Kulcsszó keresés /


Történelem egy csészében - Hogyan lett a kávé társasági esemény és digitális élmény?

  • 2025. augusztus 18.

A kávé története nemcsak egy ital fejlődéstörténete, hanem a társadalmakat formáló történelmi erőé is. A kávénövényt kezdetben körülölelő spirituális misztikumot a későbbiekben feloldotta és felőrölte – a valóságban is – a fejlődő társadalom: az ital élénkítő hatása miatt széles körben populárissá vált. Az ital fogyasztása hozta magával a kávéházak kialakulását, amelyek hamar találkapontokká és társasági események központjává váltak, és olykor forradalmak és történelmet formáló események színhelyéül is szolgáltak. A kapitalizmus térnyerésével és az élet felgyorsulásával a to-go kávézás a popkultúra szerves részévé vált, mára pedig az egykor misztikus növény a háztartások 85%-ának konyhapolcán is megtalálható.  Akár egy reggeli eszpresszóról, vagy egy nyugodt délutáni cappuccinóról van szó , a kávé mindig is összehozta az embereket. A Starbucks pedig végigkíséri a kávérajongókat ezen az ízekben és élményekben gazdag történelmi úton.

olvass tovább

Hogyan tartsuk fenn a férfi vadászösztönét?

Az első találkozás különleges, szavakkal aligha leírható. Benne százezer perc várakozása van, egymás tekintetében elmerülés, hormonok hullámzása és színtiszta vegytan. Az első találkozás páráját, atmoszféráját kellene tartósítani, de nem ám dátumozva felrakni a kamra hátsó polcára, és soha nem elővenni többet.

olvass tovább

8 ok, amiért szeretjük a fahéjat

  • 2024. november 12.

A fahéj igen népszerű fűszer, legtöbben az almás pite, a kávé vagy forró csoki ízesítéséhez használják, pedig ennél sokoldalúbb fűszer, és az egészségre gyakorolt hatása miatt különösen ajánlott a rendszeresen fogyasztása. Persze nem kell minden étkezésünkbe beleerőltetni, és erőszakosan rászórni a tojásrántottára is, de érdemes szemmagasságban tartani a polcon.

olvass tovább

A férfiak a rossz lányokat szeretik?

Milyen a jókislány? Unalmas. Kiszámítható, folyton készenlétben álló, kalaptartón bólogató cicamica, aki ritkán rendelkezik saját véleménnyel, és elvrendszerrel. Hagyja, hogy a társadalmi elvárások, és a külvilág véleménye határozza meg mindennapjait. A jókislányról lerí a bizonytalanság, és alacsony polcra helyezi magát, ezért kiszemelt lovagjának nem kell sokáig kaparnia érte.

olvass tovább

Ugorj fejest a nyári bulikba az idei legmenőbb megjelenésű hordozható hangszóróval!

  • 2023. május 09.

A Sonos az idei nyárra megújította kedvenc hordozható hangszórója, a Sonos Roam megjelenését. Talán találkoztál már a 2023-as tavasz-nyár egyik, a kifutókon is felvillanó Pantone árnyalatával, amely a Summer Song névre hallgat – nem véletlenül ragadta magához bemutatóin ezt az árnyalatot idénre a Diesel, a Prada és a Marni is. Míg ezek az öltözékek csak most kerülnek a polcokra, egy cég, amire talán nem is számítanál, valójában megelőzte őket hordozható hangszórójának megújult megjelenésével.

olvass tovább

A méret relatív – Toyota Yaris Cross Adventure

Mostanában senki nem vádolhatja a Toyotát, hogy unalmas autókat gyárt. Azzal sem, hogy ne akarna minden szegmensben ott lenni. Sőt, ha lehet, akkor a világ legnagyobb autógyártója minden szegmensben több autóval is jelen kíván lenni. De valahogyan a kiskategóriában, a növekvő SUV igény ellenére nem volt még semmi, amit le tudtak volna emelni a polcról. Hát most már végre van!

olvass tovább

A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8

Minden autónak a megalkotásakor kell, hogy célja legyen. Máskülönben nem fog megszületni az elképzelés. Az Audi RS Q8 esetében ez nem lehetett más, mint a szerelem. A szerelem, amelyet definiálni ugyan nehéz, de ha megéljük, akkor tudjuk miről is szól. Semmi más célja nem lehet egy 600 lóerős 2,3 tonnás monstrum megalkotásának, mint az, hogy vágyott tárgyakat a legfelső polcra emeljünk. Nekem ezt adta a Q8 legbitangabb kivitele.

olvass tovább

Júniustól otthon is kutyulhatunk Pepsit a SodaStream segítségével

  • 2021. május 21.

A világ vezető szódagépgyártója, a SodaStream tavaly kezdte meg a PepsiCo szörpök forgalmazását négy európai országban, Norvégiában, Svédországban, Németországban és Franciaországban. A vállalat idén folytatja az új ízek bevezetését olyan európai piacokon, mint például Ausztria, Olaszország, Szlovákia, Csehország, illetve Magyarország. A SodaStream szódavízkészítő gépekhez elérhető Pepsi szörpcsalád olyan népszerű ízeket foglal magában, mint a klasszikus Pepsi, a Pepsi Max, a 7up, 7upFree, a Mirinda és a Mirinda Light. Az új termékek már elérhetők a boltok polcain.

olvass tovább

Édesburgonya, a zamatos tápanyagbomba

  • 2020. február 10.

Az édesburgonya, vagy batáta hazai elnevezése megtévesztő, mert étkezésre használt gyökere igaz, hogy nagyon hasonlít a krumplihoz, besorolása szerint mégsem burgonyaféle. A hazai piacokon és nagyobb élelmiszer áruházak polcain is megtalálható, népszerűsége méltán növekszik évről évre!

olvass tovább