Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.12.08-14.

Mi történik a héten? 2025.12.08-14.

Stylelife
Autó & Motor - Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Autó & Motor
Body & Sport - A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

Body & Sport
Mindent a szemnek - Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Mindent a szemnek
Rendezvények - Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Rendezvények
 - Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Divathírek
  2. Schott dzseki története

Schott dzseki története

  • 2010. december 08.
  • Komment

A Schott dzseki maga Amerika. Vad, férfias, sikeres, és mindenekelőtt megtestesíti a legmagasabb minőséget. Az egykori pilótakabátokat gyártó cég ma már bővítette profilját, olyannyira, hogy a hölgyek számára is gyárt kabátokat, kiegészítőket.


Schott dzseki története - Divathírek -  - dzseki, kabát, Schott,

A Schott Brothers, Inc. az egyik legnagyobb féri és női ruhagyártó vállalat, mely a mai napig gyárt az USA-ban. A társaságot leginkább a minőségi bőrdzsekik gyártójaként ismerik, azok közül is talán a Schott "Perfecto" modellje emelkedik ki. A "Perfecto" az eredeti motors dzseki, melyet Marlon Brando tett híressé az 1950-es években készült filmklasszikusában: „A Vad-ban” (The Wild Ones).

Schott's termékeket a 25 ezer négyzetméteres Perth Amboy-ban - New Jersey - található gyárban készítik, melynek termékeit ma már világszerte értékesítik. A cég báránybőr bélésű esőkabátok készítésével kezdte New Yorkban, melyeket házalással adtak el. Mára szezononként több mint 100 féle modellt készítenek férfi és női vásárlók számára, s a boltokban évente 400,000 Schott termék talál gazdára.


Mára már a Schott család negyedik generációja irányítja az üzletet. A család határozottan viszi tovább az alapító, Irving Schott elkötelezettségét a magas minőségű kézi készítésű ruhagyártásban. A tradicionális bőrkabátok mellett a gyapjú tengerész kabát, pamut és nejlon dzsekik, pulóverek, ingek, nadrágok és kiegészítők is szerepelnek a kínálatban. Schott tervezői az eredeti amerikai gyökerekre alapozva a motorozás, repülés, military, retro irányokba vezetik a brandet.

Schott dzseki története - Divathírek -  - dzseki, kabát, Schott,
A szerény kezdetek

1913-ban, Irving Schott, orosz emigránsok gyermeke, Jack testvérével együtt mealapítotja a Schott Bros. társaságot. Az első műhelyüket Manhattan keleti felén egy bérház pincéjében rendezték be. Ott saját kezükkel szabták és varrták az első báránybőr bélésű esőkabátokat, melyeket házalással értékesítettek. Szándékuk szerint a funkcionalitás és strapabíróság jellemezte a kézi készítésű dzsekiket. Két évvel később a üzlet szépen növekedett ahhoz, hogy igazi üzembe költözhessenek Staten Island-en. Még ebben az évben adta Irving a "Perfecto" márkanevet a Schott Bros. bőrdzsekiknek. A "Perfecto" név Irving kedvenc kubai szivarjának márkája volt, mely állandó kelléke volt a cégalapítónak. A Schott Perfecto ezután maga is védjeggyé vált, mint az  Amerikában készülő legjobb bőrdzseki.


A húszas években Irving és Jack mint a ruhaipar megújítói voltak ismertek. Először is forradalmasították az Amerikában készült termékeket, hogy elsőként varrtak cipzárt dzsekire. Hasznukra vált ebben az időszakban a motorkerékpárok népszerűségének emelkedése is. 1928-ban Irving megálmodta, hogyan nézzen ki az Amerikai klasszikus motoros dzseki, mikor is megalkotta az első motoros dzsekit. Gyapjú béléssel tette meleggé,

Schott dzseki története - Divathírek -  - dzseki, kabát, Schott,
vastag bőr külsővel vált robosztussá és a cipzár tette kellően szél és eső állóvá. Ezt a klasszikus dzsekit öt és fél dollárért árulták Harley Davidson üzletben Long Island-en.  Az új generációs motorosok számára a Perfecto a kaland, élvezet, és kockázatvállalás szinonimája lett." A cég ez időtájban költözött South Amboy-ba (New Jersey).


A haderő beszállítója


Schott Bros. magas minőségére a légierő már a második világháború előtt felfigyelt. A társaság zsíros megrendeléseket  kapott pilótadzseki készítésére a légierő pilótái számára. Később a Schott Bros. folyamatos beszállítója lett és 60 éven keresztül az is maradt a pilótadzsekik és a gyapjú tengerészkabátok vonatkozásában. 1947-ben belépett a cégvezetésbe a család második generációja, Irving fiának, Mel-nek személyében.


 
A nagy mozi


Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a Schott Bros. társaság mennyit köszönhet Marlon Brando-nak és „A Vad” című kultikus filmnek. Magyaroknak érdekes adalék, hogy a film rendezője László Benedek. A Brando által viselt Perfecto azonnal népszerű lett, de az eladásokat derékba törte, mivel néhány iskola elérte, hogy környékükön betiltsák az értékesítését a lázadó szelleme miatt.

Schott dzseki története - Divathírek -  - dzseki, kabát, Schott,
Ebben az időben védte le a Schott a Perfecto nevet motoros dzsekije védjegyeként. Röviddel ezután az eladási számok minden tiltás ellenére is az egekbe szöktek. A következő évben, James Dean halálával a motoros dzsekik visszakerültek a divat élvonalába. Ekkor a dzsekit 49 dollárért lehetett kapni.

A hatvanas évekig a Schott család mindvégig a gyártásra koncentrált. Irving büszke volt arra, hogy az üzemben mindegyik géphez kiválóan értett, bármelyiket meg tudta javítani, ha az elakadt. Amikor A hatvanas években, amikor Milton Perlman csatlakozott a céghez egyre nagyobb szerepet kezdett kapni az eladások növelése is. Perlman erényei kevésbé az üzemben, mint inkább az üzleti életben tudtak megcsillanni. Sorra látogatta a Schott termékeket árusító üzleteket meghallgatva tanácsait, kívánságaikat. Perlman üzleti hozzáértése Schott Bros. társaságot évtizedekre erős növekedési pályára állította.

Piaci terjeszkedés

Mel Schott-nak és Perlman-nak köszönhetően gyorsan terjeszkedett a cég az USA-ban és azon kívül is. 1963-ban mutatta be a Schott a Perfecto dzsekit Európában. Amerikában a tinédzserek és fiatalok Schott bőrdzsekiben és rojtos mellényekben jártak. Hatvanas években jártunk és a Schott része volt a divat fő áramlatának. Perlman segített megtervezni és piacra dobni a western stílusú rojtos bőrdzsekit és egyéb textil dzsekiket. Mivel annak előtte nehézkes munkával, kézzel kellett a rojtos kiképzést elkészíteni, a cég vásárolt egy automata rojtozó gépet.


A nyolcvanas évek közepén Mel fia, Michael, és lánya Roz vette kezébe a táraság vezetését. 1985-ben a társaság új helyre költözött Perth Amboy-ba, egy 25.000 négyzetméteres üzembe a Lehigh Street-re. Az új üzem négy háztömbnyi területet foglalt el. A következő évben Mel lett a vezérigazgató, miközben a 94 éves Irving megtartotta elnöki címét. Hat évvel később halt meg Irving, néhány hónapnyira századik születésnapjától.


"Nehéz megmondani, hogy a fekete bőr mikor vált törvényen kívüliből sikkessé. " írta Robin Updike a  Baltimore Sun-ban. De a széles körű elfogadottságból nagy előnyt tudott meríteni a Schott, habár sok egyéb hasonló cég is akadt az Államokban ugyanebben az iparágban. Schott mindig is elkötelezett volt a kézi készítésű legjobb minőségű bőrből készített dzsekik irányában. Ez az kitartás segítette a Schott-ot, hogy megtarthassa vevőit a sok és olcsó vetélytárs termékekkel szemben.


Globális megjelenés


1993-ban Schott Bros. 60 millió dolláros forgalmat ért el. A világméretű terjeszkedésnek köszönhetően Schott licenszelte gyártását távoli helyekre is, így az alkalmazottak száma elérte az ötszázat és a legyártott ruhadarabok száma a 350 ezret. A Perfecto árcéduláján ekkor 300 dollár szerepelt.


Új termékvonalak és szélesebb piaci tevékenység segítette a Schott-ot az eredményei növelésében a kilencvenes években. A cég ekkor mutatott be kézitáskákat, öveket, klasszikus utazótáskát és Schott Perfecto iskolai kiegészítőket. Ekkor hozta vissza a Schott a tradicionális gyapjú tengerész kabátot egy modernizált formában. A kabátot nem csak sötét kékben, hanem sok egyéb színben is piacra dobták. A klasszikus melton gyapjúból készült tengerész kabát volt Schott legsikeresebb terméke 1994-ben. A társaság még bőrből is elkészítette a tengerész kabátot.


Schott dzseki története - Divathírek -  - dzseki, kabát, Schott,
1994-ben Schott Bros. ismét beszállítója lett az amerikai haderőnek: a védelmi Minisztérium pilóta dzsekik gyártásával bízta meg a vállalatot. 1997-ben került bemutatásra az első női kollekció, melynek neve Irving feleségéről, Rose Schott kollekció lett. A Schott bővítette a felhasznált textilek körét is: A bőrdzsekik mellett az egyéb anyagok használata segített a bőrdivat hullámzásából adódó kereslet változást áthidalni.


1998-ban Schott Bros. betört a városi hip-hop piacra a U.B. TUFF városi sport termékek gyártójának megvásárlásával. Ez volt Schott Bros. első akvizíciója, de nem tartott túl sokáig. A kisebb pénzű vevőket megcélzó vállalkozás nem sokkal beindulása után megszűnt.


A kilencvenes évek végén a Schott Amerikán kívüli gyártói források bevonásával próbálta szélesíteni termékkínálatát. A terméket nagy részét nem lehetett gazdaságosan előállítani Amerikai üzemekben. A munkaigényes nejlon dzsekik például jelentősen olcsóbban készíthetők az USA-n kívül. A vállalat komoly hangsúlyt fektet arra, hogy minőség és a részletekre figyelés magas szinten maradjon függetlenül a gyártás helyétől. Az államokon kívül gyártott új termékek megjelentek a portfolióban, mindemellett a vállalat úgy döntött, hogy a klasszikus modellek gyártását továbbra is az Egyesült Állaomkban tarja, hogy a minőségi szintet megőrizze. Schott kapcsolatot épített partnerekkel Németországban, Franciaországban, Kínában, Délafrikában, Oroszországban, Magyarországon.


Fejlődés külföldön


2002-ben Schott Bros. megkezdte az internetes értékesítést. Mivel a Schott kollekció igen szélesre dagadt az a társaság az internetben látta azt az eszközt, ami könnyen teszi elérhetővé a régi és új vevők számára a teljes szortimentet, hiszen a legtöbb Schott bolt csak a termékek egy szűkebb körét értékesítik. Az internetes értékesítés kicsi, de gyorsan növekvő része lett a céges eladásnak.


Schott Bros. márka népszerűsége gyorsan emelkedett, különösen Európában, ahol kedvelik a vevők az klasszikus amerikai stílust. A márka ismertsége és az eladások gyakorta értek el magasabb szintet  Európában és Ázsiában mint az USA-ban. Japánban a kifordítható báránybőr dzseki első díjat nyert az Amerikai Divat Vásáron, Tokióban, 2002-ben. A dzseki kiváló minősítést kapott mind a dizájn, mind a felhasznált anyagok vonatkozásában.


Mialatt Schott Bros. bővíttette kínálatát szarvasbőr ingekkel és bőrnadrágokkal, közben azért folyamatosan hozta vissza a korábbi évek legsikeresebb modelljeit is. 2003-ban a Schott korlátozott példányszámban újra kiadta az eredeti Perfecto dzsekit, Amerikai gyártmányként, mint a motoros dzsekik legjobbját. A 475 dolláros árcédula ellenére szépen alakultak az eladások.


2004-ben a gyártás még mindig több mint fele zajlott az USA-ban, ahonnan az Államok boltjait gyorsabban lehet kiszolgálni és a Schott család szorosabban kísérhette figyelemmel a gyártás mindennapjait. A Schott család harmadik és negyedik generációja sikeresen irányította a társaságot Irving vállalkozói hitvallása alapján, Roz Schott elnöklete alatt, fia, Jason marketing menedzsmentjével, Steve Conlin (Mel veje) ügyvezetésével, és Oren (Michael fia) termelési igazgatásával. Michael Schott 1994 től haláláig, 1997-ig volt az elnök. A családtagok továbbra is elkötelezettek maradtak Irving nagyapa elveihez és az üzlet minden részletével személyesen foglalkoznak.


2005-ben a vállalt újraformálta termékeit a Schott Luxe vonallal az előkelő üzletek irányába, a Schott West vonallal a western viselet irányába, a Schott Work kollekcióval a munkaruhák irányában. A átalakított kollekció 2005 őszi piacra lépéssel jelent meg. A bőrdzseki eladások 15 százalékos emelkedést mutattak 2004-ben.


A Schott termék szortimentje némiképpen különbözik az Amerikai és az Európai kontinensen. Az Egyesült Államokban www.schottnyc.com webcímen találhatunk információkat és látható a márka kínálata. Az európai központ Párizsban található.
Az európai webcím www.schott-bros.com. Itt látható, hogy mely országokban rendelkezik a Schott hivatalos képviselettel.
Magyarország képviseletet 2009 óta az Usashop-Hungary Kft. látja el. A magyarországi webcím: www.schottnyc.hu.

  • dzseki kabát Schott

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Megérkezett a fűtőszálas kabát - Nem kell többé fagyoskodnunk - Divat, divat, életmód, stílus
    Megérkezett a fűtőszálas kabát - Nem kell többé fagyoskodnunk
    • Divat
    A Schott N.Y.C. a Budapest Motor Fesztiválon - Divat, divat, életmód, stílus
    A Schott N.Y.C. a Budapest Motor Fesztiválon
    • Divat
    Schott - amikor a sztárok is betyárkodnak
    Schott: a féktelen életérzés
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni
    • Keresd a nőt!
    Nem jó egyedül - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Nem jó egyedül
    • Keresd a nőt!
    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Ma már nem a szem a lélek tükre
    Mi történik a héten? 2025.12.08-14.
    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával
    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!
    Légy stílusos szilveszterkor és újévkor a WITTCHEN-nel
    Szelfi, design, magány: a modern emberekről szól kissmiklos legújabb kiállítása
    Itt találtam meg önmagam

    Kapcsolódó cikkek

    Megérkezett a fűtőszálas kabát - Nem kell többé fagyoskodnunk

    Megérkezett a fűtőszálas kabát - Nem kell többé fagyoskodnunk

    A Schott N.Y.C. a Budapest Motor Fesztiválon

    A Schott N.Y.C. a Budapest Motor Fesztiválon

    Schott - amikor a sztárok is betyárkodnak

    Schott - amikor a sztárok is betyárkodnak

    Schott: a féktelen életérzés

    Schott: a féktelen életérzés

    További cikkek

    Férfi cipő trendek 2025 – A sneaker nem megy ki a divatból!

    Férfi cipő trendek 2025 – A sneaker nem megy ki a divatból!

    Stílusos inspirációk a Pinterestről – fedezz fel új ötleteket a trendi megjelenéshez

    Stílusos inspirációk a Pinterestről – fedezz fel új ötleteket a trendi megjelenéshez

    A Férfi Basic Ruhatár Esszenciális Kiegészítői – fókuszban az övek

    A Férfi Basic Ruhatár Esszenciális Kiegészítői – fókuszban az övek

    Sportos stílusú csizma – miért érdemes felvenni a férfi ruhatárba?

    Sportos stílusú csizma – miért érdemes felvenni a férfi ruhatárba?

    Mely alkalmakkor kell egy férfinak jól öltözöttnek lennie?

    Mely alkalmakkor kell egy férfinak jól öltözöttnek lennie?

    Vesszük a papucsokat, mint a cukrot a pandémia óta

    Vesszük a papucsokat, mint a cukrot a pandémia óta

    Legolvasottabb írások

    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni

    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni

    Nem jó egyedül

    Nem jó egyedül

    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?

    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?

    Férfiszempont: Ma már nem a szem a lélek tükre

    Férfiszempont: Ma már nem a szem a lélek tükre

    Mi történik a héten?  2025.12.08-14.

    Mi történik a héten? 2025.12.08-14.

    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

    Légy stílusos szilveszterkor és újévkor a WITTCHEN-nel

    Légy stílusos szilveszterkor és újévkor a WITTCHEN-nel

    Szelfi, design, magány: a modern emberekről szól kissmiklos legújabb kiállítása

    Szelfi, design, magány: a modern emberekről szól kissmiklos legújabb kiállítása

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia