Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Autó & Motor
Cool-Túra - Bukowski, a zseniális tróger

Bukowski, a zseniális tróger

Cool-Túra
Autó & Motor - Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Autó & Motor
Cool-Túra - A klub első számú szabálya: senkinek egy szót se a klubról! - Harcosok klubja a film és ami mögötte van

A klub első számú szabálya: senkinek egy szót se a klubról! - Harcosok klubja a film és ami mögötte van

Cool-Túra
Cool-Túra - Isten éltessen  Martin Scorsese!

Isten éltessen Martin Scorsese!

Cool-Túra
Cool-Túra - Apa, még mindig mi vagyunk a jók?

Apa, még mindig mi vagyunk a jók?

Cool-Túra
Stylelife - Egyszerű tanácsok a jó erőnléthez és a produktivitáshoz

Egyszerű tanácsok a jó erőnléthez és a produktivitáshoz

Stylelife
Cool-Túra - 3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

Cool-Túra
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A válasz – Honda Civic e:HEV Advance

A válasz – Honda Civic e:HEV Advance

  • 2022. november 26.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A válasz persze lehet jó és rossz. Mindenekelőtt a legfontosabb azt tisztázni, hogy mi a kérdés? Nem más, mint megfelelni az európai környezetvédelmi normáknak és mindeközben nyereséges módon kínálni a legmodernebb technikai arzenállal felszerelt, jó minőségű és mutatós autót. Tovább növeli a kihívást, ha ez a bizonyos jármű nem SUV. Vajon erre tud-e jó választ adni a Honda a 11. generációs Civic-kel?


A válasz – Honda Civic e:HEV Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 honda civic e%3AHEV Advance teszt, Civic 11 gen teszt, civic 2022, honda civic teszt,

A rövid válasz, hogy igen, tud. A hosszabb válasz, hogy azt és csakis azt kapjuk, amit kértünk, amit megérdemlünk és ami egy ilyen heterogén kontinens számára fenntartható módon kínálni lehet. És nagyon fontos, hogy ez nem a téma negatív módon való megközelítése. Sőt, az új Honda minden szempontból szinte tökéletes. Az új Civic, hála a japán mentalitásnak, azaz a tökéletesre való törekvésnek, meggyőződésem, hogy nemcsak azok számára lesz etalon, akik eddig is előnyben részesítették a japán autókat. Mérete, kényelme, visszafogott, ám mégis előremutató és modern stílusjegyei egycsapásra az egyik kedvencemmé tették.

A válasz – Honda Civic e:HEV Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 honda civic e%3AHEV Advance teszt, Civic 11 gen teszt, civic 2022, honda civic teszt,

De mégis, akkor miről beszélek? Mit jelent az, hogy azt kaptuk, amit kértünk? A válasz a silány motor- és karosszéria kínálatban keresendő. 1 motor, 1 kivitel és ezen belül 3 felszereltségi szint.
Egyértelműen az 5 ajtós változat a legkeresettebb és talán a legszebb is. De annyi bizonyos, hogy a Civic, mint a Honda zászlóshajója a globális modellek között, limitált kivitellel és hajtáslánccal jön Európába. És itt teszem hozzá, hogy azért mertem zászlóshajónak titulálni, mert az Accorot már egyáltalán nem hozzák be az öreg kontinensre.

A válasz – Honda Civic e:HEV Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 honda civic e%3AHEV Advance teszt, Civic 11 gen teszt, civic 2022, honda civic teszt,

Szóval egy szó, mint száz, azért nem lehet sima benzines változatot kapni, nyilván olcsóbban, mert Mi, európaiak nem akarjuk. Az EU bünteti a károsanyag kibocsájtást. Bár a Föld szempontjából szinte édes mindegy, hogy itt pöfög valami vagy máshol, de ide nem hozzák be. És lehet nem is a sima 158 lóerős, 2 literes benzines hiányzik nekem, hanem a Type R, a maga 315 lóerejével és a szokásos brutális egyediségével. Ez az, ami nem kapható, sajnos (és remélem csak egyelőre).
Ahogyan az alacsony volumen és egyébként a bonyolultabb piac (sok ország, sok nyelv, rengeteg identifikáció) miatt 4 ajtós változatot sem lehet egyelőre kapni. És mindezért magunkat lehet okolni, nem a Hondát, hiszen a mi választott politikusaink gyúrnak arra, hogy annulálják az autóipart.

A válasz – Honda Civic e:HEV Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 honda civic e%3AHEV Advance teszt, Civic 11 gen teszt, civic 2022, honda civic teszt,

De ne ezen szomorkodjunk, mert kár az időt fecsérelni erre. A lényeg, hogy itt a vadonatúj tizenegyedik generációs Civic, amiben biztosan lehet hibát találni, de felesleges nagyítóval ezeket keresgélni. Elképesztően jóra sikerült.
Kereken 50 esztendővel ezelőtt kezdte pályafutását a Civic és bár jó ideje tekinthető fogalomnak, de ennyire jól összerakott, előremutató technológiát, formavilágot és nem utolsó sorban minőségi szintet, talán sosem kínált. Bár nem 315 a benne lévő lovak száma, hanem „csak” 184, de ez is, higgyék el, tökéletesen elegendő. Ráadásul olyan fogyasztási adatokat produkál, hogy leesik tőle az állunk. Végül, de nem utolsó sorban pedig a Honda által fejlesztett e:HEV névre keresztelt hybrid meghajtása lényegesen komfortosabb, mint más gyártók esetében. Ez utóbbi azt jelenti, hogy nincsen az a fránya üvöltő hang, amit a full-hybrideknél máshol megszokhattunk.

A válasz – Honda Civic e:HEV Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 honda civic e%3AHEV Advance teszt, Civic 11 gen teszt, civic 2022, honda civic teszt,

Hogyan is működik ez a hybrid rendszer, miben más? A Honda koncepciójában a villanymotor kapja a főszerepet és nem a mellette dolgozó benzines erőforrás, amely egyébként egy 2 literes 142 lóerős benzinmotor. A villanymotor 184 lóerős és 315Nm nyomatékkal rendelkezik és szinte mindig ez felel a közvetlen meghajtásért. A benzines pedig leginkább a rendszerhez tartozó, viszonylag kis méretű, 1,05 kW-os teljesítményű akkumulátort hivatott tölteni.  Kapcsolódik még hozzájuk egy fokozatmentes úgynevezett CVT váltó. De ennek a hangolása is okosan lett megalkotva, ugyanis imitálja a sebességi fokozatokat. Így a vezetési élmény nagyon hasonló lesz, mint egy hagyományos meghajtással rendelkező autóé. Nagyon-nagyon szerethető a teljes rendszer és ami a legszebb, hogy azoknak, akiknek ügyes a lába, döbbenetesen alacsony fogyasztással hálálja meg az autó. Ez számokban annyit tesz, hogy simán 5 liter alá lehet tornászni az átlagot. Autópályán sem fogyaszt többet 6,2 liternél. Tehát alacsony fogyasztás és 110g CO2 kibocsájtást kapunk a Civictől.

A válasz – Honda Civic e:HEV Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 honda civic e%3AHEV Advance teszt, Civic 11 gen teszt, civic 2022, honda civic teszt,

Méreteit tekintve, mondhatnám azt is, hogy szokásos módon tovább növekedett a jármű, kivétel a magassága, amely 27mm-t csökkent a korábbi modellhez képest. 4551mm hosszú és 1802mm széles lett (érdekesség képpen az első Civichez képest ez 1 méternyi növekedést jelent hosszában és 30 centit széltében. A magasság viszont csak 7 centit növekedett – 1408mm lett). A széles, hosszú és ehhez képest alacsony karosszériamagasság sportosságot ad az autónak. A letisztultsága pedig megfelelő eleganciát. Jó ránézni a keskenyre húzott LED-es lámpákkal kialakított frontrészre.

A válasz – Honda Civic e:HEV Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 honda civic e%3AHEV Advance teszt, Civic 11 gen teszt, civic 2022, honda civic teszt,

Erőteljes a küszöbvonala, szépen elnyújtott, kupé szerű a hátsó rész kialakítása. A tesztautónk fehér fényezése és a 18” -es fekete alufelnik mutatós kontrasztot alkotnak. A hátsó kialakítás visszaadja az előző generáció formavilágát, tagadhatatlanul Civices. A hátsó ajtó felnyitásával 410 literes csomagteret találunk. Ez az űrtartalom a Golf és az Octavia közé teszi a méretét. Könnyen és kényelmesen pakolható, továbbá 60:40 arányban a hátsó ülések segítségével tovább bővíthető.  A síalagút viszont sajnos kimaradt, amit sajnáltam. Érdekes és okos megoldás viszont, hogy a csomagtérroló jobbról balra nyílik, nem hátulról előre, amellyel így nem kell bajlódni, ha az üléseket előre hajtjuk.

A válasz – Honda Civic e:HEV Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 honda civic e%3AHEV Advance teszt, Civic 11 gen teszt, civic 2022, honda civic teszt,

A belső tér kialakítása vitathatatlan módon a jól megszokott Honda hangulatot adja, annyi különbséggel, hogy a használt beltéri anyagok minősége feltűnően jobb lett. A belső tér rendkívül tágas, logikusan kialakított elemekkel. A Honda egyik büszkesége a légbeömlő szokatlan kialakítása. A méhsejtmintás terület mögött egy, az átlagosnál jóval nagyobb spektrumban állítható lamellát találunk, amely tovább növeli a komfortérzést a járműben.

A válasz – Honda Civic e:HEV Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 honda civic e%3AHEV Advance teszt, Civic 11 gen teszt, civic 2022, honda civic teszt,

A központi infotainement rendszer gyors, könnyen használható és meglepően stabilnak bizonyult. A felületére akár vezeték nélkül is ki tudjuk tükrözni a telefonunkat.  A váltást gombokkal vezérelhetjük a középkonzolon, amelynek kialakításánál valószínűleg szem előtt tartották, hogy akár odapillantás nélkül is meg lehessen tenni a kapcsolást, hiszen minden gomb másik szögben áll és a méretük is különbözik. Így gyorsan megtanulható a „vakon” kapcsolás. Ez is olyan biztonsági szempont lehetetett, mint a fizikai gombok optimális száma. Az érintőképernyő hátránya ugyanis, hogy használata odafigyelést kíván és közben nem az utat figyeli a sofőr.
Természetesen az ilyen fontos apróságokon kívül az autó az összes modern biztonsági és vezetéstechnikai extrával is fel volt szerelve.

A válasz – Honda Civic e:HEV Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 honda civic e%3AHEV Advance teszt, Civic 11 gen teszt, civic 2022, honda civic teszt,

A kényelmes használathoz elengedhetetlen a jó futómű, megfelelő lengéscsillapítás és a direkt kormányzás. Ezek mindegyikével elégedett voltam, csakúgy, mint a 14,7 milliós vételárral, amely a mostani sokkoló autóárakhoz képest jónak/versenyképesnek mondható. A válasz tehát, amit a Honda ad, rövid ugyan, de kifejezetten előremutató és biztató. Meglepő lenne, ha ez a modell ne hozna sikert a márka számára.

A válasz – Honda Civic e:HEV Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 honda civic e%3AHEV Advance teszt, Civic 11 gen teszt, civic 2022, honda civic teszt,

  • 2022 honda civic e:HEV Advance teszt Civic 11 gen teszt civic 2022 honda civic teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A válasz – Honda Civic e:HEV Advance - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A válasz – Honda Civic e:HEV Advance
    • Autó & Motor
    Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Kókusztejes karotta krémleves baconnel - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Kókusztejes karotta krémleves baconnel
    • Stylelife
    Értéknek számít-e még napjainkban is a hűség? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Értéknek számít-e még napjainkban is a hűség?
    • Keresd a nőt!
    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel? - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?
    • Stylelife
    Előítélek a zárkózott emberekről
    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!
    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé
    „Nincs olyan, hogy te jó voltál. Vagy a produkció jó, vagy szar volt az egész
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE
    A munkaerő megtartása lesz a legfontosabb feladat idén
    Elmaradtak a rekordok a karácsonyi szezonban az online szektorban

    Kapcsolódó cikkek

    Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk

    Új környezet, új kihívások, új Civic – az új Honda Civic bemutatóján jártunk

    További cikkek

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták

    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták

    Legolvasottabb írások

    Kókusztejes karotta krémleves baconnel

    Kókusztejes karotta krémleves baconnel

    Értéknek számít-e még napjainkban is a hűség?

    Értéknek számít-e még napjainkban is a hűség?

    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?

    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?

    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!

    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!

    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé

    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé

    „Nincs olyan, hogy te jó voltál. Vagy a produkció jó, vagy szar volt az egész

    „Nincs olyan, hogy te jó voltál. Vagy a produkció jó, vagy szar volt az egész

    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE

    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE

    A munkaerő megtartása lesz a legfontosabb feladat idén

    A munkaerő megtartása lesz a legfontosabb feladat idén

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia