Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4

Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4

  • 2019. október 23.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nem azzal kezdeném a beszámolóm, hogy mit gondoltam a Ssangyong Rexton G4-ről, miután megláttam, majd elkezdtem vezetni, hanem egy-két olyan reakcióval, amit az ismerőseimtől, családomtól kaptam, amikor a volán mögül felhívtam őket. Értem, hogy Rexton, de az milyen autó? Hogy néz az ki? Az pedig micsoda? Biztosan ezt akarod vezetni? Borzasztó ugye?


Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4 - Autó & Motor - MOBILITY - rexton g4, rexton g4 teszt, ssangyong, ssangyong rexton, ssangyong rexton g4,

A fenti kérdések nem az autóról szólnak, hanem egyetlen dolgot jelentenek. A SsangYong nagyon rosszul áll márkaépítés tekintetében. Persze nem egy nagy autógyárról beszélünk. Dél-Korea mindössze negyedik legnagyobb autógyáráról van szó (amelyben az indiai Mahindra többségi tulajdont szerzett 2010-ben), de csak ez nem lenne oka annak, hogy ilyen kérdéseket kaptam. A SsangYong korábban egyet jelentett azzal, hogy  a csúnya autók gyára. Gondoljunk csak a Rodiusra, amely biztosan benne lenne a döntős mezőnyben a világ legcsúnyább autói választáson, de az előző szériás Rexton sem volt éppen egy lélekmelengető szépség.  A márka image és presztízse nagyon alacsony szinten volt, de az új modellek miatt nyugodtan kimondható, hogy látható a fény az alagút végén, sőt talán már az alagútnak vége is van. Bár a bázis nem volt magas, 0,1% piaci részesedése volt a márkának 2017-ben Magyarországon, de duplázta az eladásait 2018-ra illetve 2019-ben is 64%-os pluszban van 2018-hoz képest.  Ennek az oka pedig egyszerű és nem is meglepő, elkezdtek végre emészthető formájú autókat gyártani. A Rexton G4 a termékskálán belül is egy kifejezetten jó külsőt kapott. Erőteljes, szép orr-része van és az oldalvonalak dinamizmust sugároznak. A belső kialakítása, minősége és elrendezése még ennél is sokkal szebbre sikerült.

Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4 - Autó & Motor - MOBILITY - rexton g4, rexton g4 teszt, ssangyong, ssangyong rexton, ssangyong rexton g4,

Szóval azonnal érdemes elhessegetni bármiféle negatív kritikát, sztereotípiát a Rextonnal kapcsolatban. Azzal kezdeném, hogy gigantikus, ahogy a katalógus írja, robosztus méretű terepjáróról beszélünk. Méreteivel felveszi a versenyt az BMW X5-tel, 15cm híján 5m hosszú és közel 2m széles és mindehhez 1,8m magas. Formavilágában inkább sokkal jobban amerikai, mint európai vonalakkal rendelkezik, amely hangulatot a 20” krómozott gengszter felnik tovább erősítenek.  Félelmetesen nagy tér fogad bennünket, ha beszállunk az autóba. Bár a beszállunk helyett a fellépünk találóbb kifejezés, mivel nagyon magasan van az utastér. Ez városi, napi használat során inkább kényelmetlen, de terepes használat során lesz ennek még sok előnye.

Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4 - Autó & Motor - MOBILITY - rexton g4, rexton g4 teszt, ssangyong, ssangyong rexton, ssangyong rexton g4,

Az 5 üléses kivitel esetén 1m3 űrtartalmú csomagtartója van az autónak, mely a hátsó üléssor lehajtásával kisteher gépjárműveket megszégyenítő méretre, 1977l-re bővíthető. Sajnos nem volt lehetőség a 7 személyes kivitel kipróbálására, pedig a méretek alapján úgy gondolom, hogy közel teljes értékű 3. üléssor is elfér benne (további előny, hogy ebben az esetben a 2,5M Ft-os nagycsaládoknak szóló állami támogatás is igénybe vehető hozzá).  

Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4 - Autó & Motor - MOBILITY - rexton g4, rexton g4 teszt, ssangyong, ssangyong rexton, ssangyong rexton g4,

A hatalmas autót egy 2.2-es 184LE-s 420Nm nyomaték leadására képes erőforrás hajtja, amit egy 7 fokozatú Mercedes automata váltóval kapcsolhatunk. Kézzel állítható a 2 és 4 kerék meghajtás, illetve a terephasználat esetén egy felező fokozat is elérhető. Nem mondom, hogy óriási gyorsulásokra képes az autó, de kényelmesen lehet vele autózni és erős gyorsulás esetén is elviselhető a zajszint, ami az utastérbe kerül. Nem szabad elfelejteni, hogy egy 2,2 t súlyú autót kell mozgatnia az erőforrásnak, ami biztosan elbírna erősebb motort is. De ez utóbbi csak kósza gondolat, és csak azért jutott eszembe, mert az autó mérete, minősége alapján akár összehasonlítható nem csak méretében is egy BMW X5-tel, amelyben jócskán találunk erősebb erőforrásokat is. A teszt alatt 10,7l-es vegyes használatú fogyasztást mértünk (ebben nincsen benne a terepezés alatti fogyasztás.

Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4 - Autó & Motor - MOBILITY - rexton g4, rexton g4 teszt, ssangyong, ssangyong rexton, ssangyong rexton g4,

És hogy miért jutott eszembe egy presztízs márka, amikor a motorról beszéltem? Mert a beltér kidolgozottsága tényleg pazar. A steppelt bőr, amelyből a hűthető, fűthető üléseken kívül a műszerfalra, ajtóra is jutott, fejedelmi hangulatot ad a Rextonban utazónak, a fa betét is minőségi érzetet ad. Led-es hangulatvilágítás, különböző helyen kialakított zsebek, tárolók teszik kényelmessé és széppé a belső teret, ahová még 220V-os csatlakozási lehetőséget is elhelyeztek.  Sőt, még a műanyag kapcsolók széleire is krómozott díszítés jutott, hogy a prémiumérzést megkapjuk vezetés közben. A középre helyezett 9,2”-es érintőképernyős kijelző nagyon jó felbontású, könnyen kezelhető. Az autó támogatja a mobiltelefonok kitükrözését is erre a képernyőre. A kijelző alatt kaptak helyet az automata klíma kezelőgombjai. Ezek is szépek, de valahogy erről a gombsorról és elrendezésről egy előző generációs Chrysler vagy Cadillac jutott az eszembe, ugyanúgy, mint  a légbeömlők vonalvezetéséről. Ezzel semmi probléma nincsen, talán azt a gondolatot erősíti, hogy ezzel az autóval az észak- amerikai autóvásárlók szívét is el akarja rabolni a gyártó, aki csak nemrégen kezdte el a forgalmazást azon a kontinensen.

Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4 - Autó & Motor - MOBILITY - rexton g4, rexton g4 teszt, ssangyong, ssangyong rexton, ssangyong rexton g4,

A Ssangyong, valószínűleg a költségek alacsonyan tartása miatt, nem rakott a mostani divatnak megfelelően JBL, Bose vagy egyéb nagynevű hi-fi rendszert az autóba. De ennek ellenére szerintem nagyon jól szól benne a zene. Ha a hiányosságoknál tartunk (amennyiben az előzőt egyáltalán annak lehet nevezni), csak pár apróságot tudok felsorolni, ami nekem feltűnt, hogy hiányzik az extra tartozékok sorából. A tényleg kifejezetten szép és jó formájú ülésekben nem volt deréktámasz, bár ettől függetlenül nagyon kényelmesek voltak. Szokatlan módon nem lehet sávtartót rendelni az autóba, csupán sávelhagyásra figyelmeztető rendszert. Továbbá nincs adaptív tempomat és csak a „sima” sebességtartó a felszereltség része.
Biztos lehetne pár apróságot még felsorolni, de sokkal fontosabb, hogy ellentétben jó néhány divat terepjáróval a Rexton valóban arra készült, hogy terepre is menjünk vele. Az aszfalton túl pedig a presztízst egyedül az határozza meg, hogy ki milyen gödörből, dagonyából képes kijönni.  Hála a magas felépítésnek, a felezőnek a terepakadályokat gond nélkül küzdi le a Rexton. Olyan helyeken haladtunk vele kényelmesen, ahol egy normál személyautó felmondta volna a szolgálatot.

Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4 - Autó & Motor - MOBILITY - rexton g4, rexton g4 teszt, ssangyong, ssangyong rexton, ssangyong rexton g4,

Azt, hogy nagyon jól sikerült autóról van szó, bizonyítja, hogy amikor a Rextonnal közlekedtem, láttam az emberek elismerő pillantását, jópár tekintet megragadt az autón. Egyrészt a robosztus méret miatt szinte a legtöbb autó eltörpül mellette, másrészt nem tudták hová tenni, hogy melyik márka autójában is ülök.
A SsangYong komolyat lépett előre a márkaépítésben ezzel a típussal.  Ár/érték arányban pedig egész biztosan az egyik legjobb vétel a piacon a Rexton G4, hiszen a tesztelt autó 13 millió forintos árával meg sem közelíti a hasonló képességű versenytársak árát. Az egészen biztos, hogy nem a legmenőbb, terepjáró a SsangYoung Rexton G4 és ezzel a választással nem lesz egyelőre „hűha” visszhang az elit clubban. De ha ezen a kérdésen túl tud lépni valaki, egy kiváló és minőségi autóban tud utazni, abszolút elfogadható áron. Számomra egy nagyon jó élmény volt a Rextont vezetni, és mától őszintén vissza tudok utasítani bármiféle negatív kritikát.

Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4 - Autó & Motor - MOBILITY - rexton g4, rexton g4 teszt, ssangyong, ssangyong rexton, ssangyong rexton g4,

Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4 - Autó & Motor - MOBILITY - rexton g4, rexton g4 teszt, ssangyong, ssangyong rexton, ssangyong rexton g4,

Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4 - Autó & Motor - MOBILITY - rexton g4, rexton g4 teszt, ssangyong, ssangyong rexton, ssangyong rexton g4,

  • rexton g4 rexton g4 teszt ssangyong ssangyong rexton ssangyong rexton g4

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában
    • Autó & Motor
    Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD
    • Autó & Motor
    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével
    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kapcsolódó cikkek

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD

    Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD

    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével

    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével

    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium

    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium

    Feladja a leckét – Ssangyong Rexton G4

    Feladja a leckét – Ssangyong Rexton G4

    A legpofásabb Ssangyong - Korando 1.5 TURBO

    A legpofásabb Ssangyong - Korando 1.5 TURBO

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia