Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Életérzés - Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény

Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény

Életérzés
Cool-Túra - Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023

Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023

Cool-Túra
 - Kutatások szerint a nárcisztikusok direkt próbálnak féltékennyé tenni

Kutatások szerint a nárcisztikusok direkt próbálnak féltékennyé tenni

Cool-Túra - 'Míg én a fehér por, te a szívószál.' – társadalmi és szociális kinyilatkoztatás Punnany Massif szemmel, alig 12 év után

'Míg én a fehér por, te a szívószál.' – társadalmi és szociális kinyilatkoztatás Punnany Massif szemmel, alig 12 év után

Cool-Túra
Autó & Motor - Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV

Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV

Autó & Motor
Én - Top szakállfazon férfiaknak

Top szakállfazon férfiaknak

Én
Autó & Motor - Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30

Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30

Autó & Motor
  1. Divathírek
  2. Schott dzseki története

Schott dzseki története

  • 2010. december 08.
  • Komment

A Schott dzseki maga Amerika. Vad, férfias, sikeres, és mindenekelőtt megtestesíti a legmagasabb minőséget. Az egykori pilótakabátokat gyártó cég ma már bővítette profilját, olyannyira, hogy a hölgyek számára is gyárt kabátokat, kiegészítőket.


Schott dzseki története - Divathírek -  - dzseki, kabát, Schott,

A Schott Brothers, Inc. az egyik legnagyobb féri és női ruhagyártó vállalat, mely a mai napig gyárt az USA-ban. A társaságot leginkább a minőségi bőrdzsekik gyártójaként ismerik, azok közül is talán a Schott "Perfecto" modellje emelkedik ki. A "Perfecto" az eredeti motors dzseki, melyet Marlon Brando tett híressé az 1950-es években készült filmklasszikusában: „A Vad-ban” (The Wild Ones).

Schott's termékeket a 25 ezer négyzetméteres Perth Amboy-ban - New Jersey - található gyárban készítik, melynek termékeit ma már világszerte értékesítik. A cég báránybőr bélésű esőkabátok készítésével kezdte New Yorkban, melyeket házalással adtak el. Mára szezononként több mint 100 féle modellt készítenek férfi és női vásárlók számára, s a boltokban évente 400,000 Schott termék talál gazdára.


Mára már a Schott család negyedik generációja irányítja az üzletet. A család határozottan viszi tovább az alapító, Irving Schott elkötelezettségét a magas minőségű kézi készítésű ruhagyártásban. A tradicionális bőrkabátok mellett a gyapjú tengerész kabát, pamut és nejlon dzsekik, pulóverek, ingek, nadrágok és kiegészítők is szerepelnek a kínálatban. Schott tervezői az eredeti amerikai gyökerekre alapozva a motorozás, repülés, military, retro irányokba vezetik a brandet.

Schott dzseki története - Divathírek -  - dzseki, kabát, Schott,
A szerény kezdetek

1913-ban, Irving Schott, orosz emigránsok gyermeke, Jack testvérével együtt mealapítotja a Schott Bros. társaságot. Az első műhelyüket Manhattan keleti felén egy bérház pincéjében rendezték be. Ott saját kezükkel szabták és varrták az első báránybőr bélésű esőkabátokat, melyeket házalással értékesítettek. Szándékuk szerint a funkcionalitás és strapabíróság jellemezte a kézi készítésű dzsekiket. Két évvel később a üzlet szépen növekedett ahhoz, hogy igazi üzembe költözhessenek Staten Island-en. Még ebben az évben adta Irving a "Perfecto" márkanevet a Schott Bros. bőrdzsekiknek. A "Perfecto" név Irving kedvenc kubai szivarjának márkája volt, mely állandó kelléke volt a cégalapítónak. A Schott Perfecto ezután maga is védjeggyé vált, mint az  Amerikában készülő legjobb bőrdzseki.


A húszas években Irving és Jack mint a ruhaipar megújítói voltak ismertek. Először is forradalmasították az Amerikában készült termékeket, hogy elsőként varrtak cipzárt dzsekire. Hasznukra vált ebben az időszakban a motorkerékpárok népszerűségének emelkedése is. 1928-ban Irving megálmodta, hogyan nézzen ki az Amerikai klasszikus motoros dzseki, mikor is megalkotta az első motoros dzsekit. Gyapjú béléssel tette meleggé,

Schott dzseki története - Divathírek -  - dzseki, kabát, Schott,
vastag bőr külsővel vált robosztussá és a cipzár tette kellően szél és eső állóvá. Ezt a klasszikus dzsekit öt és fél dollárért árulták Harley Davidson üzletben Long Island-en.  Az új generációs motorosok számára a Perfecto a kaland, élvezet, és kockázatvállalás szinonimája lett." A cég ez időtájban költözött South Amboy-ba (New Jersey).


A haderő beszállítója


Schott Bros. magas minőségére a légierő már a második világháború előtt felfigyelt. A társaság zsíros megrendeléseket  kapott pilótadzseki készítésére a légierő pilótái számára. Később a Schott Bros. folyamatos beszállítója lett és 60 éven keresztül az is maradt a pilótadzsekik és a gyapjú tengerészkabátok vonatkozásában. 1947-ben belépett a cégvezetésbe a család második generációja, Irving fiának, Mel-nek személyében.


 
A nagy mozi


Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a Schott Bros. társaság mennyit köszönhet Marlon Brando-nak és „A Vad” című kultikus filmnek. Magyaroknak érdekes adalék, hogy a film rendezője László Benedek. A Brando által viselt Perfecto azonnal népszerű lett, de az eladásokat derékba törte, mivel néhány iskola elérte, hogy környékükön betiltsák az értékesítését a lázadó szelleme miatt.

Schott dzseki története - Divathírek -  - dzseki, kabát, Schott,
Ebben az időben védte le a Schott a Perfecto nevet motoros dzsekije védjegyeként. Röviddel ezután az eladási számok minden tiltás ellenére is az egekbe szöktek. A következő évben, James Dean halálával a motoros dzsekik visszakerültek a divat élvonalába. Ekkor a dzsekit 49 dollárért lehetett kapni.

A hatvanas évekig a Schott család mindvégig a gyártásra koncentrált. Irving büszke volt arra, hogy az üzemben mindegyik géphez kiválóan értett, bármelyiket meg tudta javítani, ha az elakadt. Amikor A hatvanas években, amikor Milton Perlman csatlakozott a céghez egyre nagyobb szerepet kezdett kapni az eladások növelése is. Perlman erényei kevésbé az üzemben, mint inkább az üzleti életben tudtak megcsillanni. Sorra látogatta a Schott termékeket árusító üzleteket meghallgatva tanácsait, kívánságaikat. Perlman üzleti hozzáértése Schott Bros. társaságot évtizedekre erős növekedési pályára állította.

Piaci terjeszkedés

Mel Schott-nak és Perlman-nak köszönhetően gyorsan terjeszkedett a cég az USA-ban és azon kívül is. 1963-ban mutatta be a Schott a Perfecto dzsekit Európában. Amerikában a tinédzserek és fiatalok Schott bőrdzsekiben és rojtos mellényekben jártak. Hatvanas években jártunk és a Schott része volt a divat fő áramlatának. Perlman segített megtervezni és piacra dobni a western stílusú rojtos bőrdzsekit és egyéb textil dzsekiket. Mivel annak előtte nehézkes munkával, kézzel kellett a rojtos kiképzést elkészíteni, a cég vásárolt egy automata rojtozó gépet.


A nyolcvanas évek közepén Mel fia, Michael, és lánya Roz vette kezébe a táraság vezetését. 1985-ben a társaság új helyre költözött Perth Amboy-ba, egy 25.000 négyzetméteres üzembe a Lehigh Street-re. Az új üzem négy háztömbnyi területet foglalt el. A következő évben Mel lett a vezérigazgató, miközben a 94 éves Irving megtartotta elnöki címét. Hat évvel később halt meg Irving, néhány hónapnyira századik születésnapjától.


"Nehéz megmondani, hogy a fekete bőr mikor vált törvényen kívüliből sikkessé. " írta Robin Updike a  Baltimore Sun-ban. De a széles körű elfogadottságból nagy előnyt tudott meríteni a Schott, habár sok egyéb hasonló cég is akadt az Államokban ugyanebben az iparágban. Schott mindig is elkötelezett volt a kézi készítésű legjobb minőségű bőrből készített dzsekik irányában. Ez az kitartás segítette a Schott-ot, hogy megtarthassa vevőit a sok és olcsó vetélytárs termékekkel szemben.


Globális megjelenés


1993-ban Schott Bros. 60 millió dolláros forgalmat ért el. A világméretű terjeszkedésnek köszönhetően Schott licenszelte gyártását távoli helyekre is, így az alkalmazottak száma elérte az ötszázat és a legyártott ruhadarabok száma a 350 ezret. A Perfecto árcéduláján ekkor 300 dollár szerepelt.


Új termékvonalak és szélesebb piaci tevékenység segítette a Schott-ot az eredményei növelésében a kilencvenes években. A cég ekkor mutatott be kézitáskákat, öveket, klasszikus utazótáskát és Schott Perfecto iskolai kiegészítőket. Ekkor hozta vissza a Schott a tradicionális gyapjú tengerész kabátot egy modernizált formában. A kabátot nem csak sötét kékben, hanem sok egyéb színben is piacra dobták. A klasszikus melton gyapjúból készült tengerész kabát volt Schott legsikeresebb terméke 1994-ben. A társaság még bőrből is elkészítette a tengerész kabátot.


Schott dzseki története - Divathírek -  - dzseki, kabát, Schott,
1994-ben Schott Bros. ismét beszállítója lett az amerikai haderőnek: a védelmi Minisztérium pilóta dzsekik gyártásával bízta meg a vállalatot. 1997-ben került bemutatásra az első női kollekció, melynek neve Irving feleségéről, Rose Schott kollekció lett. A Schott bővítette a felhasznált textilek körét is: A bőrdzsekik mellett az egyéb anyagok használata segített a bőrdivat hullámzásából adódó kereslet változást áthidalni.


1998-ban Schott Bros. betört a városi hip-hop piacra a U.B. TUFF városi sport termékek gyártójának megvásárlásával. Ez volt Schott Bros. első akvizíciója, de nem tartott túl sokáig. A kisebb pénzű vevőket megcélzó vállalkozás nem sokkal beindulása után megszűnt.


A kilencvenes évek végén a Schott Amerikán kívüli gyártói források bevonásával próbálta szélesíteni termékkínálatát. A terméket nagy részét nem lehetett gazdaságosan előállítani Amerikai üzemekben. A munkaigényes nejlon dzsekik például jelentősen olcsóbban készíthetők az USA-n kívül. A vállalat komoly hangsúlyt fektet arra, hogy minőség és a részletekre figyelés magas szinten maradjon függetlenül a gyártás helyétől. Az államokon kívül gyártott új termékek megjelentek a portfolióban, mindemellett a vállalat úgy döntött, hogy a klasszikus modellek gyártását továbbra is az Egyesült Állaomkban tarja, hogy a minőségi szintet megőrizze. Schott kapcsolatot épített partnerekkel Németországban, Franciaországban, Kínában, Délafrikában, Oroszországban, Magyarországon.


Fejlődés külföldön


2002-ben Schott Bros. megkezdte az internetes értékesítést. Mivel a Schott kollekció igen szélesre dagadt az a társaság az internetben látta azt az eszközt, ami könnyen teszi elérhetővé a régi és új vevők számára a teljes szortimentet, hiszen a legtöbb Schott bolt csak a termékek egy szűkebb körét értékesítik. Az internetes értékesítés kicsi, de gyorsan növekvő része lett a céges eladásnak.


Schott Bros. márka népszerűsége gyorsan emelkedett, különösen Európában, ahol kedvelik a vevők az klasszikus amerikai stílust. A márka ismertsége és az eladások gyakorta értek el magasabb szintet  Európában és Ázsiában mint az USA-ban. Japánban a kifordítható báránybőr dzseki első díjat nyert az Amerikai Divat Vásáron, Tokióban, 2002-ben. A dzseki kiváló minősítést kapott mind a dizájn, mind a felhasznált anyagok vonatkozásában.


Mialatt Schott Bros. bővíttette kínálatát szarvasbőr ingekkel és bőrnadrágokkal, közben azért folyamatosan hozta vissza a korábbi évek legsikeresebb modelljeit is. 2003-ban a Schott korlátozott példányszámban újra kiadta az eredeti Perfecto dzsekit, Amerikai gyártmányként, mint a motoros dzsekik legjobbját. A 475 dolláros árcédula ellenére szépen alakultak az eladások.


2004-ben a gyártás még mindig több mint fele zajlott az USA-ban, ahonnan az Államok boltjait gyorsabban lehet kiszolgálni és a Schott család szorosabban kísérhette figyelemmel a gyártás mindennapjait. A Schott család harmadik és negyedik generációja sikeresen irányította a társaságot Irving vállalkozói hitvallása alapján, Roz Schott elnöklete alatt, fia, Jason marketing menedzsmentjével, Steve Conlin (Mel veje) ügyvezetésével, és Oren (Michael fia) termelési igazgatásával. Michael Schott 1994 től haláláig, 1997-ig volt az elnök. A családtagok továbbra is elkötelezettek maradtak Irving nagyapa elveihez és az üzlet minden részletével személyesen foglalkoznak.


2005-ben a vállalt újraformálta termékeit a Schott Luxe vonallal az előkelő üzletek irányába, a Schott West vonallal a western viselet irányába, a Schott Work kollekcióval a munkaruhák irányában. A átalakított kollekció 2005 őszi piacra lépéssel jelent meg. A bőrdzseki eladások 15 százalékos emelkedést mutattak 2004-ben.


A Schott termék szortimentje némiképpen különbözik az Amerikai és az Európai kontinensen. Az Egyesült Államokban www.schottnyc.com webcímen találhatunk információkat és látható a márka kínálata. Az európai központ Párizsban található.
Az európai webcím www.schott-bros.com. Itt látható, hogy mely országokban rendelkezik a Schott hivatalos képviselettel.
Magyarország képviseletet 2009 óta az Usashop-Hungary Kft. látja el. A magyarországi webcím: www.schottnyc.hu.

  • dzseki kabát Schott

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Megérkezett a fűtőszálas kabát - Nem kell többé fagyoskodnunk - Divat, divat, életmód, stílus
    Megérkezett a fűtőszálas kabát - Nem kell többé fagyoskodnunk
    • Divat
    A Schott N.Y.C. a Budapest Motor Fesztiválon - Divat, divat, életmód, stílus
    A Schott N.Y.C. a Budapest Motor Fesztiválon
    • Divat
    Schott - amikor a sztárok is betyárkodnak
    Schott: a féktelen életérzés
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az elme megtrükközése - így próbál behálózni egy igazi manipulátor - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elme megtrükközése - így próbál behálózni egy igazi manipulátor
    • Keresd a nőt!
    Tényleg szükséged van arra az emberre, aki bánt téged? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Tényleg szükséged van arra az emberre, aki bánt téged?
    • Keresd a nőt!
    Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023 - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023
    • Stylenews
    Hozzászoktunk az elutasításhoz és már mi is ezt tesszük magunkkal
    Engem is vert apám, mégis ember lett belőlem - Mérgező szülők
    Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény
    Ha már tervezed a nyarat, Csongrád a tökéletes hely!
    Hogyan lehet javítani a hajunk állapotán? – Nem elegendő kívülről ápolni
    Elkerülhető a férfiak kopaszodása? – Ez az 5 dolog szerepet játszik a problémában
    A legnehezebb munka, és ami az után jön - Egy házasság így hanyatlik meg

    Kapcsolódó cikkek

    Megérkezett a fűtőszálas kabát - Nem kell többé fagyoskodnunk

    Megérkezett a fűtőszálas kabát - Nem kell többé fagyoskodnunk

    A Schott N.Y.C. a Budapest Motor Fesztiválon

    A Schott N.Y.C. a Budapest Motor Fesztiválon

    Schott - amikor a sztárok is betyárkodnak

    Schott - amikor a sztárok is betyárkodnak

    Schott: a féktelen életérzés

    Schott: a féktelen életérzés

    További cikkek

    Mely alkalmakkor kell egy férfinak jól öltözöttnek lennie?

    Mely alkalmakkor kell egy férfinak jól öltözöttnek lennie?

    Vesszük a papucsokat, mint a cukrot a pandémia óta

    Vesszük a papucsokat, mint a cukrot a pandémia óta

    Férfi stílusiskola: Így legyél elegáns sportosabb öltözetben

    Férfi stílusiskola: Így legyél elegáns sportosabb öltözetben

    A TAG Heuer teknőspáncél mintázatú modellel jelentkezik

    A TAG Heuer teknőspáncél mintázatú modellel jelentkezik

    Farmerkörkép férfiaknak a Springfieldtől

    Farmerkörkép férfiaknak a Springfieldtől

    Helló srácok! – divattippek kánikulára

    Helló srácok! – divattippek kánikulára

    Legolvasottabb írások

    Az elme megtrükközése - így próbál behálózni egy igazi manipulátor

    Az elme megtrükközése - így próbál behálózni egy igazi manipulátor

    Tényleg szükséged van arra az emberre, aki bánt téged?

    Tényleg szükséged van arra az emberre, aki bánt téged?

    Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023

    Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023

    Hozzászoktunk az elutasításhoz és már mi is ezt tesszük magunkkal

    Hozzászoktunk az elutasításhoz és már mi is ezt tesszük magunkkal

    Engem is vert apám, mégis ember lett belőlem - Mérgező szülők

    Engem is vert apám, mégis ember lett belőlem - Mérgező szülők

    Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény

    Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény

    Ha már tervezed a nyarat, Csongrád a tökéletes hely!

    Ha már tervezed a nyarat, Csongrád a tökéletes hely!

    Hogyan lehet javítani a hajunk állapotán? – Nem elegendő kívülről ápolni

    Hogyan lehet javítani a hajunk állapotán? – Nem elegendő kívülről ápolni

    Elkerülhető a férfiak kopaszodása? – Ez az 5 dolog szerepet játszik a problémában

    Elkerülhető a férfiak kopaszodása? – Ez az 5 dolog szerepet játszik a problémában

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia