Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport

Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport

  • 2020. február 17.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Sokan támadják a bajor márkát azzal, hogy azáltal, hogy keresztben építi be a motort és elhagyta a hátsókerék hajtást az új egyesben, már nem is valódi BMW érzést kínál. Úgy gondolom, hogy ez tévedés. A technika más, de az érzés maradt.


Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,
Ahogy a bevezetőmben írtam, a mostani 1-es széria sokkal átlagosabb megoldásokat kínál, mint az elődei. De ezek a különbségek leginkább csak a színfalak mögött játszanak szerepet. Természetesen, ha valakinek ez (is) számít, akkor nem fog foglalkozni a formájában elődjéhez képest jelentősen megváltozott kompakt méretű BMW-vel. Pedig egy pillantást, vagy akár sokkal többet biztosan megér, hiszen olyan formai elemek kerültek az autóra, amelyek lényegesen más részletekből állnak, de összességében teljes mértékben hozzák a BMW érzést.
Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

Tesztünkben egy M csomaggal felszerelt és extrákkal alaposan megtöltött 120d-t próbáltunk. Ez a három szám és egy betű ebben az esetben teljesen logikusan azt jelöli, hogy az egyes széria egy 2000cm3-es 190Le-s 400Nm nyomatékkal rendelkező dízel erőforrást rejteget a motorháztető alatt, ami elsősorban azért érdekes, mert a 1500kg-os autót ez igencsak kellemesen viszi. Az M megjelölés tehát nem csak sportos elemeket, hanem sportos és dinamikus vezetési élményt is ad. Tudni kell viszont, hogy a 120d kizárólag automata váltóval vásárolható meg.
Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

Külsejét tekintve jelentősen megváltozott az új, harmadik generációs BMW. Méretei és arányai nagyban különböznek az előzőtől. Talán az egyik legszembetűnőbb változás az orr részen figyelhető meg, hiszen ez sokkal rövidebb, köszönhetően a motor elrendezésének. A hűtőrács olyan érzés számomra, mint amit a tacskó kutyám gondol magáról. Ugyanis ő sokkal nagyobbnak képzeli magát, mint amekkora a valóságban. Hát így van ez a BMW 1-es hűtőmaszkjával is. Döbbenetesen nagyok a vesék, amelyek nem mondom, hogy nem néznek ki jól, de kicsit az én ízlésemnek már túl vannak tolva. Mint egy 7-es kicsiben. Független ettől az arány kérdéstől, rendkívül erőteljes, maszkulin az egész első traktus, mely hatás az egész autóról elmondható. Próbáltam a fejemben számba venni az összes kompakt autót, de tuning nélkül egyik sem hozza ezt a sportos vonalvezetést, mint a BMW legkisebb modellje.  A lökhárítók M csomag esetén módosított oldalsó vonalai pedig elképesztően egyediek, nagyon-nagyon sportosak.

Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

A belső tér teljesen hozza a mostani BMW feelinget. Nagyon minőségi anyagokat találunk mindenhol. A bőrözés, a műszerfal kialakítása külön-külön is műremek. A kék cérna és a varrás pedig határozottan jól mutat rajta.  Az új egyesben ülni teljesen olyan, mintha egy nagyobb testvérében tennénk mindezt, csak természetesen kisebb benne minden. A motorháztető lerövidülése a belső komfortnál érződik a leginkább. Az autó hossza ugyanis összességében nem sokat változott, így a plusz centiméterek a belső térnél mutatkoznak meg.  Az elöl ülők számára kifejezetten sokat javult a helykínálat. Illetve az is sokat segít az érzésen, hogy körülbelül 4 cm-rel szélesebb az új széria. Csomagtere szintén tágasabb lett, 380l, melyben praktikusan egy plusz alsó rekesz is található.

Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

A kormány számomra nagyon kellemes fogású, valamivel vastagabb, mint egy „átlagos” autóban. A kormány mögött egy teljesen digitális műszerfalat találunk, mely a különböző vezetési módoknak megfelelő színezetekben jelenik meg. Már megszokhattuk az ilyen típusú műszerfalak esetében, hogy a vezető a saját ízlésének megfelelően konfigurálhatja a látványt. Talán ilyen szempontból valamivel szerényebb a BMW által kínált lehetőség. A középkonzol a könyöktámasztól a műszerfal tetején keresztben elhelyezett képernyőig teljes mértékben a megszokott módon jól átlátható és könnyedén kezelhető. A gombok és azok elhelyezése abszolút logikus, pár napon belül vakon is használható. A központi kijelző különös előnye, hogy azon kívül, hogy az iDrive tekerője segítségével irányítható, érintőképernyős a felülete, így minden funkciót több módon is elérhetünk. A kijelző mérete látványos, felbontása pedig penge éles. Rengeteg részlet, beállítás, kényelmi funkció és hangulat állítható be ennek segítségével. BMW lévén mondani sem kell, hogy a telefon vezeték nélkül tükrözhető és a középkonzol alsó tárolójában indukciósan tölthető. Nagyon tetszett, hogy végre belefér egy nagyobb (Pro, +) méretű telefon is a tárolóba, ellentétben azokkal a típusokkal, ahol a könyöklőben helyezték el a telefontöltőt.

Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

Valószínűleg, ha Németországban élnénk, a futóműről kizárólag ódákat zengenék. Nagyon feszes, és sportos. A vezetési stílus állításával – Sport, Comfort, Eco Pro többek között ennek a keménysége is állítható. Sajnálatosan Magyarországon még az autópályák minősége sem elegendő ahhoz, hogy anélkül haladjunk Sport üzemmódban, hogy ne éreznénk azt, hogy a gerincünk erőteljesen ütődik az egyébként meglehetősen kemény tömésű ülésekhez. Eco Pro-ban ez a hatás némiképpen mérséklődik, de ne számítsunk arra, hogy észrevétlenül fogunk átsiklani mondjuk egy fekvőrendőrön.

Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

Talán ez utóbbi, mármint a túlságosan kemény futómű, amit hibának érzek az autón, ha nem nézem meg az árcédulát, amely ugyan hibának nem nevezhető, de a vevők számát a 17M Ft-os árcédula egészen biztosan meg fogja szűrni. Persze szinte felsorolhatatlan számú tartozékot találunk a 120d 10,7 M Ft-os alapárához képest ebben az autóban. Ott van az M csomag, a különleges kék fényezés, a napfénytető és a Harman/kardon hi-fi rendszer, hogy csak párat kiemeljek. Ami nekem hiányzott, és úgy vettem észre, hogy extraként sem rendelhető, az az ülésszellőztetés. Kiválóan működik az ülésfűtés, mely programozható, hogy bizonyos hőmérséklet alatt automatikusan kapcsoljon be, és a kormányfűtés is remekül funkcionál, így adva kellemes érzetet a sofőrnek a téli napokon. Ellentétben a nyári hőségre és a felforrósodó bőrülésre nem ad megoldást az 1-es.
Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

Nem tudom, miként csinálja ezt a BMW, de ilyen csendes és már-már benzines hangulatot adó dízel erőforrást még nem volt szerencsém kipróbálni. A motor hangja az utastérbe szinte egyáltalán nem szűrődik be és csak nagyon intenzív gyorsítás során hallható a jól ismert dízeles berregés. Másik oldalról a motor megtartotta a dízelek igazán jó szokását. Nyomatékos és közben nem túlságosan szomjas. Autópályán 130-as tempó esetén 6 liter alatt fogyasztott és vegyes fogyasztása is csak picit volt 7 liter fölött. Figyelembe véve, hogy ez egy xDrive meghajtású modell – tehát négykerék meghajtású, ez egy rendkívül jó adat. Különösen azért, mert biztos vagyok benne, hogy aki hosszú távon használja és nem „teszteli” az autót, ennél még jobb eredményt fog elérni.

Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

Az új 120d egy remekbe szabott, sportos autó. Elődjéhez képest óriásit lépett előre minőségben, tartalmazva az összes modern vezetéstámogató rendszert, talán még egy kicsit többet is. Városi használatra ugyanolyan kényelmes lehet, mint hosszabb utakra. Ahogy a cikk elején írtam, már nincs benne a „megszokott” BMW jegyek mindegyike, de mégis nagyon az maradt. És gyönyörű!

Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, Bmw 1 teszt, BMW 120d, Bmw f40 teszt, BMW teszt, BmwF40,

  • bmw Bmw 1 teszt BMW 120d Bmw f40 teszt BMW teszt BmwF40

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R
    • Autó & Motor
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt
    • Autó & Motor
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50
    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között? - BMW 120d
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A megcsalás 7 téveszméje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A megcsalás 7 téveszméje
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Megérdemled a boldogságot?
    • Keresd a nőt!
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl
    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?
    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.
    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek
    A világ azt hitte, Michael Jackson tért vissza: hasonmás videója 7,3 milliós nézettséggel robbant be

    Kapcsolódó cikkek

    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

    Még nagyobb lett - BMW X3 M50

    Még nagyobb lett - BMW X3 M50

    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között?  -  BMW 120d

    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között? - BMW 120d

    Prémium autóbérlés, avagy új trend az autópiacon?

    Prémium autóbérlés, avagy új trend az autópiacon?

    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor

    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A megcsalás 7 téveszméje

    A megcsalás 7 téveszméje

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?

    Azt kérdezed, mi a szeretet ? Ha elhagysz, Veled mehetek?

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek

    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia