MOBILITY / Autó & Motor


A középkategória állampapírja – Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 140 GR Sport

Amikor új autót vásárol valaki, rengetek szempontot vesz figyelembe. Bár arról nem vagyok teljes mértékben meggyőződve, hogy a Toyota vásárlók számos más márka kereskedését is felkeresik, de ha az előző gondolatot folytatjuk, akkor az is fontos, hogy melyik márka kínál számunkra, a Mi szempontjainknak leginkább megfelelő típust. A Corolla Sedan ezen a téren egyeduralkodó, hiszen négy ajtós változatú hibrid autót nemigazán kapunk meg mástól.

olvass tovább

Élmény, játék, szórakozás – Suzuki GSX-8S

Az idei szezonban a tesztelhető modellek zöme a naked kategóriából érkezett. Nem hiába, a csupasz motorok tarolják a piacot. Formájuk, dinamikájuk tökéletesen alkalmas a hétköznapi használattól kezdve a napi túrázáson át mindenre. A lecsupaszított külső pedig 100%-ban hozza a mai divatirányzat adta irányvonalat. Fiatalos, dinamikus motorok, ahol a GSX-8S, ha úgy tetszik egy új szereplő, hiszen hosszú idő óta az első igazán újnak tekinthető motor a Suzuki kínálatában.

olvass tovább

Újjászületés – Honda XL750 Transalp

Nem hiszem, hogy részletes történelmi hátteret kell adnom vagy hosszasan kell, hogy elmondjam, mi is az a Transalp, a motorokat szeretők körében. Ahogyan az mostanában lenni szokott, legendák, nagy presztízsű járművek születnek újjá. Az egyik ilyen a Transapl, amelyet most már egy nagyobb, 755 cm3-s erőforrás hajt a korábbi 700-as (680cm3) erőforráshoz képest.

olvass tovább

Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

  • 2023. szeptember 19.

Idén szeptemberben a világ egyik legrangosabb autós formatervezői pályázata, a Polestar Design Contest tulajdonosai partnerségi megállapodást kötöttek a Mattel-lel. Ennek részeként a márkához tartozó, 55 éves múltra visszatekintő Hot Wheels járművek innovatív tervei a verseny leendő résztvevőinek rendelkezésére állnak majd, illetve a jövőben a Polestar autókból Hot Wheels és Matchbox gyűjthető modellek készülnek.

olvass tovább

Nem helyrajzi kérdés – BMW X7 M60i xDrive

Közel 5,2 méter hossza, 2 méteres szélessége és 1,83 méteres magassága miatt könnyen kijelenthető az új X7 -ről, hogy hatalmas. Függetlenül attól, hogy melyik kontinensen járunk, a BMW X7 mindenhol kellőképpen nagynak tűnik, a hazai utakon pedig különösen. Ne is aggódjunk amiatt, hogy megvádolnak minket bármiféle visszafogottsággal, az X7 egyetlen pontján sincs nyoma a spórolásnak.

olvass tovább

A meztelenség csúcsa – BMW M 1000 R

A legtöbb motoros ismeri az érzést, amikor halad a forgalommal, a fordulatszám erős közepes tartományban van és egy erős gázadással úgy otthagyod a tömeget, mintha soha nem lettek volna melletted. Nagyjából ez történt az S 1000 R-rel, amikor a BMW tervezői úgy döntöttek, hogy megalkotják az M 1000 R-t. Nagy szükség ugyan nem volt arra, hogy megtörténjen ez a módosítás, de most, hogy van, létezik, tudom, hogy nagyon-nagyon jól tették.

olvass tovább

Kettő van belőle – 2023 Mazda 2 Homura Aka G115

Kicsit megtévesztő módon, két egymástól teljesen különböző Mazda 2 típust találunk a márka honlapján. Az egyik a 2022-ben megjelent Toyota Yarisból származó, lényegében átlogózott változat, a másik pedig a 2023-ban érkezett harmadik generációs Mazda 2 második modellfrissítése. Ez utóbbi járt nálunk, abból is a legmagasabb felszereltségű és sportosra hangolt változat, a Homura Aka.

olvass tovább