Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Autó & Motor - A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylenews - 3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima

  • 2021. november 06.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Szándékosan nem tettem a címbe, hogy cuki, mert akkor egészen biztosan még eggyel többször szerepelne a cikkben ez a szó és nem akartam jobban elcsépelni, mint amennyire muszáj. Pedig a Fiat 500e-ről nem tud más az eszembe jutni első ránézésre. Cuki! Annyira csajos, hogy ezt biztosan nem lehet fokozni. Valami különleges módon eltávolították az előző generáció designjában fellelhető maradék tesztoszteront is.


Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

Nem lehet azzal vádolni a Fiatot manapság, hogy sorra hozza ki a sikeresebbnél sikeresebb modelleket. Az viszont vitathatatlan, hogy amiben ott van az ötszáz, abban máris van potenciál. Lehet ez az oka annak, hogy mindenféle méretkorlát nélkül kapható az SUV-től a családi autóig mindenféle ötszázas formavilágra emlékeztető jármű. De az ötszázasság megtartása mégis csak az 500 feladata, így immáron harmadszor is meg kellett kísérelni azt a konstruktőri bravúrt, hogy úgy legyen valami új, hogy régi marad. Nem csak a retro 500-hoz, hanem a 2007-ben megjelent első „új” változathoz képest is. Persze mint elektromos változat sem debütál a most nálunk járt modell teljesen újként, hiszen 2013-tól kapható volt az első generáció alapjaira épülő szintén tisztán elektromos változat. Érdekessége volt annak is, hogy jelentős külső formai eltérést mutatott az akkor futó benzines változatokhoz képest. Tehát már akkor odafigyeltek az olasz konstruktőrök arra, hogy meg legyen a modellcsaládon belül az egyedisége. Ez pedig odáig erősödött, fejlődött, hogy már nem is kapható kizárólag elektromos változat.

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

A 2020-ban bemutatott Fiat 500e -vel sikerült megalkotni az előbb említett bravúrt. Attól függetlenül, hogy szinte minden elemében megújult az autó, mégis hozza ugyanazokat a formai jegyeket, ami miatt imádni lehet. Sőt, ahol csak lehetett, és biztos vagyok benne, hogy centiről centire vizsgálták át a karosszéria minden elemét, bele lett csempészve valamiféle jel, utalás a karosszériába, kiegészítőkbe, amely a korábbi generációkra utal. Egyfajta formai tobzódás, játékosság vonul végig az egész autón. Tényleg imádtam, hogy minden nap felfedeztem rajta valami újdonságot. Szóval aki ezt a kocsit választja, biztos vagyok benne, hogy hónapok, évek múlva is kap tőle valami érdekes kis részletet, amit éppen akkor fedez fel. Valójában a Fiat 500e egy ékszerdoboz, megannyi apró pici szépséggel, cukisággal.

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

Ami engem igazán rabul ejtett, az a kocsi orra volt, ami ebben az esetben inkább nózi. Szende, szégyenlős pillantással figyeli az utat, olyan fajta naiv tekintettel, ami teljesen egyedi, más autóban még sosem láttam hasonló megoldást. A szempillák ugyan kimaradtak róla, de így is ki lett maxolva a látvány. Legszívesebben megsimogatná az ember, olyan szépre és barátságosra sikerült. Sőt, ezt kihangsúlyozandó, még a távirányítón is helyet kapott egy gomb, amellyel az első LED-es nappali fényt külön felkapcsolhatjuk. Az orrára nem is a Fiat logó került, hanem az 500-as felirat. Nem holmi Tipo vagy Panda, amiben más Fiat tulajdonosok ülnek. Ez egy másik klub, ez az 500!

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

Csak a mérettáblázat elemzése után vehető észre, hogy bizony megnőtt az 500e, az előzőhöz képest, de mindezt rendkívül ügyesen rejtették el a szemünk elől. A napi használat során csak azt tűnhet fel, hogy elől egészen kényelmesen elférünk benne. És a hátsó ülésen helyet foglaló gyerek is többet tud mocorogni, mint a korábbi változatnál. 3,6 méterével persze így is a városi használatra termett. Kiválóan és legfőképpen erre a terepre alkalmas. A csomagtartó picurka maradt, főleg a tesztelt kabrió változatnál, de ezzel kapcsolatban senkinek nem lehet komolyabb elvárása. Az átlagos napi vásárlásra, a gyerek iskolatáskájának a befogadására tökéletesen elegendő.

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

A méretéhez képest persze így is hatalmas 17” -os kerekeket kapott, amely a formai szépségen kívül inkább hátrány volt, hiszen a budapesti utak egyenetlenségei pont azért meglehetősen érezhetőek voltak miatta, és valószínűleg a futómű miatt is, aminél azért lehetett volna jobbat beletenni.
Ahogyan említettem, a kabrió változatot teszteltük, amely azonos módon, mint a korábbi változatnál, csupán fél-kabrió megoldású. A jobb- és baloldalon a gépkocsi fém kerete fennmarad és ezáltal a vászontető csukható le két állásban. Akinek a márkafelirat hiányzik a kiskocsi „nózijáról”, az többszörösen kaphatja vissza a tetőn, amelyet ugyanúgy, mint az üléseket, beborít a Fiat felirat. Sajnos a kabriózás érzést sokat nem tudtuk próbálni az időjárás végett, de amikor volt lehetőség és az égbolt nyomokban tartalmazta a napot, azért kihasználtuk. Igazán kellemes érzés és városi használat mellett igazolni tudom, hogy szinte semmiféle kompromisszummal nem jár. Nagyobb sebességnél némiképpen zajos, de 80km/h sebességig hibátlan.
Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

Ha már a 80km/h óra szóba esett, akkor éppen ideje az elektromos hajtásról is ejteni néhány szót. A 42kW-os akkumulátor pakkot a padlószintbe rejtették el. Ez kizárólag úgy vehető észre, hogy ezáltal az ülések magasabbra kerültek, így nincsen a küszöb után mélyedés, tehát az ülések egy vonalban lettek elhelyezve az ajtóval. Ez biztosítja az energiát a 118 lóerős villanymotornak, amely nagyjából 260-270 kilométer megtételére képes egy feltöltéssel. Háromfajta üzemmód közül választhatunk, amely a visszatöltés mértékét határozza meg. Amennyiben a legtakarékosabb üzemmódot választjuk, a Sherpát, akkor azon kívül, hogy minden potenciális áramfelvevőt lekapcsol, mint például a fűtést, az autó végsebességét 80-ra korlátozza. Itt olyan erős már az úgynevezett rekuperáció, azaz a visszatöltés mértéke, hogy gyakorlatilag egy pedállal tudunk vezetni, hiszen a gázról lelépve azonnal magától fékezni kezd az autó. Ez a vezetési mód némi megszokást igényel, de nagyon jó szolgálatot tesz, ha többet akarunk kihozni a Fiatból.  Van még természetesen egy köztes Range üzemmód és egy Normál üzemmód is.

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

Ezzel a hatótávolsággal nagyon kényelmesen tudunk autózni a városban, ahová az 500e készült, talán kicsit távolabb is.

A belső tér kialakítása kevésbé „csajos”, a külsőhöz képest, viszont teljesen egyedi és ultramodern. Az ajtókat gombnyomással (is) tudjuk nyitni, hatalmas érintőképernyős kijelzőt találunk a középkonzolon és a kormány mögötti klasszikus kerek kijelző helyét is egy színes képernyő vette át. 
Az üzemmód kapcsolást már nem váltókarra kell beállítani, hanem gombok segítségével. Nagyon szép és ízléses a teljes kialakítás, ahol szintén megtalálhatóak apró utalások a múltbéli 500-ről.

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

Ami kevésbé tetszett a belső térben, az az anyagok minősége. Néhány ponton kifejezetten olcsónak ható kapcsolókkal, anyagokkal lehet találkozni. Ez utóbbi nem annyira kritikus, viszont a vezetéstámogató funkciók beállítása egészen rosszra sikerült. A vészfékasszisztens indokolatlanul sokszor jelzett be, előzéskor a holtérfigyelő már sok méterrel ezelőtt lehagyott járművek miatt figyelmeztet és az is előfordult, hogy menet közben a sebességtartó egyszerűen abbahagyta a működést, így azt újra be kellett kapcsolni. Ezeken a műszaki pontokon mindenképpen fejlesztésre szorul a technika.

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

A Fiat 500e kabrió valószínűleg nem fog tömegautóvá válni. Nem lesz a nagycsaládosok kedvence sem. De a jó hír, hogy nem is nekik készült. Egy tényleg gyönyörű, romantikus színfolt lesz. A nagyvárosi, kozmopolita élet nélkülözhetetlen tartozéka, a tehetős hölgyek, fiatalok imádott játékszere. Egy olyan retro gyökerekkel rendelkező tárgy, amely az európai kultúra minden jegyét magában hordozza. Ez egészült ki most elektromos hajtással és ez a cukiság, amit tényleg nagyon lehet szeretnie még annak is, akinek egyébként az autókért úgy általában nem dobban meg a szíve.

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 fiat 500e La prima, 500e teszt, fiat 500e, Fiat 500e teszt,

  • 2021 fiat 500e La prima 500e teszt fiat 500e Fiat 500e teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az ideális nő - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az ideális nő
    • Keresd a nőt!
    Ha te nem lennél - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha te nem lennél
    • Keresd a nőt!
    Életünk férfijai: Apa csak egy van - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Életünk férfijai: Apa csak egy van
    • Keresd a nőt!
    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki
    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről
    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?
    3 módszer az önbizalom növelésére
    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra
    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél
    Magyar vörösbor lett aranyérmes Dél-Koreában

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Az ideális nő

    Az ideális nő

    Ha te nem lennél

    Ha te nem lennél

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    3 módszer az önbizalom növelésére

    3 módszer az önbizalom növelésére

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél

    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia