Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Tényleg ez a low-cost? – Dacia Sandero Stepway Comfort...

Tényleg ez a low-cost? – Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 CVT

  • 2021. július 24.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Ha kimondjuk ezt a kifejezést, hogy low-cost, tehát olcsó, akkor óhatatlanul a gyenge, rossz minőség jut az eszünkbe. Az új Sandero Stepwayre viszont mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy rossz minőségű. A harmadik generáció végleg elfeledteti velünk azt, hogy milyen alapokból, márka image-ből indult ki a Dacia. Egy dolog maradt meg csupán, hogy elérhető áru autómárka.


Tényleg ez a low-cost? – Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 CVT - Autó & Motor - MOBILITY - dacia sandero, sandero 2021, sandero stepway, sandero stepway 2021, sandero stepway confort rce 90 cvt teszt, sandero stepway teszt, sandero teszt,

Egyik meglepetés a másik után. Talán ezzel érdemes belekezdeni a Dacia Sandero bemutatásába. A Stepway változat az alap verzióhoz képest 4cm-rel magasabb hasmagasságot és még egy picit több luxust ad, de az árcédula itt sem száll el az égig.
Valószínűleg elkényeztetett a sors az elmúlt pár hétben, mert csupa luxusautót volt szerencsém tesztelni. Ennek egyik eredménye, hogy az árakkal kapcsolatban egy másik lépték válik megszokottá. Egy olyan ár sáv, ahol százezerben, vagy éppen millióban mérik a kényelmi felszereltségeket. Természetes, hogy 4,5 vagy akár 600 ezer forint egy navigáció, vagy a mobiltelefon kitükrözésének a lehetősége. Ahol a színfelár biztosan félmilliós tétel. Az értékrendünk egy pillanat alatt képes megváltozni és néhány hét leforgása alatt könnyedén írom le egy 15-20 milliós autóra, hogy kedvező az ára. Ezúton is elnézést azoktól az olvasóktól, akiknek ez az összeg sok éves bért jelent.

Tényleg ez a low-cost? – Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 CVT - Autó & Motor - MOBILITY - dacia sandero, sandero 2021, sandero stepway, sandero stepway 2021, sandero stepway confort rce 90 cvt teszt, sandero stepway teszt, sandero teszt,

Aztán némi fenntartással, kicsit abban a gondolatban, hogy ez a hét is el fog telni valahogyan, ültem bele a Sandero Stepwaybe. Jaguarok, Mercedesek, Audik és BMW-k után egy kevésbé szexi autó volt a társam és azt kell, hogy mondjam, hogy nagyon kevés pontban éreztem azt, hogy ettől sokkal rosszabbul kell érezni magam.
Tény, hogy nem a legjobb „puncimágnes” a Sandero. És az is tény, hogy nem fogunk jól szerepelni az egyik lámpától a másikig tartó utcai bajnokságokon, hiszen a 14 másodperc feletti eredmény nem az első ligába sorolja az autót. Viszont ezek a szempontok a vásárlók biztosan nagyon kevés százalékánál határozzák meg, hogy kell, vagy nem kell a kocsi.
Tényleg ez a low-cost? – Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 CVT - Autó & Motor - MOBILITY - dacia sandero, sandero 2021, sandero stepway, sandero stepway 2021, sandero stepway confort rce 90 cvt teszt, sandero stepway teszt, sandero teszt,

Az új Sandero meglehetősen mutatósra sikerült, az Atacama narancs fényezés, amelyben a tesztautó pompázott pedig tovább javított az összképen. Itt jegyzem meg, hogy lehet 130 ezer forintért is adni metál felárat. Elérhető, sokkal kevésbé fájdalmas döntést adva a leendő tulajdonosnak.

A Renault Clio/Captur alapjait kapta meg a Sandero, amely méreteiben minimálisan tér el csupán az előző modelltől. A fő különbség a minőség és a sokkal jobb formavilág. Minden pontja az új járműnek szebb, dinamikusabb és az általános közízlésnek megfelelően változott.

Tényleg ez a low-cost? – Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 CVT - Autó & Motor - MOBILITY - dacia sandero, sandero 2021, sandero stepway, sandero stepway 2021, sandero stepway confort rce 90 cvt teszt, sandero stepway teszt, sandero teszt,

Egyedi, Y formájú LED-es nappali fénybetétek vannak a világítótestekben. Az első fényszórók esetében szimpla, a hátsók esetében dupla vastagságúak ezek a vonalak. Méhsejt mintázatot kapott a hűtőrács, a motorháztetőn pedig sportos kiemelkedés töri meg a sík felületet.
Tényleg ez a low-cost? – Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 CVT - Autó & Motor - MOBILITY - dacia sandero, sandero 2021, sandero stepway, sandero stepway 2021, sandero stepway confort rce 90 cvt teszt, sandero stepway teszt, sandero teszt,

A crossover stílust emeli ki a fényezés nélküli műanyag kerékív, valamint az ajtók alsó felén végig futó fekete sáv. A hátsó és az első lökhárító alsó széle pedig ezüst színűre lett fényezve. Ez is emel vizuálisan a hasmagasságon. Számomra szimpatikus, hogy nincsenek kamu kipufogóvégek a lökhárítón. Nem akar más mutatni, mint ami. Egyébként a kipufogót a hátsó kerekek első felével egyvonalban találjuk meg, ha éppen az a vágyásunk, hogy látni szeretnénk.
Ötletes és kreatív megoldás a moduláris tetősín a Stepway Comfort esetében, ahol ez az alapkivitel része. Alacsonyabb felszereltségi szinteknél pedig 40.000 Ft-ért rendelhető. Lényege, hogy egy imbuszkulcs segítségével a hosszanti sínt egy mozdulattal át tudjuk fordítani keresztirányba, így máris felpakolható rá például a tetőbox.
Tényleg ez a low-cost? – Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 CVT - Autó & Motor - MOBILITY - dacia sandero, sandero 2021, sandero stepway, sandero stepway 2021, sandero stepway confort rce 90 cvt teszt, sandero stepway teszt, sandero teszt,

A belső tér és design is teljes mértékben megfelel a mai kor követelményeinek. A legmagasabb felszereltség esetén jár egy 8” -es központi kijelző, amelyre a telefon kitükrözhető. Nagy meglepetésre ez a funkció vezeték nélkül működik. Ilyen megoldást pedig egyelőre nagyon kevés márka kínál. Egyelőre még a Mercedes sem adja ezt a lehetőséget.
Alacsonyabb felszereltég esetén nincsen ugyan képernyő, de igazán praktikus módon, egy telefonos applikációval helyettesíteni tudjuk a középső kijelzőt. Zseniális, egyszerű és okos gondolat, hiszen alig akad már olyan, akinek ne lapulna egy okostelefon a zsebében. Vezetés közben pedig ez így is, úgy is elő fog kerülni. A legjobb tehát, ha a gyárilag kiállított tárolóba kerül, ahol helyettesíti a gyári infotainementet. Esetünkben viszont ott volt és meglehetősen jól működött, mint általában a Renault-k esetében. Átlátható, logikus és egész gyors. Nem lehet rá panasz.

Tényleg ez a low-cost? – Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 CVT - Autó & Motor - MOBILITY - dacia sandero, sandero 2021, sandero stepway, sandero stepway 2021, sandero stepway confort rce 90 cvt teszt, sandero stepway teszt, sandero teszt,

A Sandero multifunkcionális, bőrözött kormánya mögött analóg műszeregységek mutatják a sebességet és a fordulatszámot. Egy digitális, kettő közé elhelyezett felületen olvashatóak le az egyéb vezetéssel kapcsolatos információk.
Nagyot javít a beltér minőségi érzetén a műszerfal közepén végighúzódó kárpitozott felület. A Sandero ülései kényelmesek, jó az oldaltartásuk is. A kárpit minősége inkább közepesnek mondható, mint jónak, viszont itt is javít az összhatáson a Sandero hímzés az ülés közepén. A klíma állítását a Clioban is alkalmazott megoldás segítségével végezhetjük. Ez egy határozottan modern pont a Sandero belső terében. A Renault-ban is tetszett, itt is hasonlóképpen.

Tényleg ez a low-cost? – Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 CVT - Autó & Motor - MOBILITY - dacia sandero, sandero 2021, sandero stepway, sandero stepway 2021, sandero stepway confort rce 90 cvt teszt, sandero stepway teszt, sandero teszt,

Szerencsés véletlen, hogy a külső fényezéssel egyező a klíma beömlő nyílásainak közepén alkalmazott szín. Így tökéletes az összhang a kinti színvilággal. Nem üt el természetesen akkor sem, ha az autó színe kék, fehér vagy bármelyik másik színben pompázik, de így azt tudom írni, hogy hibátlan a harmónia.
A hátsó ülésen utazók számára is elegendő a fej- és lábtér. De ez a kijelentés kizárólag akkor igaz, ha nem több, mint két ember utazik hátul. A hátsó-középső utas számára a térérzet és komfort szót nem használnám általános jelzőként.

Tényleg ez a low-cost? – Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 CVT - Autó & Motor - MOBILITY - dacia sandero, sandero 2021, sandero stepway, sandero stepway 2021, sandero stepway confort rce 90 cvt teszt, sandero stepway teszt, sandero teszt,

A csomagtér hozza a kategóriában elvárt mértéket, 328 liter, illetve a dupla fenekű lap alatt még van 78 liter, amennyiben nem kérünk pótkereket opciósan. Ezt a helyet használja ki az LPG (gázos) változat a tartály számára.  Természetesen a csomagtér bővíthető 1108 literig a hátsó üléssor lehajtásával.

Tényleg ez a low-cost? – Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 CVT - Autó & Motor - MOBILITY - dacia sandero, sandero 2021, sandero stepway, sandero stepway 2021, sandero stepway confort rce 90 cvt teszt, sandero stepway teszt, sandero teszt,

Nem esett még szó a 999 köbcentiméteres háromhengeres erőforrásról, amely az autót mozgatja, illetve csak annyi, hogy nem a gyorsulás bajnoka. Gyakorlatilag mind a Sanderoban, mind a Sandero Stepwayben ugyanaz az erőforrás dolgozik. Utóbbi esetében kizárólag 90 lóerős teljesítménnyel, előbbi esetében létezik egy 65 lóerős belépő verzió is. Esetünkben ehhez a motorhoz kapcsolódott egy fokozatmentes automata váltó (CVT). Lehetséges, hogy ez a fajta megoldás tette a motorral azt, hogy rendkívül visszafogott teljesítményre volt képes. Létezik egy ECO üzemmód is, ahol ez a visszafogott érzés tovább fokozható. Bár vezettem így is az autót, de így annyira szánalmas volt a mozgás, hogy inkább feladtam és a normál üzemmódot választottam. Elképzelhető, hogy ez okozta azt, hogy képtelen voltam tartani a gyárilag megadott fogyasztási eredményt. 8,2-8,5 liter alatt nem sikerült átlagfogyasztást elérnem. Ez utóbbi pedig túlontúl magas egy ekkora motortól, ilyen méretű autótól. Ha lehetőség lesz rá, akkor ki fogom próbálni a manuális váltót, úgy vélem az lesz a megfelelő párosítás a Sanderohoz.

Tényleg ez a low-cost? – Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 CVT - Autó & Motor - MOBILITY - dacia sandero, sandero 2021, sandero stepway, sandero stepway 2021, sandero stepway confort rce 90 cvt teszt, sandero stepway teszt, sandero teszt,

A Dacia Sandero Stepway egy remekbe sikerült autó és teljesen elfeledteti velünk az ősi Dacia géneket. Sokat segít abban, hogy a márka megítélése jelentősen javuljon. A benzines motoron mindenképpen fejleszteni kell, de az ára tényleg versenyképes. A Stepway kivitel 4,5 millió forintról indul és ha mindent bejelölünk az extralistán, akkor is 6 millió alatt marad az ára. Utóbbi persze már nem kevés, és rengeteg, nagyobb presztízzsel rendelkező márkát is elérhetünk ennyi pénzből. De annyi biztos, hogy az alapmodell is jól fel van szerelve, illetve, ha a teljesen lecsupaszított normál Sanderot választjuk, akkor 3,5 milliós belépő árat vehetünk alapul, ez utóbbi pedig utánozhatatlanul kedvező. Összeségében tehát mindenképpen pozitív, jó érzésekkel búcsúztam a Stepwaytől.

Tényleg ez a low-cost? – Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 CVT - Autó & Motor - MOBILITY - dacia sandero, sandero 2021, sandero stepway, sandero stepway 2021, sandero stepway confort rce 90 cvt teszt, sandero stepway teszt, sandero teszt,

  • dacia sandero sandero 2021 sandero stepway sandero stepway 2021 sandero stepway confort rce 90 cvt teszt sandero stepway teszt sandero teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Tényleg ez a low-cost? – Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 CVT - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Tényleg ez a low-cost? – Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 CVT
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Nyári gyümölcsös galette recept - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári gyümölcsös galette recept
    • Stylelife
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    • Hight tech
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!
    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia