Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Autó & Motor - A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylenews - 3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R

  • 2021. december 22.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Az a különleges helyzet adódott, hogy egy olyan autó járt nálunk, amelyik ugyan közúton is közlekedhet, de valójában nem arra való. Rendszáma van, még ködfényszórót is kapott, sőt ránézésre egy ötajtós hatchback, de valójában ezek közül semmire sincs szüksége. A Renault Mégane RS Trophy-R ugyanis egy versenyautó. Egy versenypályára született különlegesség.


Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - Autó & Motor - MOBILITY - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

Az ilyen egyedi dolgok nem tömegeknek való. De ez a Renaultnál is pontosan tudják, így a Thropy-R egy limitált szériás autó. Egészen pontosan 500 darab készült belőle, amelyek közül a 100. járt nálunk. Bele lehetne menni abba, hogy miért kerül ennyibe vagy annyiba? Megér-e legalább 10 millió forint többletet ez a változat a „sima” RS Trophyhoz képest, amelyek közül, mind a manuális, mind az automataváltós változat is járt nálunk. De a különbség közöttük és az R változat között, ha nem is annyira drasztikusan, de hasonló, mint egy WTCR autó és egy szalonban kapható hasonmás között.

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - Autó & Motor - MOBILITY - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

Így az árkülönbség máris érthető, ráadásul virtuális, hiszen a minden darab gazdára talált már, így a boldog tulajdonosoknak ez inkább egy jó befektetés, mint egy hagyományos autónál várható értékvesztő kiadás. De nem ez itt a lényeg, hanem az, amit a Renault megalkotott a Trophy-R -rel és annak bizonyítéka, hogy a francia cég akar és mer dacolni a mai korral. Olyan autót dob piacra, amiért megkövezik, ami nem divatos, ami nem alternatív hajtású. Viszont ezzel az autóval beírja magát minden autószerelmes lelkébe. Egy kő kemény, fantasztikus álomautót tett fel az árlistájára. De mit tud és miben azonos, illetve miben más a Trophy-R?

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - Autó & Motor - MOBILITY - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

Az újratervezéskor egyetlen dologhoz nem nyúltak. Ez pedig a motor. Ugyanaz az 1,8 literes turbómotor dolgozik ebben a változatban és ugyanúgy 300 lóerőt és 400Nm nyomatékot képes leadni. Úgy vélem nem akarták már jobban túlhúzni a teljesítményt, hiszen ezzel az értékkel is az élen járunk. Amit viszont meg lehet tenni, hogy a súly/lóerő arányt javítják. Így is lett. A fölösleges holmik nagyrésze repült a karosszéria alól, illetve egyes elemek karbonból készültek ebben a változatban. Ilyen a motorháztető, amellyel 8 kg-ot spóroltak, de a versenygumik is karbonfelnire kerülhetnek. De a gumikról valamivel bővebben is érdemes néhány szót ejteni. A súlykönnyítés érdekében a hátsó ülések kikerültek, helyükre gumiabroncs tároló műanyag alapzat került. A pályagumikat itt tudjuk szállítani, ameddig el nem jutunk a felhasználás helyszínére. Addig az utcai használatra is engedélyezett úgynevezett slick slim gumikat használhatjuk. Ezek átmenetet képeznek az utcai és a pályagumik között. Így alkalmasak arra, hogy közúton is érezhessük (ésszel!) a pálya hangulatát.

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - Autó & Motor - MOBILITY - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

A hátsó ajtók szintén le lettek csupaszítva, hiszen nincsen funkciójukban szükség rájuk. Az ablakok itt vékonyabbak, mozgató mechanizmust nem építettek beléjük. Az első ülések is fix verseny kagylóülések, amelyeket kizárólag előre-hátra lehet alapban állítani. Csavarszett segítségével állítható a dőlésszög, de az is limitált keretek között. Fölösleges volt ezektől megijedni, mivel kifejezetten kényelmesnek bizonyultak a 180 centiméteres magasságomhoz.
Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - Autó & Motor - MOBILITY - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

Szintén az autó tömegének csökkenetésre is hatnak azok a kiegészítők, amelyek révén válik igazán versenygéppé a Trophy-R. Ilyen az Akrapovics titánium kipufogórendszer, a szabályozható Öhlins lengéscsillapító rendszer és a valódi karbon diffúzor. A hátsó futómű szintén könnyített, továbbá kikerült az összkerék kormányzási rendszer, amely az RS Throphy-ban is benne volt. Összeségében 130 kilogramm tehertől szabadították meg az autót, így picit több, mint 1300 kilóra sikerült csökkenteni az össztömeget. Ez a súly kiválónak mondható.

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - Autó & Motor - MOBILITY - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

Többször írtam, hogy ugyan utcai használatra is alkalmas a Trophy-R, de egyértelműen nem arra való. A futómű borzalmasan kemény. Minden úthiba, zökkenő kegyetlenül érezhető az utastérben. Garantált, hogy vesekő mentesen szállunk ki belőle egy óra kocsikázás után. Természetesen a motor hangja is sokkal jelentősebb, mint egy hagyományos Mégane-ban, de talán ez a kevesebb probléma. Feledteti ezt az alapzajt a kipufogórendszer Isteni csodája. Ahogy durrog, visszapöffen az autó az egyszerűen megunhatatlan. Élmény minden egyes pillanata.

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - Autó & Motor - MOBILITY - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

A lengéscsillapítók és a futómű manuálisan állítható, amely végtelen szabadságot ad a sofőrnek, hogy kihozza a versenypályán magából és autójából a maximumot. Szinte végtelen annak lehetősége, miként állítja be valaki a gépet. Nem az elektronikán, hanem a puszta fizikán múlik, hogy mit érhetünk el az autóval. Iszonyatosan megy, elképesztő vad, nyers és komoly vezetői tudás kell ahhoz, hogy meg tudjuk ezt a háromszáz lovat zabolázni. Ne egy steril elektronikával teletömött kompakt autót képzeljünk el, amikor a Trophy R-ről beszélek. Ez egy valódi versenygép, amely el tudja magát szállítani a versenypályára.

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - Autó & Motor - MOBILITY - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

Ehhez az úthoz tartoznak azok a kellékek, amelyekkel egyébként fel van szerelve a Mégane. A középső 7” -es érintőképernyős infotainement, amelyre a telefon kitükrözhető, tempomat, hifi, vannak természetesen légzsákok, Full Led fényszórók, tolatókamera és még egyedi, versenyzászlót szimbolizáló ködfényszórók is. Ezek a normál hétköznap kellékei, bár meggyőződésem, hogy a Trophy- R nem az első, még csak nem is a második autója a garázsban annak, aki ezt birtokolja. Ez egy félprofi versenyautó, egy kiváló játékszer és a szimbóluma annak, hogy a Renault hisz a motorsportban. Egy reméljük nem utolsó ereklyéje egy kihalóban lévő korszaknak, ahol még a benzingőz és a károsanyag kibocsájtás helyben történik.

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - Autó & Motor - MOBILITY - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

Egy biztos, a Renault Mégane R.S. Trophy-R egy csodálatos játékszer. Némi ellentmondással ugyan amiatt, hogy közúton is használhatóvá maradt, de így is nagyon szerethető módon, hiszen az ember szája még laikusként is folyton fülig ért, akkora élményt okoz.       

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - Autó & Motor - MOBILITY - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

  • mégane rs trophy-r Renault Mégane RS Trophy-R teszt Renault Sport RS Trophy-r teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az ideális nő - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az ideális nő
    • Keresd a nőt!
    Ha te nem lennél - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha te nem lennél
    • Keresd a nőt!
    Életünk férfijai: Apa csak egy van - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Életünk férfijai: Apa csak egy van
    • Keresd a nőt!
    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?
    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről
    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki
    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?
    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre
    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Az ideális nő

    Az ideális nő

    Ha te nem lennél

    Ha te nem lennél

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?

    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre

    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia