Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Autó & Motor
Stylelife - Mit tehetsz, ha állandósult otthon a feszültség?

Mit tehetsz, ha állandósult otthon a feszültség?

Stylelife
Autó & Motor - Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

Autó & Motor
Mindent egymásért - Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

Mindent egymásért
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

 - LaVidaYarn – A fonalból szőtt stílus és elegancia

LaVidaYarn – A fonalból szőtt stílus és elegancia

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki...

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD

  • 2022. május 07.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Szerintem egyáltalán nem kell azon fennakadni, hogy a Suzuki ki mert hozni egy autót, amelynek magasabb felszereltsége nyolc számjegyű összegbe kerül. Egyrészt azért, mert a tesztautónk, az alacsonyabb felszereltségű GL+ csupán 8,7 M forintba került (kedvezménnyel), továbbá és legfőképpen azért, mert ebben a kategóriában ilyenek az árak. És végül, de nem utolsó sorban pedig a full-hybrid autók technikai szintje természetesen magasabb árszintet követel, mint egy valamivel egyszerűbb mild-hybrid technika, amelyet jellemzően a Suzuki kínál.


Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY - Suzuki Swace 1.8 hybrid GL+ teszt, suzuki swace teszt, swace 1.8 hybrid, swace teszt,

Legutóbb, amikor az Acrosst teszteltem, azt éreztem helyénvalónak, ha az újra címkézésről írok, hiszen Toyota Rav4 tesztet lehetett már olvasni az oldalunkon (akit ez érdekel, itt találja). A mai írásom címe lehetett volna az is, hogy hülye kérdésre jó válasz. Ugyanis a Suzuki egyértelműen arra az agyament dologra adta meg a legmegfelelőbb választ, amit a mai EU szabályozás megkövetel.

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY - Suzuki Swace 1.8 hybrid GL+ teszt, suzuki swace teszt, swace 1.8 hybrid, swace teszt,

Ha végignézzük a Suzuki kínálatát, akkor egyértelműen lejön, hogy a márka elsősorban a kiskategóriás autóépítésben jeleskedik. A magam részéről én kifejezetten szeretem ezt a márkát és amit képvisel. Jó minőségű, jól vezethető autókat kínál átlagemberek számára. Óriási sikerrel teszi mindezt és kimondható, hogy az egyik legjobb ár/érték arányú autókat találjuk a kínálat mindegyik pontján. Az esztergomi gyár jó ütemben tért át a Swift gyártásáról a most divatos SUV kivitelekre, így nemcsak jó, hanem trendi kocsik is készülnek itthon. Természetesen ezzel a lépéssel nemcsak a magyar, hanem az európai vásárlók is jól járnak, hiszen a szállítási költségek egyre relevánsabb költségtényezőnek számítanak. A hazai gyár pedig kiváló minőségű termékeket gyárt.

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY - Suzuki Swace 1.8 hybrid GL+ teszt, suzuki swace teszt, swace 1.8 hybrid, swace teszt,

A legfontosabb lépést ugyan megtették és mild-hybrid (lágyhibrid) meghajtással kínálják már az autókat, de ez láthatóan kevés. És ezen a ponton pezsgőt is bontanék, hogy végre a „gonosz” autógyárakkal igazán leszámolunk, nem fognak többet rossz levegőt gyártani, de uram bocsá! én nem tudok ennyire boldognak lenni. Nem tudok, mert egyrészről az autógyártás nagyon-nagyon releváns része a GDP-nek ezen a kontinensen, millióknak ad munkát. A végtelenségig emelkedő autóárak pedig csökkenteni fogják az eladásokat. A kevesebb adóbevétel miatt pedig rosszabbul fogunk élni (mert az autós fizeti a legtöbb adót – az autó árában, üzemanyagban és a jármű fenntartási költségeiben). Már pedig, ha ez az iparág szenved, közvetve mindenki szenvedni fog. Ehhez nem kell túl sok tanulmány, hogy belássuk. Ekkor pedig a zöldéletűek fognak a leginkább nyafogni, hogy nem épül elegendő bicikliút (az autósok adójából).

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY - Suzuki Swace 1.8 hybrid GL+ teszt, suzuki swace teszt, swace 1.8 hybrid, swace teszt,

Hogy miért írom itt le mindezt? Mert a Suzuki lehet nem gyárt tömegével full-hybridet, nem értékesít villanyautót, de közben kis autókat gyárt, nominálisan alacsony CO2 kibocsájtással. Persze ez a károsanyag kibocsájtás szempontjából valójában mindegy, de azért mégsem. Biztos, hogy egy 1200 kg-os autó gyártása azonos karbon lábnyommal jár, mint egy 2 tonnás SUV-jé? Pedig ha az utóbbi plug-in hybrid, akkor nincs büntetés. A kiskocsi esetében pedig van. És ez csak a matek egyik része. Mi a másik probléma?
A szabályozás relatív egyszerű. Az átlagos értéke a gyártónak nem lehet magasabb, mint 95g/km. Ezen felül 95 EUR/g bírságot kell autónként fizetni. A Suzuki esetében ez nagyjából 2000 EUR bírság. Ezt pedig be kell árazni a termék árába. Itt jön a kérdés: kit érint ez jobban, a 6-7 millió forintos Suzuki autó vásárlóját, vagy a 30 milliós luxus terepjáró vásárlót?

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY - Suzuki Swace 1.8 hybrid GL+ teszt, suzuki swace teszt, swace 1.8 hybrid, swace teszt,

További kiskapu a szabályban, hogy még 2022-ben is nagyobb arányban lehet beszámolni az elektromos autó eladás nulla értékét, illetve meg lehet venni, össze lehet vonni autógyárak kibocsájtási értékét. Így például a Tesla komoly értéket tud „szállítani”. Persze nem ingyen teszi.

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY - Suzuki Swace 1.8 hybrid GL+ teszt, suzuki swace teszt, swace 1.8 hybrid, swace teszt,

A Suzuki válasza, hogy full-hybrid autóval bővíti a flottáját. Teszi mindezt egy kiváló autóval, egy olyan szegmensben, ahol saját típusai nem hoztak sikert az elmúlt években. A Balneo vagy a Kizashi nem lettek népszerűek, de a Toyota Corolla érthető okból az.
Kiváló az összeszerelési minősége, praktikus és jó a térkínálata. A motorhang oldalán számos tesztünk megjelent a típusról. A kombi változatról itt olvasható az írás. Annyi különbséggel kell kezelni a Suzukit, hogy kizárólag a 122 lóerős összeteljesítménnyel rendelkező változat érhető el. A full-hybrid technikát az Atkinson ciklusú benzines és elektromos motor adja az autónak. Előbbi 97, utóbbi 72 lóerőt képes leadni és a bolygóműves rendszer dönt mindig automatikusan, hogy melyiket, milyen mértékben használja az autó. Fogyasztása zseniális, nagyjából 4,5 literes átlaggal számoljunk vegyes használat mellett.

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY - Suzuki Swace 1.8 hybrid GL+ teszt, suzuki swace teszt, swace 1.8 hybrid, swace teszt,

CO2 kibocsájtási értéke alacsonyabb, mint a jelenlegi Suzuki flottaátlag (99g). Így az új típus segíti az összérték csökkentését, hozzásegíti a márkát az átlagosan alacsonyabb árakhoz és nem utolsó sorban lehetőséget teremt arra, hogy ebben a szegmensben is megjelenjen a Suzuki. Én a magam részéről szurkolok és örülök neki, hogy ilyen összefogás van a japán márkák között. A kibocsájtási norma egyébként fontos és szükséges. Az már másik probléma, hogy Európa nem külön bolygó, így a bolygóra az a maradék 7,5 milliárd ember is hat, aki nem tart be ilyen normákat.       

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY - Suzuki Swace 1.8 hybrid GL+ teszt, suzuki swace teszt, swace 1.8 hybrid, swace teszt,
Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor - MOBILITY - Suzuki Swace 1.8 hybrid GL+ teszt, suzuki swace teszt, swace 1.8 hybrid, swace teszt,

  • Suzuki Swace 1.8 hybrid GL teszt suzuki swace teszt swace 1.8 hybrid swace teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeretlek, csak nem úgy - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeretlek, csak nem úgy
    • Keresd a nőt!
    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent
    • Keresd a nőt!
    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen
    • Keresd a nőt!
    Azok a tipikus vidéki dolgok
    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!
    A Nő csábít, a Férfi hódít
    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV
    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?
    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek
    Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Szeretlek, csak nem úgy

    Szeretlek, csak nem úgy

    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent

    Amikor egy nő megedződik lelkileg már nem tesz meg mindent

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!

    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!

    A Nő csábít, a Férfi hódít

    A Nő csábít, a Férfi hódít

    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

    Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

    Az életünk útitársai – hogyan találjuk meg önmagunkat mások tükrében?

    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek

    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia