Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

Belvedere Premier - bemutatkozik a Villa Gyetvai pezsgője

Stylelife
Mindent a szemnek - Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Feledhetetlen élmények, új ízek és exkluzív italok a White Raven Skybarban

Mindent a szemnek
Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
Rendezvények - Betekintés  JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

Betekintés JLo-turné budapesti kulisszái mögé Guba Gáborral

Rendezvények
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

  • 2022. december 03.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Gyakorlatilag boszorkányüldözés folyik a dízelek ellen, így érthető okból a Dacia is elérhető 4x4 meghajtással és benzines erőforrással. Ez a bizonyos 1,33 literes benzines motor pedig nem más, mint a Renault és Mercedes-Benz által közösen fejlesztett négyhengeres erőforrás. Meg kell hagyni, hogy ez egy remek motor és egyáltalán nem okozott csalódást a legklasszabb Daciaban.


Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

Az a kijelentés, hogy az olcsó végül drága lesz, sok esetben igaz. A kispénzű embernek nincsen másra lehetősége, de a végén mindig ők fizetnek többet. Ez viszont szerencsére egyáltalán nem igaz a Dacia Dusterre, ami egyértelműen az ár/érték arány győztese. Az első generációval gyakorlatilag berobbant a köztudatba és a racionális autóvásárlók zömét elvarázsolta. 2017-ben jött a második generáció, majd a különböző modellfrissítések évről-évre és a Duster egyre jobb lett.

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

Nem csoda, hogy sikeres, hiszen a Duster, azon kívül, hogy egészen korrektül néz ki, tökéletes SUV.  Kényelmes autó, amely alkalmas munkára, családi használatra, de akár hobbizásra is, ha éppen terepezni szeretnénk. Biztos vagyok benne, hogy 10 autós újságíróból 9 ezt a modellt ajánlja azoknak, akiket nem érdekel a presztízs. Mert ez utóbbiból körülbelül ugyanannyira nincsen neki, mint amennyire a többi előnyös tulajdonságából van. Szent meggyőződésem, hogy Renault logóval kétszer annyi fogyna belőle (azokon a piacokon, ahol a Dacia nincsen bevezetve, Renault néven fut, sőt Indiában a Nissan adja a brand nevet hozzá), de ebben az esetben az árszint biztosan máshol lenne. Jól döntött tehát az importőr, hogy nem teszi tönkre a magasabbra pozícionált Renault márkát egy olcsó áras autóval. Főleg azért, mert ahogyan említettem, ez az autó jó is, tehát a Renault-ból fogyna miatta talán kevesebb.
Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

Az sincsen túlreklámozva, hogy a benzinmotor, amely a TCe 150 lelkét adja, a Mercedes-szel közös fejlesztés szülötte. Ezt a marketing ziccert pedig biztosan ki lehetne használni, mert megítélés szempontjából ez nagyjából olyan, mintha valaki nem mesélné el mindenkinek, hogy Jennifer Anistonnal randizott volna. Fordítva egészen valószínű, hogy nem lenne túlreklámozva ez a bizonyos randevú, így a Mercedes A osztálynál is érhető, hogy nincsen olyan szlogen, hogy most Dacia motorral elérhető. De persze nem egyedi eset, hogy az egyes márkák együttműködéséből született közös eredmény ilyen formában nem hirdeti senki.

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

A Dacia esetében persze ezek nagyon fontos előnyök. Ugyanúgy, mint az a tény, hogy a Renault-Nissan tulajdonlás végett rengeteg technológia van a karosszéria alatt, amely tökéletesen megegyező a drágább és nagyobb presztízzsel rendelkező brandekével. Tehát aki a Dustert választja, kicsit érezheti a Nissan Juke vagy éppen a Renault Captur DNS-ét is. Ahogyan pedig korábban említettem, az ára verhetetlen. Nagyjából fele annyiba kerül, mint egy Seat Ateca, bár az összehasonlítás nehéz, hiszen a Seat magasabb komfortot kínál a most tesztelt legmagasabb felszereltségű Dusternél és a négykerék meghajtás ott a 190 lóerős verziónál kapható. De azért érzékelhető, hogy a fele akkora árcédula mennyire vonzó ajánlat. Árban a Suzuki és talán a most hazánkba érkező kínai márkák tudnak labdába rúgni vele szemben, mint az MG ZS. Utóbbinál viszont a négykerék hajtás hiányzik. Nem csoda, hogy a Duster ott szerepel évről-évre a legnagyobb darabszámban eladott típusok lista élén, jellemzően az első 5-ben.
Külső jegyeiben a Duster mindenképpen markáns, erőteljes képet fest. Kétség nem fér hozzá, hogy a tervezők célja nem a finom ívű vonalak megrajzolása volt, hanem annak a kihangsúlyozása, hogy ez a kocsi bizony mindenen képes átgázolni. Persze a második generáció lényegesen kifinomultabb vonalvezetésű, illetve megjelentek rajta a nyíl szerű mintázatú fényszórók elől és hátul, amelyek a márkaarculatba illeszkednek, de továbbra sem robosztus jármű. Az Extreme felszereltség rengeteg plusz kiegészítőt tartalmaz, amelyek tovább dobják a külső megjelenést. Ilyen a 17” -es fényes fekete felni, a narancssárga betétek a hűtőmaszkon és a visszapillantó tükrökön. A meteorszürke fényezés jól passzol az autó stílusához.
Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

A belső tér szintén funkcionális, semmiféle olyan részletet nem tartalmaz, amelyik azért került oda, hogy csak a minőségérzetet javítsa. Ez azt jelenti, hogy nem érdemes kopogtatni a műszerfal vagy az ajtók műanyag elemeit. Nem lesz tőle jó érzésünk. Másfelől viszont érdemes kimondani, hogy nem jellemző, hogy bárki is kopogtassa a műszerfalát, ajtaját a saját autójának, ergo ez egy olyan pont, ami mellett boldogan élhetünk. Az összeszerelési minőséggel viszont nincsen semmi baj. Nem recseg, nem zörög. A kezelőszervek jó helyen vannak, ahol kell fizikálisan állítható gombokkal van megoldva a kezelés.

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

A központi infotainement rendszer könnyen kezelhető, gyors, nem fagy le és a telefon is kitükrözhető rá, akár vezeték nélkül. Persze lehetne a grafika itt is szebb, a kormány mögött láttunk már digitális kijelzőt, amelyet a Dacia nem kínál, de szerintem ezek azok a funkciók, amelyeket lehet nélkülözni.

Kapunk viszont egy kapcsolható vagy akár automatikusan bekapcsolódó összkerék hajtást, egy nagyon stabil futóművet és egy jól manőverezhető terepjárót, rengeteg extrával ezen a felszereltségi szinten, mindössze 8,8 millió forintért. Mi kell még?

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

Amiről beszéltem az elején, egy benzinmotor, ha már a klubba nem akarunk dízel meghajtással érkezni. A 150 lóerős négyhengeres nagyon simán és könnyedén viszi a karosszériát és mellette a fogyasztása is rendkívül kedvező. 6,7 literes vegyes használatú fogyasztást mértünk az autóval, amelyet egy 6 sebességes manuális váltóval vezettünk. Ezzel a motorral egyébként elérhető a 6 sebességes automata is.

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

A Duster egyik fontosa versenyelőnye a praktikum. A 4,34 méter hosszú karosszéria tengelytávja meghaladja a 2,67 métert. Így elegendő hely marad a hátsó utasok számára is. Mindamellett a csomagtér sem kicsi egyáltalán. Alaphelyzetben 467 literes, amely a 60:40 arányban lehajtható hátsó ülések segítségével akár 1614-ig bővíthető.
Tovább erősítette a teszt bennünk azt, hogy a Duster kiváló autó, remek ár/érték aránnyal rendelkezik és a benzines erőforrás is egy megfelelő választás lehet azok számára, akik kevesebb kilométert szeretnének vele menni, vagy éppen a környezetvédelmi előírások miatt a dízelt szeretnék nélkülözni. 

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor - MOBILITY - dacia duster 2022, duster 2022, duster 2022 teszt, duster benzin, duster tce 150 extreme teszt,

  • dacia duster 2022 duster 2022 duster 2022 teszt duster benzin duster tce 150 extreme teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között
    • Keresd a nőt!
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai
    • Keresd a nőt!
    Nyári koktélok - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári koktélok
    • Stylelife
    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent
    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik
    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik
    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet
    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST
    Mediterrán Quinoa Saláta
    Királyék egyesített csapata, a Sponsi kapta az 57. Kékszalag KPMG Fair Play-díját

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között

    Ez a különbség egy egészséges, érett férfi és egy nárcisztikus között

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Ne hezitálj!- Top üzletemberek tanácsai

    Nyári koktélok

    Nyári koktélok

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Az igen egy passzív-agresszív embernél legtöbbször nemet jelent

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Amit neked szánt az élet, az előbb-utóbb megérkezik

    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik

    Bizalmas kérdéseket csak akkor tegyél fel, ha valóban közel áll hozzád a másik

    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet

    Éjszaka is szeretni fogjuk a Szigetet

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST

    Mediterrán Quinoa Saláta

    Mediterrán Quinoa Saláta

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia