kitükrözhető rá, így innentől kezdve sokkal kevesebb bajlódással jár a kezelés. Ha utóbbi funkciót valamilyen okból nem használnánk, akkor viszont szánjunk rá egy bőséges napot, hogy készség szinten tudjuk használni az elérhető összes funkciót. Ez egyébként megéri, mert nagyon aprólékosan és sok részletre kiterjedően tudjuk személyre szabni a Koleost.

Már majdnem Renault – Renault Koleos Initiale Paris Bleu dCi 190 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - koleos 2020, koleos 4wd blue hdi teszt, koleos dízel, koleos initiale paris, koleos teszt, renault koleos,

Valószínűnek tartom, hogy a többi márkatárs miatt nem került 7 ülés az autóba. Ami egyáltalán nem baj, ha nem vagyunk 3 gyerekes nagycsalád, mert így a csomagtér méretében nem kell kompromisszum kötésén gondolkodni. Az alaphelyzetben 458l-es csomagtér a második üléssor lehajtásával 1700l fölé bővíthető.

Már majdnem Renault – Renault Koleos Initiale Paris Bleu dCi 190 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - koleos 2020, koleos 4wd blue hdi teszt, koleos dízel, koleos initiale paris, koleos teszt, renault koleos,

Említettem, hogy a Koleos vér szerinti rokonságban van az X Trail-lel. Ez a közös vérvonal viszont igazán kevés helyen derül ki és akkor is csak abban az esetben, ha erre külön energiát fektetünk. Pár apróságot kiemelek, csak azért, hogy be tudjam mutatni, hogy tényleg kicsi különbségekről van szó. A benzintank kinyitási mechanizmusa belülről külön karral működtethető, vagy az ablakemelő működése, ahol csak a vezetőülésnél lehet egy gombnyomásra teljesen le és felhúzni és néhány komfort szempontjából nem ideális gomb elrendezés. Ezekben a Renault modellek ergonómiában előrébb járnak, de talán ezek nélkül vagy más logikával való működés nélkül azért még lehet élni.

Már majdnem Renault – Renault Koleos Initiale Paris Bleu dCi 190 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - koleos 2020, koleos 4wd blue hdi teszt, koleos dízel, koleos initiale paris, koleos teszt, renault koleos,

A Koleos nagyon sokat lépett előre. Az első generációhoz képest fényéveket, a másodikhoz képest pedig karakterében finomodott. Remek, kényelmes, mutatós SUV, amely szinte minden funkcióra alkalmas, de a fő terepe az országút vagy azon útszakaszok, ahol a kapcsolható négykerék hajtásnak hasznát tudjuk venni. Belsejében kifinomult, minőségi, amely tükrözi a Renault francia eleganciáját. Hozza, amit elvárhatunk egy ilyen autótól, csalódásmentesen.

Már majdnem Renault – Renault Koleos Initiale Paris Bleu dCi 190 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - koleos 2020, koleos 4wd blue hdi teszt, koleos dízel, koleos initiale paris, koleos teszt, renault koleos,

  • koleos 2020 koleos 4wd blue hdi teszt koleos dízel koleos initiale paris koleos teszt renault koleos

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Már majdnem Renault – Renault Koleos Initiale Paris Bleu dCi 190 4WD - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Már majdnem Renault – Renault Koleos Initiale Paris Bleu dCi 190 4WD
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfi nem készen érkezik - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem készen érkezik
    • Keresd a nőt!
    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet
    • Stylelife
    Meditáció kezdőknek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Meditáció kezdőknek
    • Stylelife
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod
    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?
    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?
    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?
    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!
    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.
    Mi történik a héten? 2025.07.21-27.

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfi nem készen érkezik

    A férfi nem készen érkezik

    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet

    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet

    Meditáció kezdőknek

    Meditáció kezdőknek

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?

    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia