Kulcsszó keresés /


Az elektromos öröm és bánat – Citroën Ë-Berlingo Shine

A Stellantis csoport úgy vélem nem tisztán önszántából, hanem jogszabályi kényszer miatt is, de kipaterolta a hagyományos meghajtást a Berlingoból és a testvérmodellből, a Peugeot Rifterből. Ezzel egytagúvá zsugorította a motorkínálatot, így került egy csinos és két ponttal rendelkező Ë betű a jól ismert, harmadik generációs Berlingo nevébe. Ettől kicsit örülhetünk is, meg nem is, hiszen a kisebb karbon lábnyom több kompromisszummal is jár, ha pedig univerzális családi autót szeretnénk nagy hosszú, utazásokra, akkor lényegesen több menetidőre kell számítani, mint egy hagyományos motor esetében. De Európában élünk és ezt akartuk (legalábbis a politikusaink erre az útra terelik az autógyárakat).

olvass tovább

Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

A legnehezebb kérdés talán az, hogy mi is a C5 X valójában? Crossover, kombi, ferdehátú esetleg sportkombi? Mindegyik és valójában egyik sem. Egy autó, amely svájci bicskaként egyszerre kíván választ adni minden kérdésre. A családi autózás igényeire, a céges autókkal kapcsolatos elvárásokra, a divatra és végül, de messze nem utolsó sorban arra, hogy eladásokat mutasson fel a Stellantis csoporton belül a francia márka.

olvass tovább

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4

A kompakt kategóriában elektromos fronton nagyon zsúfolt a piac. Komoly versenytársakat és nagyon jó modelleket találunk itt. Hogy néhányat említsek: ide tartozik a frissen megjelent Renault Megane E-Tech vagy éppen a Kia Niro, nem is beszélve a VW ID.3-ról. A Stellantis csoporton belül viszont egyedül a Citroën kínál tisztán elektromos meghajtást ebben a méretosztályban.

olvass tovább

Légy boldog és ragyogj – Citroën C3 Shine Puretech 83

Minden alkalommal, ha tudom, hogy Citroën lesz nálunk, akkor egy dolgot biztosan tudok, jó kedvem lesz egy hétig. Ahogyan a konszerntárs Peugeot tagadhatatlan minőségével, már-már presztízs autókhoz közelítő kialakításával szokott meggyőző lenni, úgy képes ez a márka mosolyt csalni az ember arcára. Egyszerűen azért, mert más. Nem megszokott, fura, ám mégis kedves vonalaival teszi boldogabbá a hétköznapokat.

olvass tovább

L’amour toujours Plug-in – DS7 Crossback E-Tense

Még most is azt kérdezik tőlem, hogy mi ez? A DS márka újnak számít, hiszen csak pár éve történt, hogy a PSA csoport úgy döntött, hogy a Citroen DS kivitelből külön márkát farag, mégpedig a luxus szerelmeseinek. Tudjuk, hogy ott van a Dior, Louis Vuitton, Hermès, Cartier, Jean-Paul Gautier és még sorolhatnám végtelenségig a francia divat és luxusmárkákat, de autóban ez még ismeretlen fogalom.

olvass tovább

Guruló ékszerdoboz – DS 3 Crossback E-Tense (2020) teszt

  • 2020. augusztus 22.

A DS 7 Crossback kistestvére egy csodás, élvezhető crossover. Ha szeretnéd vele felhívni magadra a figyelmet a közutakon, most még könnyen megteheted. Nem sokáig ugyan, mert amint ismertebbé válik a Citroën presztízsmárkája, különösen az elektromos DS 3 Crossback, kapkodni fogják őt, mint a cukrot!

olvass tovább

Opel hangulat Peugeot kulccsal – Crossland X 1.5d Ultimate

A Crossland X az első olyan terméke az Opelnek, amely már a PSA (Peugeot/Citroen) fennhatósága alatt készült. Tehát mondhatjuk azt, hogy nagyon közeli rokonságban van a kis Opel crossover a Peugeot 2008-cal és a Citroen C3 Aircrossal. Viszont ez a rokonság csak papíron létezik, látványra és érzésre maradt minden hamisítatlan Opel.

olvass tovább

Kedves kisbőrönd – Citroën C3

Ez a gondolat nem csak azért született meg bennem, mert a C3-ban a C4-hez hasonló módon egy bőröndhöz hasonló ajtóbehúzó kar került kialakításra, hanem azért, mert méretéhez képest óriási, tágas, funkcionális belső terekkel rendelkezik. Mindezt pedig úgy sikerült megalkotni, hogy közben az autó telis-tele van játékossággal, izgalmas formákkal.

olvass tovább

Ha valami másra vágysz – DS3 Crossback

Az első kérdése lehet sok olvasónak az, hogy mi is az a DS, milyen márka is ez valójában? A DS névvel először az 1955 és 1975 között gyártott, előremutató formájáról és technikájáról ismert Citroën DS esetében találkozhattunk. Ezt követően a Citroën al-márkájaként 2009-ben jelent meg a DS, mint a C3, C4 és C5 csúcsváltozata.

olvass tovább