Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Szinte, de mégsem – SsangYong Torres EVX

Szinte, de mégsem – SsangYong Torres EVX

  • 2024. november 18.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A SsangYong Torres elektromos változatát, az EVX-et teszteltük, amelyről elmondható, hogy sokban hasonlít a benzines változatra, de mégsem ugyanaz. A különbség olyan, mintha egy ráncfelvarrott verzió lenne, de nem erről van szó. Az elektromos kivitel nemcsak meghajtásban, de külsőjében is jelentősen eltér. A másik érdekesség, hogy időközben a tulajdonosváltás miatt már nem is SsangYong a márkanév. Mivel az új KGM logó és név még nem jelenik meg a típuson, egyelőre mondhatjuk, hogy szinte SsangYong-ról van szó.


Szinte, de mégsem – SsangYong Torres EVX - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres evx, Ssangyong Torres EVX teszt, torres evx, torres evx teszt,

A külső megjelenéssel kezdem, hiszen a Torres EVX egy teljesen modern, megváltozott külsőt kapott. A benzines változathoz képest (az erről készült cikk itt olvasható), , a teljes frontrész megújult. Az elektromos kivitel lökhárítója és a fényszórók helyett egy teljesen egyenes, a motorház alatt végigfutó fénycsíkkal szerelt orr-rész formájában új karaktert kapott. Letisztultabb, karakteresebb ez a dizájnirány, mint az elődjéé. Bár a benzines változat orra is tetszett, ez sem kevésbé mutatós. Talán oldalról találunk legkevésbé különbséget, a töltőnyílás elhelyezésén kívül, de a hátsó rész szintén teljesen újjá lett tervezve. Megmaradt a pótkerék hátsó ajtón való elhelyezését imitáló rész, de a lámpák és a lökhárító teljesen más vonalvezetést kapott az EVX esetében. Vannak elemek, amelyek megváltoztak, és ezáltal a megjelenés frissült, de akadnak olyan részletek, amelyek maradtak, függetlenül attól, hogy szükséges-e. Ilyen például a számomra nehezen értelmezhető műanyag fogantyú a motorháztetőn, de nevezzük ezt terepjárósabb részletnek.

Szinte, de mégsem – SsangYong Torres EVX - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres evx, Ssangyong Torres EVX teszt, torres evx, torres evx teszt,

Korábban nehezen mondtam ki, hogy a SsangYong szép autókat tervez, inkább az ár/érték arányát hangsúlyoztam. A Torres esetében a helyzet sokat javult. Továbbra sem mondanám, hogy a legszebb dizájn a piacon, de már a jobbak közé sorolható, miközben az említett ár/érték arányban továbbra is kedvező maradt. De erről kicsit később, először nézzük, mi fogad bennünket az autó belsejében.

Szinte, de mégsem – SsangYong Torres EVX - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres evx, Ssangyong Torres EVX teszt, torres evx, torres evx teszt,

Ha arra számítunk, hogy a benzines Torres belső terével találkozunk, ha beülünk az EVX-be, nagyot tévedünk. A fejlődés itt is azonnal nyomon érhető. Nemcsak az anyagok megjelenése és minősége változott, hanem a teljes belső berendezés. A minimalista térkialakítás során szinte minden gomb eltűnt az utastérből. Csak a kormányon és az ajtón maradtak fizikai gombok, mivel ez a két részlet szinte változatlan a benzines kivitelhez képest. A kormány az előző modellből származik, így a gombok elrendezése és funkciója itt változatlan maradt, ahogy az ajtón található ablakemelő és tükörállító gombok is. Minden egyéb funkció az infotainment rendszer menüjébe került. A műszerfal és a középkonzolon elhelyezett képernyő szintén megújult; a mostani divatnak megfelelően két egymás mellé helyezett 12,3"-os kijelző található itt, amelyből a középső érintőképernyő enyhén a vezető felé fordul. A felbontás, a grafika és a kezelés sebessége megfelelő. Ami számomra nem tetszett, hogy minden funkció ezen a képernyőn keresztül érhető el, így például a klíma és a rádió is, még egy hangerő-szabályzó gomb vagy tekerő sem áll rendelkezésre.

Szinte, de mégsem – SsangYong Torres EVX - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres evx, Ssangyong Torres EVX teszt, torres evx, torres evx teszt,

Néhány napig azt hittem, hogy csak a kormányon lehet hangerőt állítani, mivel a menüben nem találtam szabályzót. Végül észrevettem, hogy a képernyő felső részéről lehúzva található egy fontos szekció. Itt nemcsak a hangerő állítható, de az összes, engem az első napokban idegesítő vezetést segítő figyelmeztetés is kikapcsolható. Előzőleg csak a menüben barangolva tudtam egyesével kikapcsolni a sebességtúllépésre figyelmeztető hangot, amely számomra az egyik legirritálóbb volt. Bár a funkció minden autóban kötelező, a koreai gyártók valamiért a legélesebb és legirritálóbb hangszínnel jelzik, ha az 50 km/h helyett véletlenül 51 km/h-val haladok. Jó hír, hogy ez a felső menü gyors hozzáférést biztosít, és így az utas is könnyen szabályozhatja a hangerőt. Sajnos azonban ez azt is jelenti, hogy a navigáció nem látható ilyenkor – ez ugyanígy igaz például a hőmérséklet állítására és más funkciók használata közben is. Az ilyen tervezés számomra inkább ront a kényelmen, mintsem javítana rajta.

Szinte, de mégsem – SsangYong Torres EVX - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres evx, Ssangyong Torres EVX teszt, torres evx, torres evx teszt,

A minimalista utastér előnye viszont, hogy rengeteg a szabad pakolóhely, így a térérzet is jelentősen megnőtt. A csomagtartó is tágas, 703 literes, amely további 100 literes alsó rekesszel egészül ki. Lehajtott ülésekkel 1663 literesre bővíthető a tér.

Szinte, de mégsem – SsangYong Torres EVX - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres evx, Ssangyong Torres EVX teszt, torres evx, torres evx teszt,

A meghajtás elektromos, és városi terepjáró lévén egyesekben felmerülhet, hogy ki és mikor vesz ilyen járművet. Az EVX látványában és magasabb felépítményében megfelel ennek a kategóriának, ám nem mind a négy kerék hajtott, így a terepjáró kifejezés itt kissé kérdőjeles. Az igazi kérdés, hogy gazdaságosan lehet-e vele közlekedni a közel 2 tonnás tömege ellenére? WLTP szerint a 72 kWh kapacitású akkumulátorral 460 km megtételére képes, bár tapasztalataink szerint ez inkább 310 km-es hatótávnak felel meg, ami még így is elfogadható. Sőt, akár 300 kW-tal is tölthető lenne, ha találnánk ilyen teljesítményű töltőoszlopot, bár valószínűleg ez nem elterjedt még, a lehetőség adott, így hosszabb utazás sem probléma az EVX-szel. Napi közlekedésre pedig bőven elegendő a hatótávolsága.

Szinte, de mégsem – SsangYong Torres EVX - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres evx, Ssangyong Torres EVX teszt, torres evx, torres evx teszt,

Az EVX teljesítménye 207 lóerő, ami az elektromos autók körében nem számít kiemelkedőnek, de a gyorsulás élménye az azonnali nyomatékkal egyáltalán nem rossz. Gyári adat szerint 8,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t álló helyzetből. Az elektromos autókkal egy idő után azonban ritkán játszik az ember a gyorsulással, mert a fogyasztásra nincs jó hatással. Vezetési élmény szempontjából számomra közepes volt a futómű és a kormány miatt: a futómű inkább kemény, míg a kormány túlságosan puha, és kevés visszajelzést ad az útról, így a kormányzása nem közvetlen.

Szinte, de mégsem – SsangYong Torres EVX - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres evx, Ssangyong Torres EVX teszt, torres evx, torres evx teszt,

Összességében az EVX egy figyelemreméltó elektromos autó: mutatós, tágas, családbarát modell. Számomra kissé „minimalista,” mivel kedvelem a fizikai gombokat bizonyos funkciók állítására. Az EVX ára 16 millió forinttól indul, ami versenyképesnek mondható, és az általunk tesztelt, gazdagon felszerelt csúcsváltozat is 20 millió alatt marad. Hogy ez jó vételnek számít-e, nehéz kérdés, hiszen például a Tesla Model Y presztízse sokkal erősebb, bár bizonyos szempontból kevesebb funkciót kínál, míg másokban többet. Összességében nem lesz könnyű dolga az EVX-nek ezen a piacon, de nem azért, mert nem lenne jó autó, hanem mert a versenytársak száma nagy, és az árkülönbség sem jelentős. Mindenesetre az EVX különleges és érdekes színfoltja a piaci kínálatnak, amely stílusával és technikai jellemzőivel is figyelemfelkeltő modell.

Szinte, de mégsem – SsangYong Torres EVX - Autó & Motor - MOBILITY - ssangyong torres evx, Ssangyong Torres EVX teszt, torres evx, torres evx teszt,

  • ssangyong torres evx Ssangyong Torres EVX teszt torres evx torres evx teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Szinte, de mégsem – SsangYong Torres EVX - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Szinte, de mégsem – SsangYong Torres EVX
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia