Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?   2025.09.29-10.05.

Mi történik a héten? 2025.09.29-10.05.

Stylelife
Stylenews - ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

Stylenews
Autó & Motor - A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
Stylenews - Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Stylenews
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi

Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi

  • 2020. július 30.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Régen volt, 2017-et írunk. Az Opel történetében legalább két komoly fordulat történt ebben az évben. Talán a legfontosabb, hogy a GM eladta az Opelt a PSA csoportnak, azaz ismertebb nevén a Peugeot-nak. A másik, szintén említésre méltó esemény, hogy megjelent az Insignia második generációja, egyszersmind a márka utolsó olyan modellje, amelyet még nem a Peugeot csoport formai irányzata határozott meg.


Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi - Autó & Motor - MOBILITY - insignia gsi teszt, opel insignia grand sport gsi teszt, opel insignia grand sport teszt, opel insignia gsi teszt, opel insignia teszt,
Hogy jó vagy rossz hír-e, hogy nem francia-német, hanem még amerikai-német autóról van szó, az mindenképpen ízlés dolga. Annyi viszont egészen biztosan igaz, hogy nehéz még a mai napig is megemészteni, hogy egy ennyire hagyományosan „német” márka miként fog francia kezekben muzsikálni. Dolgoztam olyan cégnél a 90-es évek végén, 2000-es évek elején, ahol egyszerűen lehetetlen volt az olyasfajta elképzelés, hogy francia autót válasszunk magunknak céges gépjármű gyanánt. Maradt tehát a két német tömegmárka, az Opel és a Ford. Már amennyiben ezt a két amerikai márkát németnek lehet tekinteni. Szentgotthárd óta ugyanis akár lehetett volna magyar is.  Mindegy is, a lényeg most az, hogy meglehetősen különleges tesztautót kaptunk az Opeltől, az Insignia Grand Sportot, amely elnevezés az 5 ajtós változatot jelöli. Az egyszerűsített modellkínálat eredményeként a 4 ajtós változat megszűnt, így maradt az 5 ajtós és a kombi, amelynek a neve Sport és Country Tourer lett. 
Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi - Autó & Motor - MOBILITY - insignia gsi teszt, opel insignia grand sport gsi teszt, opel insignia grand sport teszt, opel insignia gsi teszt, opel insignia teszt,

Az elnevezés teljesen találó, hiszen az Insignia jócskán a kategória felső mérethatárait feszegeti a közel 4,9m hosszával és arányaival, másfelől a tesztelt Gsi változat egyedi felszereltsége és kiegészítői miatt igencsak sportosnak nevezhető.

Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi - Autó & Motor - MOBILITY - insignia gsi teszt, opel insignia grand sport gsi teszt, opel insignia grand sport teszt, opel insignia gsi teszt, opel insignia teszt,

Feltűnő és extravagáns a teljes megjelenése. Első látásra azonnal megütközünk a szokatlan zöld színén, amely rendkívül megosztó választás lehet. Valakinek vagy tetszik, vagy egyáltalán nem. Az garantált, hogy érzelem nélkül lehetetlen elmenni mellette. Másfelől viszont biztos, hogy jócskán a pénztárcába kell nyúlni ezért az érzésért. Egész pontosan 775 ezer forintot kell érte fizetni. Nem kevés pénz, de garantálja, hogy nagyon-nagyon kevés hasonlóval fogunk találkozni. Számtalan embert ismerek, elsősorban hölgyeket, akik egyáltalán nem boldogok, ha máson ugyanolyan ruhát látnak, mint amilyen rajtuk is van. Többek között nekik is készült ez a fényezés.
A szín viszont csak egy, abból a rengeteg kiegészítőből, amely az egyébként is szemet gyönyörködtető Insigniát kiemeli a tömegből. Az első és hátsó lökhárítók egyedi légbeömlői, a krómozott hátsó kipufogóvégek és a hatalmas 20” -os könnyűfém kerekek mind arról gondoskodnak, hogy kiríjon a tömegből és a tömegmárkák sorából az Opel zászlóshajója.
Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi - Autó & Motor - MOBILITY - insignia gsi teszt, opel insignia grand sport gsi teszt, opel insignia grand sport teszt, opel insignia gsi teszt, opel insignia teszt,
A sportos formaterv nem csak a meglepően alacsony 1455 milliméter magasság miatt érezzük, hanem a teljes vonalvezetésén, elnyújtott és lendületes ívei miatt érzékelhető.

Látni és látszani. Az Insignia esetében ez a mondás különösen igaz. Az új fejlesztésű Intellilux LED Mátrix fényszórók 400 méteres látótávolságot ígérnek, illetve képesek arra, hogy a szemből érkező autók irányában kitakarják a fénysugarakat, így tompítják az elvakítás esélyét, miközben az út többi részét továbbra is azonos erősséggel világítják meg.

Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi - Autó & Motor - MOBILITY - insignia gsi teszt, opel insignia grand sport gsi teszt, opel insignia grand sport teszt, opel insignia gsi teszt, opel insignia teszt,

Az Insignia belső tere szintén tartogat különlegességeket. Ezek közül a leginkább feltűnő és különleges a Gsi felszereltséghez elérhető AGR (független ergonómiai központ) által tanúsított masszázs funkcióval ellátott első sportülések.

Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi - Autó & Motor - MOBILITY - insignia gsi teszt, opel insignia grand sport gsi teszt, opel insignia grand sport teszt, opel insignia gsi teszt, opel insignia teszt,
Nemcsak mutatósak, hanem valóban kiváló tartást és kényelmet biztosítanak. Természetesen a bőrbevonatú ülések szellőztethetőek, illetve a téli hónapokban fűthetőek is. Fűthető a kormány és a hátsó üléssor is.
Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi - Autó & Motor - MOBILITY - insignia gsi teszt, opel insignia grand sport gsi teszt, opel insignia grand sport teszt, opel insignia gsi teszt, opel insignia teszt,

Hasonló módon és elrendezésben, mint a többi Opelben, a vezető két digitális felületet lát maga előtt. A műszerfal a digitális és analóg kijelzést kombinálja oly módon, hogy a középső területen egy digitális felület van, amely ötletesen átnyúlik baloldalon a fordulatszámmérő, jobb oldalon pedig az üzemanyag szintmérő és a vízhőmérséklet analóg mutatóihoz. A megoldás kétségkívül egyedivé teszi a látványt. A digitális területen kétféle elrendezés közül választhatunk, ennek ellenére én hiányoltam a technológiában rejlő variálhatóság, grafika szélesebb körű, szebb kihasználását.
Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi - Autó & Motor - MOBILITY - insignia gsi teszt, opel insignia grand sport gsi teszt, opel insignia grand sport teszt, opel insignia gsi teszt, opel insignia teszt,

A másik digitális terület a középkonzol tetején elhelyezett nagyméretű 8” -os színes kijelző. Az Opel a mostani belső tér elrendezési trendekkel ellentétben nem emelte ki a kijelzőt a műszerfalból, szimmetrikusan a két középső légbeömlő között találjuk meg. Ez egyáltalán nem probléma, remekül rálátni, könnyen el lehet érni az érintőképernyős felületet. Ami nekem itt sem tetszett annyira az a grafika. Talán az egyszerűségre törekedtek a tervezők, ami a kezelhetőségben meg is mutatkozik, viszont így túlságosan basic és régies lett a megjelenés. Az is igaz, hogy nagy valószínűséggel keveset látjuk ezt a felületet, hiszen a mobiltelefon kitükrözésével annak grafikája foglalja el a képernyőt
Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi - Autó & Motor - MOBILITY - insignia gsi teszt, opel insignia grand sport gsi teszt, opel insignia grand sport teszt, opel insignia gsi teszt, opel insignia teszt,

Már nyoma sincs annak a korábbi koncepciónak, hogy a vezető és az utasok körül túlságosan kevés pakoló hely található. Rengeteg a különböző méretű nyílás, fiók, rekesz, ahová a holmijaink elhelyezhetőek. A telefont, amennyiben nem akarjuk kitükrözni USB kábelen keresztül, tölthetjük vezeték nélkül is az erre kialakított helyen. Nem állítom, hogy prémium kategóriák szintjén van a belső anyaghasználat, de azt nagyon-nagyon megközelíti. Az immáron konszerntárs Peugeot 508 esetében jobb volt a környezeti komfortérzetem. Az Opel érezhetően sportosabb vonalat képvisel és talán életem egyik legkényelmesebb vezetőülését kínálta.

Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi - Autó & Motor - MOBILITY - insignia gsi teszt, opel insignia grand sport gsi teszt, opel insignia grand sport teszt, opel insignia gsi teszt, opel insignia teszt,
Bár a két első ülésen utazók ülései utánozhatatlanok, de a hátsó sorban ülőknek sincs okuk a panaszra. Kényelmes és megfelelően nagy az Insignia hátsó lábtere. A 4,9 méter arra is elegendő, hogy a csomagtartó méretében sem kell kompromisszumot kötni. Alaphelyzetben 490 liter az űrmérete, melyet a hátsó ülések lehajtásával akár 1450 literig tudunk bővíteni.
Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi - Autó & Motor - MOBILITY - insignia gsi teszt, opel insignia grand sport gsi teszt, opel insignia grand sport teszt, opel insignia gsi teszt, opel insignia teszt,

A Gsi esetén elmaradhatatlan a motor, illetve a hajtás megemlítése. A 210 lóerős dízelmotor egy adaptív négykerékhajtással párosul, amelyhez kizárólag egy 8 sebességes automata váltó kapcsolódhat. Kétféle vezetési mód közül választhatunk, amelyből a Sport változatnál érezhetően nagyobb teljesítményt présel ki a motor magából. Kifejezetten jó gyorsulást és gyorsulási élményt kapunk az autótól, hiszen 7 másodperc alatt gyorsítja az 1700 kilónál is nehezebb autót a motor 100km/h-ra. Mondhatom nyugodtan, hogy egy sportautó és egy limuzin találkozásából született az Opel Insignia Gsi. A találkozás viszont egy meglehetősen borsos eladási árat eredményezett, ugyanis a tesztelt autó, egyébiránt pazar felszereltségével, 17,7 millió forintos listaárral rendelkezett úgy, hogy még mindig nem volt kihasználva az összes választható opció, például az adaptív tempomat.

Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi - Autó & Motor - MOBILITY - insignia gsi teszt, opel insignia grand sport gsi teszt, opel insignia grand sport teszt, opel insignia gsi teszt, opel insignia teszt,

A számos kényelmi és biztonsági tartozékkal ellátott Insignia egyáltalán nem él aszkéta életet, már amennyiben a folyadékfogyasztására gondolunk. A nálunk töltött 1 hét alatt 9,6 literes átlagfogyasztást mértünk, autópálya túlsúllyal. Városban 11-12l között fogyaszt az autó.

Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi - Autó & Motor - MOBILITY - insignia gsi teszt, opel insignia grand sport gsi teszt, opel insignia grand sport teszt, opel insignia gsi teszt, opel insignia teszt,

Az Opel Insignia Gsi egy feltűnő, különleges autó. Semmiképpen nem tömegcikk, hiába tartjuk az Opelt tömegmárkának. Kényelmes, rendkívül gyors autó, amely tervezésénél a biztonságot is előtérbe helyezték.

Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi - Autó & Motor - MOBILITY - insignia gsi teszt, opel insignia grand sport gsi teszt, opel insignia grand sport teszt, opel insignia gsi teszt, opel insignia teszt,

  • insignia gsi teszt opel insignia grand sport gsi teszt opel insignia grand sport teszt opel insignia gsi teszt opel insignia teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nem csak nevében nagy – Opel Insignia Grand Sport Gsi
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Véletlenszerű találkozások nincsenek - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Véletlenszerű találkozások nincsenek
    • Keresd a nőt!
    Az elmulasztott lehetőségek utcája - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elmulasztott lehetőségek utcája
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból
    • Keresd a nőt!
    Párkapcsolat vagy szimbiózis?
    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes
    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni
    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál
    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj
    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?
    Mi történik a héten? 2025.09.29-10.05.

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes

    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia