Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid

Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid

  • 2024. október 05.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Immáron két évtizede része az életünknek a Tucson. Volt egy kitörési pont 2015-ben, amikor új nevet keresett magának, de végül a 2020-ban megjelent negyedik generációval névben visszatért a gyökerekhez. Ennek a változatnak a modellfrissített verziója járt nálunk. A modell az elektromoson kívül, minden egyéb meghajtással elérhető. Ezek közül a hibrid verziót teszteltük.


Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai tucson hybrid 1.6 TGDI, tucson 2024, tucson 2024 teszt, tucson hyundai teszt,

Akik régebb óta követnek minket, emlékezhetnek, hogy járt már nálunk a 2020-as negyedik generációs Tucson egyik példánya. Az erről készült írás itt olvasható. Érdekes lehet ennek a 2021-es cikknek az áttekintése, mert az új, modellfrissített Tucson külső tulajdonságaiban első ránézésre alig különbözik a korábbi verziótól. De ha alaposabban szemügyre vesszük a 4510 mm hosszú, 1865 mm széles és 1653 mm magas, méltán népszerű SUV-ot, észrevehetőek a számos apró módosítások, amelyek megkülönböztetik az előző modelltől. Egyértelműen kiderül, hogy elsősorban a belső tér átdolgozására helyezték a hangsúlyt a Hyundai mérnökei.

Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai tucson hybrid 1.6 TGDI, tucson 2024, tucson 2024 teszt, tucson hyundai teszt,

A jót vagy kiválót nehéz tovább fejleszteni alapelv alapján készült tehát az új Tucson, ha a karosszérián fellelhető módosításokat soroljuk. Természetesen a kötelező gyakorlat megtörtént, és a lökhárítókat kissé felfrissítették. Talán feltűnőbb a hátsó részen jelentős formai változáson átesett diffúzor alakja. A módosítások közé tartozik a hűtőrács és a különleges fényszóróegység átalakítása is. Akik alaposabban megnézik, észrevehetik, hogy a hűtőrács bordázatába benyúló tompított fényszórókból most már csak három csík maradt a korábbi négy helyett. Továbbá maga a hűtőborda mintázata is szögletesebb lett. Ezen felül új színek és új könnyűfémfelni dizájnok kerültek a megújult modell kínálatába.

Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai tucson hybrid 1.6 TGDI, tucson 2024, tucson 2024 teszt, tucson hyundai teszt,

Azt hihetnénk, ha csak külső változások alapján ítélnénk meg az új modellt, hogy valóban csupán kötelező gyakorlatot végeztek el Koreában. De ez egyáltalán nem így van, hiszen a belső térben lényegesen fajsúlyosabb változások találhatóak. A korábbi műszerfal teljes mértékben megváltozott. Egy dupla 12,3”-es kijelző párost találunk a kormány mögött. A két kijelző burkolata egy közös ívelt fedél alatt helyezkedik el, amely a vezető felé enyhén dől. A középkonzolnál lévő monitor természetesen érintőképernyő. A beltérben lévő térérzetet jelentősen növeli, hogy a fokozatváltó a kormány jobb oldalára került és bajuszkapcsolóvá zsugorodott. Akik más automataváltós járműveket használnak, azok számára némi odafigyelést igényel, hogy ellentétben más gyártókkal, a Hyundai esetében logikus módon az előremenet esetében előre, a hátramenet esetében pedig hátra, tehát magunk felé kell fordítani a váltót. Az elhelyezése a kormány mögött viszont azonnal megszokható, egyáltalán nem zavaró, hogy középről ide helyezték át.

Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai tucson hybrid 1.6 TGDI, tucson 2024, tucson 2024 teszt, tucson hyundai teszt,

Az utastér anyagfelhasználása kifejezetten magas színvonalú. Kellemes a tapintása az anyagoknak, az ülés alapvetően kényelmes. Ami talán hiányzik, az a nagyobb felületű combtámasztás vagy ne adj’ Isten az állítható combtámasz. Az oldaltartás és a kényelem viszont elsőrangú. Kemény műanyagokkal kizárólag a térdvonal alatt találkozunk, ha nem számoljuk a zongoralakkos felületeket, amelyeket talán Európában kevésbé kellene erőltetni.

Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai tucson hybrid 1.6 TGDI, tucson 2024, tucson 2024 teszt, tucson hyundai teszt,

Szintén szimpatikus számomra, hogy az új Tucson esetében nem tolták túl a digitalizációt. Ahol szükséges, ott megmaradt a tekerő. Ilyen például a hangerőszabályzó vagy a klíma hőmérséklet-szabályozója. Tehát nemcsak fizikális gombokat találunk, hanem azok fele részben nem érintőgombok. A klíma funkciógombjai ugyan érintésérzékeny felületről vezérelhetőek, de itt ez egyáltalán nem zavaró, sőt, mutatósan is néz ki.

Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai tucson hybrid 1.6 TGDI, tucson 2024, tucson 2024 teszt, tucson hyundai teszt,

A fej- és lábtér nemcsak elöl, hanem a hátsó utasoknál is megfelelően bőséges. Klíma kivezetés és a hőmérséklet állítása, valamint az USB kimenetek nem csupán az első ülésen utazók sajátja. Ezek a kiegészítők hátulra is bekerültek.

A csomagtartó mérete ennél a motorváltozatnál 616 liter alaphelyzetben, de a hátsó ülés lehajtásával akár 1795 literre bővíthető.

Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai tucson hybrid 1.6 TGDI, tucson 2024, tucson 2024 teszt, tucson hyundai teszt,

A vezetési élményben nem változott semmit a Tucson az elődjéhez képest. Továbbra is remek. Az új változatban 215 lóerős összteljesítmény remekül mozgatja a karosszériát, hála az 1,6 literes, 160 lóerős turbó benzinmotornak és a hozzá kapcsolódó villanymotornak. A maximális nyomaték 264 Nm. Teljes hibrid révén az elektromos motort egy kicsi, 1,49 kW-os akkumulátor táplálja, amely rövid távon önállóan is képes mozgatni az autót.

Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai tucson hybrid 1.6 TGDI, tucson 2024, tucson 2024 teszt, tucson hyundai teszt,

A benzinmotor szinte észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba vagy veszi át teljesen az autó mozgatását. A legjobb gyorsulás papíron 8,2 másodperc 100 km/h-ig. Ez egyáltalán nem rossz, megfelelő az átlagos napi használat során. Különös előnye, hogy lényegesen csendesebb, mint a legnagyobb japán versenytárs hasonló típusú meghajtása. Hátránya viszont, hogy szomjasabb. Nálunk 6,8-7,2 liter között fogyasztott vegyes használat mellett. Városban 5,5 liter körül lehet vele közlekedni.

Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai tucson hybrid 1.6 TGDI, tucson 2024, tucson 2024 teszt, tucson hyundai teszt,

Az új Tucson 11,3 milliós akciós ártól vihető haza. A hibrid meghajtásért természetesen többet kell fizetni. Kétkerék-meghajtás esetén 15 millióról indul az árlista, a tesztelt összkerék-meghajtású modell pedig ennél 700 ezer forinttal többről indul. Úgy gondolom, hogy a Hyundai ezzel a modellel tovább fogja erősíteni stabil pozícióját a középkategóriás SUV piacon, mert bár bele lehet kötni bizonyos apró részletekbe, összességében egy kiváló, remekül használható családi SUV.

Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai tucson hybrid 1.6 TGDI, tucson 2024, tucson 2024 teszt, tucson hyundai teszt,

  • hyundai tucson hybrid 1.6 TGDI tucson 2024 tucson 2024 teszt tucson hyundai teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia