Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid

Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid

  • 2023. december 30.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Mindenképpen érdekes, hogy a nagy kategóriás cupé szegmenst nem a Mercedes alapította, hiszen jellemzően ettől a márkától szoktuk meg azt, hogy új irányokat indít. A bajor versenytárshoz képest 7 évvel később, 2015-ben jelent meg a GLE Coupé. A kategóriában, amely valójában a hivalkodásról szól, két fontos dologra kell odafigyelni. A teljesítményre, hogy a tank méretű járművek gyorsan haladjanak és természetesen a formára, hogy a tankok sportautónak tűnjenek. Bár nem volt a Mercedes az első, de 2023-ra kimondható, hogy minden hátrányt ledolgozott, sőt.


Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - GLE 53 amg teszt, Mercedes amg GLE 53 4Matic coupé teszt, mercedes gle, Mercedes GLE cloupé teszt, mercedes-amg gle 53 teszt,

Szólhatna ez a cikk a környezetvédelemről, a praktikum megcsúfolásáról, a fölösleges pazarlásról, a parkolóházakban való közlekedés gyötrelméről, vagy csak egyszerűen a pökhendi kivagyiság szimbólumairól. De nem erről fog szólni, mert a GLE Coupé elképesztő gyönyörű és éppen emiatt nem is érdekelt semmi más a nálunk töltött csodálatos egy hetében. Az sem zavart, hogy a karácsonyra félretett pénzt úgy nagyjából ez idő alatt áthordtam a benzinkútra és adtam a jószágnak belőle finom 100-as benzint. Úgy átlagosan 13 litert minden megtett száz kilométer csodájáért.

Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - GLE 53 amg teszt, Mercedes amg GLE 53 4Matic coupé teszt, mercedes gle, Mercedes GLE cloupé teszt, mercedes-amg gle 53 teszt,

Lehet ugyanis fikázni, hibákat keresni benne, de a GLE Coupé csak annak fáj, hogy így néz ki, hogy mit sugall, aki nem engedheti meg magának. Tehát valójában az átlag hétköznapokban nekem is, de ez a hét igazán más volt.
Érdekes dolog a Coupé forma, mert valahogy ettől egycsapásra más karaktert és funkciót kap a méretes SUV. Bár a befoglaló méretei eltérnek a sima GLE-től (pár milliméterrel hosszabb, de alacsonyabb) 4944mm hosszú és „csak” 1720mm magas és ugyanolyan széles 2018mm, de az összhatás teljesen más. Ameddig a hagyományos GLE-ről elfogadjuk, hogy egy nagycsaládi autó, addig a Coupé sokkal inkább egy design eszköz. Ez azért is érdekes, mert az alaphelyzetben lévő csomagtérméret még nagyobb is picivel, 655 literes. Az persze tény, hogy a forma miatt a lehajtott ülésekkel való teljes kapacitáson veszítünk, hiszen 1790 literre zsugorodik. Persze nehéz itt pálcát törni, hiszen ez a méret is olyan rettenetesen nagy, hogy nehéz elképzelni, hogy bárkinek valaha is az a 260 liter fog hiányozni. De ebben lehet, hogy tévedek, hiszen ez még legalább 10 zsák cementnyi hely, amely életet menthet, ha éppen erre van szükség.
Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - GLE 53 amg teszt, Mercedes amg GLE 53 4Matic coupé teszt, mercedes gle, Mercedes GLE cloupé teszt, mercedes-amg gle 53 teszt,

De akárhogyan is alakult ez ki, a GLE Coupé valóban lélegzetelállító a maga méretével, nagyságával. Talán nem is a hossza a leginkább feltűnő, hanem a magassága. Alaposan meg kell nyújtani a lépésünket felfelé minden beszálláskor.
Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - GLE 53 amg teszt, Mercedes amg GLE 53 4Matic coupé teszt, mercedes gle, Mercedes GLE cloupé teszt, mercedes-amg gle 53 teszt,

A modellfrissített változat járt nálunk, amely kívülről új nappali fényeket kapott, továbbá módosították a hűtőmaszkot és a szélső légbeömlőket, illetve a Coupé minden esetben alapértelmezésben megkapja az AMG Line csomagot. Természetesen a Mi járművünk ennél komolyabb külsőt kapott, hiszen ez egy AMG változat volt.  Ahogyan az lenni szokott, új színek és módosított designú keréktárcsák is gazdagítják a választékot.

Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - GLE 53 amg teszt, Mercedes amg GLE 53 4Matic coupé teszt, mercedes gle, Mercedes GLE cloupé teszt, mercedes-amg gle 53 teszt,

A karosszéria alatt és a belső térben még több változás történt, amelyek közül a legfontosabb talán, hogy mindegyik meghajtás elektrifikálva lett. A tesztelt AMG 53-ba egy mild-hybrid hajtás került, amely a 3 literes, 6 hengeres benzinmotor 435 lóerős teljesítményét 20 lóerővel, az 560Nm nyomatékot, amely növekedett az elődmodellhez képest 40Nm-t, pedig 200Nm-rel egészíti ki, amennyiben erre szükség van.  De természetesen, ahogyan a mild-hybridekben az lenni szokott, a legnagyobb segítséget a villanymotor az indulásoknál adja. A motorikus erősödés miatt a gyorsulás jelentősen javult, hiszen immáron 5 másodperces 0-ról 100-ra történő sprintre képes. A meghajtáshoz egy 9 sebességes automata kapcsolódik, amely teljes mértékben észrevétlenül végzi a dolgát. Ha a head-up kijelző nem mutatná folyamatosan a fokozatot, akkor észre sem vennénk a váltásokat.

Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - GLE 53 amg teszt, Mercedes amg GLE 53 4Matic coupé teszt, mercedes gle, Mercedes GLE cloupé teszt, mercedes-amg gle 53 teszt,

A puszta számadatokon kívül fontos, hogy milyen élményt kapunk a gyorsítások során az autótól. A Mercedes szerencsére odafigyelt erre és a kipufogó hangjával nagyban fokozza ezt az élményt. Egyáltalán nem steril érzés, ahogyan a 2,3 tonnás tömeg megindul, sokkal inkább egy adrenalin löket.

Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - GLE 53 amg teszt, Mercedes amg GLE 53 4Matic coupé teszt, mercedes gle, Mercedes GLE cloupé teszt, mercedes-amg gle 53 teszt,
Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - GLE 53 amg teszt, Mercedes amg GLE 53 4Matic coupé teszt, mercedes gle, Mercedes GLE cloupé teszt, mercedes-amg gle 53 teszt,

Az autó belső tere káprázatos. Nem feltétlen a piros/fekete mappa bőre gondolok, mert az inkább megosztó. De az anyagok minősége, a hibátlan kidolgozás, a gyönyörű cérnával körbevarrott elemek és a pazar beltér miatt árad belőle a luxusérzés. Olyan kiegészítők, mint a hűthető-fűthető pohártartó, fűthető könyöklő, nagyon komoly masszázsfunkció az ülésekben emelik egy magasabb szintre az autót.

Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - GLE 53 amg teszt, Mercedes amg GLE 53 4Matic coupé teszt, mercedes gle, Mercedes GLE cloupé teszt, mercedes-amg gle 53 teszt,

Két 12,3” -os képernyő szolgáltatja az adatokat, amelynek tűéles felbontású és gyönyörű grafikájú rendszere hiba nélkül dolgozik. Rengeteg a beállítási és megjelenítési lehetőség, de a menürendszer logikus felépítése miatt mindent egyszerű megtalálni. Ha ez nem sikerülne valamilyen oknál fogva, akkor a hangvezérlés segítségével is megoldható a feladat.

Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - GLE 53 amg teszt, Mercedes amg GLE 53 4Matic coupé teszt, mercedes gle, Mercedes GLE cloupé teszt, mercedes-amg gle 53 teszt,

A kormányon elhelyezett érintésvezérlő gombok, tekerők, karok száma kb. kétszer több, mint manapság egy „digitalizáción” átesett járművön. De meg kell nyugtatnom mindenkit, hogy rövid idő eltelte után ezek készség szinten használhatóak.
A középkonzolon és a könyöklő környékén is szép számmal találunk vezérlő gombokat, amelyek annak a rengeteg technikának a ki-be kapcsolására, vezérlésére szolgálnak, amellyel a Mercedest megtöltötték.
Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - GLE 53 amg teszt, Mercedes amg GLE 53 4Matic coupé teszt, mercedes gle, Mercedes GLE cloupé teszt, mercedes-amg gle 53 teszt,

Felmerült bennem a kérdés, hogy kik választják az 53 AMG változatot a 63 helyett. A kettő között árban körülbelül 25 millió forint van, de természetesen jelentősen nagyobb teljesítmény is. A nálunk járt tesztautó listaáron 41,9 millióról indul, de a rengeteg kiegészítő extra tartozék miatt az árcédula közel 54 millióig duzzadt. A 63 AMG ellenben 66,2 millióról indul, de ebbe már alig-alig lehet plusz extrát tenni, annyira ki van tömve. Így a végső ár csak potom 14-15 milliónyi különbségre zsugorodik. Természetesen ez nem kevés, mert ennyiből egy jó minőségű középkategória autó megvehető, de ha azt nézzük, hogy majd 200 lóerőt és 3,9 másodperces gyorsulást kapunk cserébe, akkor mindenképpen megfontolandó. Különösen azért, mert vélelmezem, hogy nem az utolsó ezreseket veszi elő a párnacihából a GLE vásárló, amikor emellett az autó mellett dönt.
Másfelől a GLE 53 teljes mértékben racionális a 63-mal szemben. Szerintem bőségesen elég ez a képesség és csak ha lúd legyen kövér gondolatból fakadt az előző okfejtés.   
Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - GLE 53 amg teszt, Mercedes amg GLE 53 4Matic coupé teszt, mercedes gle, Mercedes GLE cloupé teszt, mercedes-amg gle 53 teszt,

A GLE 53 egy sportautó, amelynek külső jellemzői sokkal inkább egy teherautó méreteire hajaznak. Az üléspozíció is rendkívül magas, de ennek ellenére, mintha valami csoda történne, autóversenyzőnek érezhetjük magunkat benne. A vezetési programok közül szerintem kettőt érdemes használni. A comfortot a hétköznapokra, és a Sport+ -t, ha éppen ki akarunk menekülni a világból és nem feltétlenül akarunk a közlekedési szabályok sebességkorlátozásra irányuló fejezeteivel foglalkozni.
A futómű alapvetően kemény és Sport+ -ban még keményebb, de soha nem bántó módon. Hiába voltak hatalmas 22” -es kerekek az autón, az egyes úthibákat szépen nyelte el a hatalmas karosszéria. A manőverezés és egyéb funkciók is teljesen kényelmesek voltak. Nem tudok kifogást találni semmire. Viszont mindenképpen ki kell emelnem még a gyönyörű zenei minőséget, amelyet a Mercedes ebben az autóban megalkotott. Nyilván nem lehet összehasonlítani egy teljesen elektromos autóban elérhető zenei élménnyel, hiszen ott nulla háttérzaj is elérhető, de a hathengeres motor dübörgő hangja mellett csodálatosan jött a magas minőségű zenei élmény is.

Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - GLE 53 amg teszt, Mercedes amg GLE 53 4Matic coupé teszt, mercedes gle, Mercedes GLE cloupé teszt, mercedes-amg gle 53 teszt,

Funkciótlan? Részben lehet, mert én nem mertem, sajnáltam volna terepre vinni. Fellengző? Egészen biztosan, hiszen minden szem inkább lefelé pillantott, amikor kiszálltam belőle. Túlmotorizált? Még ezt is rá lehet fogni, hiszen monumentális méretei ellenére sportautós képességekkel bírt. De mégis, mindezek ellenére az egyik legszebb SUV, amivel valaha dolgom volt és különös élmény volt vele megtenni minden egyes kilométert és nemcsak azért, mert másik státuszba repített a megjelenése.

Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid - Autó & Motor - MOBILITY - GLE 53 amg teszt, Mercedes amg GLE 53 4Matic coupé teszt, mercedes gle, Mercedes GLE cloupé teszt, mercedes-amg gle 53 teszt,

  • GLE 53 amg teszt Mercedes amg GLE 53 4Matic coupé teszt mercedes gle Mercedes GLE cloupé teszt mercedes-amg gle 53 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia