Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?   2025.09.29-10.05.

Mi történik a héten? 2025.09.29-10.05.

Stylelife
Stylenews - ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

Stylenews
Autó & Motor - A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
Stylenews - Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Stylenews
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st

Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st

  • 2020. november 18.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Amikor 1988-ban bemutatták Michael Jackson filmjét a Moonwalkert, óriási publicitás előzte meg. Szinte minden sajtóorgánum, kritikus arról beszélt, hogy a filmtörténet egyik legkülönlegesebb, legfantasztikusabb filmje készült el. Amikor megnéztem, őszintén szólva nem éreztem ezt, komolyan csalódtam. Azóta számomra a Moonwalker egyet jelent azzal, ha túlzott várakozásaink vannak valamivel szemben.


Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st - Autó & Motor - MOBILITY - vw elektromos teszt, vw id.3 1st edition teszt, vw id3, vw id3 teszt,

Természetesen nem azt akarom ezzel mondani, hogy az ID. 3 rossz autó, hanem azt, hogy olyan magasra tettem a lécet a fejemben, hogy nehéz lett volna megugrani.

Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st - Autó & Motor - MOBILITY - vw elektromos teszt, vw id.3 1st edition teszt, vw id3, vw id3 teszt,

Az autó, amely talán azért kapta a hármas számot, mert olyan kultikus autókat követ, mint a Beetle vagy a Golf. Az autó, amely minden szempontból a jövőt jelenti mind a márka, mind úgy általában az autózás szempontjából. A típus, mely arra készült, hogy a teljesen más filozófiával rendelkező Teslával szemben felvegye a versenyt. Előremutató, modern és minden szempontból más alapokra lett helyezve, mint elődjei. Még a neve sem jelent semmit. ID, amely valószínű az identification (azonosítás) szó rövidítése, így nyugodtan mondható, nem egy szokásos elnevezés. Főleg a Volkswagen esetében, ahol betű és szám nem szokott típust jelölni. A 3-as szám egyébként a kategóriára is utalhat. Az egyes szegmenseket A-B-C stb. jelöléssel szokták illetni, de ahogyan az A jelölése a mini kategória, úgy a C, azaz a harmadik szegmens a kompakt méretű autókat jelöli.

Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st - Autó & Motor - MOBILITY - vw elektromos teszt, vw id.3 1st edition teszt, vw id3, vw id3 teszt,

Lehet rengeteg pro vagy kontra érv vagy szempont ezzel az autóval kapcsolatban, egy valami biztos, ekkora figyelem, befektetés vagy éppen fókusz soha, egyetlen autó körül sem volt a konszernen belül, de talán még más autóval kapcsolatban sem. Talán kivételt pont Elon Musk és a Tesla jelenti, de az ő esetükben is csak pillanatnyi hírverés van egy-egy típus körül és a költségvetésük meg sem közelíti azt, amit a Porsche Csoport az ID.3-ra elköltött. Hogy megérte-e? Az nem most, hanem hosszútávon fog kiderülni és nemcsak kifejezetten a kompakt szegmens jövőjét, hanem a nagy autógyárak sorsát meghatározó időszakról, kulcsfordító kérdésekről van szó. Olyan ez, mint az internetes bankok térnyerése a globális, multinacionális hagyományos bankokkal szemben.
A mai világunk elképesztő gyors változásokat produkál, és olyan biztosnak tűnt márkák képesek eltűnni a süllyesztőben, mint a Nokia, csak azért, mert a méretük miatt túlontúl magabiztosak voltak. Nem voltak képesek felismerni, hogy a digitalizáció és a fogyasztói igények milyen irányt mutatnak.

Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st - Autó & Motor - MOBILITY - vw elektromos teszt, vw id.3 1st edition teszt, vw id3, vw id3 teszt,

Hát ide érkezett ez a valóban különleges autó, amely sokkal több sort megérdemel, mint egyetlen cikk. Mert az autózási élményen kívül a filozófiát, a változás irányát és a jövőbe mutató törekvést kell mögötte először megérteni. Legalábbis várakozás szinten.

Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st - Autó & Motor - MOBILITY - vw elektromos teszt, vw id.3 1st edition teszt, vw id3, vw id3 teszt,

Aztán az autóban persze szembesülni lehet pár olyan érthetetlen dologgal, amit komolyan mondom, hogy képtelen vagyok megérteni. Azért kezdem ezekkel, és nem a dicshimnusszal, mert egyelőre képtelen vagyok felfogni, hogy mi kerül 18 millió forintba a tesztautónkban.

Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st - Autó & Motor - MOBILITY - vw elektromos teszt, vw id.3 1st edition teszt, vw id3, vw id3 teszt,

Teljesen digitális. Ez így van, és ha tetszik, ha nem, egyetlen csavargatni, tekergetni való gomb sem található a belső térben, ami nekem például a hangerősség állításnál hiányzik. Kivételt jelent a váltógomb, amely talán az egyik legmenőbb része a vezető előtt elhelyezkedő kezelőknek és azt tekerni kell. Ami viszont nem érthető számomra, az a grafika. A „műszerfalnak” nevezett mini kijelzőn való megjelenés elképesztő menő lett volna a Moonwalker idején. De 2020-ban úgy gondolom tovább jutott már a technika. Gyengének mondható megjelenítés egy olyan konszern esetében, ahol leteszem az arcom egy Skoda Octavia grafikája esetén is. Nem lehet kitükrözni a mobilomat, amit már szinte bármelyik márkatárs típusban vezeték nélkül tehetünk meg. A jövő autója – legalábbis a Mi általunk tesztelt típus - nem támogatja az Android vagy Apple telefonok kitükrözését, illetve grafikájában, menü rendszerében sem találtam semmi előre mutatót, legalábbis grafikai szempontból biztosan nem. De a jó hír ebben a rosszban, hogy szinte biztosan ki fog jönni egy új update, egy új verzió, amely már megfelelő színvonalra emeli a mostani első generációs szoftvert. Mert igen, az összes kritikai megjegyzésem egyes egyedül a szoftveres megjelenítésen, tulajdonságoknál található. Ezt pedig, hála az új koncepciónak, egészen könnyen lehet utólag is orvosolni. Hogy miért hozták ki ezzel a verzióval? Értem is, meg nem is. Már túlságosan sok volt a csúszás, rengeteg terv, folyamat ennek a modellnek a bevezetésén múlt. Így a nyomás kellőképpen nagy lehetett. Először 2020 első hónapjai, majd nyár lett a beharangozott bevezetés időpontja, ezt követte a harmadik időpont a mostani ősz, szóval nem lehetett tovább halogatni, közben még egy COVID-19 sem segített a gyors haladásban. A háttérben teljesen újraírták a teljes rendszerét az autónak, így bízzunk benne, hogy egyszerűen csak nem maradt idő a csilli-villi grafikára.
Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st - Autó & Motor - MOBILITY - vw elektromos teszt, vw id.3 1st edition teszt, vw id3, vw id3 teszt,

Ami viszont biztos, stabil és fix, az a hardver. Az autó belső tere, motorja, felfüggesztése egyszóval ami hagyományosan az autó.
A Golf 8-hoz képest csupán kettő centiméterrel rövidebb és két centiméterrel szélesebb, viszont 13 centiméterrel nagyobb tengelytávval rendelkező ID.3 az első kifejezetten elektromos hajtásra tervezett autó a VW háza táján. Kifejezetten nagy és tágas a térérzet benne.

Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st - Autó & Motor - MOBILITY - vw elektromos teszt, vw id.3 1st edition teszt, vw id3, vw id3 teszt,

Külső és belső jegyeiben is azt érzem, amikor rápillantok, hogy egy koncepcióautó valósult meg változtatások nélkül. Kifejezetten cukik az első lámpák, ahogy az ajtó kinyitását követően álmosan felpillantanak, szó szerint felnyitja a szemét és úgy kezd el világítani. Maximálisan VW jegyeket hordoz a formája, de valahogyan még is sokkal modernebb az egész. Az alacsony padlószint, a küllő nélküli, szinte teljesen teli kerekek és a rendkívül áramvonalas, hihetetlenül alacsony 0,26 légellenállási alaktényezővel rendelkezik.
Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st - Autó & Motor - MOBILITY - vw elektromos teszt, vw id.3 1st edition teszt, vw id3, vw id3 teszt,

Az autó belülről, lehet beteg az ízlésem, de nekem összeségében nagyon tetszik. A fura ülések, mert első látásra messze van a megszokottól, igazán kényelmesek. Kifejezetten jó az oldaltartásuk és bár nem mentem az autóval egyszerre 400 kilométert, de a rövidebb, 50-100 km szakaszok alapján azt gondolom, hogy hosszú távon is nagyon kényelmesek lehetnek. A kárpit szokatlan, a belső komfort lehetne jobb is – főleg, ha az árcédulán időzik egy darabig a szemem és arra gondolok, hogy egy átlag magyar 4-5 évi tiszta jövedelmét kérik érte – de valóban előremutató és kifogástalan összeszerelési minőségről tanúskodik. Természetesen LED fények világítanak mindenfelé, amelyek színe mindenféle módon állítható. Összesgében tehát nem luxus, hanem egyedi és modern. Kifogásom azok ellen a fényes műanyagok ellen van csupán, amelyek például az ajtókon találhatóak. Várhatóan ezek pillanat alatt lesznek karcosak, maszatosak és csúnyák.

Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st - Autó & Motor - MOBILITY - vw elektromos teszt, vw id.3 1st edition teszt, vw id3, vw id3 teszt,

A végére hagytam a meghajtást, amely röviden, fenomenális. Az ID.3 elképesztően megy. Körülbelül 130-ig gyorsul szédületesen. Remek élményt nyújt és olyan dimenziókat nyit meg a gyorsulással kapcsolatban, amelyeket hagyományos autóban nem tapasztalhatunk meg soha. A hátsókerék hajtás pedig kifejezetten támogatja azt, hogy a lehető legyorsabban a teljesítmény az útra kerüljön.

Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st - Autó & Motor - MOBILITY - vw elektromos teszt, vw id.3 1st edition teszt, vw id3, vw id3 teszt,

Az ID. 3 a mai nap nekem egy nagy kérdőjel. Számos előremutató ponttal, rengeteg izgalmas részlettel. Koncepcióautó hatást kelt és talán még abban a fázisban van. A Tesla és az elektromos autózás gyors előretörése kihívást jelent, amire az első igazi és teljes válasz az ID. 3. De én egyelőre, első változatára azt mondanám, hogy néhány szórendi probléma akad még ezzel az első válasszal. Az irány, a részletek rendben vannak, de finomhangolásra van még szükség.
  

Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st - Autó & Motor - MOBILITY - vw elektromos teszt, vw id.3 1st edition teszt, vw id3, vw id3 teszt,

  • vw elektromos teszt vw id.3 1st edition teszt vw id3 vw id3 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A ló, a lovas és a kantár – avagy az ID. 4 1st Edition pszichológiája - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A ló, a lovas és a kantár – avagy az ID. 4 1st Edition pszichológiája
    • Autó & Motor
    Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Véletlenszerű találkozások nincsenek - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Véletlenszerű találkozások nincsenek
    • Keresd a nőt!
    Az elmulasztott lehetőségek utcája - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elmulasztott lehetőségek utcája
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból
    • Keresd a nőt!
    Párkapcsolat vagy szimbiózis?
    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes
    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni
    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál
    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj
    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?
    Mi történik a héten? 2025.09.29-10.05.

    Kapcsolódó cikkek

    A ló, a lovas és a kantár – avagy az ID. 4 1st Edition pszichológiája

    A ló, a lovas és a kantár – avagy az ID. 4 1st Edition pszichológiája

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes

    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia