Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Autó & Motor
Stylelife - Mit tehetsz, ha állandósult otthon a feszültség?

Mit tehetsz, ha állandósult otthon a feszültség?

Stylelife
Autó & Motor - Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

Autó & Motor
Mindent egymásért - Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

Mindent egymásért
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

 - LaVidaYarn – A fonalból szőtt stílus és elegancia

LaVidaYarn – A fonalból szőtt stílus és elegancia

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium

Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium

  • 2023. november 02.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Jelen pillanatban Ssang Yong, későbbiekben vélhetően KGM, azaz KG Mobility márkanéven futó modell, a Torres járt nálunk. Sokan vannak, akik nem tudják még most sem hová tenni a márkát, pedig Korea legrégebbi autógyártójáról van szó. Igaz a tulajdonosi szerkezet legalább annyiszor változott az elmúlt években, ahány márkát, típust bele tudunk látni a frissen megjelent Torresbe.


Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres premium teszt, ssangyong torres teszt, torres, torres auto, torres ssangyong, torres teszt,

Nem tudok egyértelmű formai irányzatot megjelölni a Torressel kapcsolatban, hiszen ahogyan körbejárjuk, rengeteg különböző autó juthat az eszünkbe róla. De valahogyan a teljes formai kavalkád egy meglepően mutatós, egyedi formává áll össze. Sok ember van, akik számára a keverék kutyák a legszebbek és ezen egyáltalán nem érdemes vitatkozni, hiszen a genetika a legjobb formatervező. Nagyon sok esetben a legjobb gének kerülnek tovább öröklésre és a Torres is ebbe a kategóriába esik.

Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres premium teszt, ssangyong torres teszt, torres, torres auto, torres ssangyong, torres teszt,

Elölről a hűtőmaszk határozottan Jeep-es formajegyeket, a fényszórók pedig a Range Rover Evoque-ot juttatják eszembe. Oldalról a hangsúlyos és eltérő fényezésű C oszlopról elsőre a Kia Niro ugrott be, ahol egyébként ez az elem nagyon nem tetszett, viszont a Torresen sokkal jobban mutat. Lehetséges, hogy azért, mert az ablakok íve és szűknek tűnő kialakítása itt inkább egy Land Rovert Defendert idéz. Az óriási kerekek pedig prémium autós megoldásra utalnak, hiszen ez az egyik olyan pont, ahol az olcsósítás miatt akár aránytalanul kis kerekekkel szerelik a modelleket (lásd MG). Kifejezetten örömteli számomra, hogy a Ssang Yong modellekre jellemző erőteljes domborítás a hátsó ajtón, C oszlopon ennél a modellnél kevéssé szembetűnő. Ennek oka, hogy erőteljes műanyag betéteket kapott a kerékjárati ívre, küszöbre, illetve maga a domborítás is talán kevésbé feltűnő. Így számomra az egész oldalsó design sokkal emészthetőbb lett.

Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres premium teszt, ssangyong torres teszt, torres, torres auto, torres ssangyong, torres teszt,

A hátsó részen érdemes lett volna még gondolkodni, mert erről semmiképpen nem a szép, hanem sokkal inkább az érdekes jelző jut az eszembe. Ilyen például a pótkerék helyet sugalló kitüremkedés a hátsó szélvédő alatt, vagy az a megoldás, mintha oldalról nyílna a csomagtér ajtó, de közben pedig felfelé nyitható. Sebaj, ilyennek is kell lennie és nem fog az unalom megölni minket, ha újra és újra ránézünk a szép Torresünkre, ha ezt a típust választjuk. És meggyőződésem, hogy nem lesz rossz döntés, ha így teszünk.

Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres premium teszt, ssangyong torres teszt, torres, torres auto, torres ssangyong, torres teszt,

A Torres alapjaiban a Korandora (Korean Can Do) épül, amely talán még mindig a márka ajánlatai közül a legjobb ár/érték aránnyal rendelkező modell. Talán hajszálnyival marad le mögötte a Torres és ezt is csak azért mondom, mert el tudom képzelni, hogy valakinek már ez a kocsi túlságosan nagy lesz. 4,7 méter hosszú, 1 centi híján 1,9 méter széles és 1720mm magas. Tehát például a KIA Sorrento vagy a Skoda Kodiaq kategóriájáról beszélünk. Nehéz a pontos felszereltség miatt összehasonlítást végezni, de a Torres árlista 10,5 millióról indul a Skoda 15,2-ről a KIA pedig 17 millióról. Tény, hogy utóbbiban sokkal modernebb és erősebb hybrid motor van ezért a pénzért.
Egy viszont biztos, hogy a Torres egy igazán tágas, komfortos és kiváló belső térérzetet ad, lényegesen kedvezőbb áron. Árlistája ott végződik, ahol a főbb versenytársaké kezdődik.

Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres premium teszt, ssangyong torres teszt, torres, torres auto, torres ssangyong, torres teszt,

A belső térrel kapcsolatosan nem kevésbé pozitív a véleményem, mint a külső megjelenéssel. Bőrözött felületek, jó minőségű anyagok találhatóak az utastérben, ahol a vezető körül annyi képernyő található, mint egy Audi A6-ban. A különleges, alul-felül csapott kormány mögötti műszerfal csakúgy digitális, mint a központi infotainement kijelző. Utóbbi érintőképernyős és természetesen a telefon kitükrözhető rá. Annyi kritikát azért itt meg kell fogalmaznom, hogy aránytalanul nagy keretbe lett foglalva a 9” -os felület. A hőmérséklet szabályozása, mint sok presztízs autó esetében, itt is egy külön digitális kijelzőre került. Szerintem ez egyértelműen a magasabbra pozicionálás miatt történt, mintsem azért, mert a menürendszer, vagy akár a manuális gombok, tekerők ne lennének elegendőek. Annyi viszont bizonyos, hogy a Torresben utazók így komolyabb státuszt kapnak ezáltal.

Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres premium teszt, ssangyong torres teszt, torres, torres auto, torres ssangyong, torres teszt,

Az ülések megfelelően kényelmesek és sok irányba állíthatóak. A fej és a lábtér a hátsó utasok számára is több, mint elegendő. Rengeteg és jól átgondoltan elrendezett rakodási helyeket találunk, kiegészítve USB-A kimenetekkel, illetve a középkonzolnál indukciós telefontöltővel.

Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres premium teszt, ssangyong torres teszt, torres, torres auto, torres ssangyong, torres teszt,

A Torres gépház teteje alatt egy hagyományos négyhengeres 1,5 literes turbómotor dolgozik, amely 163 lóerős teljesítményt ad le, 280Nm maximális nyomaték leadása mellett. Ez gyakorlatilag azonos erőforrás, mint amivel a Korandoban is találkoztunk. Ehhez kapcsolódik egy hatfokozatú automata, amely lehetne kicsit finomabb működésű alacsony fordulatszám esetén, de összeségében rendben van. Ha hibát akarunk keresni a Torresban és az általa használt motorban, akkor ez esetben is a kevésbé modern és viszonylag szomjas motort tudnám kiemelni. Ha nagyon odafigyelünk, akkor országúton 7,2, autópályán 7,8-8 literes fogyasztással kalkulálhatunk, míg városban inkább 10 körüli fogyasztással számoljunk. Átlagos napi használat mellett 9,5 literes vagy akár magasabb fogyasztásunk lesz, amely messze nem kiemelkedően jó.

Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres premium teszt, ssangyong torres teszt, torres, torres auto, torres ssangyong, torres teszt,

Jelenleg ez az egyetlen motor, amellyel kapható a Torres, de lehet róla hallani, hogy érkezni fog egy tisztán elektromos verzió is, Torres EVX néven.
Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres premium teszt, ssangyong torres teszt, torres, torres auto, torres ssangyong, torres teszt,

Összességében azt gondolom, hogy érdekes és releváns piaci rést tud szakítani a Torres. Egy olyan szegmensbe lép be, ahol tömegmárkából valamivel kedvesebb van, kínai márkák egyelőre csak kisebb méretet kínálnak. Akik jelen vannak pedig lényegesen drágábbak, mint a Torres, tehát egyértelműen kimondható, hogy ez a modell a szegmens legjobb ár/érték arányú típusa. De nemcsak ezzel a jó értékaránnyal, hanem önmagában is tud vevőt szerezni magának, hiszen egy kiváló minőségű, tökéletes felszereltségű autóról van szó. A kínai autómárkák pedig lehet segíteni fognak a Ssang Yongnak (vagy majd később a KGM-nek), hiszen a mai fogyasztó már egyre inkább megtanulta, hogy nem a kontinens határozza meg a minőséget, de másfelől Korea még mindig jobban cseng, mint Kína, hála a KIA/Hyundai erős piaci jelenétének. Én nyugodt szívvel tudom ajánlani a Torrest a teszt alapján.

Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres premium teszt, ssangyong torres teszt, torres, torres auto, torres ssangyong, torres teszt,

  • ssangyong torres premium teszt ssangyong torres teszt torres torres auto torres ssangyong torres teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeretlek, csak nem úgy - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeretlek, csak nem úgy
    • Keresd a nőt!
    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent
    • Keresd a nőt!
    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen
    • Keresd a nőt!
    Azok a tipikus vidéki dolgok
    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!
    A Nő csábít, a Férfi hódít
    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV
    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?
    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek
    Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Szeretlek, csak nem úgy

    Szeretlek, csak nem úgy

    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent

    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!

    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!

    A Nő csábít, a Férfi hódít

    A Nő csábít, a Férfi hódít

    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek

    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia