Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand...

Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD

  • 2019. december 30.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

2016 Pyeongtaek (Dél-Korea) A SSangyong tervezőközpontja 2012 óta működött ezen a vadonatúj telephelyen. Korea negyedik legnagyobb autógyára ugyanis megunta a sereghajtó szerepet és teljesen új alapokra helyezte a design kérdését a vállalati stratégiában.


Méltóságteljes-, dinamikus- és ritmikus mozgás. Ezek voltak azok az elvek, amire a GM utáni új tulajdonos, az indiai Mahindra, a hangsúlyt helyezte.

Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY -

Egyértelműen a külső design volt a fő probléma a korábban megjelent modellek esetében, gondoljunk csak a Rodiusra, a második generációs Korandora vagy éppen a Grand Musso elődjének tekinthető Actyon pickupra.
A Grand Musso tervezésének utolsó fázisa az a bemutató volt, ahol a cég legfőbb vezetői érkeztek, hogy eldöntsék, gyártásba mehet-e az új termék, vagy dolgozni kell-e még rajta. A bemutatón részt vett a cég 2012-ben kinevezett vezérigazgatója, Mr. Goenka is. Mr. Goenka korábban a cégnél az R&D terület vezetője volt, ezt megelőzően pedig 1979 és 1993 között a GM-nél vitte ugyanezt az igazgatóságot.
Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY -

- Kedves Uraim! - kezdte a bemutatót a SSangyong design-ért felelős fiatal mérnöke. Az új Musso Grand-dal olyan autót alkottunk, amely választ ad több olyan kérdésre illetve problémára, amivel a pickup piac napjainkban szembenéz. A jelenleg piacon lévő járművek egyike sem képes arra, amire Mi leszünk.
A tervező a következő 1 órában számos tervet, adatokat tartalmazó slide-ot mutatott a tervezés különböző fázisairól, mikor rátért a bevezetőben beharangozott problémákra:
- Mint tudjuk, a pickup vásárlók két egymástól élesen elkülönülő csoportra bonthatóak. Az egyik csoportot a divat motiválja. Számukra a kényelem, a megjelenés fontos. A másik csoportot pedig a funkció érdekli. Munkaeszköznek tekintik a platóval ellátott járművet. Számukra a funkció van a fókuszban. További nehézséget jelent, hogy számtalan esetben a két csoport igényeinek a metszetére is választ kell tudni adni.
Ezenkívül az autó legyen komfortos, miközben minden funkcionális igényt teljesít. Legyen a motor erős, közben gazdaságos. Teljesítsen minden mérettel és környezetvédelmi elvárással szemben támasztott követelményt.
Tervezés során elsősorban a fentieket vettük figyelembe, így született meg a vadonatúj Musso Grand! Grand, mert a plató a legnagyobb méretű lesz a szegmensben.
Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY -

A funkcionalitás és a komfort leginkább a felfüggesztésnél ütközik egymással. Azok a vevők, akik munkára használják a pickupot, az erős, robosztus laprugót részesítik előnyben. A komfortot pedig a spirál rugó adja. Éppen ezért az új Musso Grand elérhető mind a két felfüggesztéssel.
A koncepció alapja, hogy két felszereltséggel lesz rendelhető a pickup. A Plus a munka célú felhasználásra, a Premium pedig a hobby/lifestyle célú felhasználásra. Természetesen a Premium is opcionálisan elérhető laprugóval, ha valaki keverni szeretné a két felhasználási lehetőséget.
Csak ettől persze még nem lesz sikeres az új jármű - folytatta a mérnök a bemutatót. Többet kell adni, mint a többi gyártó. Éppen ezért úgy döntöttünk, hogy a sikeres Rexton belső kialakítását használjuk a Musso Grand esetében.
- De hiszen ez csak egy pickup! – szólt közbe valaki.
- Pontosan! De miért kellene kompromisszumot kötni csak azért, mert valaki kategóriája alapján munkaeszközt vásárol? Gondoljunk csak bele, pár évvel ezelőtt, ha valaki a hátsó sorba szorult egy pickupon, akkor gyakorlatilag egy padon kellett utaznia. Ennek nincsen semmi értelme. Ezt sokan felismerték, de mi leszünk az elsők, akik ülésfűtést adunk hátra, előre pedig hűthető és fűthető üléseket. Az elsők, akik mindazt a luxust kínáljuk egy pickupban, amit mások egy terepjáróban. Tökéletes komfortot, óriási, akár 9,2”-es érintőképernyős multimédia rendszert, ahová természetesen kitükrözhető a mobiltelefon, számos vezetést támogató funkciót, mint a vészfékasszisztens, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, tempomat. Olyan minőségű bőrözött felületeket, amelyet felső kategóriában is bárki megirigyelne, mindezt ötvözve óriási tároló és pakoló rekeszekkel. A két egymás melletti felszereltség pedig jól elkülöníti egymástól a munkaeszközt és a hobby luxus-pickupot. Mert igen, a cél egy olyan pickup megalkotása volt, melyben a terepes funkciók mellett, a luxusnak is helye van.
Az előadás többi része adatokat, műszaki paramétereket tartalmazott még, de ekkor már érezhető volt, hogy mindenki elégedett az eredménnyel és a gyártás hamar be tud indulni.

Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY -

Mielőtt befejezte volna az ifjú mérnök, kiegészítette még valamivel. Úgy gondolta, hogy ezt a gondolatot a végére tartogatja:
- Sokan kritizálnak bennünket, hogy csak Mercedes alkatrészekből vagyunk képesek jó autókat gyártani. A Rextonban már elhagytuk a Mercedes motorját, de a célunk a teljes függetlenség. Éppen ezért a Musso Grand esetében az automata váltó sem innen fog érkezni, hanem az Aisintól, egy 6 sebességes változat. Ígérem, hogy hangolása és működése a japán szerkezetnek legalább olyan lesz, mint a korábbi német változat. Független autóipari beszállítótól vásárolni pedig teljesen más piaci benyomást ad, mint egy „konkurenciától”.
A vezetőség elismerően bólintott. Így született meg a Musso Grand.
Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY -

2019. december Budapest

Már pár napja próbáljuk mindenféle terepen, különböző utakon a Mussot.  Nevéhez híven valóban nagy. A Rextonban már megszokható volt, hogy felülről tekintünk minden személyautóra. Legyen az BMW X5, vagy Range Rover. Az emberek csodálkozva néznek az új formára. Nem ezt szokták meg ettől a különös, szemük számára még szokatlan jelet viselő gépkocsitól.
Teszteltem pár autóhoz kevésbé értő emberen, hogy felismeri-e az autó emblémáját. A válasz rendszerint az volt, hogy látta már valahol, de nem tudja a nevét. Ez lehet jó és rossz is. Rossz, mert a sok éve piacon lévő márka kevéssé ismert, mint sok hazánkban közlekedő egyéb márka, és jó, mert egy új piaci kezdet reményével kecsegtet.

Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY -

A Musso Grand valóban sokkal szebbre sikerült, mint sok korábbi elődje a SSangyongtól. Nem tökéletes, de komoly mértékben előremutató. Az igazi értékei belül vannak, és ha terepre megyünk vele gyakorlatilag számára ott nincsen akadály. Amire vigyázni kell, az a hátsó ajtó nyitása. A design-ba csukott állapotban beilleszkedő elem nyitáskor kiáll az ajtó hátsó síkjából, így könnyedén be tudjuk ütni magunkat beszálláskor. Ez utóbbi viszont lehet csak kötözködés, mert sok jelentős hibát nem találtunk a kocsin. A fogyasztása 9,5 liter körül alakult vegyes használat mellett. A 2,2-es a testvér Rextonból már ismert motor kiválóan teljesítette a dolgát és a koreai mérnök betartotta ígéretét a 6 sebességes automata váltóval kapcsolatban. Egyáltalán nem hiányzott belőle a Mercedes technika.
Öröm volt kipróbálni a Musso Grandot. Úgy gondolom, hogy a koreai márka jó úton jár. Az új modellek segítségével komoly szereplővé válhat pár éven belül. Főleg, ha megtartják a mostani jó szokásukat és továbbra is ennyire versenyképes ára marad a kocsiknak.
Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD - Autó & Motor - MOBILITY -

  • ssangyong ssangyong musso ssangyong musso grand ssangyong musso teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában
    • Autó & Motor
    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével
    • Stylenews
    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium
    A legpofásabb Ssangyong - Korando 1.5 TURBO
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kapcsolódó cikkek

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével

    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével

    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium

    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium

    A legpofásabb Ssangyong - Korando 1.5 TURBO

    A legpofásabb Ssangyong - Korando 1.5 TURBO

    I love it - Tivoli 1.5GDI

    I love it - Tivoli 1.5GDI

    Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4

    Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia