Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in

  • 2020. október 20.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A harmadik generációs Ford Kuga mindent is kínál. A felszereltségi szintek és a motorválaszték alapján óriási a lehetőségek tárháza. A kérdés csak az, hogy a racionalitás és a pénztárca mit enged meg. A plug-in esetében körülbelül 250.000 kilométernél már be is hozzuk a kezdeti beruházást. Onnantól már nemcsak zöldek, de egyre gazdagabbak is leszünk a sok-sok megspórolt, ki nem fizetett üzemanyagköltség miatt.


Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY -

A Ford esetében, a hagyományos és a konnektoros hibrid változat között nagyjából 2,5 millió forint különbség van. Bár nem szerettem volna cinikus lenni a bevezetőben, de nagyon alapos elszántság kell ahhoz, ha valaki kizárólag anyagi megfontolások miatt válasszon Ford plug-in hibridet. Persze ott van a zöld rendszám adta előny, de ez nagyon kevés a boldogsághoz. A környezettudatosság sokkal fontosabb szempont. Így azt javaslom, hogy egy pillanatra engedjük is el az ár kérdését. Azután fogjuk meg újra, mert a következő kérdés, hogy kivel szemben indul az új generációs Kuga?  
Ha a „nem prémiumok” közé sorolom, akkor drága, ha pedig a prémium szegmens autóihoz, akkor versmenyképes, vagy éppen kedvezőbb az ajánlat. A probléma az, hogy nem lenne tisztességes összehasonlítani egy prémium kategóriás autó finom részleteivel, kidolgozottságával.

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY -

Maradjunk abban, hogy a kettő között van. Belegondolva ez a besorolás passzol is hozzá, hiszen határozottan jó minőségű a környezet, szép az anyagválasztás és kifejezetten tágas az autó. Határozottan nagyobb a térérzet, mint az előző generáció esetében. A csomagtér a plug-in esetében jár némi kompromisszummal ugyan, hiszen a hagyományos változathoz képest 40 litert kell beáldozni, de a 464 liter tökéletesen elegendő a napi átlagos használat mellett.

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY -

A beltérben kényelmes, jó tömésű ülések fogadnak és valóban kompromisszum mentesen lehet a hátsó üléssort is használni. A vezető és az utas pedig remek térérzetet, számos tárolórekeszt kap.
A vezetőülés előtt elhelyezett műszerek nem feltétlenül tükrözik azt, hogy egy vadonatúj autóról van szó. Felár ellenében, illetve a magasabb felszereltség esetén teljesen digitális műszerfal is kapható, de tesztautónk esetében egy analóg-digitális kombóval találkoztunk. Két hagyományos műszeregység között találunk egy jókora digitális kijelzőt. Előbbiek az akku töltöttségi szintjét és a sebességet mutatják, utóbbi pedig gyönyörű átvezető, felvezető grafikával szórakoztat és mutat be gyakorlatilag minden információt, amely szükséges lehet. Bekapcsoláskor tájképet látunk, ha pedig az üzemmódokat kapcsoljuk, akkor egy varázsgömb különböző színekre vált és jelzi, hogy Normal, Eco, Sport, Slippery, Deep snow/sand üzemmódban vagyunk. Szándékosan nem fordítottam le az üzemmódokat, hiszen a Ford is úgy gondolja, hogy mindenki beszél angolul kis hazánkban, így nem készült magyar változata a menünek. Egyébként ennek én csak a jó oldalát látom, hiszen a nyelvtudás fontos és szükséges. Minden eszközt meg kell ragadni, hogy tanuljunk.

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY -

A műszeregységek, így a középkonzol tetején elhelyezett képernyő kezelése is egyszerű. A menü rendszer gyors, könnyen átlátható és támogatja az Apple CarPlayt is. A 8” -es képernyő a vezető felé van kicsit döntve, így kifejezetten kényelmes a használata. Nagyon tetszett, hogy a fokozatváltó egy tárcsává alakult. Nem foglal el helyet, kifejezetten egyszerű a kezelése. Összeségében elmondható, hogy otthonosan érzi magát az ember a Kuga belsejében.

  

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY -

Nem tértem rá ki, de a Kuga külsője teljesen új formát kapott az előző generációhoz képest. Míg az első és a második széria karaktere egymást követte, addig a mostani Kuga nekem sokkal jobban passzol az új Puma esetében elindult formavilághoz. Az ívelt lámpák és a lekerekített orr-rész kifejezetten széppé teszi az autót. A tesztautó színe ehhez pedig remekül passzolt. A PHEV-hez alapban járó 18” -es felnik pedig nagyon jó és arányos méretűek. Kellőképpen nagyok, hogy jól mutassanak, de nem annyira, hogy a hazai utak hibáit túlságosan tovább adták volna. Méretei, arányai jók, 9cm-t növekedett elődjéhez képest, így 4,6 méter lett a hossza.

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY -

A hibrid meghajtásról egy 2,5 literes szívó benzines motor, továbbá egy villanymotor gondoskodik. Kettőjük összeteljesítménye 225 lóerő és 200Nm nyomaték. Ez a párosítás ugyan versenyautóvá nem teszi a Kugát, de kellemes, élhető módon lehet vele közlekedni. Sajnálatos módon egy gyári visszahívás miatt nem lehetett feltölteni a tesztautónkat hálózatról. Azzal a feltétellel kaptuk meg, hogy ezt a lehetőséget nem használjuk ki. Mivel nem volt nálunk korábban Kuga, így természetesen így is igent mondtunk, de sajnos a hibrid működést csak annyira tudtuk kipróbálni, amennyire menet közben visszatöltött a kocsi. Azt mindenképpen el tudom mondani, hogy észrevehetetlen szinte, amikor vált a különböző meghajtások között a Kuga. A benzinmotor kifejezetten csendesen jár, nem tapasztalni a szívó benzinesekre jellemző erős hangot. A CVT váltó ideális a teljesítményhez és a menetdinamikához. Határozottan jó a párosítás.

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY -

A Kugában természetesen megtalálható mindenfajta vezetést támogató funkció. A lista rendkívül hosszú és nem tudnék olyan extrát mondani, ami nem kapható a Kugához. Sajnálatos módon a sávtartó nem sikerült túlságosan jóra ezek között. Aktiváláskor zavaró módon rángatott a kormány ide-oda, hogy a sáv mértani pontosságú közepén tartsa minden pillanatban az autót. Kényelmesebb volt inkább ezt az opciót kikapcsolni.

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY -

A plug-in meghajtás előnye, hogy elektromos töltés nélkül is képes haladni, kifejezetten a benzinmotorra támaszkodva. Ezt a meghajtást tudtuk hosszú távon tesztelni. A fogyasztása a kocsinak így 7,2 liter volt száz kilométerenként. A plug-in termesztésesen azoknak ideális, akik otthon és/vagy munkahelyükön is tudják tölteni az autót, így a napi ingázás során gyakorlatilag tisztán elektromosan, némi benzinmotor rásegítéssel tudnak közlekedni. Biztos vagyok benne, hogy a fentiek teljesülése esetén 1-2 literes fogyasztás is elérhető. A teljesen feltöltött akkumulátorral 70 kilométeres hatótávolságot ígér a Ford, ami egyáltalán nem rossz.

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY -

A PHEV Kuga választása sokkal inkább érzelmi, mint racionális döntés. Bízom benne, hogy ennek ellenére egyre többen fogják ezt a meghajtást választani, mert a környezetvédelem csak közösen elérhető célkitűzés, amihez az ilyen autók sokban hozzásegítenek.       

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY -

  • 2020 ford kuga ford hibrid teszt ford kiga plug-in hybrid teszt ford kuga ford suv kuga plug-in hybrid

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV
    • Autó & Motor
    Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in
    • Autó & Motor
    A Puma újra támad – Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost 155Le
    Megszületett a Ford Kuga kistestvére
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Nyári gyümölcsös galette recept - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári gyümölcsös galette recept
    • Stylelife
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    • Hight tech
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    Kapcsolódó cikkek

    Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV

    Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV

    A Puma újra támad – Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost 155Le

    A Puma újra támad – Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost 155Le

    Megszületett a Ford Kuga kistestvére

    Megszületett a Ford Kuga kistestvére

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia