Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Mi történik a héten?  2025.11.17-23.

Mi történik a héten? 2025.11.17-23.

Autó & Motor - Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Autó & Motor
 - Férfi és nő között a barátság addig működik, amíg nem üti fel a fejét a vonzalom

Férfi és nő között a barátság addig működik, amíg nem üti fel a fejét a vonzalom

Stylenews - Átadták Szoboszlai Dominik viaszfiguráját a Madame Tussauds Budapest produkcióban

Átadták Szoboszlai Dominik viaszfiguráját a Madame Tussauds Budapest produkcióban

Stylenews
 - Köszönöm, ég veled!

Köszönöm, ég veled!

Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Autó & Motor - A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Autó & Motor
Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Egyetlen balatoni burgerezőként lett Gault&Millau díjazott a Bitang Burger

Egyetlen balatoni burgerezőként lett Gault&Millau díjazott a Bitang Burger

Stylenews
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition

Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition

  • 2024. március 02.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Hyundai Ioniq 5 -öt követve megjelent a 6-os számot viselő, tisztán elektromos modellje a márkának. Egy elektromos szedán, amely ugyan teljesen más megjelenésű, mégis nagyon sok jegyében van kapcsolata az SUV Ioniq 5-tel. Egyértelműen a Tesla Modell 3 versenytársaként, mégis teljesen más koncepcióval felépítve igyekszik vevőket szerezni az elektromos piac domináns amerikai szereplőjétől és természetesen a sok többitől. Vajon sikerülhet-e ez a bravúr? Többek között ennek próbáltunk utána gondolni.


Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition - Autó & Motor - MOBILITY - Hundai Ioniq 6 Executive teszt, hundai ioniq 6 teszt, hyundai ioniq 6, ioniq 6, ioniq 6 teszt,

Az Ioniq 6 külső megjelenését tekintve határozottan különlegesre sikerült. Nekem olyan vegyes felvágott a hatás, amely összességében különleges formává áll össze. Egyértelműnek látszik, hogy a Hyundai az Ioniq modellsorozattal különleges, formabontó autókat akar készíteni, nem pedig olyanokat, amelyek beolvadnak a tömegbe. Ameddig az Ioniq 5 esetében az volt az érzésem, hogy a Minecraft videojátékból varázsoltak elő egy villanyautót, addig az Ioniq 6-nál egy rendkívül áramvonalas jövőautót látok. Az eredmény természetesen a légellenállási értékben is megmutatkozik, hiszen a 0,21-es érték elismerésre méltó. Méreteit tekintve az Ioniq 6 hosszabb, szélesebb és nagyobb tengelytávval rendelkezik, mint a fő versenytársainak tekinthető Tesla 3 vagy éppen a BYD Seal. 4855mm hosszú, 1880mm széles és 2950mm a tengelytáv. Utóbbi érték elsősorban a hátsó, gigantikus méretű lábtérnél köszön vissza, de erről majd kicsit később.

Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition - Autó & Motor - MOBILITY - Hundai Ioniq 6 Executive teszt, hundai ioniq 6 teszt, hyundai ioniq 6, ioniq 6, ioniq 6 teszt,

A kapcsolat és a rokonság tehát nem azért van jelen az Ioniq 5 és 6 között, mert azonos elemekből alakítottak ki egy másik modellt, hanem a hangulatból és egyéb apróbb jelekből ismerhető föl. A pixeles kialakítás ugyanúgy ott van rengeteg-rengeteg elemében az Ioniq 6 -nak, amely számtalan formai játékot kínált a tervezőknek. Természetesen az első és hátsó fényszórókon a legszembetűnőbb, de ott vannak a pixelek az átlátszó műanyaggal borított visszapillantó kamerákon, a tetőantennán vagy éppen a csomagtér nyitására szolgáló gombon is. A magam részéről imádom ezeket az apró jeleket, megfelelő koncepció alapján átgondolt kiegészítőket. Ettől lesz szerintem egy autó igazán egyedi. Az Ioniq 6 pedig tényleg egyedire sikerült, hiába látjuk bele a hátsó farrészbe például egy 911-es kialakítását.
Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition - Autó & Motor - MOBILITY - Hundai Ioniq 6 Executive teszt, hundai ioniq 6 teszt, hyundai ioniq 6, ioniq 6, ioniq 6 teszt,

A beltér esetében is megmaradt a hasonló kapcsolódás az Ioniq 5-tel, de a koncepció itt sem változott. Az építőkockák szintén teljesen mások, de fel lehet fedezni a rokonságot. A cél egyértelműen az volt, hogy óriási tér maradjon az utastérben, miközben az összes kényelmi funkció rendelkezésre áll. Látható, hogy a Hyundai mérnökei ott próbáltak többet adni, ahol a Tesla vérszegény. Nagyon kényelmesek az ülések elől, lényegesen jobb a komfortérzet. A kialakítás pedig sokkal közelebb van egy hagyományos autó felépítéséhez. Ide tartozik, hogy a futómű is sokkal jobbra sikerült, mint a Tesla 3-ban. Az egyes úthibákat kényelmesen veszi fel, amitől az utazási komfort magasabb színvonalú.

Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition - Autó & Motor - MOBILITY - Hundai Ioniq 6 Executive teszt, hundai ioniq 6 teszt, hyundai ioniq 6, ioniq 6, ioniq 6 teszt,

A formai kialakítás nemcsak egyedi belül, hanem kifejezetten praktikus. Itt érdemes kiemelni az ajtók belső felületét, amelynek hullámos törésein a változtatható színű hangulatfény szépen törik, miközben egy igazán praktikus tároló helyet is rejt. A vezető körül a kezelőszervek jól és ergonomikusan lettek kialakítva. A fokozatváltó egy karrá zsugorodott, amely a kormány mögött kapott helyet. Ez is növeli a belső teret. Ahogyan korábban említettem, a hátsó ülések előtt a lábtér fejedelmi. Szintén különleges, hogy nemcsak légbeömlőkkel, USB kimenetekkel növelik az itt utazók komfortszintjét, hanem még egy 220V-os kimenet is helyet kapott az ülés alatt. Hátrány viszont, hogy az autó formája miatt a fejtér korlátozott. Szerintem 190 cm feletti testmagasság esetén már egyáltalán nem kényelmes. Annak érdekében pedig, hogy a rendelkezésre álló viszonylag szűk fejteret növeljék, az ülőfelületet túlságosan alacsonyra helyezték. Emiatt pedig a combok nem fekszenek fel rendesen az ülésre.
Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition - Autó & Motor - MOBILITY - Hundai Ioniq 6 Executive teszt, hundai ioniq 6 teszt, hyundai ioniq 6, ioniq 6, ioniq 6 teszt,

A szedán kialakítás kvázi hátránya, hogy a csomagtér hiába elegendő, a pakolónyílás korlátozott, vagy azt is mondhatnám, hogy szűkös. Ez az Ioniq 6 esetében sincsen másképpen. A 401 literes csomagtér elegendő, de a bepakolás nehézkes. Szerintem meg lehetett volna oldani, hogy a formát, látványt megtartva a teljes hátsó rész felnyithatóvá váljon, akkor növekedett volna a praktikum. Előny viszont, hogy a motorháztető alatt is van egy 15 literes rekesz, amely például a töltőkábelnek elegendő.

Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition - Autó & Motor - MOBILITY - Hundai Ioniq 6 Executive teszt, hundai ioniq 6 teszt, hyundai ioniq 6, ioniq 6, ioniq 6 teszt,

Visszatérve a vezető pozíciójához, két fontos dologról még nem tettem említést. Az első az infotainement rendszer, amely felépítését tekintve teljesen rendben van, logikus. Hátrányának éreztem, hogy nem eléggé gyors, sokszor elmarad attól a tempótól, amit más autókban megszokhatunk, illetve meglepő volt, hogy a telefon tükrözését kizárólag zsinórral tudta, vezeték nélkül nem. De összeségében a rendszerrel nem volt problémám. Sajnos a Hyundai nagyon szigorú és éles hangú jelzésekkel vezette be az új EU szabályoknak megfelelő sebességtúllépés figyelmeztetést. Ezt kikapcsolni az autóban nehézkes. Természetesen senkit nem ösztönzök gyorshajtásra, de ha például 52-vel megyünk, akkor csipog, ha visszalassul a kocsi 49-re, majd újra 51-re gyorsulunk akkor megint. Ez pedig rendkívül idegesítő és csak egész mélyen a menüben lehet kikapcsolni ezt a remek, ámde törvényileg kötelező funkciót.

Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition - Autó & Motor - MOBILITY - Hundai Ioniq 6 Executive teszt, hundai ioniq 6 teszt, hyundai ioniq 6, ioniq 6, ioniq 6 teszt,

Az előzőnél sokkal inkább tartom az Ioniq 6 problémás pontjának az extraként rendelhető digitális visszapillantó tükröt és itt szeretnék mindenkit rábeszélni arra, hogy inkább karitatív dolgokra ajánlja fel a szóban forgó 200 ezer forintot. Egyrészt, ha így tesz, akkor esélyt ad rá, hogy jobb lesz a világ. A kamerás visszapillantó tükörtől pedig garantáltan nem lesz jobb a világ, de még a saját életünk sem. Ez az extra kizárólag akkor váltja be a reményeket, ha óriási mazochista hajlammal rendelkezünk. Az érveim a következőek: a kamerás visszapillantó ugyan alacsonyabb légellenállást eredményez, de az általa megspórolt áram nagyjából 17 millió év alatt termeli ki az extraként kifizetett pénzt. De ha a pénz nem számít, akkor is úgy gondolom, hogy a tükör előnye, hogy a fejünk mozgatásával különböző szögeket látunk. A kamera pedig fix. A másik probléma, hogy ellentétben más autókkal, ahol találkoztunk már ezzel a megoldással, az Ioniq 6 digitális tükre, azaz a monitor, olyan rossz szögben áll, hogy szinte erőfeszítés oda pillantani. Egy rutinos vezető motorikusan (azaz külön gondolkodás nélkül) pillant a visszapillantó tükörbe. Ennél az autónál először a kamerát nézzük meg, majd rájövünk, hogy ott nincsen semmi és kutatjuk a helyet ahová nézni kell. Én a tolatástól egész teszthét alatt rettegtem, mert a mélységeket is másképpen érzékeljük a monitorból. És az egészet minek? Egy plusz pontja az autónak, ami tönkre mehet.  

Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition - Autó & Motor - MOBILITY - Hundai Ioniq 6 Executive teszt, hundai ioniq 6 teszt, hyundai ioniq 6, ioniq 6, ioniq 6 teszt,
    

A légellenállási együttható ellenére nem kiemelkedően jó az Ioniq 6 fogyasztása. Autópályán 110-es tempónál 17-18kW-ot, 130-nál 23kW-ot, városban 10-13kW-ot fogyasztott. 90km/h tempó esetén 15-öt. Vegyes használatnál a gyorsulás tesztelgetésével együtt 18,5kW jött ki átlagosan. Ez nagyjából 3-4 kW-tal magasabb, mint az említett amerikai versenytársé. Az akkumulátor kapacitása 77kW, tehát reálisan 400km biztosan megtehető vele egy teljes feltöltéssel. Úgy vélem viszont, hogy ez a ~20% többlet jelentős különbség és döntési tényező lehet a Tesla mellett. A Hyundai motorikus képessége egyébként remek. A 325 lóerős négykerék meghajtásos Ioniq 6 nem sokkal több, mint 5 másodperc alatt repít minket 100 km/h sebességre. A gyári végsebesség 185km/h.

Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition - Autó & Motor - MOBILITY - Hundai Ioniq 6 Executive teszt, hundai ioniq 6 teszt, hyundai ioniq 6, ioniq 6, ioniq 6 teszt,

A felszereltséget és emiatt az árakat nehéz összevetni, de a két végletet érdemes elmondani. Az alaptípus 15 millióról indul, a tesztmodellünk 21,8 millió volt, amelyhez még a mutatós metálfény 175 ezer forintért és az imént említett visszapillantó jött hozzá 200 ezerért. Tehát, ha csak az árakat nézzük, akkor nagyságrendileg egy szinten van a Teslával, amely viszont nagyobb hatótávra képes. A töltése az Ioniq 6-nak papíron picurkát rosszabb, de a külső tényezők sokkal nagyobb mértékben befolyásolják a töltést, így ezzel én nem foglalkoznék.
Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition - Autó & Motor - MOBILITY - Hundai Ioniq 6 Executive teszt, hundai ioniq 6 teszt, hyundai ioniq 6, ioniq 6, ioniq 6 teszt,

Összességében izgalmas autó az Ioniq 6. Ha normál tükörrel próbáltam volna, imádtam volna. Így azért ez a tüske kicsit bennem maradt, de legalább őszintén tudom elmondani mindenkinek, hogy a melegvíz fel lett találva, nem kell mindent sokkal drágábban újra gondolni.

Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition - Autó & Motor - MOBILITY - Hundai Ioniq 6 Executive teszt, hundai ioniq 6 teszt, hyundai ioniq 6, ioniq 6, ioniq 6 teszt,
  

  • Hundai Ioniq 6 Executive teszt hundai ioniq 6 teszt hyundai ioniq 6 ioniq 6 ioniq 6 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Férfiak lélektana a horoszkóp szerint II. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Férfiak lélektana a horoszkóp szerint II.
    • Stylelife
    Amikor a kapcsolat nem csak folyamatos harc - Ilyen, ha egy érett nővel van dolgod - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Amikor a kapcsolat nem csak folyamatos harc - Ilyen, ha egy érett nővel van dolgod
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Hozzátok, akikért megéri férfinak lenni - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Hozzátok, akikért megéri férfinak lenni
    • Keresd a nőt!
    Sült csokoládékrémes tart
    Vannak dolgok, amiket csak az ért meg, akinek nehéz gyermekkora volt
    Ott van az otthon, ahol vár valaki
    Férfiszempont: Mi választjuk a saját utunkat
    Egészségtelen családi minták, melyek mérgezik a későbbi párkapcsolatainkat
    Kihagyhatatlan őszi Martini recept
    Egy egészséges párkapcsolat nem szorít

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Férfiak lélektana a horoszkóp szerint II.

    Férfiak lélektana a horoszkóp szerint II.

    Amikor a kapcsolat nem csak folyamatos harc - Ilyen, ha egy érett nővel van dolgod

    Amikor a kapcsolat nem csak folyamatos harc - Ilyen, ha egy érett nővel van dolgod

    Férfiszempont: Hozzátok, akikért megéri férfinak lenni

    Férfiszempont: Hozzátok, akikért megéri férfinak lenni

    Sült csokoládékrémes tart

    Sült csokoládékrémes tart

    Vannak dolgok, amiket csak az ért meg, akinek nehéz gyermekkora volt

    Vannak dolgok, amiket csak az ért meg, akinek nehéz gyermekkora volt

    Ott van az otthon, ahol vár valaki

    Ott van az otthon, ahol vár valaki

    Férfiszempont: Mi választjuk a saját utunkat

    Férfiszempont: Mi választjuk a saját utunkat

    Egészségtelen családi minták, melyek mérgezik a későbbi párkapcsolatainkat

    Egészségtelen családi minták, melyek mérgezik a későbbi párkapcsolatainkat

    Kihagyhatatlan őszi Martini recept

    Kihagyhatatlan őszi Martini recept

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia