Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Stylelife
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Autó & Motor
Hight tech - Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki...

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD

  • 2022. május 07.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Szerintem egyáltalán nem kell azon fennakadni, hogy a Suzuki ki mert hozni egy autót, amelynek magasabb felszereltsége nyolc számjegyű összegbe kerül. Egyrészt azért, mert a tesztautónk, az alacsonyabb felszereltségű GL+ csupán 8,7 M forintba került (kedvezménnyel), továbbá és legfőképpen azért, mert ebben a kategóriában ilyenek az árak. És végül, de nem utolsó sorban pedig a full-hybrid autók technikai szintje természetesen magasabb árszintet követel, mint egy valamivel egyszerűbb mild-hybrid technika, amelyet jellemzően a Suzuki kínál.


Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY -

Legutóbb, amikor az Acrosst teszteltem, azt éreztem helyénvalónak, ha az újra címkézésről írok, hiszen Toyota Rav4 tesztet lehetett már olvasni az oldalunkon (akit ez érdekel, itt találja). A mai írásom címe lehetett volna az is, hogy hülye kérdésre jó válasz. Ugyanis a Suzuki egyértelműen arra az agyament dologra adta meg a legmegfelelőbb választ, amit a mai EU szabályozás megkövetel.

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY -

Ha végignézzük a Suzuki kínálatát, akkor egyértelműen lejön, hogy a márka elsősorban a kiskategóriás autóépítésben jeleskedik. A magam részéről én kifejezetten szeretem ezt a márkát és amit képvisel. Jó minőségű, jól vezethető autókat kínál átlagemberek számára. Óriási sikerrel teszi mindezt és kimondható, hogy az egyik legjobb ár/érték arányú autókat találjuk a kínálat mindegyik pontján. Az esztergomi gyár jó ütemben tért át a Swift gyártásáról a most divatos SUV kivitelekre, így nemcsak jó, hanem trendi kocsik is készülnek itthon. Természetesen ezzel a lépéssel nemcsak a magyar, hanem az európai vásárlók is jól járnak, hiszen a szállítási költségek egyre relevánsabb költségtényezőnek számítanak. A hazai gyár pedig kiváló minőségű termékeket gyárt.

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY -

A legfontosabb lépést ugyan megtették és mild-hybrid (lágyhibrid) meghajtással kínálják már az autókat, de ez láthatóan kevés. És ezen a ponton pezsgőt is bontanék, hogy végre a „gonosz” autógyárakkal igazán leszámolunk, nem fognak többet rossz levegőt gyártani, de uram bocsá! én nem tudok ennyire boldognak lenni. Nem tudok, mert egyrészről az autógyártás nagyon-nagyon releváns része a GDP-nek ezen a kontinensen, millióknak ad munkát. A végtelenségig emelkedő autóárak pedig csökkenteni fogják az eladásokat. A kevesebb adóbevétel miatt pedig rosszabbul fogunk élni (mert az autós fizeti a legtöbb adót – az autó árában, üzemanyagban és a jármű fenntartási költségeiben). Már pedig, ha ez az iparág szenved, közvetve mindenki szenvedni fog. Ehhez nem kell túl sok tanulmány, hogy belássuk. Ekkor pedig a zöldéletűek fognak a leginkább nyafogni, hogy nem épül elegendő bicikliút (az autósok adójából).

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY -

Hogy miért írom itt le mindezt? Mert a Suzuki lehet nem gyárt tömegével full-hybridet, nem értékesít villanyautót, de közben kis autókat gyárt, nominálisan alacsony CO2 kibocsájtással. Persze ez a károsanyag kibocsájtás szempontjából valójában mindegy, de azért mégsem. Biztos, hogy egy 1200 kg-os autó gyártása azonos karbon lábnyommal jár, mint egy 2 tonnás SUV-jé? Pedig ha az utóbbi plug-in hybrid, akkor nincs büntetés. A kiskocsi esetében pedig van. És ez csak a matek egyik része. Mi a másik probléma?
A szabályozás relatív egyszerű. Az átlagos értéke a gyártónak nem lehet magasabb, mint 95g/km. Ezen felül 95 EUR/g bírságot kell autónként fizetni. A Suzuki esetében ez nagyjából 2000 EUR bírság. Ezt pedig be kell árazni a termék árába. Itt jön a kérdés: kit érint ez jobban, a 6-7 millió forintos Suzuki autó vásárlóját, vagy a 30 milliós luxus terepjáró vásárlót?

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY -

További kiskapu a szabályban, hogy még 2022-ben is nagyobb arányban lehet beszámolni az elektromos autó eladás nulla értékét, illetve meg lehet venni, össze lehet vonni autógyárak kibocsájtási értékét. Így például a Tesla komoly értéket tud „szállítani”. Persze nem ingyen teszi.

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY -

A Suzuki válasza, hogy full-hybrid autóval bővíti a flottáját. Teszi mindezt egy kiváló autóval, egy olyan szegmensben, ahol saját típusai nem hoztak sikert az elmúlt években. A Balneo vagy a Kizashi nem lettek népszerűek, de a Toyota Corolla érthető okból az.
Kiváló az összeszerelési minősége, praktikus és jó a térkínálata. A motorhang oldalán számos tesztünk megjelent a típusról. A kombi változatról itt olvasható az írás. Annyi különbséggel kell kezelni a Suzukit, hogy kizárólag a 122 lóerős összeteljesítménnyel rendelkező változat érhető el. A full-hybrid technikát az Atkinson ciklusú benzines és elektromos motor adja az autónak. Előbbi 97, utóbbi 72 lóerőt képes leadni és a bolygóműves rendszer dönt mindig automatikusan, hogy melyiket, milyen mértékben használja az autó. Fogyasztása zseniális, nagyjából 4,5 literes átlaggal számoljunk vegyes használat mellett.

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY -

CO2 kibocsájtási értéke alacsonyabb, mint a jelenlegi Suzuki flottaátlag (99g). Így az új típus segíti az összérték csökkentését, hozzásegíti a márkát az átlagosan alacsonyabb árakhoz és nem utolsó sorban lehetőséget teremt arra, hogy ebben a szegmensben is megjelenjen a Suzuki. Én a magam részéről szurkolok és örülök neki, hogy ilyen összefogás van a japán márkák között. A kibocsájtási norma egyébként fontos és szükséges. Az már másik probléma, hogy Európa nem külön bolygó, így a bolygóra az a maradék 7,5 milliárd ember is hat, aki nem tart be ilyen normákat.       

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY -
Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY -

  • Suzuki Swace 1.8 hybrid GL teszt suzuki swace teszt swace 1.8 hybrid swace teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfi nem készen érkezik - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem készen érkezik
    • Keresd a nőt!
    Meditáció kezdőknek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Meditáció kezdőknek
    • Stylelife
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod
    • Keresd a nőt!
    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?
    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?
    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!
    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.
    Széllel szemben – BMW Z4 M40i
    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine
    Váratlan páros: Magyar nagymama tanította rétest nyújtani a spanyol sztárséfet

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfi nem készen érkezik

    A férfi nem készen érkezik

    Meditáció kezdőknek

    Meditáció kezdőknek

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine

    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia