Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Életérzés - Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény

Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény

Életérzés
Cool-Túra - Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023

Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023

Cool-Túra
 - Kutatások szerint a nárcisztikusok direkt próbálnak féltékennyé tenni

Kutatások szerint a nárcisztikusok direkt próbálnak féltékennyé tenni

Cool-Túra - 'Míg én a fehér por, te a szívószál.' – társadalmi és szociális kinyilatkoztatás Punnany Massif szemmel, alig 12 év után

'Míg én a fehér por, te a szívószál.' – társadalmi és szociális kinyilatkoztatás Punnany Massif szemmel, alig 12 év után

Cool-Túra
Autó & Motor - Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV

Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV

Autó & Motor
Én - Top szakállfazon férfiaknak

Top szakállfazon férfiaknak

Én
Autó & Motor - Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30

Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. El M-es BMW – BMW i4 M50

El M-es BMW – BMW i4 M50

  • 2022. június 22.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A BMW Motorsporttól, amelyet röviden M-nek hívunk, azt szokhattuk meg, hogy hatalmas köbcentis, jellemzően biturbó motorokkal felvértezett, optikailag is egyedi, szupergyors csúcsgépeket készít. Az optikai tuning megmaradt, a villámgyors sebességért pedig ezúttal már villanymotor felel. Nincs, vagy éppen más a hang, más a gyorsulás érzése. Vajon képes lesz-e az M géneket ez a meghajtás átadni?


El M-es BMW – BMW i4 M50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw i4, BMW i4 M50 teszt, BMW i4 teszt, i4 M50 teszt,

A BMW nagyon hirtelen és gyorsan hozott ki 3 különböző modellt is elektromos meghajtással. Az iX3-at, az iX -et és a most tesztelt modellt. Egyértelműen a rivaldafény központjába a teljesen különleges iX került, amely külső megjelenésében és belső dizájn elemeiben is egy teljesen más dimenziót nyújt. Az iX3, az SUV láz miatt és persze azért is, mert hamarabb megjelent, már jobban ismert.
Úgy érzem, hogy az i4 egészen méltatlan módon háttérbe szorult egy kicsit a másik kettő mögött. Ez azért is szomorú, mert a BMW historikus módon leginkább a hagyományos felépítésű, középkategóriás modellek esetében szerzett osztatlan népszerűséget. Ha M-es BMW -ről beszélünk, típus megjelölés nélkül, akkor az egyértelműen az M3. Ez az autó az, amely több generáció óta hoz lázba minden autórajongót. Ezért is érzem egy új korszak kezdetének, hogy nem egy nagyköbcentis sorhatost találunk a motorháztető alatt.

El M-es BMW – BMW i4 M50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw i4, BMW i4 M50 teszt, BMW i4 teszt, i4 M50 teszt,

Ha elektromos autózásról beszélünk, akkor a Tesla gyakorlatilag kikerülhetetlen. Ha nincs a Tesla és nem csinálja olyan jól a dolgát, ahogyan, akkor nem tartanánk itt az elektromobilitás területén. Az áttörést a 2017-ben megjelent Model 3 jelentette a Tesla modellskálájában, hiszen ezzel a modellel volt képes komolyabb tömegeket megszólítani. Teslával járni egyértelműen cool, környezetbarát és modern. A nagyoknak egészen pontosan 5 évbe telt, hogy behozzák a lemaradást.

El M-es BMW – BMW i4 M50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw i4, BMW i4 M50 teszt, BMW i4 teszt, i4 M50 teszt,

A BMW i4 M50 egyértelműen arra született, hogy legyőzze amerikai konkurensét. És meggyőződésem, hogy képes is lesz arra, hogy komoly vevőkört hasítson ki azok közül, akik eddig a Tesla 3-at választották. A 4783mm hosszú i4 közel 10cm-rel nagyobb, mint a Model 3, miközben a tengelytáv 3 centivel elmarad. Ez azért lehetséges, hiszen az i4 alapjait egy hagyományos erőforrással működő autó adja, így a fejlesztéskor nem lehetett figyelembe venni a villanyautók motorjának kisebb helyigényét. További hátrány ebből a szempontból, hogy a hátsó lábtérnél megmaradt az így egyébként szükségtelen kardán alagút is. De talán egyik probléma sem eget rengető. Ugyanis a helykialakítás zseniálisan jó. Egyáltalán nem érezhetjük, hogy szűkös lenne bárhol is.

El M-es BMW – BMW i4 M50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw i4, BMW i4 M50 teszt, BMW i4 teszt, i4 M50 teszt,

De mielőtt a belső tér elemzésére eveznénk, érdemes pár szót ejteni a külsejéről is. Az egyértelműen kimondhatjuk, hogy az i4 nem egy tipikus villanyautó. Első ránézésre azt is mondhatnám, hogy egy hagyományos motorral felszerelt modell. Persze azért van jó pár különbség, de a forma, a gumik mérete, a robosztus és letagadhatatlan BMW vonások ott vannak a karosszéria minden elemén, a szűk lézeres LED lámpákon és a hűtőmaszkon. Igen, a hűtőmaszk…

El M-es BMW – BMW i4 M50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw i4, BMW i4 M50 teszt, BMW i4 teszt, i4 M50 teszt,

Az elmúlt időszakban nem tudok olyan karosszéria elemet mondani, amely ennyire kihúzta volna a gyufát. Ennél megosztóbb formát nem sikerült az elmúlt években alkotnia senkinek. Kövezzenek meg, bélyegezzék meg az ízlésemet, de nekem ez tetszik. Nem tudom megmondani, hogy akkor is tetszene, ha senki nem fikázná. De így, hogy versenyben van az összes mélyen tisztelt autós újságíró szerte a világon, hogy ki tudja még jobban, viccesebben lehordani a BMW egyedi hűtőmaszkját, számomra elkezdett még jobban tetszeni. Olvashattak már sok tesztet tőlünk, ahol 4-es szériát próbáltunk. És azt kell mondjam, hogy nagyon is meg lehet ezt szokni. Az pedig, hogy megosztó, szerintem pozitív tulajdonság. Egy jellegtelen formát nem bélyegez meg senki, viszont nem is lehet rajongani érte, elfelejtjük abban a pillanatban, amikor meglátjuk. Az i4 hűtőmaszkja annyiban különbözik a hagyományos motoros változattól, hogy be van teljesen burkolva. Került rá némi minta, hogy ez kevésbé legyen észrevehető, de ezzel a megoldással csökken a légellenállás és amúgy sincs a villanymotornak nagy hűtésre szüksége. Természetesen nem csak a hűtőrács helyén van burkolat, hanem a lámpatestek alatti és az oldalsó légbeömlőkön is.
Hogy teljes legyen a képzavar a hátsó lökhárítókra még egy-egy félkeretet is rajzoltak, mintha kipufogója is lenne a gépnek. Hogy minek, azt szerintem csak a költő tudja.   

El M-es BMW – BMW i4 M50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw i4, BMW i4 M50 teszt, BMW i4 teszt, i4 M50 teszt,

De üljünk csak be az i4-be és azonnal tudjuk a választ, hogy miért gondolják a Bajorok, hogy ezt az autót fogják inkább választani a Tesla 3 helyett. Sokszor temetni szoktam a minőségi anyagokat, amikor elektromos autót tesztelünk. Persze mondhatjuk, hogy jó, meg szép, de számos esetben a hagyományos társaikhoz képest halvány tükörképét tapasztalhatjuk az anyaghasználatnak. Mintha mindenki, aki kiránt 20-30 milliót a zsebéből, hogy beülhessen egy elektromos autóba csakis arra vágyna, hogy újrahasznosított PET palackok tetején, vegán bőrrel (mondjuk ki, műbőrrel) borított üléseken izzadhasson, miközben élete első Suzukijának gombminősége köszön vissza 1990-ből. Aki Teslát vesz, egy tech autót vásáról. Aki BMW-t az prémiumot, amely nem utolsó sorban ugyanannyira „tech” is. Annyi különbséggel, hogy végre valahára elektromos autóban is a jól megszokott döbbenetesen jó, maximális minőségérzetet kapjuk. Kiváló, kényelmes kormánnyal, ami jó fogású és kiváló kapcsolatot ad az autó és a sofőr között. Csodálatos, kemény, ámde kényelmes bőr üléseken élvezhetjük az utazást (és a gyorsulást). Fizikális gombokat és egy briliáns, könnyen kezelhető, kivételesen jó felbontású, szép grafikájú ívelt kijelzőt műszerfal gyanánt. 

El M-es BMW – BMW i4 M50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw i4, BMW i4 M50 teszt, BMW i4 teszt, i4 M50 teszt,

Ennyi, köszönöm, megvettem, imádom. Pedig még be sem indult. A prémium legyen prémium. A BMW i4 pedig az. Az illata, az érzés, ahogyan benne ülünk, a vezető körüli környezet, ahogyan körbevesz, ahogyan egyből azt az érzést adja, hogy haza érkeztél, kényelemben vagy. A prémium nem csak jó érzékkel összerakott szép anyagok összesége. Azt a plusz adja, hogy semmi sem zavar, minden ott van, ahol kell és nem tolakodó módon nyújtja a komfortot.
Ja, és míg el nem felejtem ez egy M széria. Szóval a pici jelek, amelyek erről árulkodnak, a sok-sok M betű, kék-piros csíkok, az autó hátsó részén az M50 nem véletlenül került oda. Szóval azzal, hogy szép és menő, még nincs is itt vége.

El M-es BMW – BMW i4 M50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw i4, BMW i4 M50 teszt, BMW i4 teszt, i4 M50 teszt,

Az M50 borzasztóan erős autó, 400kW azaz 544 lóerő a teljesítménye, nem kevesebb, mint 795 Nm nyomaték mellett. Elképesztő gyorsulásra képes, 3,9 másodperc alatt éri el nulláról a százat. Ami egyébként rosszabb eredmény, mint a Tesla 3 esetében. Szóval akinek ez számít, az mégsem ezt fogja választani. Szerintem egyébként totál mindegy. Ráadásul, a tesztek alapján állítólag 150 és 200 között jobb a gyorsulása. Szóval meg lehet nyugodni. A viccet félretéve ez egy elképesztő kemény, versenyautókat lepipáló motorikus képesség. Ehhez társul egy felsorolhatatlanul hosszú biztonsági és kényelmi extra kavalkád.
A hatótáv persze sérül a „standard” i4-hez képest az M50-ben. Ennek hatótávja csak 435 kilométer papíron (65 kilométerrel kevesebb). Az akkupakk azonos 80.7 kW. A teszt alatt nagyjából 350-es hatótáv jött volna ki, mert az átlagunk 23kW volt 100 km-re. De be kell valljam, hogy képtelen voltam megállni, hogy ne nyomjam meg néha (na jó, gyakran) a gázpedált. Így biztosan jobb eredményt is el lehet érni ECO módban.

El M-es BMW – BMW i4 M50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw i4, BMW i4 M50 teszt, BMW i4 teszt, i4 M50 teszt,

A futómű meglehetősen kemény, amely természetesen állítható az egyes üzemmódokban, de egyik állapot sem különösebben Budapest kompatibilis, de természetesen egy ilyen erőmű esetében az ide-oda lötyögés nem elfogadható. Élvezetes és kiváló az úttartás. Remek a vezetési élmény.
Tölteni természetesen váltóáramról és egyenáramról is lehet az i4-et. Utóbbi esetben 200W-os töltési sebességet is képes felvenni így fél órán belül is fel lehet tölteni a járművet. A másik véglet az otthoni egy fázisú váltóáramú töltés, ahol 40 órával kell számolni, ha egy szinte teljesen lemerült i4 akkuját szeretnénk maximumra tölteni. Azért ezen a ponton szeretném megjegyezni, hogy életszerű használat mellett egy napi 100km-es ingázást egy késő délutántól reggelig való otthoni töltéssel meg lehet oldani simán. Így ezzel érdemes inkább kalkulálni, illetve otthoni wall-boksz segítségével háromszorozható ez a töltési tempó.

El M-es BMW – BMW i4 M50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw i4, BMW i4 M50 teszt, BMW i4 teszt, i4 M50 teszt,

A BMW láthatóan offenzívát indított a Tesla ellen. Az iX-nek és az i4-nek is megvan a maga párja az amerikaiak modellkínálatában. Az biztos, hogy nem fog minden Tesla vásárló egyből BMW szalonba rohanni. Másfelől viszont biztos vagyok benne, hogy aki minőségi autózást keres és a pénzéért nem csak azt akarja kapni, hogy most mented meg a földet, az a BMW esetében biztosan jól jár. Aminek viszont én személyesen igazán örülök, hogy megmaradt a hitem, hogy az elektromos autók korszakában is lesznek érzések, amelyet autó képes adni, ugyanis a BMW i4 M50 vezetési élményt is adott az elektromos autózás alap élménye mellé. Hogy mennyire M-es az i4? Teljesen, de én egyelőre azért még maradok a benzinmotor mellett, ameddig csak lehet.

El M-es BMW – BMW i4 M50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw i4, BMW i4 M50 teszt, BMW i4 teszt, i4 M50 teszt,

  • bmw i4 BMW i4 M50 teszt BMW i4 teszt i4 M50 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    El M-es BMW – BMW i4 M50 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    El M-es BMW – BMW i4 M50
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az elme megtrükközése - így próbál behálózni egy igazi manipulátor - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elme megtrükközése - így próbál behálózni egy igazi manipulátor
    • Keresd a nőt!
    Tényleg szükséged van arra az emberre, aki bánt téged? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Tényleg szükséged van arra az emberre, aki bánt téged?
    • Keresd a nőt!
    Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023 - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023
    • Stylenews
    Hozzászoktunk az elutasításhoz és már mi is ezt tesszük magunkkal
    Engem is vert apám, mégis ember lett belőlem - Mérgező szülők
    Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény
    Ha már tervezed a nyarat, Csongrád a tökéletes hely!
    Hogyan lehet javítani a hajunk állapotán? – Nem elegendő kívülről ápolni
    Elkerülhető a férfiak kopaszodása? – Ez az 5 dolog szerepet játszik a problémában
    A legnehezebb munka, és ami az után jön - Egy házasság így hanyatlik meg

    További cikkek

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    Legolvasottabb írások

    Az elme megtrükközése - így próbál behálózni egy igazi manipulátor

    Az elme megtrükközése - így próbál behálózni egy igazi manipulátor

    Tényleg szükséged van arra az emberre, aki bánt téged?

    Tényleg szükséged van arra az emberre, aki bánt téged?

    Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023

    Filmajánló: Air – Harc a legendáért 2023

    Hozzászoktunk az elutasításhoz és már mi is ezt tesszük magunkkal

    Hozzászoktunk az elutasításhoz és már mi is ezt tesszük magunkkal

    Engem is vert apám, mégis ember lett belőlem - Mérgező szülők

    Engem is vert apám, mégis ember lett belőlem - Mérgező szülők

    Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény

    Férfiszempont: Az orgazmus a materiális világban megélt egyik legintenzívebb élmény

    Ha már tervezed a nyarat, Csongrád a tökéletes hely!

    Ha már tervezed a nyarat, Csongrád a tökéletes hely!

    Hogyan lehet javítani a hajunk állapotán? – Nem elegendő kívülről ápolni

    Hogyan lehet javítani a hajunk állapotán? – Nem elegendő kívülről ápolni

    Elkerülhető a férfiak kopaszodása? – Ez az 5 dolog szerepet játszik a problémában

    Elkerülhető a férfiak kopaszodása? – Ez az 5 dolog szerepet játszik a problémában

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia