Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure

A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure

  • 2024. szeptember 14.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nagyobb teljesítménnyel, egy teljesen új arculattal és sokkal nagyobb off-road fókusszal jelent meg a BMW F 900-as szériájának Adventure változata. A túraendurók kora tehát még messze nem ért véget, sőt, új méretosztály, új lehetőség nyílt meg ezzel a modellel.


A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - BMW F900 GS Adventure teszt, F900gsa, F900GSA teszt,

A BMW nagyobb teljesítményt kevesebb össztömeggel egyesítve jelentette meg a vadonatúj F 900 GSA-t, amely szinte alig hasonlítható össze elődjével, a 850 GS Adventure-rel. Az viszont egészen bizonyos, hogy a robosztus megjelenést és a széles, immár a súlycsökkentés miatt műanyagból készült tankkal elérhető F 900 GSA életérzést komoly felár többletért méri a BMW. Ez számokban nagyjából azt jelenti, hogy a Dynamic Pro csomaggal együtt 7,1 milliót kell érte fizetni, amely a valamivel 6 millió alatt kapható F 900 GS-hez képest egészen jelentős felár. Utóbbi motorról szóló írásunk itt olvasható, ha valaki ahhoz a típushoz is kedvet kapott. Érdekes dolog ez, hogy 2024-ben, illetve az elmúlt években tömegek fizetnek milliókat azért, hogy karcsúbbak legyenek, de ha motorról van szó, akkor ez pont fordítva történik. Ez utóbbit azért tartom fontosnak kiemelni, mert meggyőződésem, hogy az eladási számok aránya nem tükrözi hűen azt, hogy hányan szeretnének valóban az Alpokban, Kárpátokban napokat motoros túrával, adott esetben off-roadozással eltölteni. A GSA menőbb és ezzel párhuzamosan drágább is. Így a hasznossága inkább ezen a ponton érhető nyomon és nem a képességeinél, amellyel egyébiránt nincsen probléma. A GSA, itt persze a nagytestvérre gondolok, a motorok Mercedes G osztálya. A legjobb egészen biztosan a maga nemében, de sokkal inkább a státuszt is meghatározza. Már amennyiben egy motoros bármilyen formában státusz szereplőnek tekinthető.

A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - BMW F900 GS Adventure teszt, F900gsa, F900GSA teszt,

Az F 900 GSA éppen ezért és itt határozottan nem a motorozási képeségekre gondolok, egy egészen furcsa helyzetben van. 7,1 millió forintért a legmenőbb lehetek a középosztályban, vagy vegyünk egy 1300 GS-t 7,7-es belépő áron, amit persze ha felöltöztetünk közel 10 lesz belőle. Avagy merjünk nagyot (és szerintem csúnyát) álmodni és válasszuk a koronázatlan királyt, az 1300 GSA-t 8,75-ért – tehát pont annyi többletért, amennyi a F 900 GS és GSA között van és a képletesen Mercedes G 63 AMG presztízzsel rendelkező motort hajtsuk, extrákkal megtolva úgy 10,5-ért.

A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - BMW F900 GS Adventure teszt, F900gsa, F900GSA teszt,

A dilemma és persze a leírtak alapján az árkülönbség tetemes lehet, de azért jegyezzük itt meg, hogy ezért kezdtem ebbe az elmélkedésbe, mivel 7 millió forint nagyon sok pénz egy - és most gonosz leszek – kéthengeres motorért. Persze tudom, tudom és ez így van, a BMW ebben a technikában a legeslegjobb, hosszú évek óta fejlesztik ezt a meghajtást és valóban a csúcs. 105 lóerő, vízhűtés, 93Nm nyomaték és azon kívül, hogy elképesztő jól megy, még nem is fogyaszt semmit. Úgy lehet vele 4-4,5 literes fogyasztással közlekedni, hogy oda sem figyelünk rá. Biztos simán lehet 4 alá tolni, ha valaki annyira elvetemült, hogy motorozás közben arra figyel, hogy alacsony átlagfogyasztást érjen el. Szerintem ez majdnem üres halmaz, de azért nem zárok ki semmit, amióta emberek milliói bizonygatják, hogy autópályán az elektromos autó jobb, mint egy benzines vagy dízel. Én pedig liberális vagyok ebből a szempontból és elfogadom, hogy a Tesla Y menő autó (csak szerintem nem az). Visszatérve tehát az eredeti témára, a BMW F 900 GSA kicsit megrekedt nálam abban a szerepben, kérdésben, hogy vajon mikor és kinek jó?

A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - BMW F900 GS Adventure teszt, F900gsa, F900GSA teszt,

A Dynamic csomag sokat segít abban, hogy már hideg motor esetében is, ha éppen úgy tartja kedvünk, jobban húzhatjuk a gázkart és kevéssé hallunk, érzünk kellemetlen felhangokat. Az viszont egyértelmű, hogy az alacsonyabbra helyezett lábtartók és a megemelt kormányrúd azt a célt szolgálja, hogy off-road terepen könnyebben ki tudjunk állni a nyeregből. Ezt talán egyedül a kicsit széles tank akadályozza, de ebből a szempontból nem csak az F 900 GSA-t érheti kritika. A nagyobb mennyiségű üzemanyagot valahová el kell helyezni.

A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - BMW F900 GS Adventure teszt, F900gsa, F900GSA teszt,

A gázreakció szinte agresszívnek mondható a teljesen új fejlesztésű blokknak köszönhetően. Éppen ezért ez odafigyelést követel, amely kezdők számára problémát jelenthet. Az alváz és a teljes felfüggesztés, megkockáztatom a kijelentést, tökéletes. Ha letérünk az aszfaltról, szinte észre sem vesszük a különbséget, persze figyelembe véve, hogy a motoros tudásunk megfelelő.

A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - BMW F900 GS Adventure teszt, F900gsa, F900GSA teszt,

Összeségében elmondható, hogy az új, 2024-es BMW F 900 GS Adventure-nek alig van közös vonása elődjével és inkább a terepvezetésre összpontosít, miközben továbbra is nagyszerű országúti motorkerékpár. A teljesítmény teljes élvezetéhez azonban az Enduro Pro és a Dynamic csomagokat meg megrendelni, hogy kompenzálják a versenytársakhoz képesti többletsúlyát. Az F 900 GSA aszfaltos utazáshoz is kiválóan használható, mivel csomagrendszerek és kényelemnövelő tartozékok is rendelkezésre állnak. Kíváncsian várom, hogy merre tart majd a BMW a motorsport-rajongó új nagyfőnök, Markus Flasch vezetésével, esetleg visszatér-e a terepversenyhez? Mindenesetre az új F 900 GS Adventure érdekes versenyző lenne Afrikában a kéthengeres osztályban.  

A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure - Autó & Motor - MOBILITY - BMW F900 GS Adventure teszt, F900gsa, F900GSA teszt,

  • BMW F900 GS Adventure teszt F900gsa F900GSA teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A legnagyobb kisebb – BMW F 900 GS Adventure
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az ideális nő - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az ideális nő
    • Keresd a nőt!
    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje
    • Keresd a nőt!
    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell
    • Keresd a nőt!
    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?
    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance
    3 módszer az önbizalom növelésére
    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra
    A Samsung Art Store gyűjteménye elhozza az Art Basel Paris kiállítás remekműveit az otthonokba
    5 apró döntés, amivel szabaddá teheted a mindennapjaidat
    Magyar vörösbor lett aranyérmes Dél-Koreában

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Az ideális nő

    Az ideális nő

    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje

    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje

    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell

    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell

    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?

    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?

    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance

    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance

    3 módszer az önbizalom növelésére

    3 módszer az önbizalom növelésére

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    A Samsung Art Store gyűjteménye elhozza az Art Basel Paris kiállítás remekműveit az otthonokba

    A Samsung Art Store gyűjteménye elhozza az Art Basel Paris kiállítás remekműveit az otthonokba

    5 apró döntés, amivel szabaddá teheted a mindennapjaidat

    5 apró döntés, amivel szabaddá teheted a mindennapjaidat

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia