Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylenews - A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

Stylenews
Autó & Motor - Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Autó & Motor
Body & Sport - A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

Body & Sport
Mindent a szemnek - Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Mindent a szemnek
Divathírek - Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Divathírek
Mindent a szemnek - Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Mindent a szemnek
Rendezvények - Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Rendezvények
 - Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett –...

Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD

  • 2021. október 27.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

El lehet indulni a versenyen, ahol az összes nagy név a startjelzőnél vár és gigantikus marketing kerettel, újabbnál újabb fejlesztésekkel próbálják meggyőzni a vásárlókat arról, hogy az ő járművük a legjobb. De a SsangYong jól tudja, hogy nem érdemes. A koreai autógyártásról már senki nem hiszi, hogy a futottak még kategóriába tartozik, de a SsangYong az európai piacon még nem vetette meg kellőképpen a lábát ahhoz, hogy minden hangszeren játszhasson. Helyette viszont olyan réseket talál, ahol éppen kevés a versenytárs vagy éppen nincsen egy sem.


Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 rexton dízel teszt, rexton 2021, rexton g4, ssangyong rexton, ssangyong rexton 2021, ssangyong rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD teszt,

Manapság az SUV nem azt jelenti feltétlenül, hogy összkerékhajtás és végképp nem azt, hogy felezővel és kapcsolható differenciálzárral rendelkező terepjáró. Az alvázas felépítést pedig a szánkra se vegyük, hiszen végképp kiment a divatból. A Rexton pedig pont ezekkel a tulajdonságokkal rendelkezik, amely izgalmas lehetőség arra, hogy plusz vevőkört célozzon meg. Olyan vevőkört, aki abszolút racionális döntés alapján választ autót, fontos számára a jó ár/érték arány és természetesen ki szeretne mozdulni a városi dzsungelből az autójával és nem fél földúton haladni.
2021-re nagyon alapos modell frissítésen esett át a Rexton G4. Nem lett hibátlan, de rengeteg korábbi apró hibától megszabadult, amely fontos lépés abba az irányba, hogy a jelenleg presztízs nélküli márka pozitív ismertséget szerezzen.

Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 rexton dízel teszt, rexton 2021, rexton g4, ssangyong rexton, ssangyong rexton 2021, ssangyong rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD teszt,

Nagyon vegyesfelvágott a Rexton és pont ilyenek az érzéseim vele kapcsolatban, de ezek az érzések sokkal inkább a pozitív tartományba tolják a megítélésemet, minthogy negatívak lennének.
Már csak a felépítéséből (alvázas karosszéria) következik, hogy az autó hatalmas, magas. Segítenek a plusz lépcsők az oldalán, hogy be tudjunk szállni és nemcsak arra valók, hogy vagánykodjunk vele. Ugyan valamivel rövidebb, mint az X5 BMW, hiszen „csak” 4850 mm hosszú és 4cm-rel keskenyebb is nála (1960mm), de a magassága miatt – 1825mm - legalább annyira tekintélyes látvány, hiszen az előbbinél 8 cm-rel magasabb. Ezért nem is olyan feltűnő a 20” -es papucs az autón. A talán túl magas, és ettől kicsit ormótlan C oszlop és első sárvédő egyszerűen elnyeli ezt a méretet is. Ez a rész egyébként nem változott az előző szériához képest, de ezen kívül szinte mindent lecseréltek a koreaiak az autón.

Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 rexton dízel teszt, rexton 2021, rexton g4, ssangyong rexton, ssangyong rexton 2021, ssangyong rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD teszt,

A legfeltűnőbb a hatalmas, krómozott hűtőrács, amely bár mérete által túlzó lehet, de kifejezetten jól mutat a méretes autón. A vadonatúj LED-es fényszórókkal együtt kifejezetten tekintélyt parancsoló a látványa, amely az autópályás előzéskor jó segítséget nyújt. Komoly előzési presztízst ad a járműnek, még ha nem is feltétlenül van tisztában az előttünk haladó autós azzal, hogy milyen márka fogja őt letolni. A hátsó traktusa is új a Rextonnak, újak a lökhárítók és újak a szintén LED-es hátsó lámpatestek is.
Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 rexton dízel teszt, rexton 2021, rexton g4, ssangyong rexton, ssangyong rexton 2021, ssangyong rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD teszt,

Ha már előzés és haladás, akkor itt érdemes megemlítenem a motorkínálatot, amely nem lesz túl hosszú felsorolás, hiszen egyetlen 2,2 literes dízel erőforrással érhető el az autó, amely 202 lóerőt teljesít és 404Nm nyomaték leadására képes. Az előző szériához képest profibb váltó került bele és már egy fokozattal több, egészen pontosan 8 sebességre osztja szét a nyomatékot. A váltóval egyáltalán nem lehet kötözködni, teljesen jól végzi a dolgát, sőt még maga a váltókapcsoló is határozottan megszépült az elődjéhez képest. Szóval ez tényleg jó pont az autóban. A motorkínálattal viszont elégedetlen vagyok, mert egyetlen dízel erőforrást a mai világban nem tartok elégségesnek. A hatalmas 2,2 tonnás össztömeghez pedig ez a motor nem is igazán elegendő. Gyorsításkor túl hangos, a 10 liter körüli átlagfogyasztás pedig szintén azt sugallja nekem, hogy kissá alul motorizált. Nem kritikus a helyzet, de kicsit nagyobb, lágyabb működést el tudnék képzelni. Ha ez így lenne, akkor a reszkessetek európai autógyárak címet viselné a cikk, így legalább a többieknek van indokuk arra, hogy miért adnak sokkal-sokkal drágábban ilyen méretű és képességeiben gyengébb SUV-ket.

Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 rexton dízel teszt, rexton 2021, rexton g4, ssangyong rexton, ssangyong rexton 2021, ssangyong rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD teszt,

Tehát ha politikailag korrektül szeretnék fogalmazni, akkor azt mondom, hogy mérsékelt gyorsulásélményt kapunk az autótól (szűk 12 másodperc), amelyet óriási komforttal kompenzál. Ha pedig politika, akkor muszáj beszélni arról, hogy a 200g CO2 kibocsájtás ugyan lényegesen kedvezőbb, mint a korábbi verziók esetében, így az AdBlue töltőnyílás be is került az üzemanyag nyílás mellé, de manapság elvárás az alternatív hajtás vagy legalább egy mild-hybrid kiegészítés a motor mellé, amely csökkenti nemcsak az adott jármű, de szerencsés esetben a teljes flotta átlagát.

Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 rexton dízel teszt, rexton 2021, rexton g4, ssangyong rexton, ssangyong rexton 2021, ssangyong rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD teszt,

(A mild-hybrid meghajtás esetében egy jellemzően 48V-os akkumulátorral meghajtott villanymotor segíti a benzin vagy dízel erőforrás működését. Önálló meghatásra nem képes, de a start/stop rendszert képes működtetni, illetve nagyobb gyorsítás esetében a fő motor alá dolgozik. Manapság egyre inkább elterjed ez a megoldás, hiszen látványosan csökken általa a WLTP szerinti széndioxid kibocsájtás).

Egészen biztosan ez, mármint a legmodernebb motor hiánya ad komoly ár előnyt, viszont ez a környezetvédelmi bírságok miatt elolvadhat. Egy biztos, félelmetesen jó a Rexton G4 ajánlat, hiszen a teljesen full extrás változat sem került 17,5 milliónál többe, amelyből még le lehet vonni 2,5 millió forint nagycsaládos kedvezményt, továbbá az esetleges alkudozás eredményét (utóbbi úgy hallom egyébként, hogy a chip hiány és általában az elérhető autók kontra kereslet miatt egészen limitált szinten mozog). De egy bizonyos, 15 millióért egy ilyen méretű autó manapság ajándék. Független attól, hogy mit gondolok arról, hogy mennyire sok pénz egyébként 15 millió.

Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 rexton dízel teszt, rexton 2021, rexton g4, ssangyong rexton, ssangyong rexton 2021, ssangyong rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD teszt,

És hogy miért gondolom ezt a Rexton G4-ről? Mert a belső tér korábban is lenyűgöző volt, de most még egy komolyat lépett előre. Teljesen digitális műszerfal, szép grafikával, egészen újszerű megoldásokkal, hiszen a telefon immár a kormány mögé is tükrözhető. Hatalmas középkonzoli érintőképernyős monitor, jó minőségű, pont elégségesen digitalizált kezelőszervekkel és prémium bőrözés mindenhol. Az első sorban ülők pedig nemcsak ülésfűtést, hanem ülésszellőztetést is kapnak.

Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 rexton dízel teszt, rexton 2021, rexton g4, ssangyong rexton, ssangyong rexton 2021, ssangyong rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD teszt,

A most szokásos összes vezetéstámogató extra benne van, mint az adaptív tempomat, vészfék asszisztens, hátsó keresztforgalomra figyelmeztető rendszer, 360 fokos kamerarendszer és sorolhatnám napestig. Tehát minden.
Fantasztikus, hogy mennyire tágas, illetve hatalmas az utastér. A második sorban is simán elfér három felnőtt, bár a középső számára a kihajtható könyöklő miatt nem annyira kényelmes az ülés, viszont a magas építés miatt a kardánalagút alig nyúlik be az utastérbe.
A harmadik sor inkább csak a gyerekeknek szól a szűk lábtér miatt, de levegő kivezető, tárolórekesz és 12V kivezetés ide is jutott. A csomagtér, ahogy lenni szokott 7 üléssel inkább jelképes 200 liter alatti, viszont, ha ezeket nem használjuk, akkor 872 litert kapunk. Persze a variációs lehetőség hatalmas, hiszen minden ülés külön dönthető és ha kell 1806 literig is el tudunk jutni.

Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 rexton dízel teszt, rexton 2021, rexton g4, ssangyong rexton, ssangyong rexton 2021, ssangyong rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD teszt,

Van még persze hiba, vagy éppen kifogásolható részlet, de legyünk őszinték, hol nincs? Másfelől viszont egy kiválóan használható mindenes, tágas, valódi terepjárót kapunk, amely még a tömegmárkák esetében is sok-sok millióval többért érhető el, vagy éppen egyáltalán nem elérhető. Mert igazi terepes képességű SUV alig van már a többi márka kínálatában. Ha pedig ez kell és nem végtelen a budget, akkor a Rexton G4 nemhogy szükségmegoldás, hanem egy kiváló alternatíva lehet. Azt a kompromisszumot pedig el lehet viselni, hogy a lovaspóló clubban furán fogna ránk nézni, ha SsangYonggal megyünk.

Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 rexton dízel teszt, rexton 2021, rexton g4, ssangyong rexton, ssangyong rexton 2021, ssangyong rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD teszt,

  • 2021 rexton dízel teszt rexton 2021 rexton g4 ssangyong rexton ssangyong rexton 2021 ssangyong rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Oda lépett be, ahonnan mindenki más kilépett – Rexton G4 2.2 e-XDI Premium 4WD
    • Autó & Motor
    Feladja a leckét – Ssangyong Rexton G4 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Feladja a leckét – Ssangyong Rexton G4
    • Autó & Motor
    Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni
    • Keresd a nőt!
    Nem jó egyedül - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Nem jó egyedül
    • Keresd a nőt!
    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?
    • Keresd a nőt!
    Így fuss télen: 4 tipp, ha a hideg időben is futócipőt húznál
    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával
    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!
    Itt találtam meg önmagam
    Légy stílusos szilveszterkor és újévkor a WITTCHEN-nel
    Szelfi, design, magány: a modern emberekről szól kissmiklos legújabb kiállítása
    A Diótörő végre mindenkihez elér – varázslatos, élő zenekaros balettel indul a 2026-os év

    Kapcsolódó cikkek

    Feladja a leckét – Ssangyong Rexton G4

    Feladja a leckét – Ssangyong Rexton G4

    Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4

    Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni

    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni

    Nem jó egyedül

    Nem jó egyedül

    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?

    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?

    Így fuss télen: 4 tipp, ha a hideg időben is futócipőt húznál

    Így fuss télen: 4 tipp, ha a hideg időben is futócipőt húznál

    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

    Itt találtam meg önmagam

    Itt találtam meg önmagam

    Légy stílusos szilveszterkor és újévkor a WITTCHEN-nel

    Légy stílusos szilveszterkor és újévkor a WITTCHEN-nel

    Szelfi, design, magány: a modern emberekről szól kissmiklos legújabb kiállítása

    Szelfi, design, magány: a modern emberekről szól kissmiklos legújabb kiállítása

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia