Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in

Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in

  • 2021. március 03.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Renault modellpaletta legfrissebb zöldülési hulláma három modellt érintett. Korábban a Renault Clio E-Tech verzióját volt szerencsénk tesztelni. A szerencse pedig határozottan nem csak egy kötőszó volt ebben az esetben, mivel kifejezetten szimpatikus volt a filozófia, ahogyan a márka újra gondolta a hybrid technológiát. A Captur esetében még eggyel emelték a tétet és a nagyobb akkumulátorok segítségével plug-in hybrid változatban mutatták be a Capturt.


Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - renault captur, renault captur e-tech plug-in teszt, renault captur PHEV teszt, renault captur plug-in teszt,

Ha nem kezdjük el alaposan szemügyre venni a plug-in Capturt, akkor észre sem vesszük azokat az apró jeleket, amelyek megkülönböztetik a hagyományos meghajtású testvéreitől. Pedig vannak e-tech feliratok rajta, illetve a felnik közepén is észrevehető egy vékony kék karika, amely az alternatív meghajtásra utal. Természetesen a hozzáértők egyből ki fogják szúrni a különbséget, hiszen nemcsak a jobb, hanem a bal oldalra is került töltőnyilás, ahogyan az ilyen autók esetében ez lenni szokott.

Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - renault captur, renault captur e-tech plug-in teszt, renault captur PHEV teszt, renault captur plug-in teszt,

Bár a Renault famílián belül a Captur legközelebbi rokonságban a Clioval van, méretei, belső méretei alapján könnyedén pozícionálhatnánk eggyel feljebb is a márka legkisebb crossoverét. A 2020-ban bemutatott második széria összbenyomás, forma és kivitelezés szempontjából komolyat fejlődött az elsőhöz képest. Ez pedig azért nem kis dolog, mert az elődje is kifejezetten előremutató, számos okos ötlettel kiegészített és rendkívül sikeres modell volt. Bár én nem vagyok az emelt hasmagasságú autók feltétlen híve, de ez most a divat, ebbe az irányba fejleszt mindenki. Azt pedig meg kell hagyni, hogy a Renault ezt a vonalat rendkívül jól érzi. A Captur manapság a kategória legsikeresebb modellje Europában.

Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - renault captur, renault captur e-tech plug-in teszt, renault captur PHEV teszt, renault captur plug-in teszt,

Az új Captur megkapta a tipikus Renault frontrészt. Nagy, tekintélyes krómozással díszített hűtőrácsot és a fordított vasalóra emlékeztető LED-es lámpákat. A lökhárító jobb és baloldali felén pedig légterelőket találunk. Sok funkcionális értelme szerintem nincsen, de összességében nagyon tetszetős az autó összbenyomása, valamint sportos, erőteljes látványt produkál.

A Captur oldalról számos apró, mutatós kiegészítővel rendelkezik, melyek esztétikailag is emelik az autó küllemét és vizuálisan is előnyösek, mert ezek által nagyobbnak látjuk az autót, mint amekkora valójában. 1,8 méter széles és 4,23 méter hosszú autóról beszélünk, de külleme, arányai alapján sokkal nagyobbnak tűnik. Hatalmas 18” - es kerekei, a műanyag peremmel védett kerékívek, a vaskos küszöbléc miatt, amelyen króm díszítés fut végig, ezt a hatást erősítik. Szintén remek megoldás, és egyébként csoda jól is áll a Capturnek, a kétszínű fényezés. Láttam Capturt olyan verzióban, ahol azonos színű volt a tető és a karosszéria. Nem lehet zongorázni a különbséget, hogy mennyivel jobban mutat a tesztautónk ehhez képest. Megéri minden esetben ezt az opciót választani.

Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - renault captur, renault captur e-tech plug-in teszt, renault captur PHEV teszt, renault captur plug-in teszt,

A hátsó traktusnál érdemes kiemelni a szintén LED-es lámpákat, amelyek formai jegyeikben azonosak az elülső lámpatestekkel, valamint a szintén mai divatnak megfelelően, kilométerekről is jól látható méretű krómozott CAPTUR feliratot és márkalogót. Utóbbi tovább erősíti a márka feminin megjelenését, hiszen a közepére még egy kis kidudorodó gomb is került, amelyben a tolatókamera működik.
A csomagtartó felnyitó gombja a rendszámtábla fölötti mélyedésben van elhelyezve. Nem túl praktikus, mert garantáltan koszos lesz a kezünk, ha megnyomjuk, de talán nem érdemes ezt komoly hibaként felemlegetni. Tíz ötajtósból kilencnél hasonló a probléma. Ennél kicsit nagyobb gondnak érzem a csomagtartó méretét, hiszen a plug-in technika miatt a hagyományos verzióhoz képest 30 litert veszítünk, így 379 liter, továbbá a kétszintű csomagtartó alsó rekesze (amely egyébként a hagyományos változatokban nagyon praktikus és kényelmes), ebben az esetben a kábel/kábelek tárolására megy el. Továbbra is előny persze, hogy teljesen sík a felület, mozgatható a teljes hátsó üléssor az ottani lábtér kárára és a csomagtér javára, illetve a lehajtott ülésekkel 1,1 köbméternyi pakolótér is elérhető. Egyszóval a praktikum azonos ebben az esetben is.

Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - renault captur, renault captur e-tech plug-in teszt, renault captur PHEV teszt, renault captur plug-in teszt,

A beltér tipikus Renault. Zömmel jó minőségű anyagok, kiválóan átlátható kezelőszervek. Nagyon jó kompromisszum a Renault beltere, nem luxusautó az érzésünk, de amennyiben a tömegmárkákkal hasonlítjuk össze, mindenképpen a felső szegmensbe tartozik a kivitelezés. Tetszetősek, jó tapintásúak a gombok, egy-két kivételtől eltekintve puhák a műanyagok. Jellegzetes a hangulat a Renault-ban, és én szeretem ezt a benyomást, amit itt kapunk. Vaskos kormány, állítva elhelyezett hatalmas kijelző, amelynek talán a legnagyobb előnye, hogy rendkívül könnyen kezelhető. Egy generációval ezelőtt a Porsche csoport infotainement rendszeréről gondoltam azt, amit most a Renault képvisel. Azonnal kezelhető, mindenféle tanfolyam, kezelési útmutató olvasgatása nélkül.

A kormány mögötti műszerfal szintén digitális és a már jól megszokott felületekkel találkozhatunk itt is. A megfelelő vezetési stílushoz kedvünknek megfelelően variálhatjuk a megjelenést. Szintén egy jó pont a Renault-nak. Nem csak digitális a kijelző, de ki is használja az ebben rejlő lehetőséget.

Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - renault captur, renault captur e-tech plug-in teszt, renault captur PHEV teszt, renault captur plug-in teszt,

A Captur kétfajta középkonzol kialakítással készül, a plug-in verzió a menőbb, lebegő középkonzolos megoldást kapta, ahol a váltókar padló és plafon (föld és ég) között egy szirten nyugszik. Szép és jó megoldás, hiszen így alatta is van tárolásra alkalmas hely.
Pakolórekesz egyébként bőven akad mindenhol, szóval remek családi autó szerepet is be tud tölteni. Érdemes kiemelni még a kesztyűtartót, amely esetében megtartották a korábbi verzió kialakítását, így fiókszerűen nyitható. Hatalmas így az űrtartalom, kicsit nehézkes a kinyitás, ha éppen ül az anyósülésen valaki.

Az ülőfelületek kényelmesek, hátul inkább közepes a fej és lábtér, de ezt is elfogadhatónak tartottam.

Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - renault captur, renault captur e-tech plug-in teszt, renault captur PHEV teszt, renault captur plug-in teszt,

A meghajtás maradt utoljára a beszámolómban, amellyel kapcsolatban vegyesek az érzéseim. Természetes és logikus, hogy a jogszabályi változások miatt minden autógyártó igyekszik a lehető legkevésbé szennyező autót kihozni, hogy a termékpaletta átlaga alapján minél kevesebb legyen a kibocsájtott CO2. A Renault jó helyzetben van, hiszen a Zoe egyáltalán nem véletlenül egy nagyon sikeres elektromos jármű. Röviden azért, mert az egyik legjobb ebből a fajtából.
A hybrid meghajtást is újra értelmezte a gyártó és egy úgy nevezett körmös váltó és egy kisebb villanymotor segítségével, amely szinkronizálni képes a benzin és az autóba szerelt nagyobb villanymotor működését, határozottan kellemesebbé tette az egyébként minőségileg tökéletes, ám zajossága és a hagyományos autóktól eltérő vezetési élménye miatt kevésbé szívem csücske „Toyota féle” hybrid meghajtást.

 

Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - renault captur, renault captur e-tech plug-in teszt, renault captur PHEV teszt, renault captur plug-in teszt,

A Clioban kisebb, a Capturban és Megane-ban pedig nagyobb akkumulátor pakkok kerültek, így utóbbiak plug-in hybrides verziók. Ez azt jelenti, hogy külső forrásból feltölthetőek és képesek kizárólag elektromos működésre. A Captur tesztelésem alapján nagyjából 40-42 kilométert tudott így megtenni. Egyébként pedig, ha nem kényszerítjük erre, akkor mint egy jó hybrid autó megfelelően vált egyik üzemmódról a másikra. A rendszer jó, modern és előremutató. A kompromisszum is kevés, amit ezért a meghajtásért az utastérben el kell szenvedni.
Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - renault captur, renault captur e-tech plug-in teszt, renault captur PHEV teszt, renault captur plug-in teszt,

Miért vegyesek az érzéseim? Egyetlen okból, ez pedig az autó ára. Egyértelmű, hogy egy új technológia és önmagában az elektromos autózáshoz tartozó eszközök, és itt elsősorban az akkumulátorra gondolok, nem olcsó. Az is nyilvánvaló, hogy a városi közlekedés, környezetterhelés helyi problémáját senki más nem tudja megoldani, csak Mi, akik autóval közlekedünk, így amennyiben lehetőségünk van rá, tegyünk érte. Tapasztalatom szerint a Renault plug-in megoldása remekbe szabottra sikerült, mégis nehéz egyelőre megemésztenem, hogy a tesztautónk 12,4 milliós árcédulával bírt, amely 2,5x drágább, mint a hagyományos párjának belépő modellje. Ráadásul a fogyasztása sem volt kiemelkedően alacsony, mivel hosszabb távokat mentünk vele. Tisztán városban, rendszeres töltögetéssel biztosan el lehet érni a gyári adat szerint 1,4-1,7 litert, de ha a konnektor használatot elmulasztjuk, 6 liter fölé megy a fogyasztás. Így azt gondolom, hogy egy Captur E-Tech Plug-in beruházás előtt alaposan gondoljuk végig az autózási szokásainkat.

Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in - Autó & Motor - MOBILITY - renault captur, renault captur e-tech plug-in teszt, renault captur PHEV teszt, renault captur plug-in teszt,

  • renault captur renault captur e-tech plug-in teszt renault captur PHEV teszt renault captur plug-in teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in
    • Autó & Motor
    #MégMindigMaradjAKocsidban! – Renault Captur 1.3 Intens - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    #MégMindigMaradjAKocsidban! – Renault Captur 1.3 Intens
    • Autó & Motor
    #Maradjakocsidban! – Renault Captur 1.5D Intense
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    A csend hangja - BMW iX xDrive60
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Lecsó újragondolva – a nyár esszenciája egy tányéron

    Kapcsolódó cikkek

    #MégMindigMaradjAKocsidban! – Renault Captur 1.3 Intens

    #MégMindigMaradjAKocsidban! – Renault Captur 1.3 Intens

    #Maradjakocsidban! – Renault Captur 1.5D Intense

    #Maradjakocsidban! – Renault Captur 1.5D Intense

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell