Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?    2025.09.15-21.

Mi történik a héten? 2025.09.15-21.

Stylelife
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
 - A bűbáj herceg és a királylányok

A bűbáj herceg és a királylányok

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Autó & Motor
 - Hogyan menti meg a párkapcsolatokat a hálás gondolkodás?

Hogyan menti meg a párkapcsolatokat a hálás gondolkodás?

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
 - Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

  1. STYLELIFE
  2. Csak a biztonságra építve élhetnek túl a magyar...

Csak a biztonságra építve élhetnek túl a magyar vállalkozások

  • 2020. november 05.
  • Komment

A pandémia és a szociális távolságtartás alapjaiban változtatta meg a magyar fogyasztási szokásokat. A vevőkiszolgálásban is izgalmas időszakot élünk: most nemcsak a felkészültebb és kedvesebb személyzet, hanem a biztonságérzet megteremtése dönt a versenytársak között. Az ügyfélélmény-menedzsment hazai szakértője, a ClientFirst Consulting ezért idén bevezette a „Járvány-biztos ügyfélkiszolgálás” minősítési rendszerét, amivel a fogyasztóknak a tájékozódásban, az üzleteknek pedig a bizalom kiépítésében segítenek.


Egyre nagyobb nyomás alatt a hazai kiskereskedelem

A járványhelyzet súlyosbodásával egyre nagyobb nyomás alá kerülnek a hazai kiskereskedelmi üzletek tulajdonosai. A nyári enyhébb időszakot követően újra forgalomcsökkenéssel kellett szembenézni, és kevés olyan eszköz van, ami segít visszaszerezni a vásárlók bizalmát. Ez a trend, vagyis a hétről-hétre változó fogyasztói magatartás nemcsak Magyarországon, hanem az egész világon problémát okoz. Egy, az ausztrál piacon végzett felmérés megkérdezettjeinek 41%-a nyilatkozta azt, hogy a koronavírus hosszútávon is jelentős mértékben alakította át a fogyasztók szokásait. „Amíg a veszélyérzet fennáll, a vásárlók azokat a boltokat fogják előnyben részesíteni, ahol biztonságban érzik magukat.” – mondta Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője. Hozzátette: „A nemzetközi kutatások rámutattak, hogy a fogyasztók igénylik a hiteles és pontos tájékoztatást, és tudni akarják, melyik üzletben fordítanak kiemelt figyelmet a szabályok betartására és a biztonságos kiszolgálásra.”

Csak a biztonságra építve élhetnek túl a magyar vállalkozások - STYLELIFE -  - clientfirst, vállalkozás, vásárlás,

Próbavásárlásokkal és ügyfélvéleményekkel mérik fel az üzleteket

A szakértő azt is kiemelte, hogy ha egy üzletbe belépve a vevő azt érzékeli, hogy az összes munkatárs maszkban fogadja, a kasszánál megfelelően el van különítve a pénztáros, kézfertőtlenítő pontok vannak kihelyezve és biztosított a bankkártyás fizetés, akkor nagyobb bizalommal fordul a cég által forgalmazott termékek iránt is. A mindennapi tapasztalat azonban azt mutatja, hogy jelentős az eltérés a szabályok betartásában. A minősítési rendszerben a próbavásárlások során pontosan ezeket a területeket mérik fel, és díjazzák azokat a vállalkozásokat, akik komolyan veszik a szabályozást.

Válság idején éri meg a legjobban az ügyfélélménybe fektetni

A ClientFirst Consulting az utóbbi közel húsz évben évente több tízezer próbavásárlói teszttel méri fel a cégek ügyfélkiszolgálási szintjét. A terület hazai szakértőjeként már a 2008-as pénzügyi válságból is vannak eredményeik, így érdekes összehasonlítási alappal rendelkeznek a jelenlegi helyzet kezeléséhez. „Korábbi méréseink alapján kijelenthető, hogy az ügyfélkiszolgálás színvonalának növekedése néhány éven belül akár 20-30%-os átlagos árbevétel növekedést is hozhat. Válság idején a fejlődés elsősorban a megtartásban jelentkezik, vagyis a forgalom csökkenése kerülhető el a pontos, szakértő és kedves kiszolgálással.” – mondta Mózes István. A jelenlegi helyzet ugyanakkor azért más, mert a gazdasági visszaesés és az egészségügyi válság egyszerre sújtja az üzleteket: „A vevőszerzés- és megtartás mindig a bizalomépítésről szólt. Ennek útja most a biztonságos kiszolgálás, melynek érdekében mindent meg kell tenni az üzleteknek. A minősítési rendszerünk lényege, hogy jutalmazza az ebben kiváló cégeket, és segítse a fogyasztók tájékozódását különösen az előttünk álló karácsonyi időszakban” – tette hozzá Mózes István.

Ami ma még innováció, holnap már elvárás a vevő részéről

A személyes ügyfélkiszolgálás mellett nagyon fontos terület a digitális megoldások térnyerése a kockázatok csökkentése miatt. Számos olyan iparág állt át részben vagy egészben az online ügyfélkiszolgálásra, ami korábban hagyományos módon működött, és nagyon igényelte a személyes jelenlétet. A fodrász- és szépségszalonoknál bevett gyakorlat lett az online időpontfoglalás a kis térben felgyülemlő tömeg elkerülésére. Az élményekre építő luxuséttermek közül is sokan vezették be a házhozszállítást. A privátbankár szolgáltatást, befektetési tanácsadást is online konzultációkkal oldották meg. Az ügyvédi irodák is folyamatosan digitalizálják folyamataikat, és már szinte minden dokumentumot elektronikusan hitelesítenek és online tárolnak. Mivel a vevők megszokták, hogy problémáikat a járványhelyzet alatt otthonról is hatékonyan meg tudták oldani, igényeikre választ kaphattak online vagy telefonos megoldással is, erre a jövőben is elvárásként, alapvetésként fognak tekinteni. „Sokan automatizált megoldásokkal próbálják növelni a hatékonyságot, de ha a vásárlónak döntenie kell egy robot és egy emberi hang, vagy egy chatbot és egy ügyintéző között, akkor szinte mindig az utóbbit fogja választani.” – mondta az ügyfélélmény szakértő. Az eddig ebben kevésbé jártas cégeknek elsősorban arra kell ügyelni, hogy telefonon és online is figyeljenek a gyorsaságra, kedvességre és a vevő problémájára adott megoldása. „Fontos, hogy ne féljünk az újításoktól. Ebben az időszakban a vásárlók is megértőbbek. Merni kell újítani, és a kisebb fennakadások ellenére is megéri olyan megoldásokba fektetni, amelyek folyamatosan bizalmat építenek a vevőkörben.” – zárta Mózes István.

  • clientfirst vállalkozás vásárlás

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Igényesebbek lettek a magyar vevők: ma már minden fronton elvárják a kiváló kiszolgálást - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Igényesebbek lettek a magyar vevők: ma már minden fronton elvárják a kiváló kiszolgálást
    • Stylenews
    Vesszük a papucsokat, mint a cukrot a pandémia óta - Én, divat, életmód, stílus
    Vesszük a papucsokat, mint a cukrot a pandémia óta
    • Én
    Jól érezték a magyarok: drága mulatság lett a kávézás
    A válságban is kitartanak vevőik mellett a magyar üzletek
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeretlek, csak nem úgy - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeretlek, csak nem úgy
    • Keresd a nőt!
    Önbecsülés kattintásra - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Önbecsülés kattintásra
    • Keresd a nőt!
    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen
    • Keresd a nőt!
    Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?
    Azok a tipikus vidéki dolgok
    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!
    A Nő csábít, a Férfi hódít
    Mi történik a héten? 2025.09.15-21.
    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek
    A legnagyobb hazai üzleteit nyitotta meg a Zara és a Stradivarius az Arena Mallban

    Kapcsolódó cikkek

    Igényesebbek lettek a magyar vevők: ma már minden fronton elvárják a kiváló kiszolgálást

    Igényesebbek lettek a magyar vevők: ma már minden fronton elvárják a kiváló kiszolgálást

    Vesszük a papucsokat, mint a cukrot a pandémia óta

    Vesszük a papucsokat, mint a cukrot a pandémia óta

    Jól érezték a magyarok: drága mulatság lett a kávézás

    Jól érezték a magyarok: drága mulatság lett a kávézás

    A válságban is kitartanak vevőik mellett a magyar üzletek

    A válságban is kitartanak vevőik mellett a magyar üzletek

    Globális felmérés: köszönésben elitszinten a magyar eladók - Tíz vevőből nyolcra rámosolyognak a hazai üzletekben

    Globális felmérés: köszönésben elitszinten a magyar eladók - Tíz vevőből nyolcra rámosolyognak a hazai üzletekben

    Garantáltan válságálló befektetés az elégedett ügyfélkör

    Garantáltan válságálló befektetés az elégedett ügyfélkör

    További cikkek

    Zeppelin óra: az egyik legférfiasabb márka a karórák világában – fedezze fel most!

    Zeppelin óra: az egyik legférfiasabb márka a karórák világában – fedezze fel most!

    Tökéletes megoldások a modern életstílushoz

    Tökéletes megoldások a modern életstílushoz

    Kertészkedés a testi és lelki egészségért: így fogj hozzá!

    Kertészkedés a testi és lelki egészségért: így fogj hozzá!

    Barkácsolás stílusosan: kiegészítők, melyekkel feldobhatod a műhelyed

    Barkácsolás stílusosan: kiegészítők, melyekkel feldobhatod a műhelyed

    Ez történik az emberi szervezettel, ha abbahagyod az alkohol fogyasztást

    Ez történik az emberi szervezettel, ha abbahagyod az alkohol fogyasztást

    4+1 tipp, ha szeretnénk biztonságban tudni a kütyüinket

    4+1 tipp, ha szeretnénk biztonságban tudni a kütyüinket

    Legolvasottabb írások

    Szeretlek, csak nem úgy

    Szeretlek, csak nem úgy

    Önbecsülés kattintásra

    Önbecsülés kattintásra

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

    Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!

    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!

    A Nő csábít, a Férfi hódít

    A Nő csábít, a Férfi hódít

    Mi történik a héten?    2025.09.15-21.

    Mi történik a héten? 2025.09.15-21.

    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek

    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia