Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Autó & Motor
Stylelife - Mit tehetsz, ha állandósult otthon a feszültség?

Mit tehetsz, ha állandósult otthon a feszültség?

Stylelife
Autó & Motor - Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

Autó & Motor
Mindent egymásért - Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

Mindent egymásért
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

 - LaVidaYarn – A fonalból szőtt stílus és elegancia

LaVidaYarn – A fonalból szőtt stílus és elegancia

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Ön dönt, Enyaq vagy Cognac - Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Ön dönt, Enyaq vagy Cognac - Skoda Enyaq iV 80 Sportline

  • 2022. január 08.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A fenti döntést talán könnyebb most meghozni, mint azt eldönteni, hogy a VW konszern márkái közül mi is a jelenlegi presztízs sorrend. Addig rendben van, hogy az Audi az első, de utána ki következő? Mert abban most már egyáltalán nem vagyok biztos, hogy a Volkswagen.


Ön dönt, Enyaq vagy Cognac - Skoda Enyaq iV 80 Sportline - Autó & Motor - MOBILITY - enyaq iv, Enyaq iv 80 teszt, enyaq teszt, Skoda elektromos SUV teszt, skoda enyaq, Skoda Enyaq iV 80 Sportline teszt,

Az első tisztán elektromosnak tervezett Skoda, amely azonos platformra készül, mint a VW id4, egycsapásra felrúgott minden korábbi tradíciót. Ahogyan a cognac fajtáinak és gyártásának is van egy szigorú tradíciója és szabálya, úgy alakult ki mindenkinek a fejében hasonló VW konszernes márkasorrend az elmúlt közel 30 év alatt. Ez alapján pedig a Skoda minősége és az általa nyújtott szolgáltatás nem lehet jobb, mint az anyavállalat kiemelt gyermekének, a VW-nek. De az kell mondjam, hogy ez az alappillér az Enyaq-kal elbukott. Ha valaki egyetlen egyszer beül egymás után az id4-be, majd az Enyaq-ba, akkor nem kell ezt többet magyarázni. Már-már Audis minőségi színvonalat elérő anyagok, térkínálat és design fogadja a cseh márkában utazót. Megszégyenítő a fölény és pont annyira mutat túl a kialakítás a puszta funkción, hogy ne legyen bántó, vagy túlzó. Semmi csicsa, tiszta funkcionalitás, amit az Enyaq-ban találunk, de megmaradt az a fajta melegség és komfortos érzés, amitől egy autóba jó érzés beszállni.   

Ön dönt, Enyaq vagy Cognac - Skoda Enyaq iV 80 Sportline - Autó & Motor - MOBILITY - enyaq iv, Enyaq iv 80 teszt, enyaq teszt, Skoda elektromos SUV teszt, skoda enyaq, Skoda Enyaq iV 80 Sportline teszt,

Nehéz ezt jól megfogalmazni, de az új elektromos Skoda nem attól vevőcsalogató, hogy telepakolták krómmal, beleépítettek volna valami olyan vonalvezetést, ami meghökkent. Éppen ellenkezőleg, vitathatatlanul a korábbi generációk formai irányelvét követi, ötvözve a tradicionális Skoda jegyekkel. Nagy örömünkre megmaradt az alapgondolat, hogy legyen az adott kategóriában az egyik legnagyobb mérete, térkínálata. Így a csomagtartó például 585 literes. Arányai mások, mint egy Octavianak, hiszen négy centivel rövidebb, viszont 5 centivel szélesebb és természetesen magasabb is. Továbbá nem szabad elfelejteni, hogy az elektromos autók előnye, hogy jóval kisebb hely szükséges a motorháztető alatt, így a beltérre még több hely marad.

Ön dönt, Enyaq vagy Cognac - Skoda Enyaq iV 80 Sportline - Autó & Motor - MOBILITY - enyaq iv, Enyaq iv 80 teszt, enyaq teszt, Skoda elektromos SUV teszt, skoda enyaq, Skoda Enyaq iV 80 Sportline teszt,

Az egyes karosszériaelemek egyenes vonalvezetésűek, egyszerűek, letisztultak, de ha külön-külön vizsgáljuk, akkor meglátni benne a formai játékot és kreativitást. Ilyen például a Skodákra jellegzetes hűtőmaszkhoz kapcsolódó LED-es lámpatest, amely érdekes törésvonallal zárja le az egyébként teljesen egyszerű befoglaló formát. Nem vesszük észre, ha egyszerűen rápillantunk, de mégis kicsit más, különleges. A fényszóró csupán egy példa, hiszen minden területén az autónak találunk hasonlókat.  Az egyetlen pont, ami nekem ezt a harmóniát és kedves játékot megtörte, az a hátsó csomagtér ajtó volt. Szerintem az nem sikerült tökéletesre, pusztán funkcionális.

Ön dönt, Enyaq vagy Cognac - Skoda Enyaq iV 80 Sportline - Autó & Motor - MOBILITY - enyaq iv, Enyaq iv 80 teszt, enyaq teszt, Skoda elektromos SUV teszt, skoda enyaq, Skoda Enyaq iV 80 Sportline teszt,

Ahogy megszokhattuk, a crossover forma hangsúlyozása miatt az alul és a kerékjáratok fölött a karosszéria színétől eltérő, sötét műanyag borítás is szerencsére elmaradt a tesztautónkon. Nekem ez a mainstream design játék már nagyon unalmas. De azért kapott egy irreálisan nagy, 20” -os kereket a biztonság kedvéért, hiszen a gumiabroncs gyártóknak is meg kell élni valamiből. És persze nem is néz ki rosszul a jókora alufelni. Zseniális viszont, hogy a méretes kerekek ellenére a futómű kiválóan tudja így is csillapítani az út egyenletlenségeiből fakadó döccenőket.

Ön dönt, Enyaq vagy Cognac - Skoda Enyaq iV 80 Sportline - Autó & Motor - MOBILITY - enyaq iv, Enyaq iv 80 teszt, enyaq teszt, Skoda elektromos SUV teszt, skoda enyaq, Skoda Enyaq iV 80 Sportline teszt,

Természetesen a minőségi különbségeket nem a design elemek léte, vagy nem léte adja, hiszen ez teljesen ízlés dolga. A beltér hangulata viszont egyértelműen bizonyítja előző állításomat. A műszerfal kárpitozása, illetve a bőrözés minden részletre kiterjedt. Tehát nemcsak az ülésen találkozunk bőrrel, hanem az ajtók borításán is. A műszerfal környezete pedig minőségi hangulatot kelt azáltal, hogy minden be van borítva szövetkárpittal. Annak ellenére, hogy senki nem kopogtatja a hétköznapok során a műanyag felületeket az autósújágírókon kívül, mindenképpen más az érzés ezzel a kivitelezéssel. A háromküllős kormánykerék mögött nagyjából ugyanazt a kicsi kijelzőt találjuk, mint az id4 esetében, azzal a különbséggel, hogy itt nem a semmiben áll magányosan, hanem egy apró mélyedést készítettek neki. Ez vizuálisan sokat dob az egyébként alapinformációk átadására szolgáló műszeregységen. Nem feltétlenül jut eszünkbe egy 80-as évekbeli kvarcjáték.

Ön dönt, Enyaq vagy Cognac - Skoda Enyaq iV 80 Sportline - Autó & Motor - MOBILITY - enyaq iv, Enyaq iv 80 teszt, enyaq teszt, Skoda elektromos SUV teszt, skoda enyaq, Skoda Enyaq iV 80 Sportline teszt,

A középkonzol tetején elhelyezett 13” -es képernyő a kormány mögötti szöges ellentéte. Az érintőképernyős infotainement grafikája, felbontása, hiba nélküli. Kezelhetősége inkább közepes, megszokást igényel. Ugyancsak megszokással jár, hogy számos funkció kizárólag ezen a felületen, menü pontokban, érintéssel érhető el. Előnyére szolgál viszont, hogy körülötte találunk pár gyorsgombot is, ami segít abban, hogy ezeket minél hamarabb elérjük.
Ön dönt, Enyaq vagy Cognac - Skoda Enyaq iV 80 Sportline - Autó & Motor - MOBILITY - enyaq iv, Enyaq iv 80 teszt, enyaq teszt, Skoda elektromos SUV teszt, skoda enyaq, Skoda Enyaq iV 80 Sportline teszt,

Kifejezetten kényelmes, hosszútávra is alkalmas utazó autó az Enyaq mind az elől, mind a hátsó ülésen helyet foglalók számára. Bőséges a fej- és a lábtér. Ezt a hosszú utazást támogatja a bruttó 80kW-os akkumulátor csomag, amellyel a tesztautónk fel volt szerelve. WLTP szerint ezzel akár 537km hatótávolság megtételére alkalmas, amelyet cáfolni nem tudok, de azt el kell mondjam, hogy a nálunk töltött hideg időjárás és állandó fűtés, továbbá autópályás közlekedés miatt 23kW-ot fogyasztott átlagosan 100km alatt. Így 340-350 km megtételére lett volna maximálisan alkalmas egyetlen felötöltéssel. Úgy gondolom, hogy ez a kapacitás normál használat mellett, akár első autónak is alkalmassá teszi, ha kényelmesen megoldható az éjszakai töltése az autónak.

Ön dönt, Enyaq vagy Cognac - Skoda Enyaq iV 80 Sportline - Autó & Motor - MOBILITY - enyaq iv, Enyaq iv 80 teszt, enyaq teszt, Skoda elektromos SUV teszt, skoda enyaq, Skoda Enyaq iV 80 Sportline teszt,

Annak ellenére, hogy a felszereltség elnevezése Sportline volt, ez a kiegészítőkön kívül egyébként nem jelent meg az autóban. A villanyautókra jellemző hihetetlen gyorsulás is inkább a visszafogott kategóriában tartotta, hiszen 8,7mp alatt képes a 100-as sprintre, továbbá végsebessége is 160-nál van korlátozva. Mondhatjuk, hogy ezek gyenge eredmények, de én ezzel nem értek egyet. Ilyen sebességgel Németországon kívül sehol sem lehet menni, illetve ez a gyorsulás is kifejezetten élményszámba tud menni a lineáris nyomatékgörbe miatt. Nem beszélve arról, hogy egy vérbeli villanyautós visszafogottan vezet, hogy spóroljon az elektronokkal. Egyszóval az Enyaq iV 80 ugyan nem sportos, ahogy a neve sugallja, de pont elégséges a képessége.

Ön dönt, Enyaq vagy Cognac - Skoda Enyaq iV 80 Sportline - Autó & Motor - MOBILITY - enyaq iv, Enyaq iv 80 teszt, enyaq teszt, Skoda elektromos SUV teszt, skoda enyaq, Skoda Enyaq iV 80 Sportline teszt,

Végére hagytam a feketelevest, ugyanis az Enyaq egyáltalán nem a Skodás ár fekvésbe tartozik. 14,5 milliótól indul az Enyaq, tesztautónk picivel a 20 millió alját súrolta. Hogy ez sok vagy kevés, azt mindenki maga tudja eldönteni. Az viszont bizonyos, hogy elektromos kategóriában a presztízs és a tömegmárkák által kínált modellek árai sokkal közelebb vannak egymáshoz, így sokkal nehezebb dönteni, hogy ki kinek a konkurense. A Skoda Enyaq viszont úgy látszik, hogy nemcsak alulról vagy oldalról, hanem presztízsben felülről érkező támadásokra is felkészült.

Ön dönt, Enyaq vagy Cognac - Skoda Enyaq iV 80 Sportline - Autó & Motor - MOBILITY - enyaq iv, Enyaq iv 80 teszt, enyaq teszt, Skoda elektromos SUV teszt, skoda enyaq, Skoda Enyaq iV 80 Sportline teszt,

  • enyaq iv Enyaq iv 80 teszt enyaq teszt Skoda elektromos SUV teszt skoda enyaq Skoda Enyaq iV 80 Sportline teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A Legdrágább Skoda – Skoda Enyaq Coupé RS - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A Legdrágább Skoda – Skoda Enyaq Coupé RS
    • Autó & Motor
    Ön dönt, Enyaq vagy Cognac - Skoda Enyaq iV 80 Sportline - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ön dönt, Enyaq vagy Cognac - Skoda Enyaq iV 80 Sportline
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeretlek, csak nem úgy - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeretlek, csak nem úgy
    • Keresd a nőt!
    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent
    • Keresd a nőt!
    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen
    • Keresd a nőt!
    Azok a tipikus vidéki dolgok
    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!
    A Nő csábít, a Férfi hódít
    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV
    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?
    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek
    Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

    Kapcsolódó cikkek

    A Legdrágább Skoda – Skoda Enyaq Coupé RS

    A Legdrágább Skoda – Skoda Enyaq Coupé RS

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Szeretlek, csak nem úgy

    Szeretlek, csak nem úgy

    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent

    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!

    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!

    A Nő csábít, a Férfi hódít

    A Nő csábít, a Férfi hódít

    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek

    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia