Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in

  • 2020. október 20.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A harmadik generációs Ford Kuga mindent is kínál. A felszereltségi szintek és a motorválaszték alapján óriási a lehetőségek tárháza. A kérdés csak az, hogy a racionalitás és a pénztárca mit enged meg. A plug-in esetében körülbelül 250.000 kilométernél már be is hozzuk a kezdeti beruházást. Onnantól már nemcsak zöldek, de egyre gazdagabbak is leszünk a sok-sok megspórolt, ki nem fizetett üzemanyagköltség miatt.


Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 ford kuga, ford hibrid teszt, ford kiga plug-in hybrid teszt, ford kuga, ford suv, kuga plug-in hybrid,

A Ford esetében, a hagyományos és a konnektoros hibrid változat között nagyjából 2,5 millió forint különbség van. Bár nem szerettem volna cinikus lenni a bevezetőben, de nagyon alapos elszántság kell ahhoz, ha valaki kizárólag anyagi megfontolások miatt válasszon Ford plug-in hibridet. Persze ott van a zöld rendszám adta előny, de ez nagyon kevés a boldogsághoz. A környezettudatosság sokkal fontosabb szempont. Így azt javaslom, hogy egy pillanatra engedjük is el az ár kérdését. Azután fogjuk meg újra, mert a következő kérdés, hogy kivel szemben indul az új generációs Kuga?  
Ha a „nem prémiumok” közé sorolom, akkor drága, ha pedig a prémium szegmens autóihoz, akkor versmenyképes, vagy éppen kedvezőbb az ajánlat. A probléma az, hogy nem lenne tisztességes összehasonlítani egy prémium kategóriás autó finom részleteivel, kidolgozottságával.

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 ford kuga, ford hibrid teszt, ford kiga plug-in hybrid teszt, ford kuga, ford suv, kuga plug-in hybrid,

Maradjunk abban, hogy a kettő között van. Belegondolva ez a besorolás passzol is hozzá, hiszen határozottan jó minőségű a környezet, szép az anyagválasztás és kifejezetten tágas az autó. Határozottan nagyobb a térérzet, mint az előző generáció esetében. A csomagtér a plug-in esetében jár némi kompromisszummal ugyan, hiszen a hagyományos változathoz képest 40 litert kell beáldozni, de a 464 liter tökéletesen elegendő a napi átlagos használat mellett.

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 ford kuga, ford hibrid teszt, ford kiga plug-in hybrid teszt, ford kuga, ford suv, kuga plug-in hybrid,

A beltérben kényelmes, jó tömésű ülések fogadnak és valóban kompromisszum mentesen lehet a hátsó üléssort is használni. A vezető és az utas pedig remek térérzetet, számos tárolórekeszt kap.
A vezetőülés előtt elhelyezett műszerek nem feltétlenül tükrözik azt, hogy egy vadonatúj autóról van szó. Felár ellenében, illetve a magasabb felszereltség esetén teljesen digitális műszerfal is kapható, de tesztautónk esetében egy analóg-digitális kombóval találkoztunk. Két hagyományos műszeregység között találunk egy jókora digitális kijelzőt. Előbbiek az akku töltöttségi szintjét és a sebességet mutatják, utóbbi pedig gyönyörű átvezető, felvezető grafikával szórakoztat és mutat be gyakorlatilag minden információt, amely szükséges lehet. Bekapcsoláskor tájképet látunk, ha pedig az üzemmódokat kapcsoljuk, akkor egy varázsgömb különböző színekre vált és jelzi, hogy Normal, Eco, Sport, Slippery, Deep snow/sand üzemmódban vagyunk. Szándékosan nem fordítottam le az üzemmódokat, hiszen a Ford is úgy gondolja, hogy mindenki beszél angolul kis hazánkban, így nem készült magyar változata a menünek. Egyébként ennek én csak a jó oldalát látom, hiszen a nyelvtudás fontos és szükséges. Minden eszközt meg kell ragadni, hogy tanuljunk.

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 ford kuga, ford hibrid teszt, ford kiga plug-in hybrid teszt, ford kuga, ford suv, kuga plug-in hybrid,

A műszeregységek, így a középkonzol tetején elhelyezett képernyő kezelése is egyszerű. A menü rendszer gyors, könnyen átlátható és támogatja az Apple CarPlayt is. A 8” -es képernyő a vezető felé van kicsit döntve, így kifejezetten kényelmes a használata. Nagyon tetszett, hogy a fokozatváltó egy tárcsává alakult. Nem foglal el helyet, kifejezetten egyszerű a kezelése. Összeségében elmondható, hogy otthonosan érzi magát az ember a Kuga belsejében.

  

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 ford kuga, ford hibrid teszt, ford kiga plug-in hybrid teszt, ford kuga, ford suv, kuga plug-in hybrid,

Nem tértem rá ki, de a Kuga külsője teljesen új formát kapott az előző generációhoz képest. Míg az első és a második széria karaktere egymást követte, addig a mostani Kuga nekem sokkal jobban passzol az új Puma esetében elindult formavilághoz. Az ívelt lámpák és a lekerekített orr-rész kifejezetten széppé teszi az autót. A tesztautó színe ehhez pedig remekül passzolt. A PHEV-hez alapban járó 18” -es felnik pedig nagyon jó és arányos méretűek. Kellőképpen nagyok, hogy jól mutassanak, de nem annyira, hogy a hazai utak hibáit túlságosan tovább adták volna. Méretei, arányai jók, 9cm-t növekedett elődjéhez képest, így 4,6 méter lett a hossza.

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 ford kuga, ford hibrid teszt, ford kiga plug-in hybrid teszt, ford kuga, ford suv, kuga plug-in hybrid,

A hibrid meghajtásról egy 2,5 literes szívó benzines motor, továbbá egy villanymotor gondoskodik. Kettőjük összeteljesítménye 225 lóerő és 200Nm nyomaték. Ez a párosítás ugyan versenyautóvá nem teszi a Kugát, de kellemes, élhető módon lehet vele közlekedni. Sajnálatos módon egy gyári visszahívás miatt nem lehetett feltölteni a tesztautónkat hálózatról. Azzal a feltétellel kaptuk meg, hogy ezt a lehetőséget nem használjuk ki. Mivel nem volt nálunk korábban Kuga, így természetesen így is igent mondtunk, de sajnos a hibrid működést csak annyira tudtuk kipróbálni, amennyire menet közben visszatöltött a kocsi. Azt mindenképpen el tudom mondani, hogy észrevehetetlen szinte, amikor vált a különböző meghajtások között a Kuga. A benzinmotor kifejezetten csendesen jár, nem tapasztalni a szívó benzinesekre jellemző erős hangot. A CVT váltó ideális a teljesítményhez és a menetdinamikához. Határozottan jó a párosítás.

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 ford kuga, ford hibrid teszt, ford kiga plug-in hybrid teszt, ford kuga, ford suv, kuga plug-in hybrid,

A Kugában természetesen megtalálható mindenfajta vezetést támogató funkció. A lista rendkívül hosszú és nem tudnék olyan extrát mondani, ami nem kapható a Kugához. Sajnálatos módon a sávtartó nem sikerült túlságosan jóra ezek között. Aktiváláskor zavaró módon rángatott a kormány ide-oda, hogy a sáv mértani pontosságú közepén tartsa minden pillanatban az autót. Kényelmesebb volt inkább ezt az opciót kikapcsolni.

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 ford kuga, ford hibrid teszt, ford kiga plug-in hybrid teszt, ford kuga, ford suv, kuga plug-in hybrid,

A plug-in meghajtás előnye, hogy elektromos töltés nélkül is képes haladni, kifejezetten a benzinmotorra támaszkodva. Ezt a meghajtást tudtuk hosszú távon tesztelni. A fogyasztása a kocsinak így 7,2 liter volt száz kilométerenként. A plug-in termesztésesen azoknak ideális, akik otthon és/vagy munkahelyükön is tudják tölteni az autót, így a napi ingázás során gyakorlatilag tisztán elektromosan, némi benzinmotor rásegítéssel tudnak közlekedni. Biztos vagyok benne, hogy a fentiek teljesülése esetén 1-2 literes fogyasztás is elérhető. A teljesen feltöltött akkumulátorral 70 kilométeres hatótávolságot ígér a Ford, ami egyáltalán nem rossz.

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 ford kuga, ford hibrid teszt, ford kiga plug-in hybrid teszt, ford kuga, ford suv, kuga plug-in hybrid,

A PHEV Kuga választása sokkal inkább érzelmi, mint racionális döntés. Bízom benne, hogy ennek ellenére egyre többen fogják ezt a meghajtást választani, mert a környezetvédelem csak közösen elérhető célkitűzés, amihez az ilyen autók sokban hozzásegítenek.       

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - 2020 ford kuga, ford hibrid teszt, ford kiga plug-in hybrid teszt, ford kuga, ford suv, kuga plug-in hybrid,

  • 2020 ford kuga ford hibrid teszt ford kiga plug-in hybrid teszt ford kuga ford suv kuga plug-in hybrid

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV
    • Autó & Motor
    Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in
    • Autó & Motor
    A Puma újra támad – Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost 155Le
    Megszületett a Ford Kuga kistestvére
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kapcsolódó cikkek

    Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV

    Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV

    A Puma újra támad – Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost 155Le

    A Puma újra támad – Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost 155Le

    Megszületett a Ford Kuga kistestvére

    Megszületett a Ford Kuga kistestvére

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia