Kulcsszó keresés /


Elsőre mást hallasz bele, de így sem csalódás – Honda CL500

Amikor a kollégám jelezte, hogy egy CL500-at fog elhozni tesztelésre, akkor őszíntén megmondom,, hogy elsőre a Mercedes jutott az eszembe. Persze tudtam, hogy motort fogunk tesztelni, de valahogy ez a betűkombináció ezt a képet hozta elő rögtön a fejemben. A régi és az új, mint képvilág, különleges módon mégis megmaradt a próbakörök, motorozások során. Természetesen más teljesítményt és élményt okozva, mint a négykerekű CL esetében, de ez egyáltalán nem negatív kijelentés. A Honda CL500 más módon ikonikus.

olvass tovább

Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Nem fiatal már az XE nagymacska, de még fitten szaladgál az utakon. Köszönhetően a benne duruzsoló, meglehetősen erős motornak, másrészt a számos modellfrissítésnek, amelyen a modellciklus alatt átesett. Bár SUV lázban ég a világ, de a presztízs szegmensben azért egy magára valamit is adó márka rendszeresen hozza ki az újabbnál újabb típusokat, gondoljunk csak a BMW 3-as szériájára vagy éppen a Mercedes-Benz C osztályra. Így a Jaguarnak egyáltalán nincsen könnyű dolga.

olvass tovább

Két lépést előre és egyet sem hátra – Mercedes-Benz GLC Offroader 220d 4MATIC

A GLC az eladási darabszámok alapján a márka legfontosabb modellje. Most, hogy az elektrifikáció miatt az SUV-ok között is egyre inkább találkozunk tisztán elektromos modellekkel, azt hihetnénk, hogy kevesebb fókuszt kap a C osztály alapjaira épített terepjáró. Hát ez egyáltalán nem igaz, sőt, pont ellenkezőleg. A Mercedes új, magasabb mércét állított a kategóriában ezzel a modellel.

olvass tovább

Akinek az inge pont az nem veszi magára – Mercedes-Benz T-osztály T180d

Az első Mercedes, amely némi csalódást okozott számomra, az a T-osztály. Nem azért, mert magával a típussal van problémám, hanem azért, mert a Mercedesnek személygépjárművek között találkozhatunk vele. Amennyiben egy Renault Kangoo tesztet írnék és a tömegmárkák szintjéhez kellene hasonlítani az autót, alig lenne kritikai megjegyzésem. Így az egyetlen kihívás számomra, hogy el tudjak vonatkoztatni egy C osztály, vagy akár a B osztály által kínált színvonaltól, amely egyérteműen más szint. Utóbbi ki fog futni és várható volt, hogy a "családi" kategóriában szükség lesz utódra.

olvass tovább

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Gyakorlatilag boszorkányüldözés folyik a dízelek ellen, így érthető okból a Dacia is elérhető 4x4 meghajtással és benzines erőforrással. Ez a bizonyos 1,33 literes benzines motor pedig nem más, mint a Renault és Mercedes-Benz által közösen fejlesztett négyhengeres erőforrás. Meg kell hagyni, hogy ez egy remek motor és egyáltalán nem okozott csalódást a legklasszabb Daciaban.

olvass tovább

Luxusburok – Mercedes-AMG EQE 43

Úgy gondolom, hogy a Mercedestől már megszokhattuk, hogy előrébb jár a versenytársaknál. Erre bizonyíték, hogy sorra hozza ki az elektromos modelleket minden kategóriában. Az Audi nagyon le van maradva és a BMW is csak pár szegmensben jött eddig ki tisztán elektromos fejlesztésű/meghajtású modellel. Az S osztály elektromos változatát, az EQS után az eggyel kisebb testvért, az EQE-t teszteltük.

olvass tovább

Kötelező tartozék – Mercedes-Benz G63 AMG

Ha 2022-ben egy nő „trendi” akar lenni, akkor fontos a műszempilla, szilikonnal töltött ajkak és lehetőség szerint mellek és persze sok-sok edzés, hogy semmi fölösleg ne legyen rajta. Amennyiben „trendi” milliárdosok vagyunk a kellékek száma sokkal kevesebb, elég egy G63 AMG. Sokkal kevésbé megterhelő dolog, hiszen csak ki kell lökni a nagyjából 75-80 millió forintot és azonnal lehet pozícionálni a tulajdonost. Ezúton köszönjük a Flottamannak, hogy pár napra bepillantást adott ebbe a világba. Érdekes élmény volt.

olvass tovább

Szélesvásznú vetítés – Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Semmi meglepő nincsen abban, hogy a Mercedes egy újabb etalont állít. Nem az EQS az első olyan jármű, amely gyakorlatilag versenytárs nélküli. Lesznek még hasonlóak a kategóriában, de az elsőre, ahogyan mondani szoktuk, mindig emlékezni fogunk. Az elektromos autózás egy új fejezete a járműiparnak, természetesen új kategóriát nyitni nem feltétlenül nehéz emiatt, de azért ne becsüljük le az EQS-t, mert kellően nagyot szól. Persze nem hangban, hanem látványban és képességekben.

olvass tovább

Mindent tud és csillag is van rajta – Mercedes-Benz Citan Pro 112 CDI

Úgy vélem, hogy a kisáruszállító, vagy egyáltalán a haszongépjármű kategóriában kevéssé csillognak a presztízs márkák logói, mint a személyautók esetében, de azért legyünk őszinték, egy Mercedes csillagot tolni a hűtőrácson mégiscsak nagyobb élmény. Ez persze csak az érzelmi része a dolgoknak, amely ugyan kevésbé számít egy racionális beszerzés esetében, de a Mercedes Citan nem marad alul másban sem.

olvass tovább