Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Újjászületés – Honda XL750 Transalp

Újjászületés – Honda XL750 Transalp

  • 2023. szeptember 20.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nem hiszem, hogy részletes történelmi hátteret kell adnom vagy hosszasan kell, hogy elmondjam, mi is az a Transalp, a motorokat szeretők körében. Ahogyan az mostanában lenni szokott, legendák, nagy presztízsű járművek születnek újjá. Az egyik ilyen a Transapl, amelyet most már egy nagyobb, 755 cm3-s erőforrás hajt a korábbi 700-as (680cm3) erőforráshoz képest.


Újjászületés – Honda XL750 Transalp - Autó & Motor - MOBILITY - Honda Transalp teszt, Honda XL750 teszt, Honda XL750 Transalp teszt, Transalp 750, Transalp 750 teszt,

Sok minden változott, nem csak a köbcentik száma, ugyanis a Honda úgy döntött, hogy szakít a hagyományokkal és az 1986 óta jelen lévő és a többek között a folyadék hűtéses V blokkjáról ismert Transalpot folyadékhűtésű, OHC-vezérlésű, négyütemű, nyolcszelepes, de immár soros erőforrással dobta piacra. A több, mint 10 év szünet után piacra kerülő Transalp ezáltal a nemrég nálunk járt CB750 Hornettel (a teszt itt olvasható) azonos erőforráson osztozik.

Újjászületés – Honda XL750 Transalp - Autó & Motor - MOBILITY - Honda Transalp teszt, Honda XL750 teszt, Honda XL750 Transalp teszt, Transalp 750, Transalp 750 teszt,

Bárki, aki ült a Honda kiváló értékesítési számait produkáló CB500X -én (a tesztünk itt olvasható róla), tudja, hogy ez egy szinte tökéletes motor minden terepviszonyú közlekedésre. A kezdő motorosok és a tapasztaltak is egyaránt élvezik a használható teljesítményt, a könnyű kezelhetőséget, a kényelmet és a takarékos üzemanyag fogyasztást ezen a motoron. Az egyetlen, amivel egyesek kötekedhetnek, az az, hogy egy kis plusz teljesítményre van szükségük, például két személyes motorozásnál és esetleg valamivel fejlettebb elektronikus támogatásra is szükség lehet.

Újjászületés – Honda XL750 Transalp - Autó & Motor - MOBILITY - Honda Transalp teszt, Honda XL750 teszt, Honda XL750 Transalp teszt, Transalp 750, Transalp 750 teszt,

Ezt a Honda is tudja, illetve azt is, hogy fel kell vennie a versenyt például a Yamaha Ténéré 700-zal, Aprilia Tuareg 660-nal vagy éppen a BMW F750GS-sel. Ezért kellett találnia egy középutat a CB500X és a csúcskategóriás 1100-as Africa Twin között. Így született újjá a Honda XL750 Transalp, amelynek tömeg/teljesítmény aránya nagyjából megegyezik a zászlóshajó Africa Twinével, miközben közel 20 kilóval könnyebb nála. A Honda XL750 Transalp egy ideális kompromisszum lehet azok számára, akik az 500X-nél teljesítményben többre vágynak, hiszen közel kétszer akkora 91,8 lóerőt és jelentősen több nyomatékot kínál, egészen pontosan 75Nm-t. 4,2 milliós listaára pedig sokak számára kezelhetőbb, mint az Africa Twiné. Nem beszélve arról, hogy alacsonyabb ülésmagassága és súlya miatt magabiztosabban kezelhető. Sokkal változatosabb terepviszonyok, off-roadozás esetében könnyebben irányítható.

Újjászületés – Honda XL750 Transalp - Autó & Motor - MOBILITY - Honda Transalp teszt, Honda XL750 teszt, Honda XL750 Transalp teszt, Transalp 750, Transalp 750 teszt,

Az új Transalp rendkívül kényelmes üléspozícióval rendelkezik, tényleg azt tudom rá mondani, hogy ki lehet vele motorozni a világból mindenféle fáradság nélkül. Sok esetben a túra-enduró kategóriánál kellemetlenséget, vagy finomabban szólva jelentős megszokást igényel, hogy a lábtartó pozíciója kényelmetlen, ha megállunk a motorral, mert pont oda esik, ahová a lábunkat akarjuk kitenni. Az XL750 esetében ez egyáltalán nincsen így. Nagyon jó a pozíció ebből a szempontból is, miközben a szinte 90 fokos térd és combhajlatot tudjuk tartani motorozás közben.

Újjászületés – Honda XL750 Transalp - Autó & Motor - MOBILITY - Honda Transalp teszt, Honda XL750 teszt, Honda XL750 Transalp teszt, Transalp 750, Transalp 750 teszt,

A kényelmet fokozza a jó kormányszög és a kiváló felfüggesztése a motornak. A kialakítás és a motor tervezése alkalmassá teszi arra, hogy földutakon, országúton, vagy akár városi forgalomban is megállja a helyét. Manapság ez rendkívül fontos, mert sajnos az kevéssé reális, hogy minden útviszonyra külön járművet használjunk.  

Újjászületés – Honda XL750 Transalp - Autó & Motor - MOBILITY - Honda Transalp teszt, Honda XL750 teszt, Honda XL750 Transalp teszt, Transalp 750, Transalp 750 teszt,
   

A szélvédelem szintén kiváló, mint az Africa Twin esetében. Bár nem állítható a szélvédő, de 180 cm-es magasságomhoz teljesen ideális, rezgés mentes védelmet adott a gyári plexi. A színes LCD kijelző rendkívül informatív, jól átlátható és kezelhető. Az Africán található bal kormányra elhelyezett gomb- dzsungelhez képest itt egy letisztultabb, átláthatóbb állapotot találunk. Lefelé pillantás nélkül tudjuk ezt a gomb mennyiséget kezelni.

Újjászületés – Honda XL750 Transalp - Autó & Motor - MOBILITY - Honda Transalp teszt, Honda XL750 teszt, Honda XL750 Transalp teszt, Transalp 750, Transalp 750 teszt,

Ahogy említettem, a motorblokkja azonos a CB750 Hornetével, de az áttételezés miatt teljesen más karakterisztikával rendelkezik. Alacsony fordulatszámon egyenletes a működése, de kimondható, hogy ebben a tartományban nem túlságosan kelt erős hatást. Az igazi pezsgés nagyjából 5-6000 fordulatszámnál érkezik, itt érezhetjük a Transalp sportos oldalát. Ez azt jelenti, hogy átlagos 110-120-as tempónál, ahol 4-4500 körüli fordulatszámban jár a motor, biztosan vissza kell váltani, ha egy lendületes előzésbe akarunk kezdeni. Többek között ekkor is ideális és kényelmes lehet az extralistán található gyorsváltó, amelyet úgy vélem érdemes 110 ezer forintért beleválasztani a konfigurációba.

Újjászületés – Honda XL750 Transalp - Autó & Motor - MOBILITY - Honda Transalp teszt, Honda XL750 teszt, Honda XL750 Transalp teszt, Transalp 750, Transalp 750 teszt,

Ami nekem az új Transalpban egyedül nem tetszett, az a hangja. Ez nyilvánvalóan ízlés kérdése és lehet másoknak ez nem okoz problémát, de számomra erőtlennek hatott és nem fejezi ki megfelelően a 92 lóerős teljesítményt, amivel egyébként a motor rendelkezik.

A motor kormányzása pontos a 21” -es első és 19” -es hátsó keskeny gumik által. Itt érdemes megjegyezni, hogy ezek azonos méretű felnik, mint az Africa Twin esetében. Annyi viszont különbség, hogy a Honda ez esetben tömlős gumikat választott.
A jól motorozhatóság konfigurációjához tartozik egy kellemes fék és futómű kombináció. Könnyen megszokható, kellemesen vezethető, irányítható a Transalp.

Nem tudom azt mondani, hogy kiemelkedő képességekkel rendelkezik az XL750. De semmilyen helyzetben, útburkolaton vagy vezetési körülmény során sem okozott csalódást. A legtöbb esetben középső testvérnek a legrosszabb lenni. Nem tudod előhúzni a legkisebb, legcukibb kártyát, de azokat az előnyöket sem, hogy a legerősebb vagy az összes közül. Az egyetlen lehetőség, hogy mindenkitől csak a legjobbat „öröklöd” és semmit sem, ami nem igazán szerethető bennük. Az XL750 Transalp esetében úgy tűnik ezt jól sikerült megoldani.

Újjászületés – Honda XL750 Transalp - Autó & Motor - MOBILITY - Honda Transalp teszt, Honda XL750 teszt, Honda XL750 Transalp teszt, Transalp 750, Transalp 750 teszt,

  • Honda Transalp teszt Honda XL750 teszt Honda XL750 Transalp teszt Transalp 750 Transalp 750 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Újjászületés – Honda XL750 Transalp - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Újjászületés – Honda XL750 Transalp
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia