Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - A balkezesek világnapja

A balkezesek világnapja

 - Ami nélkül nem létezik valódi intimitás - a fizikai érintés

Ami nélkül nem létezik valódi intimitás - a fizikai érintés

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Stylenews - Műalkotás a műalkotásban – egyedi koktél Anna Amélie és a White Raven Skybar együttműködésében

Műalkotás a műalkotásban – egyedi koktél Anna Amélie és a White Raven Skybar együttműködésében

Stylenews
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in...

Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition

  • 2024. május 01.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Toyota C-HR első generációja egy meghökkentő lépése volt a márkának. Mintha egy koncepció autó jelent volna meg tömeggyártásban. Részletei, karaktere az egész formavilág semmire nem hasonlított, mondhatnám azt is, hogy igazi egyediséget hozott a bakancs formára hajazó kompakt SUV-k sorába. 7 év után eljött a pillanat, hogy új modell váltsa az elsőt és tovább vigye annak hagyományát.


Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-H, 2024 Toyta C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition teszt, C-HR PHEV GR Sport teszt, CHR teszt, Toyota C-HR PHEV teszt, toyota chr,

Kicsit túlzsúfolttá vált az SUV kínálat a Toyotánál, így amikor a Corolla Cross bemutatásra került, azonnal arra gondoltam, hogy a C-HR pályafutásának ezzel vége lesz. Szerencsére nem így történt, ezáltal viszont kettő, egy visszafogottabb és egy extrémebb megjelenésű modell is helyet kapott a kompakt SUV kínálatban. Utóbbi járt nálunk, mégpedig egy új, a modell történetében először megjelenő plug-in hybrid meghajtással.

Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-H, 2024 Toyta C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition teszt, C-HR PHEV GR Sport teszt, CHR teszt, Toyota C-HR PHEV teszt, toyota chr,

A Toyota méltán híres a hybrid motorokról, hiszen még jóval előbb, mindenféle törvényi presszió elött, zászlójára tűzte, hogy a legkisebb károsanyag kibocsátású motorokat gyártja. Sok éven keresztül a full-hybrid azaz az öntöltő hybrid hajtást fejlesztette, illetve kínálta és némiképpen elmaradt a konnektoros hybridek értékesítésében. Természetesen a mai napra jelentősen behozta a lemaradást, így például az új Prius, már kizárólag ezzel a meghajtással kapható hazánkban. De nem csak ott, hanem számos más modelljükben, legyen az Toyota vagy Lexus, is elérhető ez a fajta erőforrás.
Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-H, 2024 Toyta C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition teszt, C-HR PHEV GR Sport teszt, CHR teszt, Toyota C-HR PHEV teszt, toyota chr,

Számomra nagyon szimpatikus a Toyota felfogása, ugyanis úgy gondolják, hogy a tisztán elektromos járművek helyett a PHEV sokkal ideálisabb. Az átlagos autós ugyanis legjellemzőbb módon nem megy többet 50-60 kilométernél egyszerre, így a plug-in hybrid által kínált elektromos hatótáv jellemzően elegendő. Ha többet, hosszabb távot szeretne valaki megtenni, arra pedig ott van az autóba szerelt benzinmotor, amely megoldást jelent erre a problémára. Mivel a PHEV autókba kisebb akkumulátor kerül, például ebbe a modellbe egy bruttó 13,8kWh kapacitású, így ugyanannyi ritkafém, alapanyag felhasználásával 5-6 darab PHEV autó készíthető, szemben egy tisztán elektromossal. Más szóval kevesebb akkumulátor elegendő, így nem csak kedvezőbb az ára, hanem fenntarthatóbb is a rendszer, illetve maga az autó tömege is kevesebb általa.
Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-H, 2024 Toyta C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition teszt, C-HR PHEV GR Sport teszt, CHR teszt, Toyota C-HR PHEV teszt, toyota chr,

Az új C-HR tehát nem csak formai szempontból, hanem technikailag is többet ad elődjénél, hiszen a jól megszokott teljes hybrid rendszeren kívül ezzel a megoldással is elérhető már az autó. De mielőtt ennek részleteibe belemerülnénk, essen néhány szó a külsőjéről.
Ahogyan említettem, nem lehetett könnyű dolga a tervezőknek, hiszen a 2016-ban megjelent első generáció még a mai napig az átlagosnál futurisztikusabbnak hat.  Erre tesz rá még egy lapáttal az újdonság. Az autó frontrészén megtalálható az a fényszóró kialakítás, amely a mostani Toyoták védjegye, de a merész és összeségében különleges frontrész, továbbá a gyémánt rajzolatú oldalívek, valamint a semmivel össze nem téveszthető hátsó kialakítás miatt továbbra is olyan maradt az autó, mint egy koncepciós terv tömeggyártású megvalósítása.

Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-H, 2024 Toyta C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition teszt, C-HR PHEV GR Sport teszt, CHR teszt, Toyota C-HR PHEV teszt, toyota chr,

Nekem kifejezetten tetszik az autó feneke, ahol érdemes kiemelni a tetővonalat meghosszabbító kétosztatú spoilert, amelytől, ha lehet még sportosabb, dinamikusabb a C-HR, továbbá a hátsó lámpatestet. Ez utóbbi egy, a teljes hátsó felületen végighaladó egyenes csík, amelynek különlegessége, hogy gyújtásra a középső részen a Toyota C-HR felírat pirosan világító felirata is bekapcsolódik. Ez a megoldás tényleg nagyon jól néz ki.
Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-H, 2024 Toyta C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition teszt, C-HR PHEV GR Sport teszt, CHR teszt, Toyota C-HR PHEV teszt, toyota chr,

Az új generáció méretei nem sokat változtak. Hosszúsága és tengelytávja megegyezik az előző generáció méreteivel. Viszont kicsit alacsonyabb és szélesebb lett. (H/SZ/M 4360/1830/1570mm. A tengelytáv 2640mm). Ezek a méretek nagyon ideálisak a városi közlekedésre. A csomagtere viszont továbbra sem nagy, mindössze 310 literes alaphelyzetben, illetve azon modellek esetében, amelyekben prémium audio rendszer van, csupán 296 liter.
A felszereltséghez tartozik a hatalmas 20”-es könnyűfém kerék, amely a mérete ellenére egyáltalán nem túlzó a karosszériához, sőt, kifejezetten jól mutat.
Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-H, 2024 Toyta C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition teszt, C-HR PHEV GR Sport teszt, CHR teszt, Toyota C-HR PHEV teszt, toyota chr,

Amennyiben a karosszériára azt mondjuk, hogy jelentősen más, mint az előd modell, akkor a belső tér esetében ezt a kijelentést csak tovább fokozható. Egyértelműen látható, hogy a tér elrendezése esetében az alapfelfogás nem változott az előző C-HR -hez képest. Továbbra is az első utasok kényelme van a fókuszban. Itt az ülések kényelme, a beállítási lehetőség, valamint a fej és lábtér is tökéletes. A hátsó sorban viszont felnőttek számára kompromisszumokkal teljes a megvalósítás. A hátsó sorral kapcsolatban továbbra is csak kifogásokat lehet sorolni. A széles C oszlop és a hátsó ablak elhelyezése miatt bunker érzésünk van, bár ezen a ponton van némi fejlődés a korábbi típushoz képest, de még mindig nagyon sötét itt a tér. A lábunkat nem lehet úgy tartani, hogy az végig az ülőfelületre feküdjön fel, illetve a fejtér is nagyon kicsi. A hátsó középső ülés esetében papíron megvan a hely, de ezt kizárólag pótülésnek tekinthetjük. Hátul könyöklő sincs kialakítva és csupán egyetlen USB-C kimenetet találunk az első könyöklő hátsó részén. Szerencsére viszont pohártartót van a hátsó ajtókon.
De koncentráljunk az első üléssorra, hiszen az esetek nagytöbbségében hátulra senki, vagy csak a gyereket ültetjük, akik számára a tér természetesen elegendő lesz.

Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-H, 2024 Toyta C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition teszt, C-HR PHEV GR Sport teszt, CHR teszt, Toyota C-HR PHEV teszt, toyota chr,

Az első üléssor, ahogyan említettem tökéletesen kényelmes. A vezető környezete gyakorlatilag teljesen kicserélődött. Középre egy fektetett formátumú, hatalmas 12,3”-es érintőképes kijelző került, amelyre a telefonunkat vezeték nélkül tudjuk tükrözni. A műszerfal is teljesen digitális, amelynek grafikai megjelenése nagy mértékben konfigurálható. Szimpatikus volt számomra a fizikális nyomógombok aránya és a teljes kezelhetősége az autónak. A meglehetősen dizájnosra tervezett utastér ellenére minden kézre áll, gyorsan megtalálhatóak a különböző funkciók kezelőszervei. Jó értelembe véve vesz körbe az autó.

Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-H, 2024 Toyta C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition teszt, C-HR PHEV GR Sport teszt, CHR teszt, Toyota C-HR PHEV teszt, toyota chr,

A plug-in hybrid technika nagyon gazdaságos autózást biztosít. Nagyjából 50-55 kilométert tudtunk megtenni egy feltöltéssel, amely a városi közlekedésre tökéletesen elegendő. A kezelőgombok segítségével természetesen tudjuk tartalékolni az akkumulátorban lévő áramot későbbi felhasználásra vagy bármikor válthatunk tisztán elektromos meghajtásra is.  
Az autóban egy kétliteres benzinmotor dolgozik 152 lóerővel és maximum 190Nm nyomatékkal, továbbá egy elektromotor 163 lóerővel és 208Nm nyomatékkal. A rendszer összteljesítménye 223 lóerő. Ezzel az erővel a C-HR nagyon jól megy, 100-ra 7,4 másodperc alatt gyorsul. A gyári végsebesség 180km/h-ra van korlátozva.
A fogyasztás természetesen attól függ, hogy milyen arányban vesz részt az elektromos motor a meghajtásban. Amennyiben teljesen le van merülve az akkumulátor, úgy sem fogyaszt többet 5,5 liternél.

Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-H, 2024 Toyta C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition teszt, C-HR PHEV GR Sport teszt, CHR teszt, Toyota C-HR PHEV teszt, toyota chr,

Összeségében az új CH-R egy különleges autó, amely anyaghasználatban, minőségben, megjelenésben sokat lépett előre az előző generációhoz képest. A PHEV meghajtás olcsó és kényelmes közlekedést biztosít azok számára, akik meg tudják oldani az otthoni töltését.

 Az egyetlen kérdés, amit magunknak kell megválaszolni, hogy megér-e ez a változat akkora felárat, amelyet a Toyota kér érte, ugyanis a full hybrid változat 2 literes motorral 13,4, míg a PHEV ennél 3 millió forinttal többről indul. A tesztelt csúcsváltozat pedig majdnem 20 millióba kerül. Ez utóbbi véleményem szerint nagyon sok pénz egy ilyen méretű autóért, függetlenül attól, hogy milyen modern köntösbe van öltöztetve és mennyire modern a kínált technológia.

Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-H, 2024 Toyta C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition teszt, C-HR PHEV GR Sport teszt, CHR teszt, Toyota C-HR PHEV teszt, toyota chr,

  • 2024 Toyota C-H 2024 Toyta C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition teszt C-HR PHEV GR Sport teszt CHR teszt Toyota C-HR PHEV teszt toyota chr

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Továbbra is a jövőt mutatja – Toyota C-HR plug-in hybrid GR Sport Premier Edition
    • Autó & Motor
    Célba ért – Toyota C-HR Selection 2.0 Hybrid - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Célba ért – Toyota C-HR Selection 2.0 Hybrid
    • Autó & Motor
    Csak hátra ne kelljen ülni – Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    A legfinomabb koktél receptek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    A legfinomabb koktél receptek
    • Stylelife
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    Férfiszempont: A lélek nem sminkelhető
    Meditáció az ingerek csökkentéséért
    Gyógyítható-e a bizalmatlanság?
    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Kapcsolódó cikkek

    Célba ért – Toyota C-HR Selection 2.0 Hybrid

    Célba ért – Toyota C-HR Selection 2.0 Hybrid

    Csak hátra ne kelljen ülni – Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive

    Csak hátra ne kelljen ülni – Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A legfinomabb koktél receptek

    A legfinomabb koktél receptek

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Férfiszempont: A lélek nem sminkelhető

    Férfiszempont: A lélek nem sminkelhető

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    Gyógyítható-e a bizalmatlanság?

    Gyógyítható-e a bizalmatlanság?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia