Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylenews - A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

Stylenews
Mindent a szemnek - Új dokumentumfilm-sorozat mutatja be a DEFENDER indulását a 2026-os DAKAR-Ralin

Új dokumentumfilm-sorozat mutatja be a DEFENDER indulását a 2026-os DAKAR-Ralin

Mindent a szemnek
Autó & Motor - Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Autó & Motor
Stylelife - HIGHLANDER 2026 újra próbára teszi a túrázókat Rász el-Haima hegyeiben

HIGHLANDER 2026 újra próbára teszi a túrázókat Rász el-Haima hegyeiben

Stylelife
Body & Sport - A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

Body & Sport
Mindent a szemnek - Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Mindent a szemnek
Divathírek - Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Divathírek
Mindent a szemnek - Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Mindent a szemnek
Rendezvények - Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Rendezvények
 - Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A Volkswagen Passat története

A Volkswagen Passat története

  • 2019. szeptember 05.
  • Komment
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A Volkswagen Passat története

A Golf mellett a Passat az a modell, amelyet az egész világ ismer, és hasonlóan a kompakt típushoz, az első generációt a Passat esetében is a hírneves olasz designer, Giorgetto Giugiaro tervezte.


B1 (1973-1980)

Az általa megálmodott csapott hátú verzió mellé egy évvel később érkezett a kombi. A Passat már a forgalmazása második évében a németországi értékesítési statisztikák élére ugrott. Hamarosan beindult a brazíliai gyártás, 1974 és 1977 között pedig Ausztráliában is készült Passat. Végül több mint kétmillió darab kelt el a középkategória új sikermodelljéből.

A Volkswagen Passat története - Autó & Motor - MOBILITY - történelem, volkswagen, volkswagen passat,

A Volkswagen Passat története - Autó & Motor - MOBILITY - történelem, volkswagen, volkswagen passat,

B2 (1980-1988)

tágas, jól kihasználható belső térnek, a korszerű technológiának, valamint a sikeres design továbbfejlesztésének köszönhetően a második generációs Passat igazi világslágerré vált. Nyolc év alatt több mint 5,5 millió elégedett vásárló-ja volt a típusnak, ezzel máig rekorder a Passat 46 éves történelmében. Nem véletlen, hogy  Németország és Spanyolország mellett gyártása Mexikótól Dél-Afrikán át egészen Kínáig  folyt. A sorozat nagy újdonsága a klasszikus szedán-változat bevezetése volt, valamint 1983tól már kapható volt a syncro összkerékhajtás

A Volkswagen Passat története - Autó & Motor - MOBILITY - történelem, volkswagen, volkswagen passat,

A Volkswagen Passat története - Autó & Motor - MOBILITY - történelem, volkswagen, volkswagen passat,

B3 (1988-1993)

A szedán és kombi-változatban kínált harmadik generáció új fejezetet nyitott a típus történetben – és nemcsak a hűtőrács nélküli frontrész miatt. A keresztben beépített erőforrásnak és váltónak köszönhetően tágasabbá vált a belső tér, a 2,8 literes, 204 lóerős VR6 motor pedig igazi sportautót faragott a családi modellből. Öt év alatt 1,6 millió példányban kelt el.

A Volkswagen Passat története - Autó & Motor - MOBILITY - történelem, volkswagen, volkswagen passat,

A Volkswagen Passat története - Autó & Motor - MOBILITY - történelem, volkswagen, volkswagen passat,


B4 (1993–1997)

Az új frontrész sokáig meghatározta a márka formanyelvezetét. A B4 emellett technológiailag is előrelépett: a merevebb karosszéria mellett az alapáron kínált első légzsák és ABS is növelte a biztonságot. Másik fontos újdonság a közvetlen befecskendezéses TDI dízel bevezetése: az 1,9 literes, 90 lóerős erőforrás akár 1300 kilométeres hatótávolságot biztosított.

A Volkswagen Passat története - Autó & Motor - MOBILITY - történelem, volkswagen, volkswagen passat,

A Volkswagen Passat története - Autó & Motor - MOBILITY - történelem, volkswagen, volkswagen passat,

B5 (1996–2005)

Az új forma nemcsak szépnek, de hasznosnak is bizonyult. A szedán kifejezetten alacsony, 0,27es légellenállási együtthatója a fogyasztásra is jótékony hatással volt – akárcsak az akkoriban a technológia csúcsát képviselő Pumpe-Düse (PD) befecskendező rendszer. A motorkínálat másik véglete a 4,0 literes, 275 lóerős W8-as volt. Emellett a prémiumkategóriás minőség egyaránt hozzájárult ahhoz, hogy az ötödik generáció a szegmens megkérdőjelezhetetlen éllovasa legyen. A négymillió példányban értékesített B5 a leghosszabb, kilenc éves modellciklussal büszkélkedhet.

A Volkswagen Passat története - Autó & Motor - MOBILITY - történelem, volkswagen, volkswagen passat,

A Volkswagen Passat története - Autó & Motor - MOBILITY - történelem, volkswagen, volkswagen passat,

B6 (2005–2010) 

A világszerte 1,8 millió példányban értékesített B6 bevezetésével egy újabb karosszériaváltozat került a kínálatba: a szedán és a kombi mellé megérkezett a négyajtós CC kupé. A Passat kínálatában megjelent a kettős tengelykapcsolós DSG automata sebességváltó, a 4Motion összkerékhajtási rendszert pedig immár Haldex-kuplunggal szerelték. Az autó normál viszonyok között fronthajtásúként viselkedett, de ha a körülmények úgy kívánták, a rendszer akár a nyomaték 75 százalékát is képes volt a hátsó tengely felé irányítani.

A Volkswagen Passat története - Autó & Motor - MOBILITY - történelem, volkswagen, volkswagen passat,

A Volkswagen Passat története - Autó & Motor - MOBILITY - történelem, volkswagen, volkswagen passat,

B7 (2010–2014) 

A CC önálló típussá vált, de a Passat hetedik sorozata is három verziót kínált, köszönhetően az újonnan bevezetett Alltrack modellváltozatnak, amely 165 milliméteres hasmagassággal, 4Motion összkerékhajtással és off-road üzemmóddal kínál kitűnő terepjáró képességeket. A Passat modellnek immár a helyi sajátosságokat figyelembe vevő külön változata készült Kínában és Észak-Amerikában is.

A Volkswagen Passat története - Autó & Motor - MOBILITY - történelem, volkswagen, volkswagen passat,

A Volkswagen Passat története - Autó & Motor - MOBILITY - történelem, volkswagen, volkswagen passat,

B8 (2014-től) 

Az Év Autójának választott nyolcadik  generáció látványos módon erősítette meg  a Passat referencia-szerepét saját szegmensé-ben. Az anyagválasztás és a kidolgozás minősége a prémiumkategóriát idézi, akárcsak az elérhető vezetőtámogató rendszerek sokasága. Egy másik fontos újdonság a konnektorról is tölthető hibrid-változat, a GTE megjelenése.

A Volkswagen Passat története - Autó & Motor - MOBILITY - történelem, volkswagen, volkswagen passat,

A Volkswagen Passat története - Autó & Motor - MOBILITY - történelem, volkswagen, volkswagen passat,

  • történelem volkswagen volkswagen passat

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szólj hozzá a cikkhez

Kapcsolódó cikkek
Drift vagy Nordschleife – Volkswagen Golf R - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
Drift vagy Nordschleife – Volkswagen Golf R
  • Autó & Motor
Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX
  • Autó & Motor
Egy igazán jó autó - Volkswagen ID.7 Tourer
Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész
Heti Top 10A hét legjobb írásai
Egy igazi apának a családja az első - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
Egy igazi apának a családja az első
  • Keresd a nőt!
Ahhoz, hogy rátalálj a megfelelő emberre, először neked kell megfelelővé válnod - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
Ahhoz, hogy rátalálj a megfelelő emberre, először neked kell megfelelővé válnod
  • Keresd a nőt!
Miért olyan nehéz egy mindent túlgondoló embernek párkapcsolatban lenni? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
Miért olyan nehéz egy mindent túlgondoló embernek párkapcsolatban lenni?
  • Keresd a nőt!
A szeretet ünnepén ne felejtsünk el szeretni!
Karácsonyi koccintás – ünnepi koktélok, amik mindenkit elvarázsolnak
Mi történik a héten? 2025.12.22-28.
Közös ügyünk az állatvédelem – portréinterjú Dr. Vetter Szilviával
Isten nem siet. Nem időkhöz kötött hanem szándékhoz
Nem véletlen, hogy a belső sávban mindig egy Škoda villog le - Škoda Octavia Combi RS 2025
Amikor már nem veszekedsz – csak elfáradsz

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek

    Drift vagy Nordschleife – Volkswagen Golf R

    Drift vagy Nordschleife – Volkswagen Golf R

    Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX

    Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX

    Egy igazán jó autó - Volkswagen ID.7 Tourer

    Egy igazán jó autó - Volkswagen ID.7 Tourer

    Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész

    Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész

    Minden amire szükséged lehet - Volkswagen Passat Alltrack

    Minden amire szükséged lehet - Volkswagen Passat Alltrack

    Vigyük a nagyit is! - Kipróbáltuk a Volkswagen Caddy Maxit

    Vigyük a nagyit is! - Kipróbáltuk a Volkswagen Caddy Maxit

    Legolvasottabb írások

    Egy igazi apának a családja az első

    Egy igazi apának a családja az első

    Ahhoz, hogy rátalálj a megfelelő emberre, először neked kell megfelelővé válnod

    Ahhoz, hogy rátalálj a megfelelő emberre, először neked kell megfelelővé válnod

    Miért olyan nehéz egy mindent túlgondoló embernek párkapcsolatban lenni?

    Miért olyan nehéz egy mindent túlgondoló embernek párkapcsolatban lenni?

    A szeretet ünnepén ne felejtsünk el szeretni!

    A szeretet ünnepén ne felejtsünk el szeretni!

    Karácsonyi koccintás – ünnepi koktélok, amik mindenkit elvarázsolnak

    Karácsonyi koccintás – ünnepi koktélok, amik mindenkit elvarázsolnak

    Mi történik a héten? 2025.12.22-28.

    Mi történik a héten? 2025.12.22-28.

    Közös ügyünk az állatvédelem – portréinterjú  Dr. Vetter Szilviával

    Közös ügyünk az állatvédelem – portréinterjú Dr. Vetter Szilviával

    Isten nem siet. Nem időkhöz kötött hanem szándékhoz

    Isten nem siet. Nem időkhöz kötött hanem szándékhoz

    Nem véletlen, hogy a belső sávban mindig egy Škoda villog le - Škoda Octavia Combi RS 2025

    Nem véletlen, hogy a belső sávban mindig egy Škoda villog le - Škoda Octavia Combi RS 2025

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia