Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Nem politikai választás - Toyota Corolla Touring Sports...

Nem politikai választás - Toyota Corolla Touring Sports 2.0 hibrid

  • 2019. október 10.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A napokban nagyon nehéz nem arra gondolni, hogy mi fog történni a hétvégén. Így, amikor őszinte, dícsérő szavakat mondok egy autóról és végső konklúzióként azt szűröm le, hogy válaszd a Toyota Corollát, akkor politikai színezete lehet a dolognak. Pedig nincs!


Nem politikai választás - Toyota Corolla Touring Sports 2.0 hibrid - Autó & Motor - MOBILITY - corolla, corolla 2019, hibrid, kombi, teszt, toyota,

Tiszta szerencse, hogy semleges ezüstszínben kaptuk meg a Corollát kipróbálásra, így semmiféle vád nem érhet minket a teszttel kapcsolatban. A kormány a szokott baloldalon található és az úttest jobb oldalán közlekedtünk a teszt ideje alatt.

Pár héttel ezelőtt a szedánt, azaz a 4 ajtós  változatot teszteltük  és az első gondolatom amikor elindultunk átvenni az autót az volt, hogy kicsit fölöslegesen kapom meg ezt az autót, nem fogok róla tudni többet írni. Hát ez egy óriási tévedés volt a részemről.

Az mostani teszt tehát alkalmat adott arra, hogy a korábbi 1.6 benzines erőforrással hajtott visszafogottabb felszereltségű szedán változatot összehasonlítsam a rendkívül modern 2.0 hibrid hajtással is. Ez utóbbiban egy 153LE-s szívó benzines motor kapott helyet egy 65LE-s villanymotorral közösen.
A motoron kívül, ahogy említettem, felszereltség tekintetében sem fukarkodik a Toyota. De mielőtt a részletekbe belemennénk, néhány szót ejtenék a külsőről és a modell fejlődéséről, ami mindenképpen látványosnak mondható.
Nyugodtan kimondható, hogy a korábbi időszaknak, ahol a Toyota és azon belül a Corolla unalmas, kizárólag a funkciónak megfelelő kocsikat gyártott, örökre vége. Látványos, és menő dolog ilyen autóval járni. És kifejezetten boldog lehet, aki ilyen autót kap a cégétől (és ez szerintem nem volt mondható pár évvel ezelőtt egy Auris combira).
Lenyűgözőnek tartom a külső formavilágot, amit a Toyota megalkotott. A dinamikus, szép vonalú orr-részhez egy rendkívül karakteres kombi hátsót sikerült varázsolni, mely nemcsak nevében, hanem vonalaiban is sportos. Az első fényszórók íve és vonalvezetése visszaköszön a hátsó lámpák formáján, amitől nagyon egységes lesz az autó.  A sport kombi elnevezés sok esetben egyet jelent azzal, hogy egy olyan design autót kapunk, ami csak formai jegyeiben kombi, de funkcionalitásában nem felel meg a célnak. A Corolla esetében ez nem teljesen igaz, bár néhány ponton a tágasság érzés fel lett áldozva a forma oltárán. Itt elsősorban a hátsó üléssorra gondolok. A belső íves térkialakítás és a lefelé irányuló tetővonal miatt 3 felnőtt szállítására hosszútávon nem alkalmas a hátsó ülés. Ennek nem feltétlen a kis lábtér az oka, mert azzal nincsen baj, hanem sokkal inkább az, hogy a hátsó ajtó íve befelé görbül, és ez által egy 175-180cm-es ember feje zavaróan hozzáér a majrévashoz. Nyilván ritkán adódik olyan szituáció, hogy 5 felnőtt ül egy autóban, de ha mégis, akkor ne gondolkodjunk a Corolla kombiban.
A csomagtérben kevésbé kell kompromisszumot kötni, bár az erősebb motorhoz tartozó több akkumulátor elvesz némi plusz helyet a térből, de így is bőséggel marad hely. Nem beszélve arról, hogy a szögletesnek mondható csomagtér rendkívül ideális a pakolás szempontjából.

Nem politikai választás - Toyota Corolla Touring Sports 2.0 hibrid - Autó & Motor - MOBILITY - corolla, corolla 2019, hibrid, kombi, teszt, toyota,

Ha kívülről befelé haladunk, akkor következő pontban ki kell emelnem a futóművet és a lengéscsillapítót. Ezek dicséretét a szedán után, a kombi változatnál sem tudom szó nélkül hagyni. Az autó, köszönhetően egyébként a jó összeszerelési minőségnek rezzenéstelen módon hajt át bármilyen bukkanón, zökkenőn vagy éppen kátyún és stabilan tartja az ívet bármelyik kanyarban. Azt hiszem jóval saját kategóriáján túllépő minőséget és komfortot kapunk. Az utastérbe, főleg ha csak a villanymotor működik, akkor semmiféle zaj nem szűrődik be.  Ha pedig motor és utastér, akkor sajnos nem tudok elmenni a hibrid hajtás legnagyobb hibája mellett. Ez pedig a hangja. Nem hiszem, hogy egyedül vagyok azzal a gondolattal, hogy ez nem szép. A Corolla esetében semmiképpen nem bántó a hang, ami beszűrődik az utastérbe, de mindenképpen hallható és jellegzetes. És ezzel el is jutottunk ahhoz a ponthoz, ami a legfontosabb a Corolla Touring Sports esetében.
Kinek és mikor éri meg ez az autó?

Nem politikai választás - Toyota Corolla Touring Sports 2.0 hibrid - Autó & Motor - MOBILITY - corolla, corolla 2019, hibrid, kombi, teszt, toyota,

A hibrid technológia meggyőződésem szerint elsősorban azoknak való, akik városi közlekedésre használják jellemzően a járművüket. Ekkor az autó rendkívül keveset fogyaszt, beéri 4-4,5 liter üzemanyaggal. A két literes benzinessel kiegészítve pedig megfelelően dinamikusan közlekedhetünk vele, ha éppen erre van szükség. Nem utolsó sorban pedig alacsony károsanyag kibocsájtásunk lesz, így behúzhatunk egy jó pontot a környezetvédelem oltárán. (és ebben a cikkben nem gondolom, hogy a lítium akkumulátorok újrahasznosítási, megsemmisítési problémáit számba kellene venni). A hibrid technológia egészen biztosan jobb megoldás, elsősorban a nagyvárosok mikrokörnyezetének a környezetszennyezési problémáinak a megoldására, mint egy dízel autó (és sokkal rosszabb, mint egy bicikli). De ha valaminek előnye van, akkor annak jellemzően hátránya is. Ez igaz a bicikli vs. Corolla Sports hibrid kontextusra és a város vs. autópályás használatra is.
A hibrid márpedig nem fogyaszt jobban pályán, mint egy hagyományos benzines (és a dízel nevét Toyotánál már a számra nem is merem venni, hiszen nekik ilyen már nincs is). Ez azt jelenti, hogyha a cikk elején említett céges felhasználó sokat közlekedik városon kívül, akkor nettó pénzkidobás neki ilyen motort választani. Hangos is lesz a motor, és menet közben kevésbé lesz komfortos a kihangosító használat, hogy csak egy példát említsek és sajnálatos módon még 1,5 millió forinttal nagyobb beruházást is igényel. Azért fontos, hogy csak beruházásnál lesz ez több kiadás, mert az egészen biztos, hogy a hibrid értéktartása jobb, mint egy benzines autóé, így pár év múlva ez a költség részben vissza fog jönni. No de a fogyasztás…azért csalóka minden hibrid autó átlagos vagy vegyes használatú fogyasztását megadni, mert ez két dologtól függ jelentősen. A jobb lábunktól és a helytől, ahol az autót használjuk. A saját esetemben kerek 6l volt az átlag, de ebben sok volt a pálya, ahol 7 fölött eszik 140-es tempónál a Corolla. Szóval mindenkinek azt javasolom, hogy alaposan előre gondolja végig, hogy hol fogja használni az autót. Ez alapján döntsön a motor mellett. A fullos Corolla motor, tehát a 2.0 hibrid egyébként kifejezetten kellemes. 8,1 alatt gyorsítja az autót 100-ra, viszont nem azt az élményt kapjuk tőle, amit egy V6-os blokktól, és nem is azt, amit egy villanyautótól. Hibrid autó, az élmény is legyen hibrid.
Ahogy említettem a legmagasabb felszereltséget volt szerencsénk kipróbálni. És mint ilyen kifejezettem lenyűgöző élményt ad. Nagyon szép bőrözés van a kocsi belsejében, és tényleg sehol nincsen kispórolva az anyag. Az erős vágy, hogy ne legyen unalmas a kocsi belülről sem természetesen okoz funkciótlan túlkapásokat, de ez abszolút megbocsájtható. A két első ülés pedig egyszerűen csodálatosra sikerült, és ráadásul még kényelmes is. Amit nem értek, hogy miért nem elektromos még a vezető ülés sem, de lehet élni enélkül az extra nélkül. Ezen „hiányosságot” viszont kárpótolja az a rengeteg egyéb extra, ami benne van a kocsiban. Sávtartó, adaptív tempomat, head-up display vigyáz a biztonságunkra, mikben többek között a kétzónás klíma, fűtött ülés és kormány gondoskodik a komfortunkról. Ha panaszkodni akarnék, egyedül a központi kijelzőről tehetném meg. Az egy dolog, hogy a Corollánál kisebb kategóriában lévő Yaris is ki tudja tükrözni a mobiltelefonunkat, de cserébe még egy más márkánál nehézkesebb kezelésű menürendszert is kapunk. A kijelző, ami divatosan a középkonzolon kapott helyett meglehetősen nagy kerettel rendelkezik, és ezt a funkciótlan területet tovább növelik a keskeny és hosszúkás gombok így csökkentve tovább a hasznos teret. A gombok funkciója egyébként nincs kivilágítva, ami tovább nehezíti a felhasználást.

Az apró hibákon kívül, amiről írtam a Corolla tényleg kifejezetten jó autó. Rengeteget fejlődött a modellváltások során. Megjelenése tekintélyt parancsoló, divatos a formaterve és 100%-ban levetette azokat a jegyeket, amitől szürke is unalmas autónak lehetett tartani. Mindezt tette úgy, hogy a megbízhatósága megmaradt és méretével, komfortjával, az eggyel magasabb osztályok határait súrolja. A Toyota egyik védjegye a hibrid hajtás, hiszen ez a márka kezdett ilyen technológiát szerelni az autóiba először, és teszi mindezt 22 éve. Immáron a negyedik generációnál tart a fejlesztés, így a megbízhatóság ezen a téren nem kétséges. Azt viszont meg kell tanulni, hogy az autók akképpen változnak, mint akár a cipők. Nincs univerzális, ami mindenre jó, tudnunk kell előre, hogy mit fogunk csinálni és annak megfelelően, előre kell választanunk egy megfelelőt.
Ha ezt jól meghatározzuk, akkor a Corolla Touring Sports-unkat imádni fogjuk.

Nem politikai választás - Toyota Corolla Touring Sports 2.0 hibrid - Autó & Motor - MOBILITY - corolla, corolla 2019, hibrid, kombi, teszt, toyota,

  • corolla corolla 2019 hibrid kombi teszt toyota

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke? - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?
    • Autó & Motor
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    • Autó & Motor
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1
    Egy igazán jó autó - Volkswagen ID.7 Tourer
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A megcsalás 7 téveszméje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A megcsalás 7 téveszméje
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl
    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.
    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?

    Kapcsolódó cikkek

    Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

    Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG  E 53 Turbo Hybrid Edition 1

    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1

    Egy igazán jó autó - Volkswagen ID.7 Tourer

    Egy igazán jó autó - Volkswagen ID.7 Tourer

    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba

    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba

    Az ENEOS és a Toyota összefognak annak érdekében, hogy Woven City legyen a világ első hidrogénalapú közössége

    Az ENEOS és a Toyota összefognak annak érdekében, hogy Woven City legyen a világ első hidrogénalapú közössége

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A megcsalás 7 téveszméje

    A megcsalás 7 téveszméje

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia