Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6...

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue

  • 2024. július 03.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A pick-up kategória megkérdőjelezhetetlen bajnoka a Ranger Európában. A csúcsváltozat a Raptor, amely csak formavilágában pick-up, de kivitelében és funkciójában kevésbé arra a célra született, amire ránézésre gondolnánk. A most nálunk járt Wildtrak kivitel viszont ízig-vérig erre született, miközben motorikus képességeiben alig marad el a csúcskiviteltől. Ez a változat járt most nálunk.


Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

A Ranger Raptor után, amelyről a teszt itt olvasható, megjelent a Wildtrak változatból is az új széria. Ha röviden meg kellene fogalmazni, hogy mi a különbség a Wildtrak és a Raptor között, akkor azt mondanám, hogy az utóbbi inkább egy élményautó. Olyan motorikus képességekkel és felfüggesztéssel rendelkezik, ahol gyakorlatilag nincsen versenytársa. A Wildtrak ezzel szemben azoknak készül, akik valóban napi munkára szeretnék használni a Rangert. A kialakítást, a motort és a felszereltséget ezek alapján alakították ki.

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

Az orr rész más a Wildtrak esetében, hiszen a hűtőrács másképpen lett kialakítva, de ugyanúgy megtalálhatóak elől a C formájú LED-es lámpatestek, amelyek tényleg nagyon dögösen néznek ki és erősen hajaznak a Ford F150-re.

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

Az ötödik generációs Ranger esetében a Wildtrak felszereltséget sokkal ügyesebben diverzifikálták, választották el a Raptortól, mint az a korábbi széria esetén. A motorkínálatnál látszik ez a leginkább, hiszen kizárólag ez, tehát a Wildtrak kapta meg a V6-os dízel biturbó erőforrást, amely 240 lóerő és nem kevesebb, mint 600Nm nyomaték leadására képes.
Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

Szükség is lehet erre a teljesítményre, hiszen a Wildtrak tényleg egy munkagép. A teherbírása lényegesen nagyobb, mint a Raptornak, hiszen 600kg helyett 1 tonnával is megpakolhatjuk. Vontatási képessége is nagyobb, ez 3,5 tonna. Ennek oka, hogy a hátsó felfüggesztés ez esetben laprugós. Ennek ellenére, nem kell attól tartani, hogy a komfort jelentősen rosszabb lenne a Wildtrakben, mint a Raptorban. Nagyon szépen, jól nyeli el az úthibákat ezzel a felfüggesztéssel is. Akinek pedig tényleg arra kell a pick-up, hogy dolgozzon vele, annak nem kérdés, hogy a nagyobb teherbírást válassza.
Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

Szintén nagyon fontos szempont, hogy ezzel az erőforrással lényegesen kedvezőbb fogyasztással lehet közlekedni, mint a Raptorral. Bár nem ez szempont volt a teszt fókuszában, de úgy tapasztaltuk, hogy 12 literes fogyasztással biztosan lehet közlekedni ezzel az erőforrással.

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

Természetesen a 2,3 tonnás önsúly miatt nem válik versenyautóvá, de igazán kellemes a menetdinamika. Az autó komfortja természetesen pickupos. Elől ahogyan említettem MacPherson felfüggesztést kapott, amelyhez egy laprugós tengely kapcsolódik. A merev híd kiváló a terepen, viszont kevésbé ad személyautós érzést ad a városban. Magas a gázlómélység (80cm) és a terepszög is fejlődött. A 10 sebességes automataváltó mellett kapott helyet az összkerékhajtás kapcsolója.
Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

Ha már a munka célú felhasználásról beszélünk, érdemes kiemelni a Wildtrak platóját. Egy speciális bevonatot kapott ez a terület, illetve opciós lista alapján elektromosan mozgatható és zárható a teteje, 230V-os csatlakozót is találhatunk itt és ami talán a legfontosabb, hogy a megnövelt nyomtáv és szélesebb tengelytáv miatt EUR raklap (800x1200mm) is elfér rajta. Rengeteg módon variálható maga a plató felülete, számos okos megoldás által tették mind inkább funkcionálissá. Ilyen például a plusz oldalsó fellépő.

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

Az utastér belülről teljesen komfortos. Az első ülések nagyon kényelmesek és jól beállíthatóak. A kormány mögött egy 12,4” -es, a középkonzolon pedig egy álló formátumú 12” -es érintőképernyős felületet találunk. Mind a kettő kifejezetten jól mutat, remekül átlátható és a rengeteg funkció ellenére, amelyet be tudnak mutatni, illetve amelyek kiválaszthatóak rajtuk, könnyen is kezelhetőek. A Ford SYNC 4A elnevezésű infotainement rendszer szép grafikai kiegészítőkkel, átvezető filmecskékkel tökéletesen működik. Kifejezetten szerethető viszont, hogy a klíma kezelői fizikális gombokat kaptak és nem a menüből kell elérni.  

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,
 
A könyöklő előtt a középkonzolon találjuk a 10 fokozatú automata váltó fokozatkapcsolóját, valamint a vezetési üzemmód választó gombjait, tekerőjét. Rengeteg program közül választhatunk, amelyek szinte teljesen újra definiáljak az autó karakterisztikáját. Normál, sportos, homokos, saras, sziklás útviszonyokra más-más üzemmód dukál. 

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

A Ranger árlista 13,8 millióról indul. A minden jóval felszerelt és még munkagép kategóriába eső (a Raptor már nem feltétlenül az) Wildtrak felszereltség már csak az erősebb, 205 lóerős motoros változattal érhető el és kizárólag automata váltóval. Ez a változat 17 millió forintos nettó listaártól indul. Úgy gondolom, hogy érdemes 1,3 millióval megtoldani a budgetet, mert ebben az esetben a V6-os, 3 literes erőforrással kapjuk meg a modellt. A jó hír, hogy további extrákat már nem igazán kell beletenni, hiszen ezért a pénzért mindent megkapott a Ranger.

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

Összeségében azt kell mondjam, hogy egyáltalán nem meglepő a Ranger sikere. A Ford a legjavát adja bele, amit egy ilyen kategóriában el tudunk képzelni, megfűszerezve azzal a dögösséggel, amit az amerikai F150-ből ez a kontinens be tud fogadni. Igazi jó munkaautó a Wildtrak, amellyel a családi utazásokat is meg tudjuk oldani. 

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

  • Ford Ford Ranger Ford Ranger wildtrak ford ranger wildtrak teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    • Autó & Motor
    A legenda újjászületése, másképp – Az új Ford Capri - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A legenda újjászületése, másképp – Az új Ford Capri
    • Autó & Motor
    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A megcsalás 7 téveszméje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A megcsalás 7 téveszméje
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl
    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.
    A világ azt hitte, Michael Jackson tért vissza: hasonmás videója 7,3 milliós nézettséggel robbant be

    Kapcsolódó cikkek

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    A legenda újjászületése, másképp – Az új Ford Capri

    A legenda újjászületése, másképp – Az új Ford Capri

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV

    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV

    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi

    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A megcsalás 7 téveszméje

    A megcsalás 7 téveszméje

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia