Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - Budapestre érkezik a Gustav Klimt: The Immersive Experience kiállítás

Budapestre érkezik a Gustav Klimt: The Immersive Experience kiállítás

Rendezvények
 - Gázláng jelenség - Egy manipulatív párkapcsolat szorításában

Gázláng jelenség - Egy manipulatív párkapcsolat szorításában

Stylelife - Határok nélkül nincs boldog  EB és GAZDI sem

Határok nélkül nincs boldog EB és GAZDI sem

Stylelife
Autó & Motor - Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG  E 53 Turbo Hybrid Edition 1

Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1

Autó & Motor
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.05.19-25.

Mi történik a héten? 2025.05.19-25.

Stylelife
Gentlemen - A fiúk nem sírnak

A fiúk nem sírnak

Gentlemen
Az én konyhám - Minden, amit a rumról tudni érdemes

Minden, amit a rumról tudni érdemes

Az én konyhám
Rendezvények - Budapesten lép fel Dave Stewart, a Eurythmics társalapítója

Budapesten lép fel Dave Stewart, a Eurythmics társalapítója

Rendezvények
Rendezvények - Csapatépítés padlógázzal – végre nem a főnök vezet!

Csapatépítés padlógázzal – végre nem a főnök vezet!

Rendezvények
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX

Forma mindent visz? – Volkswagen ID. Buzz GTX

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Adrenalinnal feltöltve – Cupra Ateca

Adrenalinnal feltöltve – Cupra Ateca

  • 2021. április 29.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Cupra nevet régóta ismerjük már, de különálló márkaként csak 2018-ban jelent meg a Volkswagen csoport palettáján, külön helyet követelve magának a Seat márka mellett. Igen, jól emlékszik, akinek egyből a Seat név ugrott be a név hallatán, hiszen a Cupra alapját, a most megjelent Formentor kivételével minden esetben a Seat modellek adják. Az Ateca 2020-ban ráncfelvarrást kapott, így ezt a modellt vettük górcső alá mostani tesztünkben.


Adrenalinnal feltöltve – Cupra Ateca - Autó & Motor - MOBILITY - ateca 2021 teszt, cupra ateca, cupra ateca teszt, cupra auto,

Vegyük tehát a Seat Atecát és az egyébként is dinamikus modellt töltsük meg egy nagy adag adrenalinnal. A hagyományos Seat logó helyett pedig egy extrém tetoválásra emlékeztető X-et helyeztek az autóra, amelynek pókszerű lábai kiválóan szimbolizálják azt a férfiasságot, dinamizmust, amellyel a Cupra rendelkezik és már készen is a varázslat. Az adrenalintöltetért a 300 lóerős 400Nm nyomatékkal rendelkező, 2 literes turbó erőforrás a felelős, melyhez egy 7 fokozatú automata váltó kapcsolódik. Nyilvánvaló, hogy megerősített futóműveket is kapott az Ateca, amelyhez, hogy a recept teljes legyen és a 4,9 másodperces gyorsulást követően meg is lehessen gyorsan állni, a Brembo fékek is ott figyelnek a 19”-es kerekek alól.

Adrenalinnal feltöltve – Cupra Ateca - Autó & Motor - MOBILITY - ateca 2021 teszt, cupra ateca, cupra ateca teszt, cupra auto,

A 2020-as módosítás nem hozott korszakalkotó mechanikai változásokat a modell esetében. Új lökhárítókat kapott az autó, valamint LED-es lámpák kaptak helyet elöl és hátul is. Az autó belsejében pedig az új infotainement rendszer dolgozik. Mondhatjuk azt is, hogy nincs változás az alapokat jelentő Seat Ateca ráncfelvarráshoz képest.

Adrenalinnal feltöltve – Cupra Ateca - Autó & Motor - MOBILITY - ateca 2021 teszt, cupra ateca, cupra ateca teszt, cupra auto,

Az idő változik, de ennél sokkal inkább az árak. 2018-ban 14 millió forintról indult nagyságrendileg a Cupra árlista, amely 2019-ben már 15,3 millió forintos induló árral hívogatta a vevőket. Nem volt kevés pénz ez akkor sem, de ha figyelembe vettük a teljesítményt, amire ez a bitang autó képes, akkor egyedülálló volt a maga nemében. A mai napon viszont már 18,6 -ról indul az árlista és pillanatok alatt 20 fölé röpülnek a számok, főleg akkor, ha a tesztautónk elképesztő menő szín és felni kombinációját választjuk, továbbá az imént említett Brembo fékeket is belekérjük az autóba. Utóbbi egyébként 1,17 millióba kerül abban az esetben, ha a Beats audio rendszert is hozzá szeretnénk kérni. Az egésszel csak azt akarom tehát mondani, hogy nincs könnyű helyzetben a márka hazai értékesítése, mert akár cégcsoporton belül is akadnak versenytársak ezen az árszinten. Nagyságrendileg azonos áron lehet Audi SQ2-höz, vagy valamivel olcsóbban T-Roc R-hez jutni. Mindkettőben azonos erőforrás dolgozik, így az egyetlen különbség az a fűszer, amivel kizárólag a Cupra rendelkezik.

Adrenalinnal feltöltve – Cupra Ateca - Autó & Motor - MOBILITY - ateca 2021 teszt, cupra ateca, cupra ateca teszt, cupra auto,

Hogy mégis mit ad ez a fűszer hozzá? Rengeteget. A Cupra tényleg egy vaddisznó. Üzemmódválasztó gombjai segítségével maximumra lehet hozni a sportos érzést. A gázpedál extra érzékeny és szemvillanás alatt 60-70-es tempón találjuk magunkat. A multifunkcionális kormányon minden kezeléshez szükséges gomb, kapcsoló megtalálható. Az indítógombtól a Cupra emblémás üzemmódválasztó gombig. Az ülések jó tartást biztosítanak, mutatósak és kényelmesek.

Adrenalinnal feltöltve – Cupra Ateca - Autó & Motor - MOBILITY - ateca 2021 teszt, cupra ateca, cupra ateca teszt, cupra auto,

Váltója precíz és gyorsan vált, a kétliteres turbó pedig biztosítja, amit ettől a motortól már megszokhattunk. Vezetési élményre inkább elsőkerékhajtású az autó, mivel a négykerék hajtás csak szükség esetén kapcsol be. Ami talán hiányzik, az a hang. A kipufogó ugyan néha-néha visszadörren, de ez nagyon kevés pluszt ad hozzá, mivel meglehetősen halkra készítették.
Adrenalinnal feltöltve – Cupra Ateca - Autó & Motor - MOBILITY - ateca 2021 teszt, cupra ateca, cupra ateca teszt, cupra auto,

A ráncfelvarrás eredményeképpen két digitális kijelző van a vezető elött. Egy 10,25” -es műszerfal és egy 9,2” -es központi érintőképernyő. A műszerfal a többi VW csoporthoz hasonlatos. A központi kijelző vezeték nélkül vezérli az Apple CarPlayt, de ezen kívül is mutatós, éles grafikával van ellátva. Kezelése viszont egyáltalán nem olyan egyszerű, mint az előző generáció esetén. Ennek használata komolyabb megszokást igényel. Az utastérben egyébként USB-C kimenetek vannak, amely rendkívül előremutató.  Másfelől ez azt jelenti, hogy komolyabb mennyiségű átalakítóra van szükségünk, hiszen az eszközök nagy többsége még nem tart itt, és a sima USB-vel nem megyünk semmire.

Adrenalinnal feltöltve – Cupra Ateca - Autó & Motor - MOBILITY - ateca 2021 teszt, cupra ateca, cupra ateca teszt, cupra auto,

Térkínálat és egyéb képességei szempontjából a Cupra megegyezik a Seat rokonával. Így családi utazásokra, városi padkák megmászására is ideális társunk lehet az autó, főleg, ha megbarátkozunk a fogyasztásával, amely enyhe gázhasználat esetén sem lesz kevesebb 12 liternél, de a motorban rejlő képességek előcsalogatásával eljuthatunk könnyedén 15 literig is.

Adrenalinnal feltöltve – Cupra Ateca - Autó & Motor - MOBILITY - ateca 2021 teszt, cupra ateca, cupra ateca teszt, cupra auto,

A Cupra nem akar tömegautó lenni. Ez látszik az árazásán, egyedi kiegészítőin és fantasztikus teljesítményén. Viszont az apró kifogásaim ellenére, nagyon megértem azt, aki ilyet akar.

Adrenalinnal feltöltve – Cupra Ateca - Autó & Motor - MOBILITY - ateca 2021 teszt, cupra ateca, cupra ateca teszt, cupra auto,

  • ateca 2021 teszt cupra ateca cupra ateca teszt cupra auto

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az érzelmek hajtják – A CUPRA - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az érzelmek hajtják – A CUPRA
    • Autó & Motor
    Adrenalinnal feltöltve – Cupra Ateca - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Adrenalinnal feltöltve – Cupra Ateca
    • Autó & Motor
    Velőtrázó három az egyben- Kipróbáltuk a Cupra Ateca-t
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mitől férfi a férfi? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Mitől férfi a férfi?
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Egy őszinte ember - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Férfiszempont: Egy őszinte ember
    • Keresd a nőt!
    Mi történik a héten? 2025.05.19-25. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.05.19-25.
    • Stylelife
    Bridget Wagner: Elidegenítés
    Visszatekintés: A kombi, ami még a szedánnál is menőbb – Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro
    Citromos-ricottás spagetti friss zöldfűszerekkel – letisztult ízek gyorsan
    A legszorgosabb szépségszakértők - A méhek világnapján megmutatjuk, mit köszönhet nekik a bőröd
    A méhek világnapja – apró szárnyakon múlik a jövőnk
    Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat
    A H&M HOME BEMUTATJA A PALM HEIGHTS ÉS GABRIELLA KHALIL LENYŰGÖZŐ EGYÜTTMŰKÖDÉSÉT

    Kapcsolódó cikkek

    Az érzelmek hajtják – A CUPRA

    Az érzelmek hajtják – A CUPRA

    Velőtrázó három az egyben- Kipróbáltuk a Cupra Ateca-t

    Velőtrázó három az egyben- Kipróbáltuk a Cupra Ateca-t

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mitől férfi a férfi?

    Mitől férfi a férfi?

    Férfiszempont: Egy őszinte ember

    Férfiszempont: Egy őszinte ember

    Mi történik a héten? 2025.05.19-25.

    Mi történik a héten? 2025.05.19-25.

    Bridget Wagner: Elidegenítés

    Bridget Wagner: Elidegenítés

    Visszatekintés: A kombi, ami még a szedánnál is menőbb – Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro

    Visszatekintés: A kombi, ami még a szedánnál is menőbb – Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro

    Citromos-ricottás spagetti friss zöldfűszerekkel – letisztult ízek gyorsan

    Citromos-ricottás spagetti friss zöldfűszerekkel – letisztult ízek gyorsan

    A legszorgosabb szépségszakértők - A méhek világnapján megmutatjuk, mit köszönhet nekik a bőröd

    A legszorgosabb szépségszakértők - A méhek világnapján megmutatjuk, mit köszönhet nekik a bőröd

    A méhek világnapja – apró szárnyakon múlik a jövőnk

    A méhek világnapja – apró szárnyakon múlik a jövőnk

    Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat

    Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia