Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC...

Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé

  • 2023. október 28.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

„Néhányan azt gondolják, hogy a luxus a szegénység ellentéte. De nem. A luxus a vulgaritás ellentéte” – Coco Chanel. A Mercedes-Benz GLC tesztelésekor azon kívül, hogy kiélveztem ennek a páratlanul kifinomult autónak a vezetését, leginkább az járt a fejemben, hogy manapság hol van a határa a luxusnak? Mikortól számít luxusnak egy cikk? Mert az szinte biztos, hogy egyre kevesebb márka mondhatja magáról, hogy luxus, így a Mercedes sem az. De bizonyos termékek, ebben az esetben bizonyos felszereltségi szinttől, már egyértelműen annak mondhatóak.


Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé - Autó & Motor - MOBILITY - glc coupe 2023, glc coupe 400e, GLC coupé PHEV teszt, glc mercedes, Mercedes GLC coupé 400e teszt, Mercedes-Benz GLC 400e teszt,

Sokan, sokféle módon próbálták már definiálni a luxus fogalmát. Az biztos, hogy a luxus esetében, alapvető szükségletünk fölötti értékben, minőségben költünk. Persze azért is, mert megtehetjük és természetesen azért is, mert joggal érezhetjük, hogy megérdemeljük. Szintén Coco Chanel mondta, hogy ahol a szükséglet véget ér, ott kezdődik a luxus. És hogy mindez hogyan kapcsolódik a GLC-hez?

Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé - Autó & Motor - MOBILITY - glc coupe 2023, glc coupe 400e, GLC coupé PHEV teszt, glc mercedes, Mercedes GLC coupé 400e teszt, Mercedes-Benz GLC 400e teszt,

A Mercedes GLC ára 21,5 millióról indul, ha ugyanezt akarjuk coupé formával megvásárolni, akkor nagyjából 3 millióval többet kell érte fizetnünk. A gyengébb, 300e jelzésű PHEV meghajtásért nagyjából plusz 6, a most nálunk járt erősebb, 400e jelzésű plug-in hybridért pedig plusz 7,5 milliót kell fizetnünk az induló 227 lóerős, mild-hybrid meghajtású benzineshez képest. A tesztautónk viszont alulról súrolta a 45 millió forintos értéket, tehát bőséges extra felszereltséggel volt ellátva.
Egyértelmű, hogy a Mercedes-Benz minden egyes járműve komoly presztízzsel bír. Nem kérdés, hogy a világ egyik legpatinásabb gyártójáról van szó, de a luxus csak bizonyos típusok esetében érhető nyomon. Ha valamiből sok készül és sokat adnak el belőle, akkor az már kevéssé nevezhető annak. A Coupé kivitel komoly mértékben csökkenti a potenciális vevőkör méretét, hiszen azonkívül, hogy iszonyatosan jól néz ki, funkciót nem ad hozzá.
A kiegészítő opciókra természetesen ez utóbbi nem igaz, mindegyik újabb és újabb, extra funkcióval látja el és tökéletesíti a járművet. A végeredmény pedig egy valódi remekmű, amely minden részletében kiváló. Műszaki, technológiai és design szempontból, de ami talán néhányak számára szintén fontos, hogy nem tömegcikk. Egy különleges ékszerdoboz, amely kiemeli az átlagos Mercedesek sorából.

Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé - Autó & Motor - MOBILITY - glc coupe 2023, glc coupe 400e, GLC coupé PHEV teszt, glc mercedes, Mercedes GLC coupé 400e teszt, Mercedes-Benz GLC 400e teszt,

Járt már nálunk a megújult GLC, nem coupé, hanem hagyományos formában. Azt egy dízel motor hajtotta (a teszt itt olvasható) és vitathatatlanul kiváló autó volt. A mostani változat pedig ehhez képest is egy gyöngyszem. A méretei kicsit mások a coupénak, mint a hagyományos változatnak. 48mm-rel hosszabb (4764mm) és alacsonyabb, 1605mm. Nagyon jól állt neki az extraként választott 20” -es kerék, amelynek semmiféle hátrányát nem éreztem, csak a látványban lépett előre, hála a szintén extraként rendelt légrugózásnak. Egyébként a nagyobb kerékméreten kívül a légrugó a meglehetősen nagy tömeg miatt sem volt hátrány, hiszen jelentős mennyiségű akkumulátor lapul az autóban, amelyet ez a megoldás megfelelően kompenzálta. De az aksikról kicsit később, viszont, ha már szóba került, akkor érdemes megemlíteni, hogy a csomagtér mérete számos ok miatt egészen kicsire zsugorodott ebben a kivitelben. Egyrészt tehet erről az autó formája, hiszen a lecsapott hátsó rész önmagában ezzel a következménnyel jár, de ezt tetézte az akkumulátor pack elhelyezése is. Az előzőek eredményeként a csomagtér mindössze 390 literes alaphelyzetben (lehajtott ülésekkel 1395l), amely jelentősen kisebb, mint egy normál GLC csomagtere, amely 620/1680 literes. De a csomagtér nem feltétlenül szempont, hiszen egy bankkártya még a zsebünkben is elfér.

Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé - Autó & Motor - MOBILITY - glc coupe 2023, glc coupe 400e, GLC coupé PHEV teszt, glc mercedes, Mercedes GLC coupé 400e teszt, Mercedes-Benz GLC 400e teszt,

A belső tér hangulatán sokat dob a világos kárpit. Kifejezetten üdítő a világosszürke bőrözés, amely jól passzolt az egyébként megosztó, feltűnő kék külső fényezéshez. Valószínűleg a gyártó abban gondolkodott, hogy politikailag sokkal korrektebb, ha többségében műbőr kárpitozás választható. Ez a pont, függetlenül attól, hogy észrevehetetlenül jó minőségű a műbőr az autóban, számomra okozott némi csalódást. A választható nappa bőr ráadásul nem szellőztethető és nem is érhető el világos színben.

Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé - Autó & Motor - MOBILITY - glc coupe 2023, glc coupe 400e, GLC coupé PHEV teszt, glc mercedes, Mercedes GLC coupé 400e teszt, Mercedes-Benz GLC 400e teszt,

A magam részéről én különösen elfogult vagyok az infotainement rendszerrel, amelyet a Mercedes-Benz használ. Meggyőződésem, hogy felépítésében, grafikájában és sebességében is ez jelenti jelenleg a csúcsot az összes autógyártó közül. Aki pedig ezzel sem akar foglalkozni, az pedig a legjobb hangvezérlési szolgáltatással találkozik ezekben az autókban. A GLC Coupé sem más ezen a téren és így ebből a szempontból nem emelkedik ki ez a jármű a többi Mercedestől, de így nem is kell. Ami extra, hogy a navigáció a legfejlettebb kiterjesztett valóságot használja, így a fél szélvédőt beterítő head-up display és a központi kijelző segítségével csodálatos módon, szinte eltévesztés nélkül tudunk navigációt használni.

Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé - Autó & Motor - MOBILITY - glc coupe 2023, glc coupe 400e, GLC coupé PHEV teszt, glc mercedes, Mercedes GLC coupé 400e teszt, Mercedes-Benz GLC 400e teszt,

Az ülések rendkívül kényelmesek, hihetetlen kifinomult módon állítható az üléspozíció, a fejtámla magassága. A tárolórekeszek száma, elhelyezése szintén olyan, amelyet kritika nem érhet. Tényleg tökéletes a hangulat a GLC-ben.

A plug-in hybrid meghajtása ennek az autónak önmagában egy olyan terület, ahol a Mercedes különlegeset kínál. A 400e ugyanis papíron egy plug-in autó, de ha abból indulunk ki, hogy bruttó 31,2kWh kapacitású az akkumulátor (nettó 23,4), akkor láthatjuk, hogy pár évvel ezelőtt tisztán elektromos járműveket vásároltunk ekkora kapacitással. Bár ezekkel nem összehasonlítható feltétlenül a GLC, hiszen nagyobb náluk, sőt, manapság azért közel kétszer nagyobbak az aksik egy ekkora autóban, de ennek a kapacitásnak a segítségével 100 kilométer könnyen autózható (a hivatalos adat szerint 130km). Ez pedig azt jelenti, hogy tisztán elektromosan is közlekedhetünk a 136 lóerős és 440Nm nyomaték leadására képes villanymotor segítségével, amely a GLC-ben található.

Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé - Autó & Motor - MOBILITY - glc coupe 2023, glc coupe 400e, GLC coupé PHEV teszt, glc mercedes, Mercedes GLC coupé 400e teszt, Mercedes-Benz GLC 400e teszt,

Ezt egészíti ki egy 2 literes négyhengeres, amelynek 252 lóerő a teljesítménye és 400Nm a nyomatéka. A rendszer összteljesítménye 381 lóerő és 650Nm nyomaték. Tehát ha sportautónak akarjuk használni és kevéssé érdekel a gazdaságos üzemeltetés, valamint a környezetvédelem, akkor azt is megtehetjük. Ebben az esetben 5,6 mp-es sprintet lehet kicsikarni az autóból.
A másik véglet, ha terepre szeretnénk vinni ezt a kocsit. Megmondom őszintén, jómagam nem próbálkoztam ezzel és nem azért, mert nem gondolnám, hogy képes erre, hanem mert sajnáltam és féltettem volna. De a menü rendszer támogatja ezt a funkciót, mindenféle terepbeállítással, dőlésszögek kijelzésével.

Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé - Autó & Motor - MOBILITY - glc coupe 2023, glc coupe 400e, GLC coupé PHEV teszt, glc mercedes, Mercedes GLC coupé 400e teszt, Mercedes-Benz GLC 400e teszt,

Visszatérve az elektromos közlekedésre, azt gondolom, hogy ez a modell tökéletesen meg tudja azt az elméletet valósítani, hogy az átlag napi használat során nem használjuk a benzines erőforrást. Napi városi közlekedés esetén bőségesen elég a 100-130 kilométer hatótáv. Váltóárammal 11, egyenárammal maximum 60kW-tal tölthető ez a modell és talán az első olyan PHEV, amelynél azt gondolom, hogy érdemes vele utcai töltőre állni, hiszen ekkora hatótávolságnál ez egyáltalán nem ördögtől való. Ha valaki felelősen közlekedik a GLC Coupéval, akkor lokális kibocsájtás nélkül teheti ezt meg. Nekünk a tesztátlag 5 literes fogyasztással telt, mivel az autópályán nem használtuk az elektromos meghajtást. Ekkor 7-8 liter között fogyasztott.

Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé - Autó & Motor - MOBILITY - glc coupe 2023, glc coupe 400e, GLC coupé PHEV teszt, glc mercedes, Mercedes GLC coupé 400e teszt, Mercedes-Benz GLC 400e teszt,

Bizonytalan vagyok, hogy luxusnak, vagy drága presztízsnek tartsam a GLC ezen kivitelét. Valahol a kettő határán mozog. Egy valami viszont teljesen biztos. Azok számára, akik megtehetik, ez a jármű egy tökéletes választás. Univerzálisan lehet használni, városban vagy hosszabb utakra. A négykerék kormányzása miatt döbbenetesen kis ívben is képes volt kanyarodni, kiválóan lehetett vele parkolni, manőverezni, amelyeket a legmodernebb technika támogatott. Hiba nélküli, drága ékszerdoboz, amely technikai szempontból is előremutató. A luxus önmagában benne van, csupán abban vagyok bizonytalan, hogy típuson belül lehet-e szelektálni, hiszen a környezetünk ezeket a nüansznyi, de annál fontosabb különbségeket egy alaptípushoz képest, nem biztos, hogy észre fogja venni.

Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé - Autó & Motor - MOBILITY - glc coupe 2023, glc coupe 400e, GLC coupé PHEV teszt, glc mercedes, Mercedes GLC coupé 400e teszt, Mercedes-Benz GLC 400e teszt,

  • glc coupe 2023 glc coupe 400e GLC coupé PHEV teszt glc mercedes Mercedes GLC coupé 400e teszt Mercedes-Benz GLC 400e teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Amikor a presztízsből luxus lesz – Mercedes Benz GLC 400e 4Matic Coupé
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Nyári gyümölcsös galette recept - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári gyümölcsös galette recept
    • Stylelife
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    • Hight tech
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!
    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!

    Most mutasd meg, mit tudsz a volán mögött!

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia