Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Stylelife
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Autó & Motor
Hight tech - Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS

  • 2024. augusztus 21.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Vannak motorok, amelyek már akkor is vonzalmat keltenek bennünk, ha álltukban meglátjuk őket az utcán. Szebbnél szebb naked motorok, café racerek, chopperek, cruiserek tarkítják az utakat. Sőt, a népszerű túraendúrok között is vannak kifejezetten szép darabok. Az viszont biztos, hogy a BMW legújabb endúró típusú formatervei nem elsősorban a szívnek, sokkal inkább a racionalitásnak szólnak. Nehéz eldönteni, hogy ez jó vagy rossz stratégia, de az biztos, hogy ha engem kérdeznek, az új F 900 GS nem a külsejével fogott meg.


Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

Egészen extrém fényezéssel kaptuk meg a vadonatúj F 900 GS modellt. A Style Passion névre keresztelt nagyon sárga fényezés egyértelműen feltűnővé teszi. Természetesen nem kell ezt az feláras színt választani, alapban fekete színnel kapható és a „szokásos” fehér-kék-piros, ez esetben GS Thropy néven futó fényezés is elérhető hozzá. Talán nem a szín a legfontosabb, de egyértelműen sokat változtat a megjelenésen a tesztmotor sárga színe, ahol a váz piros fényezést kapott emellé.

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

Az 1250, bocsánat, most már 1300GS alatti három tagból álló kínálat középső tagját ugyanaz az erőforrás hajtja, mint az alatta lévő F 800 GS-t vagy éppen a legnagyobb F 900 GS Adventuret. Ez esetben a sorosan elhelyezett kéthengeres motor, amely 895 köbcentis, 105 lóerős teljesítményt és 93Nm maximális nyomatékot ad le. A motor hangjától ne várjunk nagyon sokat, de azt ki lehet mondani, hogy a BMW mérnökei valószínűleg kihozták a maximumot belőle. Van persze visszahallás a kávédaráló és a motor hangja között, de egyrészt a gyári Akra kipufogó is nagyon sokat segített, illetve az általános hangolása a blokknak. Fontos azért látni, hogy a BMW nem most kezdte a kéthengeres blokkok gyártását, így kellő tapasztalatuk van arról, hogy kihozzák belőle a legtöbbet és a lehető legkevesebb hátrányt lehessen mindezek mellett kiemelni.  A motor teljesítménye mellett érdemes még megemlíteni a legendás fogyasztását az F 900 GS-nek. A tesztünk alatt 4-4,5 liternél átlagosan nem fogyasztott többet és még autópálya tempónál sem ment a fogyasztás sokkal 5 liter fölé.

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

A motor és ez a teljes motor felépítéséből egyértelműen levehető, hogy sokkal inkább terepre, mint országútra vagy éppen autópályára készült ez a motor. Ettől függetlenül kifejezetten jól, dinamikusan megy és kellemes hosszútávon, nagyobb sebességnél is a vele való közlekedés. A szélvédelem még az alacsonyabb szélvédőnél is remek volt. Persze ebbe az árba beleférhetett volna, hogy állítható legyen a szélvédő magassága, de ez csak várakozás. El tudom képzelni, hogy magasabbra nőtt motorosoknak az alap szélvédő alacsony és emiatt meg kell rendelni a feláras magasítottat. Az előbb említett, nem feltétlen gyönyörűséges felhang tényleg csak 7-8000 fölött volt tapasztalható és abszolút csak megszokás, mintsem technikai hátrány kérdése.

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

Érdekes, hogy 870mm-es ülésmagasság esetén előfordul, hogy 180cm-es testmagasságommal már kényelmetlen a két lábbal teli talppal való megállás, de az F 900 GS esetében semmiféle ilyet nem tapasztaltam. Úgy gondolom, hogy pár centivel alacsonyabbak számára, mint én is kényelmes marad a stabil láb pozíció megállás esetén. Természetesen lehet alacsonyított üléssel rendelni, de abban már nem vagyok biztos, hogy kényelmi szempontból így mit kell a kevésbé magas növésűeknek beáldozni. Az ülőfelület, amely a formája miatt is láthatóan sokkal inkább endurós, mint túrás, így sem volt hosszabb távon igazán kényelmes. A lényegesen kényelmesebb BMW R1250GS-hez szokott ülőgumóim egy ponton már nagyobb komfortért kiáltottak.

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

Azt viszont ki kell emelnem, és talán ez az igazán lényeges, hogy a térdszög, a lábtartók elhelyezése miatt teljesen közel volt az ideális 90 fokhoz. Így elképesztő kényelmet adott a hosszú túra alatt, amelyet a motorral megtettünk. Ha pedig terepre megyünk a kiállás is olyan játszi könnyedséggel volt megvalósítható, hogy elképzelni sem lehet jobbat.
Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

A BMW által kínált digitális kijelző és a rajta futó rendszer talán a legjobb az összes márka közül. A bal kormányon elhelyezett tárcsa és gomb segítségével kényelmes a váltás az egyes felületek között. A kezelhetősége példátlanul jó, csakúgy, mint a kijelzőn megjelenő információk olvashatósága.

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

Az egyes üzemmódoknak és az enduro kiegészítőknek hála az F 900 GS igazi otthona a terep. 219 kilogrammos önsúlya jelentős csökkenést mutat az előző szériával szemben. Számos üzemmód támogatja a terepezést, de leginkább a motor karcsú felépítése. Endurance lánc, állítható hátsó rugóstag segíti a terepen való közlekedést.

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

A motor induló ára 5,9 millió forint, amelyet bővíthetünk számos extrával, kiegészítővel. Nagyjából 6,5 millió forintig, vagy akár 7-ig könnyedén el tudunk repülni árban. Ami viszont az árral szemben kárpótolni fog az a szinte tökéletes motorozási, kezelhetőségi élmény. Az F 900 GS éppen ezért nagyon is szerethetővé fog válni azok számára, akik nem csak aszfalton képzelik el a motorozást.

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2024 BMW F900GS teszt BMW f 900 GS teszt f900gs F900GS teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfi nem készen érkezik - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem készen érkezik
    • Keresd a nőt!
    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet
    • Stylelife
    Meditáció kezdőknek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Meditáció kezdőknek
    • Stylelife
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod
    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?
    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?
    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?
    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!
    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.
    Mi történik a héten? 2025.07.21-27.

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfi nem készen érkezik

    A férfi nem készen érkezik

    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet

    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet

    Meditáció kezdőknek

    Meditáció kezdőknek

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?

    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia