Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Autó & Motor - A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylenews - 3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0

  • 2022. május 27.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Érdekes sakkjátszma van kibontakozóban. Az európai és koreai márkák mellett Kína is úgy döntött, hogy részt kér az európai piacból. Legyinthetnénk ugyan, hogy a Mi kényes ízlésünknek és a minőségi elvárásainknak nem tudnak úgy sem megfelelni. De ez hatalmas tévedés lenne. Azt mondom, hogy ahogyan a mobiltelefonok piacán is releváns részesedést szereztek pár év leforgása alatt, úgy várható hasonló az autópiacon, most, hogy kipróbáltuk MG ZS-t.


Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY -

Az MG márkát talán kevéssé kell bemutatni. A Brit márka 1920 óta volt jelen az autógyártásban, elsősorban sportautó gyártásáról volt ismert. Számos angol cég birtokolta a márkát és mielőtt a kínai SAIC tulajdonába került, olyan ismert autógyárak is használták a márkanevet, mint a Rover. A konkrét, most tesztelt modell kapcsán talán érdekes, hogy MG ZS-sel éppen ezért találkozhattunk korábban is, hiszen a Rover 45 gyári tuning változatát MG ZS-nek hívták a kétezres évek elején. A nevén kívül egyébként semmi köze nincsen egymáshoz a mostani és az akkori típusnak.

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY -

Az MG gyártása 2005-ben került Kínába. Ezt követően 2011-ben a SAIC (Shanghai Automotive Industry Corp), Kína legnagyobb autógyára szerezte meg a tulajdonjogát. Az állami tulajdon ez esetben az egyik legnagyobb előny, hiszen a szinte korlátlan anyagi eszközzel rendelkező kínai állam stratégiai célként tűzte ki, hogy ezzel a márkával meghódítsák a világot. A gondolat egyébiránt zseniális, nem egy új márkát ismertetnek meg az emberekkel, hanem egy jól ismert márkanév mögé készítenek egy új, a mai kor formai és funkcionális elvárásainak megfelelő modellsort.

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY -

Az Európán kívüli piacokon nagyjából 10 éve van jelen a már kínai zászló alatt futó MG. Az anyaországon kívül Ázsia számos országában, Közép és Dél-Amerikában, Ausztráliában és Dél-Afrikában találkozhatunk különböző MG modellekkel. Sőt Európában, Angliában is találkozhatunk az új MG modellekkel. Utóbbi talán azért lehet érdekes, hiszen az ottani árakból, garanciális feltételekből ki is tudunk indulni abból a szempontból, hogy az egyelőre nem publikus hazai árlistának és kereskedelmi feltételeknek milyen nagyságrendű részletei lesznek.
Utóbbiból talán a legérdekesebb, hogy azon a piacon 7 év, 150.000 kilométeres garanciát kínál a márka. Lehetnek ugyan különbségek, de nem valószínű, hogy számottevő lesz. Ez utóbbit azért emelném ki, mert a minőségi szint, amellyel az MG rendelkezik ezen a ponton is megerősíti azt, hogy valószínűleg ki a legfontosabb versenytárs, aki ellen hadra kel a márka. Ugyanis egyetlen cég kínál hasonlóan hosszú garanciát a modelljeire. Ez pedig nem más, mint méltán jól ismert koreai gyártó, a KIA.

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY -

Amikor árszintekről, minőségi elvárásokról beszélünk, akkor nagyon fontos megérezni azt, hogy az adott gyártó hová pozícionálja magát. Őszintén szólva, amikor először megtudtam, hogy kínai márka érkezik a hazai piacra, akkor a legalsó lépcsőfokra számítottam. Azt gondoltam, hogy a Dacia és a magyar gyártású Suzukiknál lesz egy még olcsóbb alternatíva. Ez a gondolat mindaddig tartott, ameddig készhez nem kaptam az MG legkisebb modelljének, a ZS-nek a kulcsát.

Az MG számos hajtással kapható lesz, többek között elektromossal is. Első menetpróbánkon az 1 literes három hengeres turbómotorral felszerelt, 6 sebességes manuális változatot próbáltuk ki, azon belül is az egyik legjobban felszereltet. A belépő modell egy 1.5 literes szívó benzines lesz egyébként.

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY -

A méretei alapján tehát a Suzuki S-Cross-szal, Dacia Dusterrel azonos kategóriájú autót én mégis inkább a magasabb minőségű KIA Niro-hoz vagy esetleg az XCeed-hez hasonlítanám. A kompakt méretű MG ZS tehát egy városi crossover. Jó formavilággal, arányokkal. Említhetem egyébként a szintén koreai SSangyong Tivoli X150-et, mint versenytárs. Utóbbi talán azért érdekes összevetés, mert a kevésbé ismert márkanév miatt sokak számára ez a brand is inkább kínainak hat. Az MG úgy vélem ezért egy nagyon jó lépés volt a SAIC-tól annak idején. Így egy sokkal jobban emészthető nevet kell bevezetni az egyes piacokra, amelyek közül egyértelműen az európai a legkeményebb dió.

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY -

Bele lehet menni persze abba, hogy mennyire hasonlítanak az egyes részei az MG-nek másik márkákhoz, de szerintem fölösleges. Ha innen közelítjük meg, akkor ez bármelyik márkánál megtehető. Annyi bizonyos, hogy a karakteres hűtűmaszk, a jellegzetes nagy méretű MG logóval a közepén nagyon tetszetősre sikeredett. A minőségi érzést fokozza a mutatós LED-es lámpatest, amelynek kialakítása, minősége határozottan magasabb minőségi szintre jellemző. A nyíl szerű íve agresszív megjelenést ad az autónak.
A krómozott felületek, ezüst és fekete színek változatos, szép megjelenést adnak az autónak és remekül mutattak a metálkék karosszéria színével. Az alufelni mintázata is divatos, ugyancsak fekete-ezüst színű. Oldalról az autóról látszik, hogy tágas, és jó méretekkel rendelkezik, amely alkalmassá teszi városi közlekedésre és hosszú távú utakra egyaránt. 4,3 méter hosszú és 1,8 méter széles. Ezek a méretek nagyságrendileg megegyeznek az imént említett versenytársak méreteivel. A kilátás rendkívül jó az autó belsejéből, ami ritka, hiszen a formavilágot sokszor az ilyen funkcionalitás alá rendelik. Ez utóbbira jó példa, hogy a hátsó ajtó mögött a C oszlopon még egy kis fix ablak is helyet kapott. Ez az elem azon kívül, hogy szép ívvel fejezi be az ajtók által adott üvegfelületet, még a hátrafele kilátást is segíti.

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY -

A mai kor elvárásainak megfelelő formavilág a hátsó traktusnál is folytatódik. A ZS-en is találunk ál diffuzort ezüstszínnel kiemelve és krómozott kamu kipufogó végződéseket, krómozott keretben. Mondhatnám azt, hogy ez gagyi, de akkor az összes Audi, VW modell tesztjénél is ezt kellene írnom. Maradjunk tehát abban, hogy nekem kevéssé tetsző divatelem. A hátsó ajtó dísze itt is a szintén méretes MG márkalogó, melynek segítségével nyitható a 488 literes csomagtér, amely a hátsó ülések lehajtásával 1375 literig bővíthető. A csomagtér jó elrendezésű. Két szélén plusz rekeszeket találunk, a padlója pedig két magasságban állítható, amely valószínűleg azért lett így kialakítva, mert a modellben csak defektjavítót találunk, így több hely adódik a csomagoknak.

Amitől igazán azt tudom mondani, hogy a ZS nem a legalacsonyabb árkategória ellen indul, az a belső tér kidolgozása. Sportos térkilakítás és praktikusság jellemzi a modellt. Feltűnő és jól mutat az első fejtámlákba hímzett nagy piros MG logó és a vörös cérnával varrt kormány bőrözés. Minőségi, PU bőrözött felületeket találunk mindenfelé. A puha tapintású műanyagok, gumizott felületek jó hangulatot és prémium érzést kölcsönöznek. Vannak persze kemény műanyagok is, de ezek jellemzően csak a lábszint alatt. Az összeszerelési minőségre pedig tényleg nem lehet panasz. Hátul inkább 2 felnőtt fér el kényelmesen, középen kisebb a hely, mint általában ennél a méretkategóriánál. A kardán alagút nem nyúlik fel túl magasra, így a lábtér itt sem túl szűk. Tárolórekesz jutott a hátsó ajtókba is, illetve 2 USB kimentet kis kaptak az itt utazók. Hátrány viszont, hogy légbeömlő nem jutott ide, illetve a középső hátsó ülés nem hajtható le, így itt nem tudunk kartámaszt kialakítani.   

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY -

Az első ülés körül a jó a térérzet, praktikus és jól átgondolt a kialakítás. A kormány jó fogású, alul csapott. Természetesen karakteres nagy MG logóval a közepén. Hátránya, hogy csak 2 irányban állítható, előre-hátra nem. A vezető mellett egy nagy 10,1” -es érintőképernyőt találunk, amely könnyen használható. A rajta futó szoftver egyszerű, de elég lassan működik. Ennek oka lehet, hogy még a régióra való szabványok programozása nem történt meg. Az Apple CarPlay és az Android Autó is futni fog rajta természetesen kábel segítségével.
Kicsit szokatlan volt, hogy a klíma nem hőfokokat mutat, hanem csak +/- lehet rajta állítani a hőmérsékletet. Ez valójában csak programozási kérdés, hátránya nincsen.
A kormány mögött szintén teljesen digitális a kijelző. Jól átlátható, határozottan dekoratív.
Számos tárolórekesz, pakolórész található az utastérben. A középső könyöklő alatt is méretes a rekesz. Ez utóbbinál kisebb hiba, hogy előre-hátra nem csúsztatható. Így, ha valaki nagyon előre húzza az ülést, akkor épphogy eléri a könyöke a szélét. 

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY -

Motorikus szempontból nem tudok kifogást mondani az autóról, sőt. A háromhengeres motor átlagos használat esetén meglepően csendes. Szinte csak akkor vettem észre, hogy működik, amikor erőteljesebben nyomtam a gázpedált. Ki lehet jelenteni, hogy a zajszigetelés az autóban prémium kategória.
A futóművel szintén elégedett voltam. Inkább keménynek mondanám, de a hazai utak hibáját jelentősebb koppanás nélkül tudta elnyelni a lengéscsillapítás. Kanyarokban nagyobb sebesség esetén is stabilnak találtam az autót.

Az 1 literes 112 lóerős motor 160 Nm-es nyomatékkal nem tekinthető versenyautónak, de átlagos használat esetén tökéletesen megfelel. Fogyasztása a teszt alatt városban 7,5 liter, autóúton 6,8-7 autópályán 8,4 liter volt száz kilométeren.

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY -

A verseny tehát elindult az európai piac meghódításáért. Mattot ugyan nem fognak ezzel a modellel adni, de egy sakknak tekinthetjük ezt a lépést. Egészen biztosan nem fog máról-holnapra megtörténni, de a ZS rámutat, hogy nagyon erős ellenféllel kell számolni. Vannak ugyan apróbb hibák, de a formavilág, a minőségi kialakítás arról árulkodik, hogy a SAIC erősen felkészült játékos. Az importőr, a Duna Autó személye pedig azt mutatja, hogy komoly hátterű, tapasztalt cégre bízták a munkát. Gondoljunk csak bele, hogy a Lada esetében milyen gyorsan ért el sikereket ugyanez az importőr. A forgalmazást kizárólag a károsanyag kibocsájtási értékek miatt hagyták abba, így nem importőri, hanem gyártói oldalon lehet csak a forgalmazás abbahagyásának okait keresni.
A KIA számára legalább 20 évbe telt, ameddig a minőségről meg tudta győzni az európai vevőket. Az MG esetében ez úgy vélem sokkal gyorsabban fog menni. Egy biztos, izgalmas és érdekes játszma van kibontakozóban, amivel mi fogyasztók csak nyerhetünk.

Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor - MOBILITY -

  • MG teszt mg zs MG ZS 1.0 Exclusive teszt MG ZS benzin teszt MG ZS T-GDI 1.0 Exclusive teszt MG ZS teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A kínai újév – MG ZS 1.5 Comfort+ - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A kínai újév – MG ZS 1.5 Comfort+
    • Autó & Motor
    Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Sakk keletről – MG ZS T-GDI Exclusive 1.0
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az ideális nő - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az ideális nő
    • Keresd a nőt!
    Ha te nem lennél - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha te nem lennél
    • Keresd a nőt!
    Életünk férfijai: Apa csak egy van - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Életünk férfijai: Apa csak egy van
    • Keresd a nőt!
    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről
    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki
    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?
    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre
    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak
    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél

    Kapcsolódó cikkek

    A kínai újév – MG ZS 1.5 Comfort+

    A kínai újév – MG ZS 1.5 Comfort+

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Az ideális nő

    Az ideális nő

    Ha te nem lennél

    Ha te nem lennél

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre

    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia