Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Autó & Motor
Cool-Túra - Bukowski, a zseniális tróger

Bukowski, a zseniális tróger

Cool-Túra
Autó & Motor - Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Autó & Motor
Cool-Túra - A klub első számú szabálya: senkinek egy szót se a klubról! - Harcosok klubja a film és ami mögötte van

A klub első számú szabálya: senkinek egy szót se a klubról! - Harcosok klubja a film és ami mögötte van

Cool-Túra
Cool-Túra - Isten éltessen  Martin Scorsese!

Isten éltessen Martin Scorsese!

Cool-Túra
Cool-Túra - Apa, még mindig mi vagyunk a jók?

Apa, még mindig mi vagyunk a jók?

Cool-Túra
Stylelife - Egyszerű tanácsok a jó erőnléthez és a produktivitáshoz

Egyszerű tanácsok a jó erőnléthez és a produktivitáshoz

Stylelife
Cool-Túra - 3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

Cool-Túra
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

  • 2022. december 03.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Gyakorlatilag boszorkányüldözés folyik a dízelek ellen, így érthető okból a Dacia is elérhető 4x4 meghajtással és benzines erőforrással. Ez a bizonyos 1,33 literes benzines motor pedig nem más, mint a Renault és Mercedes-Benz által közösen fejlesztett négyhengeres erőforrás. Meg kell hagyni, hogy ez egy remek motor és egyáltalán nem okozott csalódást a legklasszabb Daciaban.


Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

Az a kijelentés, hogy az olcsó végül drága lesz, sok esetben igaz. A kispénzű embernek nincsen másra lehetősége, de a végén mindig ők fizetnek többet. Ez viszont szerencsére egyáltalán nem igaz a Dacia Dusterre, ami egyértelműen az ár/érték arány győztese. Az első generációval gyakorlatilag berobbant a köztudatba és a racionális autóvásárlók zömét elvarázsolta. 2017-ben jött a második generáció, majd a különböző modellfrissítések évről-évre és a Duster egyre jobb lett.

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

Nem csoda, hogy sikeres, hiszen a Duster, azon kívül, hogy egészen korrektül néz ki, tökéletes SUV.  Kényelmes autó, amely alkalmas munkára, családi használatra, de akár hobbizásra is, ha éppen terepezni szeretnénk. Biztos vagyok benne, hogy 10 autós újságíróból 9 ezt a modellt ajánlja azoknak, akiket nem érdekel a presztízs. Mert ez utóbbiból körülbelül ugyanannyira nincsen neki, mint amennyire a többi előnyös tulajdonságából van. Szent meggyőződésem, hogy Renault logóval kétszer annyi fogyna belőle (azokon a piacokon, ahol a Dacia nincsen bevezetve, Renault néven fut, sőt Indiában a Nissan adja a brand nevet hozzá), de ebben az esetben az árszint biztosan máshol lenne. Jól döntött tehát az importőr, hogy nem teszi tönkre a magasabbra pozícionált Renault márkát egy olcsó áras autóval. Főleg azért, mert ahogyan említettem, ez az autó jó is, tehát a Renault-ból fogyna miatta talán kevesebb.
Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

Az sincsen túlreklámozva, hogy a benzinmotor, amely a TCe 150 lelkét adja, a Mercedes-szel közös fejlesztés szülötte. Ezt a marketing ziccert pedig biztosan ki lehetne használni, mert megítélés szempontjából ez nagyjából olyan, mintha valaki nem mesélné el mindenkinek, hogy Jennifer Anistonnal randizott volna. Fordítva egészen valószínű, hogy nem lenne túlreklámozva ez a bizonyos randevú, így a Mercedes A osztálynál is érhető, hogy nincsen olyan szlogen, hogy most Dacia motorral elérhető. De persze nem egyedi eset, hogy az egyes márkák együttműködéséből született közös eredmény ilyen formában nem hirdeti senki.

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

A Dacia esetében persze ezek nagyon fontos előnyök. Ugyanúgy, mint az a tény, hogy a Renault-Nissan tulajdonlás végett rengeteg technológia van a karosszéria alatt, amely tökéletesen megegyező a drágább és nagyobb presztízzsel rendelkező brandekével. Tehát aki a Dustert választja, kicsit érezheti a Nissan Juke vagy éppen a Renault Captur DNS-ét is. Ahogyan pedig korábban említettem, az ára verhetetlen. Nagyjából fele annyiba kerül, mint egy Seat Ateca, bár az összehasonlítás nehéz, hiszen a Seat magasabb komfortot kínál a most tesztelt legmagasabb felszereltségű Dusternél és a négykerék meghajtás ott a 190 lóerős verziónál kapható. De azért érzékelhető, hogy a fele akkora árcédula mennyire vonzó ajánlat. Árban a Suzuki és talán a most hazánkba érkező kínai márkák tudnak labdába rúgni vele szemben, mint az MG ZS. Utóbbinál viszont a négykerék hajtás hiányzik. Nem csoda, hogy a Duster ott szerepel évről-évre a legnagyobb darabszámban eladott típusok lista élén, jellemzően az első 5-ben.
Külső jegyeiben a Duster mindenképpen markáns, erőteljes képet fest. Kétség nem fér hozzá, hogy a tervezők célja nem a finom ívű vonalak megrajzolása volt, hanem annak a kihangsúlyozása, hogy ez a kocsi bizony mindenen képes átgázolni. Persze a második generáció lényegesen kifinomultabb vonalvezetésű, illetve megjelentek rajta a nyíl szerű mintázatú fényszórók elől és hátul, amelyek a márkaarculatba illeszkednek, de továbbra sem robosztus jármű. Az Extreme felszereltség rengeteg plusz kiegészítőt tartalmaz, amelyek tovább dobják a külső megjelenést. Ilyen a 17” -es fényes fekete felni, a narancssárga betétek a hűtőmaszkon és a visszapillantó tükrökön. A meteorszürke fényezés jól passzol az autó stílusához.
Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

A belső tér szintén funkcionális, semmiféle olyan részletet nem tartalmaz, amelyik azért került oda, hogy csak a minőségérzetet javítsa. Ez azt jelenti, hogy nem érdemes kopogtatni a műszerfal vagy az ajtók műanyag elemeit. Nem lesz tőle jó érzésünk. Másfelől viszont érdemes kimondani, hogy nem jellemző, hogy bárki is kopogtassa a műszerfalát, ajtaját a saját autójának, ergo ez egy olyan pont, ami mellett boldogan élhetünk. Az összeszerelési minőséggel viszont nincsen semmi baj. Nem recseg, nem zörög. A kezelőszervek jó helyen vannak, ahol kell fizikálisan állítható gombokkal van megoldva a kezelés.

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

A központi infotainement rendszer könnyen kezelhető, gyors, nem fagy le és a telefon is kitükrözhető rá, akár vezeték nélkül. Persze lehetne a grafika itt is szebb, a kormány mögött láttunk már digitális kijelzőt, amelyet a Dacia nem kínál, de szerintem ezek azok a funkciók, amelyeket lehet nélkülözni.

Kapunk viszont egy kapcsolható vagy akár automatikusan bekapcsolódó összkerék hajtást, egy nagyon stabil futóművet és egy jól manőverezhető terepjárót, rengeteg extrával ezen a felszereltségi szinten, mindössze 8,8 millió forintért. Mi kell még?

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

Amiről beszéltem az elején, egy benzinmotor, ha már a klubba nem akarunk dízel meghajtással érkezni. A 150 lóerős négyhengeres nagyon simán és könnyedén viszi a karosszériát és mellette a fogyasztása is rendkívül kedvező. 6,7 literes vegyes használatú fogyasztást mértünk az autóval, amelyet egy 6 sebességes manuális váltóval vezettünk. Ezzel a motorral egyébként elérhető a 6 sebességes automata is.

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

A Duster egyik fontosa versenyelőnye a praktikum. A 4,34 méter hosszú karosszéria tengelytávja meghaladja a 2,67 métert. Így elegendő hely marad a hátsó utasok számára is. Mindamellett a csomagtér sem kicsi egyáltalán. Alaphelyzetben 467 literes, amely a 60:40 arányban lehajtható hátsó ülések segítségével akár 1614-ig bővíthető.
Tovább erősítette a teszt bennünk azt, hogy a Duster kiváló autó, remek ár/érték aránnyal rendelkezik és a benzines erőforrás is egy megfelelő választás lehet azok számára, akik kevesebb kilométert szeretnének vele menni, vagy éppen a környezetvédelmi előírások miatt a dízelt szeretnék nélkülözni. 

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

  • dacia duster 2022 duster 2022 duster 2022 teszt duster benzin duster tce 150 extreme teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Kókusztejes karotta krémleves baconnel - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Kókusztejes karotta krémleves baconnel
    • Stylelife
    Értéknek számít-e még napjainkban is a hűség? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Értéknek számít-e még napjainkban is a hűség?
    • Keresd a nőt!
    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel? - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?
    • Stylelife
    Előítélek a zárkózott emberekről
    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!
    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé
    „Nincs olyan, hogy te jó voltál. Vagy a produkció jó, vagy szar volt az egész
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE
    A munkaerő megtartása lesz a legfontosabb feladat idén
    Elmaradtak a rekordok a karácsonyi szezonban az online szektorban

    További cikkek

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták

    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták

    Legolvasottabb írások

    Kókusztejes karotta krémleves baconnel

    Kókusztejes karotta krémleves baconnel

    Értéknek számít-e még napjainkban is a hűség?

    Értéknek számít-e még napjainkban is a hűség?

    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?

    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?

    Előítélek a zárkózott emberekről

    Előítélek a zárkózott emberekről

    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!

    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!

    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé

    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé

    „Nincs olyan, hogy te jó voltál. Vagy a produkció jó, vagy szar volt az egész

    „Nincs olyan, hogy te jó voltál. Vagy a produkció jó, vagy szar volt az egész

    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE

    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE

    A munkaerő megtartása lesz a legfontosabb feladat idén

    A munkaerő megtartása lesz a legfontosabb feladat idén

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia