Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.12.08-14.

Mi történik a héten? 2025.12.08-14.

Stylelife
Autó & Motor - Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Autó & Motor
Body & Sport - A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

Body & Sport
Mindent a szemnek - Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Mindent a szemnek
Rendezvények - Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Rendezvények
 - Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6...

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue

  • 2024. július 03.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A pick-up kategória megkérdőjelezhetetlen bajnoka a Ranger Európában. A csúcsváltozat a Raptor, amely csak formavilágában pick-up, de kivitelében és funkciójában kevésbé arra a célra született, amire ránézésre gondolnánk. A most nálunk járt Wildtrak kivitel viszont ízig-vérig erre született, miközben motorikus képességeiben alig marad el a csúcskiviteltől. Ez a változat járt most nálunk.


Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

A Ranger Raptor után, amelyről a teszt itt olvasható, megjelent a Wildtrak változatból is az új széria. Ha röviden meg kellene fogalmazni, hogy mi a különbség a Wildtrak és a Raptor között, akkor azt mondanám, hogy az utóbbi inkább egy élményautó. Olyan motorikus képességekkel és felfüggesztéssel rendelkezik, ahol gyakorlatilag nincsen versenytársa. A Wildtrak ezzel szemben azoknak készül, akik valóban napi munkára szeretnék használni a Rangert. A kialakítást, a motort és a felszereltséget ezek alapján alakították ki.

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

Az orr rész más a Wildtrak esetében, hiszen a hűtőrács másképpen lett kialakítva, de ugyanúgy megtalálhatóak elől a C formájú LED-es lámpatestek, amelyek tényleg nagyon dögösen néznek ki és erősen hajaznak a Ford F150-re.

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

Az ötödik generációs Ranger esetében a Wildtrak felszereltséget sokkal ügyesebben diverzifikálták, választották el a Raptortól, mint az a korábbi széria esetén. A motorkínálatnál látszik ez a leginkább, hiszen kizárólag ez, tehát a Wildtrak kapta meg a V6-os dízel biturbó erőforrást, amely 240 lóerő és nem kevesebb, mint 600Nm nyomaték leadására képes.
Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

Szükség is lehet erre a teljesítményre, hiszen a Wildtrak tényleg egy munkagép. A teherbírása lényegesen nagyobb, mint a Raptornak, hiszen 600kg helyett 1 tonnával is megpakolhatjuk. Vontatási képessége is nagyobb, ez 3,5 tonna. Ennek oka, hogy a hátsó felfüggesztés ez esetben laprugós. Ennek ellenére, nem kell attól tartani, hogy a komfort jelentősen rosszabb lenne a Wildtrakben, mint a Raptorban. Nagyon szépen, jól nyeli el az úthibákat ezzel a felfüggesztéssel is. Akinek pedig tényleg arra kell a pick-up, hogy dolgozzon vele, annak nem kérdés, hogy a nagyobb teherbírást válassza.
Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

Szintén nagyon fontos szempont, hogy ezzel az erőforrással lényegesen kedvezőbb fogyasztással lehet közlekedni, mint a Raptorral. Bár nem ez szempont volt a teszt fókuszában, de úgy tapasztaltuk, hogy 12 literes fogyasztással biztosan lehet közlekedni ezzel az erőforrással.

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

Természetesen a 2,3 tonnás önsúly miatt nem válik versenyautóvá, de igazán kellemes a menetdinamika. Az autó komfortja természetesen pickupos. Elől ahogyan említettem MacPherson felfüggesztést kapott, amelyhez egy laprugós tengely kapcsolódik. A merev híd kiváló a terepen, viszont kevésbé ad személyautós érzést ad a városban. Magas a gázlómélység (80cm) és a terepszög is fejlődött. A 10 sebességes automataváltó mellett kapott helyet az összkerékhajtás kapcsolója.
Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

Ha már a munka célú felhasználásról beszélünk, érdemes kiemelni a Wildtrak platóját. Egy speciális bevonatot kapott ez a terület, illetve opciós lista alapján elektromosan mozgatható és zárható a teteje, 230V-os csatlakozót is találhatunk itt és ami talán a legfontosabb, hogy a megnövelt nyomtáv és szélesebb tengelytáv miatt EUR raklap (800x1200mm) is elfér rajta. Rengeteg módon variálható maga a plató felülete, számos okos megoldás által tették mind inkább funkcionálissá. Ilyen például a plusz oldalsó fellépő.

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

Az utastér belülről teljesen komfortos. Az első ülések nagyon kényelmesek és jól beállíthatóak. A kormány mögött egy 12,4” -es, a középkonzolon pedig egy álló formátumú 12” -es érintőképernyős felületet találunk. Mind a kettő kifejezetten jól mutat, remekül átlátható és a rengeteg funkció ellenére, amelyet be tudnak mutatni, illetve amelyek kiválaszthatóak rajtuk, könnyen is kezelhetőek. A Ford SYNC 4A elnevezésű infotainement rendszer szép grafikai kiegészítőkkel, átvezető filmecskékkel tökéletesen működik. Kifejezetten szerethető viszont, hogy a klíma kezelői fizikális gombokat kaptak és nem a menüből kell elérni.  

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,
 
A könyöklő előtt a középkonzolon találjuk a 10 fokozatú automata váltó fokozatkapcsolóját, valamint a vezetési üzemmód választó gombjait, tekerőjét. Rengeteg program közül választhatunk, amelyek szinte teljesen újra definiáljak az autó karakterisztikáját. Normál, sportos, homokos, saras, sziklás útviszonyokra más-más üzemmód dukál. 

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

A Ranger árlista 13,8 millióról indul. A minden jóval felszerelt és még munkagép kategóriába eső (a Raptor már nem feltétlenül az) Wildtrak felszereltség már csak az erősebb, 205 lóerős motoros változattal érhető el és kizárólag automata váltóval. Ez a változat 17 millió forintos nettó listaártól indul. Úgy gondolom, hogy érdemes 1,3 millióval megtoldani a budgetet, mert ebben az esetben a V6-os, 3 literes erőforrással kapjuk meg a modellt. A jó hír, hogy további extrákat már nem igazán kell beletenni, hiszen ezért a pénzért mindent megkapott a Ranger.

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

Összeségében azt kell mondjam, hogy egyáltalán nem meglepő a Ranger sikere. A Ford a legjavát adja bele, amit egy ilyen kategóriában el tudunk képzelni, megfűszerezve azzal a dögösséggel, amit az amerikai F150-ből ez a kontinens be tud fogadni. Igazi jó munkaautó a Wildtrak, amellyel a családi utazásokat is meg tudjuk oldani. 

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue - Autó & Motor - MOBILITY - Ford, Ford Ranger, Ford Ranger wildtrak, ford ranger wildtrak teszt,

  • Ford Ford Ranger Ford Ranger wildtrak ford ranger wildtrak teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally
    • Autó & Motor
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak
    • Autó & Motor
    A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni
    • Keresd a nőt!
    Nem jó egyedül - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Nem jó egyedül
    • Keresd a nőt!
    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Ma már nem a szem a lélek tükre
    Mi történik a héten? 2025.12.08-14.
    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!
    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával
    Légy stílusos szilveszterkor és újévkor a WITTCHEN-nel
    Szelfi, design, magány: a modern emberekről szól kissmiklos legújabb kiállítása
    Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

    Kapcsolódó cikkek

    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

    A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    A legenda újjászületése, másképp – Az új Ford Capri

    A legenda újjászületése, másképp – Az új Ford Capri

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni

    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni

    Nem jó egyedül

    Nem jó egyedül

    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?

    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?

    Férfiszempont: Ma már nem a szem a lélek tükre

    Férfiszempont: Ma már nem a szem a lélek tükre

    Mi történik a héten?  2025.12.08-14.

    Mi történik a héten? 2025.12.08-14.

    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

    Légy stílusos szilveszterkor és újévkor a WITTCHEN-nel

    Légy stílusos szilveszterkor és újévkor a WITTCHEN-nel

    Szelfi, design, magány: a modern emberekről szól kissmiklos legújabb kiállítása

    Szelfi, design, magány: a modern emberekről szól kissmiklos legújabb kiállítása

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia