Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A spórolás ára – Suzuki Vitara 1.5 hibrid 6AGS 4WD...

A spórolás ára – Suzuki Vitara 1.5 hibrid 6AGS 4WD GLX Panoráma

  • 2022. május 29.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Suzuki modellpaletta második legdrágább modelljét próbáltuk az elmúlt hetekben. Ha a saját gyártású és fejlesztésű modellek sorát nézzük, akkor pedig messze a legdrágábbat. A népszerű Vitara hibrid hajtást kapott, amely korszakalkotó változás a modell és a márka történetében, hiszen első ezek sorában. Vajon megéri a „legzöldebb” technikát választani?


A spórolás ára – Suzuki Vitara 1.5 hibrid 6AGS 4WD GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Suzuki Vitara 1.5 GLX hibrid teszt, Suzuki Vitara full-hibrid teszt, Suzuki Vitara Hibrid teszt, Vitara 1.5 Hibrid GLX Panoráma teszt,

Egyértelmű, hogy az európai szabályozás nem kedvez a Suzukinak és komolyan bünteti a jelenlegi értelmezés szerinti, nem kellőképpen környezetbarát technológiát. Ennek következménye, hogy „külsős” termékek értékesítésébe is belekezdett a márka. A Suzuki Across és Swace modellek, melyekről korábban írtunk (a link az autók nevén). Az „átcímkézett” modellek a Toyotától érkeztek, aki a hibrid hajtás koronázatlan királya. Az Across egy plug-in hibrid, tehát az akkumulátor konnektorról tölthető, a Swace pedig hasonló módon, mint a saját fejlesztésű hibrid hajtással rendelkező most tesztelt Vitara, öntöltő hibrid.
Az gondolom, hogy ezzel a Swace és a Vitara összehasonlítása be is fejeződhet, talán annyi kiegészítéssel, hogy árszintjükben a két jármű nagyjából azonos. A most tesztelt csúcs Vitara egyébként a drágább. Kedvezményes ára 10,47 millió forint, amelyhez hozzájön még az opciós kéttónusú fényezés 240 ezer forintos felára. Az ár a Vitara esetében több okból is fontos tényező. A legnépszerűbb hazai autó ugyanis kifejezetten versenyképes árra indítja az árlistáját. A belépő modell 4 millióval olcsóbb, amely ugyan lágy hibrid és azon a szinten kevesebb az extra és még nem is négykerékmeghajtású, de akkor is 40% az árkülönbség. Mindez a 10 millió alatti árkategóriában. Egyszóval óriási az ugrás. Megéri-e a teljes hibrid, van-e olyan körülmény, hogy ezt a modellt érdemes választani?

A spórolás ára – Suzuki Vitara 1.5 hibrid 6AGS 4WD GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Suzuki Vitara 1.5 GLX hibrid teszt, Suzuki Vitara full-hibrid teszt, Suzuki Vitara Hibrid teszt, Vitara 1.5 Hibrid GLX Panoráma teszt,

Azt gondolom, hogy a Vitara sikere messze nem véletlen. Egy remekül vezethető, komfortos és jól összerakott autóról van szó. Annak ellenére, hogy a negyedik generációs modell már 2015 óta szeli az utakat, egy kifejezetten mutatós, divatos járműről van szó. Nagyobb ráncfelvarrást 2018-ban kapott, a modellcsalád 30. évfordulója alkalmából. Persze minden évben voltak apró, kisebb-nagyobb változások vagy designban, vagy a motorizáltságban. Eljutottunk oda, hogy a mild-hibrid meghajtású lett az Vitara, amely a gyakorlatban egy 48V-os akkumulátor közbeiktatását jelentette a rendszerbe. Ezzel némiképpen csökkent a károsanyag kibocsájtása a típusnak, illetve a start-stop működése is észrevehetetlen lett. Elméletileg a fogyasztásra is gyakorol kedvező hatást a mild-hibrid, de ez számomra ugyanolyan láthatatlan körülményként szerepel, mint az akksi helye (amely az ülés alatt található), vagy éppen az imént említett újraindítás. A technológiai szintlépést a full hibrid jelenti, amely a Suzuki esetében egy vadonatúj technológia. Ha valaki kicsit mélyebben, de közérthetően szeretné az ezek közötti különbségeket megismerni, itt olvashat erről részletesebben.  

A spórolás ára – Suzuki Vitara 1.5 hibrid 6AGS 4WD GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Suzuki Vitara 1.5 GLX hibrid teszt, Suzuki Vitara full-hibrid teszt, Suzuki Vitara Hibrid teszt, Vitara 1.5 Hibrid GLX Panoráma teszt,

Fontos kiemelni, hogy a Suzuki más felépítésű rendszert alkotott, mint amit a Swace-ben találunk. A Vitara mild-hibridhez változatához képest nagyobb teljesítményű 140V -os akkumulátora, amely a csomagtérben kapott helyet. Ennek kapacitása meglehetősen kicsike, mindössze 0,84kW. Az elhelyezése miatt a csomagtér jelentősen kisebb, 289 literes lett. De talán ez a legkisebb probléma az új rendszerrel. A benzines meghajtásról a régi jó ismerős, az 1,5 literes szívó benzinmotor gondoskodik. Ezt a motort igazán szerethetően dolgozik a Jimnyben, de a Vitarában, ha direktben hasonlítjuk az 1,4 literes 140 lóerős turbómotorhoz, amely a mild-hibridben dolgozik, akkor érezhetően gyengébb, ugyanis mindössze 102 lóerős. Ennek működését egészíti ki a 33,4 lóerős elektromotor. A rendszer összteljesítménye 115 lóerő. A teljesítménycsökkenésen túl figyelembe kell venni azt is, hogy a nagyobb akkucsomag miatt az autó tömege 80 kilóval magasabb.

A spórolás ára – Suzuki Vitara 1.5 hibrid 6AGS 4WD GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Suzuki Vitara 1.5 GLX hibrid teszt, Suzuki Vitara full-hibrid teszt, Suzuki Vitara Hibrid teszt, Vitara 1.5 Hibrid GLX Panoráma teszt,

Azt kell, hogy mondjam, hogy érezhetően lomhább az autó, mint a mild-hibrid változat esetében. Ezt a különbséget sajnos nem kompenzálja a robotizált automata váltó. Ez utóbbi lényegében egy manuális váltószerkezetre épül, ahol a kuplungolást helyettünk egy automata végzi. Ki szoktam emelni, hogy a manuális váltószerkezete a Suzukiknak kifejezetten szerethető, sajnos ezt nem tudom ilyen meggyőződéssel megtenni a robotizált váltó esetében. Néha indokolatlanul nagy gázfröccsöt adott, illetve autópályán az adaptív tempomat használata esetén kellemetlenül rángatott, ahol lassítani, majd újra gyorsítani kényszerültünk egy-egy autó beérése, majd lehagyása miatt.

A spórolás ára – Suzuki Vitara 1.5 hibrid 6AGS 4WD GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Suzuki Vitara 1.5 GLX hibrid teszt, Suzuki Vitara full-hibrid teszt, Suzuki Vitara Hibrid teszt, Vitara 1.5 Hibrid GLX Panoráma teszt,

Sajnos tisztán elektromos közlekedésre nem tudjuk kényszeríteni az autót, mint általában a full-hibrid autókat. Ennek oka a meglehetősen kis méretű akkumulátorban keresendő. Sajnos egy ekkora kapacitás túl sokáig nem lenne képest ezt amúgy sem megtenni. ECO módban néha előfordult ugyan, hogy átváltott tiszta elektromos üzembe a gépkocsi, de ezek egészen rövid szakaszok voltak, alacsony sebesség mellett.
Az utastérben az imént említett ECO gombon kívül, amely a kormánytól balra található, egyéb változásról nem tudok beszámolni.
A spórolás ára – Suzuki Vitara 1.5 hibrid 6AGS 4WD GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Suzuki Vitara 1.5 GLX hibrid teszt, Suzuki Vitara full-hibrid teszt, Suzuki Vitara Hibrid teszt, Vitara 1.5 Hibrid GLX Panoráma teszt,

A hibrid Vitara fogyasztása vegyes használat mellett 5,7-5,8 liter volt a tesztelés alatt. Ha nagyon igazságos akarok lenni, akkor 2-3 deciliter fogyasztáscsökkenésnél többre nem számíthatunk az új motortól. Cserébe viszont az autó lassabb, gyengébben gyorsul, kisebb a csomagtér és azonos felszereltséget vizsgálva 2,2 millió forinttal többe kerül.

A spórolás ára – Suzuki Vitara 1.5 hibrid 6AGS 4WD GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Suzuki Vitara 1.5 GLX hibrid teszt, Suzuki Vitara full-hibrid teszt, Suzuki Vitara Hibrid teszt, Vitara 1.5 Hibrid GLX Panoráma teszt,

A Suzuki érdekes problémába fog ütközni ezzel a modellel. Ez idáig meggyőződésem, hogy a Vitara vevői nagyrészt racionális döntés alapján választották a márkát. Az S-Cross kontra Vitara között valószínűleg kevéssé a racionalitás döntött, mint az érzelem, hiszen előbbi egy mérettel nagyobb gépkocsi és árban alig különbözik. De akárhogyan is nézzük a Vitara ahogyan a bevezetőben is említettem, a legjobb ár/érték aránnyal rendelkező autók egyike. A hibrid Vitarára viszont ez nem igaz. Itt érzelmi, környezetvédelmi motiváció fog szerepet játszani, nem beszélve arról, hogy a tízmilliós ár sávban már óriási a verseny. Nem egy-két márka kínál modellt ilyen áron. A Suzuki Vitara pedig hiába egy jól vezethető, kényelmes és Magyarországon készülő kocsi, már 7 éves. Nem elég modern, sok benne a kemény műanyag, hiányoznak belőle a legmodernebb kütyük és többek között avétos a műszerfala. Utóbbiak pedig nem arányosak az árral. Fontos lépés tehát a hibrid Vitara, de ennek az útnak még az elején tart a márka.          

A spórolás ára – Suzuki Vitara 1.5 hibrid 6AGS 4WD GLX Panoráma - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Suzuki Vitara 1.5 GLX hibrid teszt, Suzuki Vitara full-hibrid teszt, Suzuki Vitara Hibrid teszt, Vitara 1.5 Hibrid GLX Panoráma teszt,

  • 2022 Suzuki Vitara 1.5 GLX hibrid teszt Suzuki Vitara full-hibrid teszt Suzuki Vitara Hibrid teszt Vitara 1.5 Hibrid GLX Panoráma teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A spórolás ára – Suzuki Vitara 1.5 hibrid 6AGS 4WD GLX Panoráma - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A spórolás ára – Suzuki Vitara 1.5 hibrid 6AGS 4WD GLX Panoráma
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az ideális nő - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az ideális nő
    • Keresd a nőt!
    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje
    • Keresd a nőt!
    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell
    • Keresd a nőt!
    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?
    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance
    3 módszer az önbizalom növelésére
    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra
    A Samsung Art Store gyűjteménye elhozza az Art Basel Paris kiállítás remekműveit az otthonokba
    5 apró döntés, amivel szabaddá teheted a mindennapjaidat
    A legnagyobb tévhitek a fehérjefogyasztással kapcsolatban 6+1 mítosz, amit ideje elengedni

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Az ideális nő

    Az ideális nő

    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje

    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje

    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell

    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell

    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?

    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?

    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance

    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance

    3 módszer az önbizalom növelésére

    3 módszer az önbizalom növelésére

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    A Samsung Art Store gyűjteménye elhozza az Art Basel Paris kiállítás remekműveit az otthonokba

    A Samsung Art Store gyűjteménye elhozza az Art Basel Paris kiállítás remekműveit az otthonokba

    5 apró döntés, amivel szabaddá teheted a mindennapjaidat

    5 apró döntés, amivel szabaddá teheted a mindennapjaidat

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia