Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5...

Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce

  • 2023. szeptember 23.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nagyon későn csatlakozott a márkák közötti versenyhez az Alfa Romeo, hiszen a versenytársak már 10+ éve megjelentek a kompakt szegmensben a saját maguk SUV-jával. A lemaradást gyorsan és hatékonyan két dologgal lehet orvosolni: egy feltűnő és gyönyörű formával, valamint egy korszakalkotó technikával. A Tonale szerintem mind a kettőt teljesíti.


Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce - Autó & Motor - MOBILITY - Alfa romeo tonale e-Hybrid veloce teszt, alfa romeo tonale teszt, alfa tonale teszt, Tonale 1.5 multiair tonale teszt, tonale e-hybrid teszt,

Sajnos nem vagyok objektív az Alfa Romeoval kapcsolatban, hiszen ez a márka egyértelműen olyan, hogy vagy imádni, vagy utálni lehet. Semlegesnek értékelni szinte képtelenség. Az olaszok legfőbb erénye, hogy az érzelmekre ők képesek hatni a leginkább a világon, legyen az művészet, divat, kultúra vagy éppen autógyártás. Az élet szeretete egyedi, utánozhatatlan módon jelenik meg mindenben, amit alkotnak. A praktikum és forma ötvözete, amelyet közlekedési eszközök, legyen az autó vagy éppen motor, úgy és ahogyan megalkotnak, az olasz DNS része. Nem véletlen, hogy az a márka, amelyik ki akar törni a saját formai börtönéből, legtöbbször olasz dizájnert kér fel, hogy megváltoztassa a korábban használt vonalaikat.

Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce - Autó & Motor - MOBILITY - Alfa romeo tonale e-Hybrid veloce teszt, alfa romeo tonale teszt, alfa tonale teszt, Tonale 1.5 multiair tonale teszt, tonale e-hybrid teszt,

Nem mondom, hogy mindig, minden esetben pozitív az eredmény. De ez nem is lehet elvárás, hiszen a művészet és ez esetben az ipari formatervezés egyértelműen, akkor képes hatást gyakorolni, ha megosztó. Ez pedig mindig, minden esetben azzal a kockázattal jár, hogy több lesz, aki megbotránkozik, mint aki pozitívan fogadja. De visszatérve az Alfára, itt biztosan elmondható, hogy ez a bizonyos sikerráta rendkívül jó. Egyszerűen képtelenség egy Alfára csak úgy tekinteni, mint egy közlekedő dobozra. Az Alfa a szívedhez is szól és ha nyitott vagy rá, akkor rabul ejt. A Tonale is ilyen.

Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce - Autó & Motor - MOBILITY - Alfa romeo tonale e-Hybrid veloce teszt, alfa romeo tonale teszt, alfa tonale teszt, Tonale 1.5 multiair tonale teszt, tonale e-hybrid teszt,

Nem vagyok, mint az autós újságírók többsége, elkötelezett híve a SUV-oknak. Elfogadom a praktikumát, a kényelmesebb kilátást, a korábbi egyterűekhez képest nyújtott formai többletét, de az autó számomra továbbra sincs megemelve plusz centikkel. Ha lehet inkább közelebb legyen az aszfalthoz, mint távolabb. Vagy legyünk határozottak és vásároljunk valódi terepjárót. De ha és amennyiben meggyőzném magam, hogy a C szegmens SUV-jainak végtelen sorából válasszak egy modellt, az valószínűleg a Tonale lenne. A prémium SUV gyártók, mert én ide sorolom az Alfa Romeot, sok-sok éve túl vannak azon, hogy modellt kínáljanak ebben a mértosztályban. Gondoljunk a Volvo XC40-re, BMW X1-re, Audi Q3-ra, Mercedes GLA-ra, Lexus UX-ra, Range Rover Evoq-ra és még sorolhatnám.

Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce - Autó & Motor - MOBILITY - Alfa romeo tonale e-Hybrid veloce teszt, alfa romeo tonale teszt, alfa tonale teszt, Tonale 1.5 multiair tonale teszt, tonale e-hybrid teszt,

Egyértelműen egy ziccert hagyott ki az Alfa, hogy nem lépett hamarabb, amely elsősorban az anyagi háttér problémájára volt visszavezethető. Sok-sok éves fejlesztési csúszások voltak tapasztalhatóak, amelyet úgy gondolom, hogy a Stellantis csoport révén sikerül megoldani. Félő volt persze, hogy a francia domináns egyesülés háttérbe fogja szorítani az olaszságát a márkának, de azt hiszem, velem együtt mindenki nyugodtan hátra dőlhet a Tonale láttán, akinek ilyen rémképei voltak.
Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce - Autó & Motor - MOBILITY - Alfa romeo tonale e-Hybrid veloce teszt, alfa romeo tonale teszt, alfa tonale teszt, Tonale 1.5 multiair tonale teszt, tonale e-hybrid teszt,

A Tonale szerintem jó arányokkal rendelkezik. 4,5 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,6 méter magas. A tengelytáv 2,63 méter, amely megfelelően tágas utasteret eredményez. Rendkívül látványos és számomra meglepő, hogy megosztó a frontrész. A hármas tagolású, szűk vonalú első lámpák, valamint a lökhárítóba épített, jellegzetes pajzs formájú Alfa hűtőmaszk újszerű, de karakteres Alfa vonásokat hordoz. Ha bárki belenéz a visszapillantóba, kétség nem fog hozzáférni, hogy egy Alfa Romeo közelít felé. Oldalról szintén olyan vonalakat és formákat láthatunk, amelyek az olasz márka formai stílusát örökítik tovább. Az övvonalon végigfutó egyenes ív, valamint a különleges telefontárcsára emlékeztető alu kerekek alapvető Alfa géneket hordoznak. Hogy ne felejtsük el, hogy melyik nemzet autója, apró olasz zászlócska látható a tükörborításban. A hátsó részen az első fényszóróval megegyező mintázatú a hátsó féklámpa vonala is. A vörös csík középen az ikonikus Alfa logóig fut össze. Valószínűleg nem véletlen, hogy a hátsó szélvédő is csúcsosan lett kialakítva és alsó lekerekítés helyett nyílvessző hegyeként szintén az Alfa szimbólum irányába mutat.
A lökhárító két szélén van egy-egy mélyedés, mintha a kipufogó végek itt végződnének, de szerencsére nem olyan hivalkodó a kamu és nincsen körbe krómozva, mint például egy Audi esetében. Inkább csak design elemnek tekinthető és ezáltal inkább csak mutatós forma.

Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce - Autó & Motor - MOBILITY - Alfa romeo tonale e-Hybrid veloce teszt, alfa romeo tonale teszt, alfa tonale teszt, Tonale 1.5 multiair tonale teszt, tonale e-hybrid teszt,

Az Alfa hangulat és a minőségérzet kettőse bent folytatódik, illetve itt éri el a csúcspontot. Nehezen leírható, hogy mitől válik egy autó belső tere ennyire emóciókkal telivé, mint amit egy Alfa Romeoban lehet tapasztalni. A műszerfal már teljesen digitális, de a csőszerű kialakítás hangulati elemei megmaradtak. A 12,3” -es képernyő kifejezeten szép, minőségi megjelenítést ad. A középső 10,25” -es központ kijelző gyors, tűéles és könnyen kezelhető. A telefon természetesen kitükrözhető rá. Alatta fizikális gombokkal vezérelhető a klíma, de már az ülésfűtés, szellőztetés kizárólag a digitális menüből érhető el.
A belső térben a bőrözés, a kormány fogása, mind-mind jó minőségű, sportos hangulatot árasztanak. Az Alfa szimbólumok a szokott helyeken, mint a fejtámla, kormányközép, igényesen megjelennek. A magam részéről én sajnálom, hogy a kormányon már nem színes, hanem egyszínű ezüst az embléma.

Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce - Autó & Motor - MOBILITY - Alfa romeo tonale e-Hybrid veloce teszt, alfa romeo tonale teszt, alfa tonale teszt, Tonale 1.5 multiair tonale teszt, tonale e-hybrid teszt,

A hangulatfények jól kiemelik a részleteket, presztízs kategóriába emelik a Tonalet. Egy olasz zászlócskát még a középkonzol is kapott, közvetlenül a váltókar mögött. Az utastér tényleg átöleli a sofőrt, így sokkal inkább részesei vagyunk a haladás élményének. Ettől persze a térérzet nem annyira nagy, de ettől lesz a Tonale más, mint a versenytársak. Maga a fej- és lábtér természetesen bőséges, sőt még hátul is jócskán maradt hely a 180 centis sofőrre beállított ülés mögött.
Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce - Autó & Motor - MOBILITY - Alfa romeo tonale e-Hybrid veloce teszt, alfa romeo tonale teszt, alfa tonale teszt, Tonale 1.5 multiair tonale teszt, tonale e-hybrid teszt,

Szintén a középkonzolon található a DNA kapcsoló, amellyel a dinamikus, normál és a csúszós útra beállított programok között választhatunk. Amennyiben az autót életre keltjük, a kormányon elhelyezett start gomb segítségével, akkor a normál üzemmódon van a beállítás minden esetben.
Pohártartók, pakolórekeszek vannak bőven, néhány helyen ugyan szűkösek, mint például az ajtózsebek esetében, de még itt sem kritikus. A csomagtér maximálisan 500 literes, amelynek padlója két magassági szinten állítható. 
Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce - Autó & Motor - MOBILITY - Alfa romeo tonale e-Hybrid veloce teszt, alfa romeo tonale teszt, alfa tonale teszt, Tonale 1.5 multiair tonale teszt, tonale e-hybrid teszt,

A szép, különleges formai megoldások, Alfa hangulat egy fontos, de nem elégséges feltétele manapság a sikernek. Szükséges egy modern meghajtás is, amely határozottan előremutató. Az Alfa Romeo Tonale, az első Alfa, amelyet nem csak a hagyományos meghajtású benzines vagy dízel erőforrás működteti. Létezik egy PHEV változat, de mi az eggyel „olcsóbb” mild-hybrid erőforrással rendelkező próbáltuk. Ha már az ár érintőlegesen szóba került, akkor nem kerülgetem ezt a témát tovább. A Tonale induló ára 14,65 millió forint, a tesztelt Veloce felszereltség, amely a legmagasabb szintű verzió, 18 millióba kerül. A három rétegű Montreal zöldért 670 ezer forintot kell fizetni. A további kiegészítők, mint a bőr ülés és a téli csomag miatt közel 20 millióra dagad a listaára.
A PHEV változat 21 millióról indul, a dízel pedig 15,3-ról, de az induló felszereltségi szintek nem azonosak. A belépő Super szinttel a plug-in hybrid nem kapható, csak magasabbal.

Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce - Autó & Motor - MOBILITY - Alfa romeo tonale e-Hybrid veloce teszt, alfa romeo tonale teszt, alfa tonale teszt, Tonale 1.5 multiair tonale teszt, tonale e-hybrid teszt,

Legyinthetnénk, hogy egy szokásos mild-hybrid erőforrástól miért kell annyira hanyatt dobnunk magunkat, de a Tonale, azaz az Alfa kicsit tovább gondolta ezt a meghajtást. A továbbot szó szerint kell értelmezni, azaz közelebb került ezzel a technológiával a mild-hybrid a teljes hybrid meghajtáshoz. Eddig azt a definíciót lehetett mondani mild-hybridre, hogy nem vesz részt a meghajtásban a kis villanymotor, csupán rásegít, észrevehetetlenné teszi az indulásokat. A Tonale esetében viszont van egy 20 lóerős villanymotor és egy közel 1Kw-os akkumulátor a rendszerhez kötve, amely önállóan is képes meghajtani az autót. Ráadásul nemcsak pár km/h-s sebességig, hanem egészen 50-ig. Így városi közlekedésnél egészen zseniális fogyasztási adatokat érhetünk el, hiszen pont a dugóban való elindulásoknál, alacsony sebességű haladáskor nem fogyaszt egyáltalán üzemanyagot a kocsi.
A tesztátlagunk 6,4 liter volt vegyes használat mellett. Városban 6,5, autópályán 7,5, országúton 5 liter körül fogyasztott a 7 sebességes dupla kuplungos váltóval felszerelt 160 lóerős Tonale.

Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce - Autó & Motor - MOBILITY - Alfa romeo tonale e-Hybrid veloce teszt, alfa romeo tonale teszt, alfa tonale teszt, Tonale 1.5 multiair tonale teszt, tonale e-hybrid teszt,

Jó érzésekkel, tele pozitív emóciókkal búcsúztunk a teszthét után a Tonale-tól. Igazi olaszos hangulatot, gyönyörű formát és előremutató technikát mutatott be számunkra az új Alfa, amely méltó ellenfele az előbbiekben felsorolt típusoknak.

Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce - Autó & Motor - MOBILITY - Alfa romeo tonale e-Hybrid veloce teszt, alfa romeo tonale teszt, alfa tonale teszt, Tonale 1.5 multiair tonale teszt, tonale e-hybrid teszt,

  • Alfa romeo tonale e-Hybrid veloce teszt alfa romeo tonale teszt alfa tonale teszt Tonale 1.5 multiair tonale teszt tonale e-hybrid teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Művészet és technika – Alfa Romeo Tonale 1,5 MultiAir e-Hybrid Veloce
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    Meditáció az ingerek csökkentéséért
    A csend hangja - BMW iX xDrive60
    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly
    Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly

    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia