Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Stylelife
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Autó & Motor
Hight tech - Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0

  • 2022. május 27.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Érdekes sakkjátszma van kibontakozóban. Az európai és koreai márkák mellett Kína is úgy döntött, hogy részt kér az európai piacból. Legyinthetnénk ugyan, hogy a Mi kényes ízlésünknek és a minőségi elvárásainknak nem tudnak úgy sem megfelelni. De ez hatalmas tévedés lenne. Azt mondom, hogy ahogyan a mobiltelefonok piacán is releváns részesedést szereztek pár év leforgása alatt, úgy várható hasonló az autópiacon, most, hogy kipróbáltuk MG ZS-t.


Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY - MG teszt, mg zs, MG ZS 1.0 Exclusive teszt, MG ZS benzin teszt, MG ZS T-GDI 1.0 Exclusive teszt, MG ZS teszt,

Az MG márkát talán kevéssé kell bemutatni. A Brit márka 1920 óta volt jelen az autógyártásban, elsősorban sportautó gyártásáról volt ismert. Számos angol cég birtokolta a márkát és mielőtt a kínai SAIC tulajdonába került, olyan ismert autógyárak is használták a márkanevet, mint a Rover. A konkrét, most tesztelt modell kapcsán talán érdekes, hogy MG ZS-sel éppen ezért találkozhattunk korábban is, hiszen a Rover 45 gyári tuning változatát MG ZS-nek hívták a kétezres évek elején. A nevén kívül egyébként semmi köze nincsen egymáshoz a mostani és az akkori típusnak.

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY - MG teszt, mg zs, MG ZS 1.0 Exclusive teszt, MG ZS benzin teszt, MG ZS T-GDI 1.0 Exclusive teszt, MG ZS teszt,

Az MG gyártása 2005-ben került Kínába. Ezt követően 2011-ben a SAIC (Shanghai Automotive Industry Corp), Kína legnagyobb autógyára szerezte meg a tulajdonjogát. Az állami tulajdon ez esetben az egyik legnagyobb előny, hiszen a szinte korlátlan anyagi eszközzel rendelkező kínai állam stratégiai célként tűzte ki, hogy ezzel a márkával meghódítsák a világot. A gondolat egyébiránt zseniális, nem egy új márkát ismertetnek meg az emberekkel, hanem egy jól ismert márkanév mögé készítenek egy új, a mai kor formai és funkcionális elvárásainak megfelelő modellsort.

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY - MG teszt, mg zs, MG ZS 1.0 Exclusive teszt, MG ZS benzin teszt, MG ZS T-GDI 1.0 Exclusive teszt, MG ZS teszt,

Az Európán kívüli piacokon nagyjából 10 éve van jelen a már kínai zászló alatt futó MG. Az anyaországon kívül Ázsia számos országában, Közép és Dél-Amerikában, Ausztráliában és Dél-Afrikában találkozhatunk különböző MG modellekkel. Sőt Európában, Angliában is találkozhatunk az új MG modellekkel. Utóbbi talán azért lehet érdekes, hiszen az ottani árakból, garanciális feltételekből ki is tudunk indulni abból a szempontból, hogy az egyelőre nem publikus hazai árlistának és kereskedelmi feltételeknek milyen nagyságrendű részletei lesznek.
Utóbbiból talán a legérdekesebb, hogy azon a piacon 7 év, 150.000 kilométeres garanciát kínál a márka. Lehetnek ugyan különbségek, de nem valószínű, hogy számottevő lesz. Ez utóbbit azért emelném ki, mert a minőségi szint, amellyel az MG rendelkezik ezen a ponton is megerősíti azt, hogy valószínűleg ki a legfontosabb versenytárs, aki ellen hadra kel a márka. Ugyanis egyetlen cég kínál hasonlóan hosszú garanciát a modelljeire. Ez pedig nem más, mint méltán jól ismert koreai gyártó, a KIA.

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY - MG teszt, mg zs, MG ZS 1.0 Exclusive teszt, MG ZS benzin teszt, MG ZS T-GDI 1.0 Exclusive teszt, MG ZS teszt,

Amikor árszintekről, minőségi elvárásokról beszélünk, akkor nagyon fontos megérezni azt, hogy az adott gyártó hová pozícionálja magát. Őszintén szólva, amikor először megtudtam, hogy kínai márka érkezik a hazai piacra, akkor a legalsó lépcsőfokra számítottam. Azt gondoltam, hogy a Dacia és a magyar gyártású Suzukiknál lesz egy még olcsóbb alternatíva. Ez a gondolat mindaddig tartott, ameddig készhez nem kaptam az MG legkisebb modelljének, a ZS-nek a kulcsát.

Az MG számos hajtással kapható lesz, többek között elektromossal is. Első menetpróbánkon az 1 literes három hengeres turbómotorral felszerelt, 6 sebességes manuális változatot próbáltuk ki, azon belül is az egyik legjobban felszereltet. A belépő modell egy 1.5 literes szívó benzines lesz egyébként.

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY - MG teszt, mg zs, MG ZS 1.0 Exclusive teszt, MG ZS benzin teszt, MG ZS T-GDI 1.0 Exclusive teszt, MG ZS teszt,

A méretei alapján tehát a Suzuki S-Cross-szal, Dacia Dusterrel azonos kategóriájú autót én mégis inkább a magasabb minőségű KIA Niro-hoz vagy esetleg az XCeed-hez hasonlítanám. A kompakt méretű MG ZS tehát egy városi crossover. Jó formavilággal, arányokkal. Említhetem egyébként a szintén koreai SSangyong Tivoli X150-et, mint versenytárs. Utóbbi talán azért érdekes összevetés, mert a kevésbé ismert márkanév miatt sokak számára ez a brand is inkább kínainak hat. Az MG úgy vélem ezért egy nagyon jó lépés volt a SAIC-tól annak idején. Így egy sokkal jobban emészthető nevet kell bevezetni az egyes piacokra, amelyek közül egyértelműen az európai a legkeményebb dió.

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY - MG teszt, mg zs, MG ZS 1.0 Exclusive teszt, MG ZS benzin teszt, MG ZS T-GDI 1.0 Exclusive teszt, MG ZS teszt,

Bele lehet menni persze abba, hogy mennyire hasonlítanak az egyes részei az MG-nek másik márkákhoz, de szerintem fölösleges. Ha innen közelítjük meg, akkor ez bármelyik márkánál megtehető. Annyi bizonyos, hogy a karakteres hűtűmaszk, a jellegzetes nagy méretű MG logóval a közepén nagyon tetszetősre sikeredett. A minőségi érzést fokozza a mutatós LED-es lámpatest, amelynek kialakítása, minősége határozottan magasabb minőségi szintre jellemző. A nyíl szerű íve agresszív megjelenést ad az autónak.
A krómozott felületek, ezüst és fekete színek változatos, szép megjelenést adnak az autónak és remekül mutattak a metálkék karosszéria színével. Az alufelni mintázata is divatos, ugyancsak fekete-ezüst színű. Oldalról az autóról látszik, hogy tágas, és jó méretekkel rendelkezik, amely alkalmassá teszi városi közlekedésre és hosszú távú utakra egyaránt. 4,3 méter hosszú és 1,8 méter széles. Ezek a méretek nagyságrendileg megegyeznek az imént említett versenytársak méreteivel. A kilátás rendkívül jó az autó belsejéből, ami ritka, hiszen a formavilágot sokszor az ilyen funkcionalitás alá rendelik. Ez utóbbira jó példa, hogy a hátsó ajtó mögött a C oszlopon még egy kis fix ablak is helyet kapott. Ez az elem azon kívül, hogy szép ívvel fejezi be az ajtók által adott üvegfelületet, még a hátrafele kilátást is segíti.

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY - MG teszt, mg zs, MG ZS 1.0 Exclusive teszt, MG ZS benzin teszt, MG ZS T-GDI 1.0 Exclusive teszt, MG ZS teszt,

A mai kor elvárásainak megfelelő formavilág a hátsó traktusnál is folytatódik. A ZS-en is találunk ál diffuzort ezüstszínnel kiemelve és krómozott kamu kipufogó végződéseket, krómozott keretben. Mondhatnám azt, hogy ez gagyi, de akkor az összes Audi, VW modell tesztjénél is ezt kellene írnom. Maradjunk tehát abban, hogy nekem kevéssé tetsző divatelem. A hátsó ajtó dísze itt is a szintén méretes MG márkalogó, melynek segítségével nyitható a 488 literes csomagtér, amely a hátsó ülések lehajtásával 1375 literig bővíthető. A csomagtér jó elrendezésű. Két szélén plusz rekeszeket találunk, a padlója pedig két magasságban állítható, amely valószínűleg azért lett így kialakítva, mert a modellben csak defektjavítót találunk, így több hely adódik a csomagoknak.

Amitől igazán azt tudom mondani, hogy a ZS nem a legalacsonyabb árkategória ellen indul, az a belső tér kidolgozása. Sportos térkilakítás és praktikusság jellemzi a modellt. Feltűnő és jól mutat az első fejtámlákba hímzett nagy piros MG logó és a vörös cérnával varrt kormány bőrözés. Minőségi, PU bőrözött felületeket találunk mindenfelé. A puha tapintású műanyagok, gumizott felületek jó hangulatot és prémium érzést kölcsönöznek. Vannak persze kemény műanyagok is, de ezek jellemzően csak a lábszint alatt. Az összeszerelési minőségre pedig tényleg nem lehet panasz. Hátul inkább 2 felnőtt fér el kényelmesen, középen kisebb a hely, mint általában ennél a méretkategóriánál. A kardán alagút nem nyúlik fel túl magasra, így a lábtér itt sem túl szűk. Tárolórekesz jutott a hátsó ajtókba is, illetve 2 USB kimentet kis kaptak az itt utazók. Hátrány viszont, hogy légbeömlő nem jutott ide, illetve a középső hátsó ülés nem hajtható le, így itt nem tudunk kartámaszt kialakítani.   

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY - MG teszt, mg zs, MG ZS 1.0 Exclusive teszt, MG ZS benzin teszt, MG ZS T-GDI 1.0 Exclusive teszt, MG ZS teszt,

Az első ülés körül a jó a térérzet, praktikus és jól átgondolt a kialakítás. A kormány jó fogású, alul csapott. Természetesen karakteres nagy MG logóval a közepén. Hátránya, hogy csak 2 irányban állítható, előre-hátra nem. A vezető mellett egy nagy 10,1” -es érintőképernyőt találunk, amely könnyen használható. A rajta futó szoftver egyszerű, de elég lassan működik. Ennek oka lehet, hogy még a régióra való szabványok programozása nem történt meg. Az Apple CarPlay és az Android Autó is futni fog rajta természetesen kábel segítségével.
Kicsit szokatlan volt, hogy a klíma nem hőfokokat mutat, hanem csak +/- lehet rajta állítani a hőmérsékletet. Ez valójában csak programozási kérdés, hátránya nincsen.
A kormány mögött szintén teljesen digitális a kijelző. Jól átlátható, határozottan dekoratív.
Számos tárolórekesz, pakolórész található az utastérben. A középső könyöklő alatt is méretes a rekesz. Ez utóbbinál kisebb hiba, hogy előre-hátra nem csúsztatható. Így, ha valaki nagyon előre húzza az ülést, akkor épphogy eléri a könyöke a szélét. 

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY - MG teszt, mg zs, MG ZS 1.0 Exclusive teszt, MG ZS benzin teszt, MG ZS T-GDI 1.0 Exclusive teszt, MG ZS teszt,

Motorikus szempontból nem tudok kifogást mondani az autóról, sőt. A háromhengeres motor átlagos használat esetén meglepően csendes. Szinte csak akkor vettem észre, hogy működik, amikor erőteljesebben nyomtam a gázpedált. Ki lehet jelenteni, hogy a zajszigetelés az autóban prémium kategória.
A futóművel szintén elégedett voltam. Inkább keménynek mondanám, de a hazai utak hibáját jelentősebb koppanás nélkül tudta elnyelni a lengéscsillapítás. Kanyarokban nagyobb sebesség esetén is stabilnak találtam az autót.

Az 1 literes 112 lóerős motor 160 Nm-es nyomatékkal nem tekinthető versenyautónak, de átlagos használat esetén tökéletesen megfelel. Fogyasztása a teszt alatt városban 7,5 liter, autóúton 6,8-7 autópályán 8,4 liter volt száz kilométeren.

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY - MG teszt, mg zs, MG ZS 1.0 Exclusive teszt, MG ZS benzin teszt, MG ZS T-GDI 1.0 Exclusive teszt, MG ZS teszt,

A verseny tehát elindult az európai piac meghódításáért. Mattot ugyan nem fognak ezzel a modellel adni, de egy sakknak tekinthetjük ezt a lépést. Egészen biztosan nem fog máról-holnapra megtörténni, de a ZS rámutat, hogy nagyon erős ellenféllel kell számolni. Vannak ugyan apróbb hibák, de a formavilág, a minőségi kialakítás arról árulkodik, hogy a SAIC erősen felkészült játékos. Az importőr, a Duna Autó személye pedig azt mutatja, hogy komoly hátterű, tapasztalt cégre bízták a munkát. Gondoljunk csak bele, hogy a Lada esetében milyen gyorsan ért el sikereket ugyanez az importőr. A forgalmazást kizárólag a károsanyag kibocsájtási értékek miatt hagyták abba, így nem importőri, hanem gyártói oldalon lehet csak a forgalmazás abbahagyásának okait keresni.
A KIA számára legalább 20 évbe telt, ameddig a minőségről meg tudta győzni az európai vevőket. Az MG esetében ez úgy vélem sokkal gyorsabban fog menni. Egy biztos, izgalmas és érdekes játszma van kibontakozóban, amivel mi fogyasztók csak nyerhetünk.

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY - MG teszt, mg zs, MG ZS 1.0 Exclusive teszt, MG ZS benzin teszt, MG ZS T-GDI 1.0 Exclusive teszt, MG ZS teszt,

  • MG teszt mg zs MG ZS 1.0 Exclusive teszt MG ZS benzin teszt MG ZS T-GDI 1.0 Exclusive teszt MG ZS teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A kínai újév – MG ZS 1.5 Comfort+ - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A kínai újév – MG ZS 1.5 Comfort+
    • Autó & Motor
    Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfi nem készen érkezik - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem készen érkezik
    • Keresd a nőt!
    Meditáció kezdőknek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Meditáció kezdőknek
    • Stylelife
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod
    • Keresd a nőt!
    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?
    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?
    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!
    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.
    Széllel szemben – BMW Z4 M40i
    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine
    Váratlan páros: Magyar nagymama tanította rétest nyújtani a spanyol sztárséfet

    Kapcsolódó cikkek

    A kínai újév – MG ZS 1.5 Comfort+

    A kínai újév – MG ZS 1.5 Comfort+

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfi nem készen érkezik

    A férfi nem készen érkezik

    Meditáció kezdőknek

    Meditáció kezdőknek

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine

    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia