Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Autó & Motor - A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylenews - 3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS

  • 2024. augusztus 21.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Vannak motorok, amelyek már akkor is vonzalmat keltenek bennünk, ha álltukban meglátjuk őket az utcán. Szebbnél szebb naked motorok, café racerek, chopperek, cruiserek tarkítják az utakat. Sőt, a népszerű túraendúrok között is vannak kifejezetten szép darabok. Az viszont biztos, hogy a BMW legújabb endúró típusú formatervei nem elsősorban a szívnek, sokkal inkább a racionalitásnak szólnak. Nehéz eldönteni, hogy ez jó vagy rossz stratégia, de az biztos, hogy ha engem kérdeznek, az új F 900 GS nem a külsejével fogott meg.


Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

Egészen extrém fényezéssel kaptuk meg a vadonatúj F 900 GS modellt. A Style Passion névre keresztelt nagyon sárga fényezés egyértelműen feltűnővé teszi. Természetesen nem kell ezt az feláras színt választani, alapban fekete színnel kapható és a „szokásos” fehér-kék-piros, ez esetben GS Thropy néven futó fényezés is elérhető hozzá. Talán nem a szín a legfontosabb, de egyértelműen sokat változtat a megjelenésen a tesztmotor sárga színe, ahol a váz piros fényezést kapott emellé.

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

Az 1250, bocsánat, most már 1300GS alatti három tagból álló kínálat középső tagját ugyanaz az erőforrás hajtja, mint az alatta lévő F 800 GS-t vagy éppen a legnagyobb F 900 GS Adventuret. Ez esetben a sorosan elhelyezett kéthengeres motor, amely 895 köbcentis, 105 lóerős teljesítményt és 93Nm maximális nyomatékot ad le. A motor hangjától ne várjunk nagyon sokat, de azt ki lehet mondani, hogy a BMW mérnökei valószínűleg kihozták a maximumot belőle. Van persze visszahallás a kávédaráló és a motor hangja között, de egyrészt a gyári Akra kipufogó is nagyon sokat segített, illetve az általános hangolása a blokknak. Fontos azért látni, hogy a BMW nem most kezdte a kéthengeres blokkok gyártását, így kellő tapasztalatuk van arról, hogy kihozzák belőle a legtöbbet és a lehető legkevesebb hátrányt lehessen mindezek mellett kiemelni.  A motor teljesítménye mellett érdemes még megemlíteni a legendás fogyasztását az F 900 GS-nek. A tesztünk alatt 4-4,5 liternél átlagosan nem fogyasztott többet és még autópálya tempónál sem ment a fogyasztás sokkal 5 liter fölé.

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

A motor és ez a teljes motor felépítéséből egyértelműen levehető, hogy sokkal inkább terepre, mint országútra vagy éppen autópályára készült ez a motor. Ettől függetlenül kifejezetten jól, dinamikusan megy és kellemes hosszútávon, nagyobb sebességnél is a vele való közlekedés. A szélvédelem még az alacsonyabb szélvédőnél is remek volt. Persze ebbe az árba beleférhetett volna, hogy állítható legyen a szélvédő magassága, de ez csak várakozás. El tudom képzelni, hogy magasabbra nőtt motorosoknak az alap szélvédő alacsony és emiatt meg kell rendelni a feláras magasítottat. Az előbb említett, nem feltétlen gyönyörűséges felhang tényleg csak 7-8000 fölött volt tapasztalható és abszolút csak megszokás, mintsem technikai hátrány kérdése.

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

Érdekes, hogy 870mm-es ülésmagasság esetén előfordul, hogy 180cm-es testmagasságommal már kényelmetlen a két lábbal teli talppal való megállás, de az F 900 GS esetében semmiféle ilyet nem tapasztaltam. Úgy gondolom, hogy pár centivel alacsonyabbak számára, mint én is kényelmes marad a stabil láb pozíció megállás esetén. Természetesen lehet alacsonyított üléssel rendelni, de abban már nem vagyok biztos, hogy kényelmi szempontból így mit kell a kevésbé magas növésűeknek beáldozni. Az ülőfelület, amely a formája miatt is láthatóan sokkal inkább endurós, mint túrás, így sem volt hosszabb távon igazán kényelmes. A lényegesen kényelmesebb BMW R1250GS-hez szokott ülőgumóim egy ponton már nagyobb komfortért kiáltottak.

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

Azt viszont ki kell emelnem, és talán ez az igazán lényeges, hogy a térdszög, a lábtartók elhelyezése miatt teljesen közel volt az ideális 90 fokhoz. Így elképesztő kényelmet adott a hosszú túra alatt, amelyet a motorral megtettünk. Ha pedig terepre megyünk a kiállás is olyan játszi könnyedséggel volt megvalósítható, hogy elképzelni sem lehet jobbat.
Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

A BMW által kínált digitális kijelző és a rajta futó rendszer talán a legjobb az összes márka közül. A bal kormányon elhelyezett tárcsa és gomb segítségével kényelmes a váltás az egyes felületek között. A kezelhetősége példátlanul jó, csakúgy, mint a kijelzőn megjelenő információk olvashatósága.

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

Az egyes üzemmódoknak és az enduro kiegészítőknek hála az F 900 GS igazi otthona a terep. 219 kilogrammos önsúlya jelentős csökkenést mutat az előző szériával szemben. Számos üzemmód támogatja a terepezést, de leginkább a motor karcsú felépítése. Endurance lánc, állítható hátsó rugóstag segíti a terepen való közlekedést.

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

A motor induló ára 5,9 millió forint, amelyet bővíthetünk számos extrával, kiegészítővel. Nagyjából 6,5 millió forintig, vagy akár 7-ig könnyedén el tudunk repülni árban. Ami viszont az árral szemben kárpótolni fog az a szinte tökéletes motorozási, kezelhetőségi élmény. Az F 900 GS éppen ezért nagyon is szerethetővé fog válni azok számára, akik nem csak aszfalton képzelik el a motorozást.

Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 BMW F900GS teszt, BMW f 900 GS teszt, f900gs, F900GS teszt,

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2024 BMW F900GS teszt BMW f 900 GS teszt f900gs F900GS teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nem állva szeretünk bele – BMW F 900 GS
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az ideális nő - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az ideális nő
    • Keresd a nőt!
    Ha te nem lennél - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha te nem lennél
    • Keresd a nőt!
    Életünk férfijai: Apa csak egy van - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Életünk férfijai: Apa csak egy van
    • Keresd a nőt!
    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről
    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki
    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?
    3 módszer az önbizalom növelésére
    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra
    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Az ideális nő

    Az ideális nő

    Ha te nem lennél

    Ha te nem lennél

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    3 módszer az önbizalom növelésére

    3 módszer az önbizalom növelésére

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél

    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia