Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Ráció és emóció – Nissan Juke 1,6 HEV Tekna

Ráció és emóció – Nissan Juke 1,6 HEV Tekna

  • 2023. április 12.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Az új Juke két éve jelent meg és varázsolja el elsősorban a hölgyek szívét továbbra is. A leginkább formai bravúrjáról ismert típus járt már nálunk a megjelenését követően nem sokkal, de az akkori típus egyik fő hibája az volt, hogy kizárólag egy háromhengeres, egyliteres motorral volt elérhető. Ez komoly visszalépést jelentett az előző szériához képest, ahol a forma mellett a teljesítmény is szerepet jászhatott a választásban. Ezt a csorbát javítja ki a most tesztelt változat.


Ráció és emóció – Nissan Juke 1,6 HEV Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan Juke hybrid teszt, Hybrid Juke teszt, Nissan crossover teszt, Nissan Juke, Nissan Juke 1%2C6 HEV Tekna teszt,

Azt is mondhatnám viccesen, hogy részekben már járt nálunk a Juke 1.6-os hybrid változata, csak egyben nem láttuk még. Az új, második generációs Juke cikkünk itt olvasható, a meghajtásért felelős, különleges motor pedig az új Renault Clio-ban került először bemutatásra a Renault csoport részéről, amelynek tesztje pedig itt került publikálásra. Gyakorlatilag a most tesztelt változat az előző két részlet egyben. Ha valakit esetleg még a közvetlen konszern testvér, a Captur is érdekel, akkor annak plug-in változatáról itt találja meg az írásunkat. Utóbbiról tudni érdemes, hogy szintén elérhető ugyanezzel az öntöltő hybriddel is. Ez pedig azért fontos, mert csak és kizárólag az érzelmek fognak dönteni, hogy Juke vagy éppen Captur volánja mögött képzeljük el jobban magunkat. A legfontosabb építőkockák azonosak, még azt sem tudom egyértelműen kijelenteni, hogy egyik vagy másik jobb minőségű anyagokkal van kibélelve. A stílus persze más, ahol a Juke a fiatalosabb, sportosabb és vagányabb vonalat képviseli.

Ráció és emóció – Nissan Juke 1,6 HEV Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan Juke hybrid teszt, Hybrid Juke teszt, Nissan crossover teszt, Nissan Juke, Nissan Juke 1%2C6 HEV Tekna teszt,

Az első generációs Juke-hoz képest a mostani széria talán valamelyest visszafogottabbra sikerült, de távolról sem mondható, hogy egy szürke, hétköznapi járműről van szó. A frontrész, illetve a jármű orra továbbra is hangsúlyos részét képezi a dizájnnak. A határozott, éles ívek talán kevésbé jönnek ki a most tesztelt fekete színű modellen, de amennyiben az importőri oldalt böngésszük, találhatunk „izgalmasabb” színösszeállítást is (akár két színű fényezést), ahol az autó övvonalán végighaladó vonalak sokkal szembetűnőbbek lesznek.  

Ráció és emóció – Nissan Juke 1,6 HEV Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan Juke hybrid teszt, Hybrid Juke teszt, Nissan crossover teszt, Nissan Juke, Nissan Juke 1%2C6 HEV Tekna teszt,

A Tekna szinthez már alapban 19” -es kerekek járnak, amelyek brutális méretűnek számítanak, ehhez a 4,2 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,6 méter magas karosszéria mérethez. Az arányok azért is érdekesek, mert a hátsó tengely alaposan hátra került az első helyzetéhez képest. Ez pedig tovább nyújtja az egyébként is hangsúlyos frontrészt. A sportos vonalvezetést a lefelé ívelő tetőrész és a rejtett hátsó kilincsek tovább fokozzák, hiszen coupé szerű lesz a formavilága a városi crossovernek.
Ráció és emóció – Nissan Juke 1,6 HEV Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan Juke hybrid teszt, Hybrid Juke teszt, Nissan crossover teszt, Nissan Juke, Nissan Juke 1%2C6 HEV Tekna teszt,

Ezekről a formai elemekről, dizájn részekről kellett korábban az új Juke esetében kiemelten foglalkozni, hiszen ezek a szép részletek teszik elsősorban vonzóvá a B szegmenshez (kiskategória) tartozó SUV-ot. Legalábbis eddig. A mostani új erőforrás viszont egy forradalmi változás, hiszen nemcsak a forma, hanem az előremutató, környezettudatos meghajtás is fókuszba hozza a Juke-ot.

Ráció és emóció – Nissan Juke 1,6 HEV Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan Juke hybrid teszt, Hybrid Juke teszt, Nissan crossover teszt, Nissan Juke, Nissan Juke 1%2C6 HEV Tekna teszt,

A Renault által használt öntöltő technika úgy gondolom, hogy lényegesen élhetőbb, mint a Toyota által használt rendszer. Bár tény, hogy fogyasztása valamelyest nagyobb, ami egyértelműen hátrány, viszont sokkal-sokkal csendesebb. Ez utóbbi pedig számomra elfogadható kompromisszum, mivel így is körülbelül 5,8 literes vegyes átlaggal lehet közlekedni a Juke-kal. Ahol éhesebb, az természetesen az autópálya, ahol 7,8-as átlaggal lehet közlekedni vele. A budapesti közlekedés során viszont 4,8-5 literes átlagot mértünk.

Ráció és emóció – Nissan Juke 1,6 HEV Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan Juke hybrid teszt, Hybrid Juke teszt, Nissan crossover teszt, Nissan Juke, Nissan Juke 1%2C6 HEV Tekna teszt,

A Renault féle hybrid hajtás lényege, hogy egy úgynevezett körmös váltó dönt egy nagyobb villanymotor és a szívó benzines erőforrás működéséről. Előbbi 2, utóbbi 4 fokozatot kap a váltóból. A váltó pedig észrevétlenül, egy kis villanymotor segítségével vezérli az egész működést. Az összevont teljesítmény 143 lóerő, amelyből 94 lóerő a benzinmotor része.
Nem egy versenygép, de 10 másodperces gyorsulása teljes mértékben alkalmas a napi életszerű használatra. Ráadásul a villanymotornak köszönhetően, 60km/h-ig érezhetően jobban húz.
A működést egy relatív kicsi, 1,2kWh kapacitású akkumulátor támogatja.

Ráció és emóció – Nissan Juke 1,6 HEV Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan Juke hybrid teszt, Hybrid Juke teszt, Nissan crossover teszt, Nissan Juke, Nissan Juke 1%2C6 HEV Tekna teszt,

A belső térről mindenképpen érdemes kiemelni, hogy jelentősen fejlődött anyaghasználatban, minőségérzetben az első szériához képest. További pozitívum, hogy nagyot növekedett a hátsó lábtér, valamint a csomagtér is. Utóbbi már nem csak jelképes, hiszen a 354 literes csomagtere a hybrid Juke-nak teljesen használható méretű, sőt osztottan 40:60 arányban a hátsó üléstámlák lehajtásával akár 1237 literig bővíthető.

Ráció és emóció – Nissan Juke 1,6 HEV Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan Juke hybrid teszt, Hybrid Juke teszt, Nissan crossover teszt, Nissan Juke, Nissan Juke 1%2C6 HEV Tekna teszt,

A műszerfal részben analóg, hiszen a digitális középső részt analóg egységek veszik közre.  A megjelenített információ és használhatóság teljesen rendben van, csakúgy, mint a középkonzol felső részén elhelyezett 8” -es kijelző esetén. Grafikai szempontból nem a legmodernebb, de legalább gyors és stabil a rendszer. A kezelhetősége pofon egyszerű.

Ráció és emóció – Nissan Juke 1,6 HEV Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan Juke hybrid teszt, Hybrid Juke teszt, Nissan crossover teszt, Nissan Juke, Nissan Juke 1%2C6 HEV Tekna teszt,

A Juke hybrid, ahogyan írtam, lényegesen halkabb, mint azt a hibridektől megszokhattuk. A nagy kerekek miatt kicsit pattogósabb az úton. Szerintem az alacsonyabb felszereltség esetén kínált 17” -os kerekek legalább annyi áldást hoznak, mint amennyit a külsőn rontanak. Ezen érdemes elgondolkodni vásárláskor, hogy mi a fontosabb. A vezethetőség és az általános komfort határozottan pozitív az autóban, és egyértelműen ajánlani tudom a Juke-ot. A tesztelt típus, a prémium hangrendszerrel, amelyet 250 ezer forintos felárért kínálnak, ennyiért úgy gondolom, hogy ajándék áron van, valamint a 190 ezer forintos téli csomaggal kiegészítve, picivel 13 millió forint fölött van. Nem kevés, de manapság kevés pénzért nem lehet autót venni. Az viszont egyértelmű, hogy a Juke az új motorral kiegészítve, mostantól nem csak érzelmi, hanem racionális okból is lehet a vásárlás tárgya.

Ráció és emóció – Nissan Juke 1,6 HEV Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan Juke hybrid teszt, Hybrid Juke teszt, Nissan crossover teszt, Nissan Juke, Nissan Juke 1%2C6 HEV Tekna teszt,

  • 2023 Nissan Juke hybrid teszt Hybrid Juke teszt Nissan crossover teszt Nissan Juke Nissan Juke 1,6 HEV Tekna teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ráció és emóció – Nissan Juke 1,6 HEV Tekna - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ráció és emóció – Nissan Juke 1,6 HEV Tekna
    • Autó & Motor
    Abban lett jobb, amiben kell – 2020 Nissan Juke Tekna - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Abban lett jobb, amiben kell – 2020 Nissan Juke Tekna
    • Autó & Motor
    Nissan Juke - A kompakt crossover kategória új alapjai
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A megcsalás 7 téveszméje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A megcsalás 7 téveszméje
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Megérdemled a boldogságot?
    • Keresd a nőt!
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl
    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?
    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.
    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek
    A világ azt hitte, Michael Jackson tért vissza: hasonmás videója 7,3 milliós nézettséggel robbant be

    Kapcsolódó cikkek

    Abban lett jobb, amiben kell – 2020 Nissan Juke Tekna

    Abban lett jobb, amiben kell – 2020 Nissan Juke Tekna

    Nissan Juke - A kompakt crossover kategória új alapjai

    Nissan Juke - A kompakt crossover kategória új alapjai

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A megcsalás 7 téveszméje

    A megcsalás 7 téveszméje

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?

    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek

    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia